Najhitrejši DMU

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Najhitrejši DMU

Odgovor Napisal/-a mkx »

Pred slabimi 50 leti, julija 1966, so testirali DMU, ki še sedaj drži naziv najhitrejšega motornega vlaka na svetu.
On a clear day in July 1966, New York Central Railroad engineer Don Wetzel and his team boarded a specially modified Buddliner railcar, No. M-497. Bolted to the roof above them were two GE J47-19 jet engines. Wetzel throttled up the engines and tore down a length of track from Butler, IN, to Stryker, Ohio, at almost 184 mph, piloting the experimental vehicle into the record books as the world’s fastest jet-powered train. Today, the M-497 is still America’s fastest train and the world’s speediest self-propelled locomotive.
Glede na to, da so reaktivna motorja predelali tako, da sta delovala na dizelsko gorivo, lahko govorimo o najhitrejšem DMU (Diesel Multiple Unit) na svetu, ki je na trenutke dosegel hitrost 315 km/h.

Več na povezavah

http://www.gereports.com/post/913555227 ... et-science

http://www.gereports.com/post/771764336 ... -about-his
LP, Metod
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Najhitrejši DMU

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Ta vlak je neka povsem eksperimentalna zadeva. Zame je še zmeraj najhitrejši HST class 43, britanskih železnic, ki bo drugo leto praznoval 40 letnico in je še zmeraj množično v uporabi. Kaj hitrejšega na dizelski pogon ne vem, če se je kdaj zgradilo (ICE TD sicer tudi vozi 200 km/h)
preglednik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Najhitrejši DMU

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kaj pravi wiki o začetkih TGV
It was developed during the 1970s by GEC-Alsthom (now Alstom) and SNCF. Originally designed to be powered by gas turbines, the prototypes evolved into electric trains with the 1973 oil crisis.
več o Turbotrainu
Experimental Turbotrain TGV 001. It set the world speed record for gas turbine-powered rail vehicles with 318 km/h on 8 December 1972.
Sicer se pa turbine lahko naredi na mnogotera goriva, tudi na premogov prah so jih nekoč naredili.

Vlak o katerem pa govorite je pa v bistvu na reakcijski pogon, pozabi DMU. Nekoč je bila dilema pri avtomobilskih rekordih ali je to sploh avto.

LPL
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Najhitrejši DMU

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Vidiš, tega sem pa čisto pozabil. Vendar je tudi TGV 001 ostal zgolj v eksperimentalni fazi, saj so kmalu prišli na električno verzijo. Sam sem mnenja da je za hitrosti nad 200 km/h elektrika primernejša od nafte, medtem ko za tovorni promet to ni nujno (dokaz : Borovnica-Pivka)
preglednik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Najhitrejši DMU

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Elektrika je v današnjih časih primerna predvsem za potniški promet, kjer ima nedvomne prednosti, velika kratkotrajna moč zagotavlja dobre pospeške, za velike hitrosti je potrebna enormna moč, nedosegljiva z motorji na notranje zgorevanje na omejenem prostoru potniškega vlaka. In ne na zadnje ekologija v gosto naseljenih področjih.

Kakor hitro pa začnemo računati stroške napeljave k strošku energenta se v tovornem prometu cenovne zadeve spremenijo, še zlasti na dolgih redko poseljenih območjih, torej vsepovsod razen v Evropi. Seveda mora pa po logiki prevoznikov napeljavo zagotoviti država...

mkx navdušenje nad "DMU" je pa rahlo čudno. Nekateri forumaši so pristaši opazovanja narave skozi odprto okno. Mkx, v svojstvu direktorja potniškega prometa, nabavi za bohinjko "DMU" podobne rekordnemu. Vprašanje, ali si upa ogledovati mimo bežečo naravo skozi odprto okno pod reakcijskim izpuhom?

LPL
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Najhitrejši DMU

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ljubitelj napisal/-a:mkx navdušenje nad "DMU" je pa rahlo čudno. Nekateri forumaši so pristaši opazovanja narave skozi odprto okno. Mkx, v svojstvu direktorja potniškega prometa, nabavi za bohinjko "DMU" podobne rekordnemu. Vprašanje, ali si upa ogledovati mimo bežečo naravo skozi odprto okno pod reakcijskim izpuhom?
Glede na namenskost izpuha reakcijskega motorja se bi morali konstruktorji potruditi, da prav dosti izpušnih plinov ni v območju oken pod motorjem. Malce bolj nazaj pa je doživljaj najbrž primerljiv tistemu pri vožnji za kakšno 33 ali 06 v recimo drugem vagonu (še posebej kadar vreme "dol tišči"). Je pa res, da vonja "Raše" zlepa ne poseka ostanek pri gorenju kakšnega drugega ogljikovodika :wink:
Po drugi strani pa si ne predstavljam vožnje po, recimo, Bohinjki pri oni rekordni hitrosti ...
Glede na konfiguracijo prostorov M-497 med rekordnimi vožnjami pa si upam trditi, da bi marsikateri forumaš svojo pozornost usmeril kam drugam, ne pa v mimobežečo pokrajino. Recimo v merilne inštrumente.
LP, Metod
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Najhitrejši DMU

Odgovor Napisal/-a mkx »

preglednik napisal/-a:Ta vlak je neka povsem eksperimentalna zadeva. Zame je še zmeraj najhitrejši HST class 43, britanskih železnic, ki bo drugo leto praznoval 40 letnico in je še zmeraj množično v uporabi.
HST (BR IC125) tehnično gledano ni DMU, ampak v resnici ene sorte push-pull kompozicija z lokomotivama na obeh konceh. Isto velja za (resda električni) TGV. Predvidena evolucija AGV pa bo že motornik, le da EMU. Prav enako velja za ICE ... ICE-1 in ICE-2 sta push-pull potniška vlaka, ICE-1 s po eno lokomotivo na vsakem koncu, ICE-2 pa ima lokomotivo samo na enem koncu, na drugem pa krmilni vagon (tako kot ÖBBjev RailJet). Je pa najnovejši v vrsti, ICE-3, že pravi EMU s pogonskimi vozički pod vsakim členom.

Seveda pa obstaja ICE-TD, ki je pravi DMU. Razvija hitrosti do 200 km/h, kar je primerljivo z IC125.
LP, Metod
Odgovori