Bom povedal kar skozi oči dijaka (moje oči). Pa zelo si me razjezil. Zahtevam opravičilo vsem potnikom. Takrat, ko je bil žled sem rabil 6h za prevoz v šolo na dan.fiat310 napisal/-a:Na železniškem forumu sem to objavil ravno zato, da bi slišal kakšne pametne argumente proti tej ideji. Primerjanje s trenutnimi nadomestnimi prevozi to definitivno ni. Obstaja velika verjetnost, da je moj predlog neumen, saj nimam podatkov o stroških SŽ, zasedenosti vlakov... želim pa v tem primeru slišati konkretne razloge. Dvomim da je potnikov toliko, da povečanje frekvence avtobusov ne bi zaleglo, zaradi krajšega časa potovanja, pa bi bilo potrebno manjše število avtobusov, kot po izračunu št. sedežev na vlaku = št sedežev na avtobusih.
Tukaj ne gre za splošno primerjavo avtobusov proti vlakom, ampak za primerjavo vlakov na zastareli progi proti dobro organiziranemu avtobusnemu prevozu po avtocesti. Ne smemo pozabiti, da bi sproščene kapacitete lahko koristno uporabili drugje po Sloveniji - SŽ bi služile manjšemu deležu države, zato pa bolj kvalitetno. Žal se mi zdi, da je edini razlog, zakaj bi kdo na tem koncu Slovenije izbral vlak namesto avtobusa, ljubezen do vlakov (cene sicer nisem primerjal).
@topol
To je realna nevarnost ja. V vsakem primeru, se vlaganje v infrastrukturo ne bi smelo zmanjšati (če je to sploh možno?!), če že ne zaradi drugega zaradi tovornega prometa.
@Re 4/4
V teoriji že, v praksi lahko kaj takega naredi samo država, v okviru integriranega javnega prometa.
Moj prevoz na "šiht":
1. varianta: Notranje Gorice-Ljubljana vlak 14 min. 6.10-6.24, (mestni LPP 6B NAJMANJ 45min. in še pešačenje do glavne iz Bavarca) + Bus za Želimlje 30 min. 6.40-7.10. Cena na mesec: 35€
2. varianta: na vlak s kolesom in do Škofljice (Lj 6.30- Šk 6.49 s križanjem v Rakovniku) in potem 10km s kolesom do Želimelj - 30min. Cena na mesec: 25€ + 3,2€ na dan
3. varianta: s kolesom od Notranjih Goric do Želimelj 20km - 1h10min. Cena: 0€ + zmatranost do kraja
Drugi argumenti:
1. Si že kdaj videl otroka, ki bi rekel; "Glej, avtobus gre". Ali pa "Avto gre". Mislim, vedno ko grem kam z vlakom in gledam skozi okno je na vsaj 20km kakšen tamal, ki gleda in pravi atiju "vlaaak gre". Koliko ljudi uživa v vožnji z vlakom in koliko z avtobusom, letalom, ladjo, avtom...
2. Ne obstajajo samo tistih 5 prog, ki pelje iz Ljubljane. Si že kdaj slišal za "bedne regionalke" Zidani most-Dobova (ki sploh ni regionalka), Ptuj-Hodoš (tudi to je glavna pa je na dizel), Jesenice-Sežana, Celje-Velenje,....... Ali veš, da traja vožnja z avtom med Bohinjsko Bistrico ok. 1h, z vlakom pa 8min.,...
3. VOZNI ČAS NI VSE. Ne rečem, da je vlak neka ultra udobna zadeva, ampak na avtobusu in v avtu maraš imeti pa dober želodec, da lahko bereš, gledaš filme...
Na vlaku se lahko zlekneš na tisto klop in gledaš filme (kaj je še to lap top ali pa smart phone), bereš knjigo ali časopis, gledaš pokrajino, spiš, se pogovarjaš s kom ter se lahko tudi malo sprehodiš.
4. Cena avtobusnih prevozov in železniških...
Ne vem, kje je vlak dražji. To ti meni povej. Vsaj 5 relacij.
5. Kljub temu, da prevoz z vlakom tako zanič,... pojdi kdaj v nedeljo na kateri koli študentski vlak. Kljub recimo temu solidnim kapacitetam, je gužva gužva gužva .
6. Če primerjamo z Avstrijo, Nemčijo, Švico, Francijo, Španijo,... so naši vlaki za en drek. Če pa primerjamo z Hrvaško, Črno Goro, Islandijo, Bosno, Srbijo,... so naši vlaki višek udobja in hitrosti.
Obračanje informacij...
7. Z vlakom se lahko doživi marsikatero bedno izkušnjo ali pa zelo lepo potovanje.
Če se samo 10x na leto pelješ z vlakom, ne moreš nič reči. Jaz osebno se poleg vožnje v šolo in k babici peljem še vsaj 5x na "tamale" počitnice in 20x na poletne z vlakom in kolesom na izlet.
8. Ponudba SŽ je res slaba, ni pa za nič in se jo da izboljšat. Kolo + vlak je naša prihodnost, če se bo sistem urihtal.
9. Avtobusni promet je bolj gost, ampak to ne pomeni da je bolje organiziran.
Lahko bi naštel še 100 in 100 argumentov, za vsako malenkost a se mi ne da.
Ukiniti potniški promet, ker prinaša zgubo je bedarija, ker služi potniški promet v javno dobro - za pokrivat izgubo imamo subvencije. Ta prava izguba so tajkuni pa to, ampak o tem zdaj nebi govoril.
Upam, da ne bodo na SŽ slučajno upoštevali takih idej.
Lp in brez neumnosti