"Drzna rešitev prometne ureditve prestolnice"

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

"Drzna rešitev prometne ureditve prestolnice"

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni.

V Delu je bil 11.9.2014 objavljen članek novinarke Jasne Kontler - Salamon : "Drzna rešitev prometne ureditve prestolnice" ( http://www.delo.si/znanje/znanost/drzna ... lnice.html ) . V njem arhitekta Milan Kovač in Peter Kerševan predstavljata svojo varianto. Moje "dopolnilo" zamisli je, da smo "glavni vlak" za preureditev že zamudili. Idealno bi bilo to postoriti po 2. svetovni vojni, ko Ljubljana še ni bila tako poseljena. Druga priložnost je bila ob izgradnji "obvoznice". Pripombe imam tudi ob "ukinitvi" proge (Vič, Šiška, Polje). Bilo bi jo pametneje uporabiti za "hitri primestni" promet. Neko obliko tramvaja ali "nadzemne" "podzemne železnice" ( pametnejšega izraza ne vem :? ). Kakšen od "veleumnih" bi "prehitro" ponovil ukinjanje iz šesdesetih let, potem pa si progo lahko samo "namalamo" :oops: .

Verjetno se bomo ("bodo" - velja za potomce) v "svetli" prihodnosti pristopili k zadevi. Vsaj tovorni promet se bi moral ogniti središču Ljubljane. Je pa smiselno lotiti se preurejanja prometa celovito (želežniški, cestni ). Si ukinil eno "težavo", potem pa si ti v obliki "cestne pločevine" vrne v večji dozi.

LP Igor
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4297
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: "Drzna rešitev prometne ureditve prestolnice"

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

trackpan napisal/-a:Neko obliko tramvaja ali "nadzemne" "podzemne železnice" ( pametnejšega izraza ne vem :? ).
Misliš neke vrste s-bahn oziroma angleško suburban railway ali po domače primestna železnica. To bi že zdavnaj moralo biti. Sicer pa bi lahko malo kopirali, kot ima Celovec. Vsaj z dvigali, da ne nosiš kovčkov po tistih štengah. :?

Sicer je še vprašanje, kako bo letališče sedaj povezalo se z Ljubljano. Ne predstavljam si s tem novim lastnikom, brez te povezave.
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: "Drzna rešitev prometne ureditve prestolnice"

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Re 4/4 napisal/-a:
trackpan napisal/-a:Neko obliko tramvaja ali "nadzemne" "podzemne železnice" ( pametnejšega izraza ne vem :? ).
Misliš neke vrste s-bahn oziroma angleško suburban railway ali po domače primestna železnica. To bi že zdavnaj moralo biti. Sicer pa bi lahko malo kopirali, kot ima Celovec. Vsaj z dvigali, da ne nosiš kovčkov po tistih štengah. :?

Sicer je še vprašanje, kako bo letališče sedaj povezalo se z Ljubljano. Ne predstavljam si s tem novim lastnikom, brez te povezave.
Pozdravljeni.

@Re 4/4 nekaj takega ("primestna železnica"). Saj "zametke" imamo že sedaj ("Stegne, Litostroj, Vodmat, Tivoli"). Bilo je govora o postajah "Dolgi most", "Šiška" - stari kolodvor, pri nakupovalnem centru Rudnik. Imeli smo tudi povezavo z BTC-jem, pa je kar ugasnila. O progi mimo Brnika smo že slišali. Itd. :kitara

LP Igor
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: "Drzna rešitev prometne ureditve prestolnice"

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Re 4/4 napisal/-a:
trackpan napisal/-a:Neko obliko tramvaja ali "nadzemne" "podzemne železnice" ( pametnejšega izraza ne vem :? ).
Sicer je še vprašanje, kako bo letališče sedaj povezalo se z Ljubljano. Ne predstavljam si s tem novim lastnikom, brez te povezave.
Dobro vprašanje. Prejšnji teden, ne vem ali je bil četrtek 18. ali petek 19. sem na dom dobil občinski časopis skupaj s prilogo "Občinski prostorski plan občine Cerklje na Gorenjskem" in v točki 2/3.1.3 je nekaj zapisanega o železnici. Predvideva se povezava letališča Brnik z železnico glede na državni prostorski plan in povezava naj bi šla mimo Komende do Brnika in naprej do Kranja, na zlato polje, kjer bi bilo križišče z obstoječo progo. Takole na hitro :)

