Pozicije likovnih signalov

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Uporabniški avatar
gcn64
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 391
Pridružen: 09.02.2010, 16:39
Kraj: Maribor

Pozicije likovnih signalov

Odgovor Napisal/-a gcn64 »

Lep pozdrav!

Upam da sem temo postavil v pravi podforum, v nasprotnem primeru jo kar prestavite. Prosil bi za pomoč pri postavitvi likovnih signalov na enostavni tirni situaciji:

Slika

Situacija predstavlja končno postajo z dvema tiroma. Rad bi čimbolj realno postavil čim več likovnih signalov. Signale ki so na voljo lahko vidite tule:

Slika
Slika
Slika

Lepo prosim za kakšne ideje :)
lp, NEJC
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 842
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: Pozicije likovnih signalov

Odgovor Napisal/-a Tomy »

Postaviš skupinski dvoročični izvozni signal, postaviš dvoročični uvozni signal in če želiš realno stanje, še pred njim postaviš pred signal.

Lep dan
Tomaž
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Pozicije likovnih signalov

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
So pa to bavarski likovni signali, ki so bili - za razliko od nekaterih drugih - v uporabi izključno na bavarskih progah. Po prvi svetovni vojni, ko je v združeni Nemčiji prišlo tudi do združitve deželnih železnic v novo DRG, so jih začeli postopno izpodrivati standardni nemški (= pruski) signali ( kakršne smo lahko videvali ponekod tudi na naših progah, n.pr. do nedavnega v Kidričevem). Kljub temu pa so nekateri redki "Bavarci" dočakali celo epoho IV.
Imajo pa nekateri od teh signalov posebnosti:
- Predsignal, imenovan tudi metuljček (Schmetterlingsignal), je imel za signalni znak "pričakuj stoj" zložljivo okroglo ploščo, ki se je za signalni znak "pričakuj prosto" transformirala v ročico; ta je kazala poševno na desno navzgor
- Izvozni signali so pokrivali dodatno tudi premikalne funkcije. Ročica vertikalno navzdol (ponoči še dodatno modra luč) je pomenila "premik dovoljen, izvoz prepovedan". Vodoravna ročica (ponoči še dodatna rdeča luč) je pomenila "mirovanje" (= stop za vožnje in za premik). Poševna ročica navzgor oz. ponoči dodatno zelena luč je pomenila isto kot pri naših likovnih signalih: "prosto oz. izvoz dovoljen".
LP - Peter
Uporabniški avatar
gcn64
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 391
Pridružen: 09.02.2010, 16:39
Kraj: Maribor

Re: Pozicije likovnih signalov

Odgovor Napisal/-a gcn64 »

Super hvala obema!

Peter, da so to Bavarski signali sem vedel in to je tudi vse :D. Res zanimivo, predvsem pri predsignalu si najprej po sliki niti nisem predstavljal kako deluje...
Zanima me še, kako je bilo s temi likovnimi signali (tudi ostalimi, ne samo bavarskimi) v slabem vremenu/megli. So bile luči prižgane ali so jih prižigali izključno ponoči? Na tem področju sem popoln laik...

Ok, za izvozni signal lahko postavim torej z dvojno ročico, zakaj pa je sploh potreben vhodni signal, glede na to da na postajo vodi le en tir? Ga je potrebno postaviti kar nekaj metrov pred kretnico, da je v primeru rdeče luči prosta pot za ranžiranje vlakov iz levega na desni tir?
lp, NEJC
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Pozicije likovnih signalov

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Nejc, za izvoz lahko postaviš skupinski dvoročični signal z 2 pogonoma, ločeno za izvoz bodisi iz spodnjega tira (v premo - glede na kretnico) z eno ročico , za izvoz iz zgornjega tira (v odklon) pa z obema ročicama. Med signalom in kretnico je še vsaj 50 m varnostne "prepeljevalne" poti.

Za uvozni signal si pravilno predvideval, da mora biti postavljen nekaj 100 m pred prvo kretnico na postaji, prav zaradi premikalnih voženj. Le-te pa so (pri SŽ in JŽ) tudi omejene z modro-belo progastim signalnim količkom visokim ca. 1,5 m (premikalni mejnik) . Druge železnice so imele drugačne znake, bavarskega ne poznam. Si pa to lahko sam ogledaš na Teznu s postajnega perona, med poslopjem potniškega postajališča in železniškim nadvozom preko Ptujske ceste. Uvozna signala sta tudi v bližini, prva kretnica (,ki pripada sicer tovorni postaji,) pa tudi.

Sicer pa, kar zadeva SŽ , lahko najdeš podrobnosti v Signalnem pravilniku, ki je javno dostopni dokument objavljen v Uradnem listu RS
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=PRAV7323

V večini drugih evropskih držav so zadeve večinoma podobno, včasih celo enako urejene, le oblika signalov in sami signalni znaki so lahko dokaj različni.
LP - Peter
Odgovori