Našel povezavo na spletu: http://www.listazavas.si/novice_dogodki.html, dokument je Odlok o OPN Cerklje na Gorenjskem-čistopis.
In še toška II/3.1.3:
II/3.1.3. Železniško omrežje
14. člen
(1) V okviru državnega prometnega omrežja se umešča nova hitra železniška povezava (daljinska železniška
povezava mednarodnega pomena) na relaciji Ljubljana – letališče Jožeta Pučnika – Kranj (načrtovano prometno
vozlišče na Zlatem Polju) – Jesenice. Železniško omrežje se na nivoju regije nadgrajuje še s krožno povezavo
Ljubljana – (Komenda) – letališče Jožeta Pučnika – Kranj – Ljubljana, ki se na vseh ključnih točkah (prometna
vozlišča) neposredno povezuje tudi z hitro državno železnico.
(2) Železniške povezave se s prometnim omrežjem v občini povezujejo preko letališča kot prometnega vozlišča, v
okviru katerega bo urejena železniška postaja za potniški in tovorni promet.
(3) Hitra železniška povezava na relaciji Ljubljana – letališče Jožeta Pučnika – Kranj – Jesenice (s spremljajočimi
ureditvami železniškega omrežja) se v prostor umešča na osnovi državnega prostorskega načrta. Za vse ostale
ureditve železniškega omrežja, ki se ne in se ne bodo urejale z državnimi prostorskimi načrti, bo potrebno pristopiti
k spremembam OPN in jih po potrebi presojati z okoljskega vidika.
Goran
topol
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 77
Pridružen: 07.02.2011, 4:33

Re: "Drzna rešitev prometne ureditve prestolnice"

Odgovor Napisal/-a topol »

Spet smo pri dilemi kaj potrebujemo in kaj je racionalno. Na Brnik vozi iz Ljubljane avtobus zadnjih 30 let po istem voznem redu. Od ponedeljka do petka vsako uro od 5.20 do 20.10 iz Lj in od 5.00 do 20.00 iz Brnika. V sobotah, nedeljah in praznikih je voženj po sedem v vsako smer. Kot veste letališče obratuje od šestih zjutraj do polnoči. Potniki z zgodnim odhodom bi potrebovali avtobus prej zjutraj. Potniki, ki priletijo po osmi uri nimajo nobenega avtobusa za v Ljubljano. In potem sanjamo o vlaku. Ob koncih tedna ni zmanjšanja letalskega prometa, avtobusi pa so zelo redki. Ko bo avtobus vozil vsakih 20 minut od pol petih zjutraj do enih ponoči, potem začnimo graditi progo, ker bo takrat potrebna. Avtobus, ki vozi sedaj služi dnevni migraciji prebivalcev ob progi v Ljubljano. Zato vozi manj ob vikendih. Avtobus ni noben strošek v primerjavi z gradnjo proge. Sedaj potrebujemo dva, za polurni takt so dovolj štirje. Če bodo polni, pa naj se začne načrtovati še progo, pa ne preko Vodic, temveč preko Komende in Mengša, kjer je 12000 prebivalcev nasproti Vodiškim še ne 5000. Tovorni promet in letališče mi ne gresta preveč skupaj. Dostava letalskega goriva, ostalo pa? Pretovarjanje iz dragega in hitrega sredstva na počasno in poceni sredstvo? Če stranke drago plačujejo prevoz blaga z letalom, ga najbrž ne bodo dali na vagon, tega bo odpeljal nabiralnik v Ljubljano. naslednji dan pa bo ta vagon odšel vključen v kakšen vlak.
Zato zaključujem: Poveča naj se avtobusni promet, ko bo pa ta zaseden pa naj se zgradi še proga. Sicer bodo vozili prazni vlaki vsaki dve uri. Oziroma polni vlaki Gorenjcev, ki bodo prisiljeni se voziti po ovinku za tistih par potnikov
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4297
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: "Drzna rešitev prometne ureditve prestolnice"

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

topol napisal/-a: Tovorni promet in letališče mi ne gresta preveč skupaj.
ampak bo izkoristil izjemni potencial in na Brnik preusmeril donosni promet s tovorom iz celotne regije.
http://www.dnevnik.si/posel/novice/brni ... mski-tovor" onclick="window.open(this.href);return false;

Sedaj so lastniki in lahko počnejo kar jih je volja. Za pogostejše avtobusne povezave pa tudi ni garant, da bo uspešno, saj se marsikdo obrne ob besedi avtobus.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: "Drzna rešitev prometne ureditve prestolnice"

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Topol je pa en strašen pesimist, v stilu trgovskega potnika za čevlje na poti po Afriki: Tu ne bomo prodali nič, nihče ne nosi čevlje. Pravi odgovor je namreč: Tu bomo prodali ogromno, nihče nima čevljev.
Torej, ne prognozirati potencialno število uporabnikov primestne proge na osnovi števila potnikov na avtobusu. Avtobus ni alternativa zasebnemu prevozu v primestnem prometu, če ne drugega se obadva poslužujeta preobremenjene ceste z zastoji v konicah, posledično je avtobus stalno počasnejši. Povsem druga pesem je primestni vlak, ki pritegne tudi sicer potnike iz avtomobilov, kar avtobus nikakor ne more.
Regija med Domžalami in Kranjem je (verjetno) najgosteje naseljeno področje Slovenije, z najbolj razvito ekonomsko bazo in potencialno privlačno za uvedbo primestnega prometa, bolj kot katerikoli proga izvzemši relacije Lj-Škofja loka, ki pa zaradi enotirnosti ne more nuditi taktnega prometa dovolj visoke frekvence in proge Lj-ZM. Torej potencialni potniki so predvsem primestna naselja in manj letališki potniki. Sicer je pa enako tudi na obeh S-progah na Münchensko letališče.
Kje bo točno speljana proga je predmet študij, mislim, da pa proga čez Vodice ni v prvem planu.
Tovorni promet na letališču nima nobene zveze z železniškim, to so tako rekoč izključujoči prevozi. Tudi prevoz goriva na letališče s prometom kot Brnik ne more osmisliti proge. Govora je o letalskem tovornem prometu. Gradnja proge zaradi daljinskega mednarodnega prometa, zlasti hitre proge je pa stvar kritične presoje. Meni osebno ekonomski smisel ne potegne.

LPL
topol
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 77
Pridružen: 07.02.2011, 4:33

Re: "Drzna rešitev prometne ureditve prestolnice"

Odgovor Napisal/-a topol »

V načrtu je proga ob avtocesti. pri Vodicah bi se odcepil en tir okoli Brnika in pri Šenčurju nazaj. Trikotnik je na obeh križiščih.
Ostale variante nove gorenjske proge so za lase privlečene, kot bi za hec narisal na zemljevid še tri črte, malo zavite, da potem v primerjavi odpadejo. Npr. severno od Šmarne gore na Sorško polje in pred Kranjem nazaj proti Šenčurju in podobne šale.
Pojavi se pa nov problem. Nove postaje sredi polj in stara proga. Kranjska postaja pri Baumaxu v Šenčurju ali severno od vojašnice.
Hitrost je planirana do 160 km max pa ne povsod, okoli letališča 80. Tako da to ni ne vem kakšna hitra proga. Prestavitve postaj, ki so zdaj v centrih na obrobje. Nepovezanost doline Save, kjer je verjetna ukinitev in še ena proga do Kranja zna biti problem. Trije približno vzporedni tiri pa strošek za vzdrževanje. Pa tudi gradnja stane več kot miljardo.

Rešitev je bolj enostavna. Drugi tir ob obstoječemu z manjšimi izboljšavami trase. Postavitev protihrupnih ograj in varnih prehodov za prebivalce ob njej. Mimo Brnika pa druga proga iz Jarš ali Trzina in dva tira do Ljubljane. Rezultat: veliko povečanje uporabe vlaka za prevoz z Gorenjske v Ljubljano.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: "Drzna rešitev prometne ureditve prestolnice"

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Topol, o tej temi je bil že obsežemn pogovor. Bom citiral tudi preverjevalca:
V roki držim publikacijo Kranj 2006-2010 "Poročilo o projektih" (Najpomembnejši projekti Mestne občine Kranj v obdobju 2006-2010), kjer je na straneh 16 in 17 narisana skica (NAČRT), bodočih železniških povezav med Kranjem in Ljubljano.

Poleg obstoječe povezave Kranj-Škofja Loka-Medvode-Ljubljana, sta navedeni še 2 povezavi:
1. Kranj-Vodice-Ljubljana
2. Kranj-Šenčur-letališče Brnik-Komenda-Mengeš-Domžale-Ljubljana

Od takrat so minila "samo" 3 leta in se še ni nič premaknilo .

Lep pozdrav.
In sedaj ti praviš, da se je v enem letu odločilo za varianto čez Vodice ne da bi kdorkoli kaj vedel. O postaji v centru Kranja smo ti pa že razložili.

LPL
topol
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 77
Pridružen: 07.02.2011, 4:33

Re: "Drzna rešitev prometne ureditve prestolnice"

Odgovor Napisal/-a topol »

Ljubitelj, oglejte si povezavo http://arhiv.mm.gov.si/mop/javno/zelezn ... ov_jav.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; in takoj boste videli, kaj se forsira. Želi se graditi velikanski projekt, samo da se nekaj dela. Rišejo razne vijuge, ki nimajo smisla. Človek bi mislil: poskušajmo priti hitreje na cilj in zajemimo večje kraje. tako denimo varianta R2 naredi ovinek skoraj do Kamnika in izpusti Mengeš. Sredi polja potnikov ni, v Mengšu pa so. pa varianta A2 - zakaj je potrebno da gre na Sorško polje? Zato, da se jo lahko odpiše kot neracionalno in predrago in se trdi, da je ob avtocesti od vseh variant najboljša.
Sanja se o stvareh, ki si jih ne moremo privoščiti, namesto, da bi počasi posodabljali in izboljševali obstoječe. Pa niso sposobni najeti niti tujih podjetij, ki bi hitro popravili elektriko na primorski progi, če domače podjetje ne zmore. V normalni državi bi bila proga prve prioritete do sedaj že nared. To je tako kot bi mlada družina potrebovala stanovanje. Namesto varčevalnega načrta, pogovora s starši in njihove pomoči, ipd. in nato kredita, bi družina čakala sedmico na lotu. Enako gospodari država. želi si utopične reči, medtem ko ni sposobna normalno vzdrževati in posodabljati tega kar ima.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: "Drzna rešitev prometne ureditve prestolnice"

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Topol,
da Te potolažim, letališče dela vsak dan malce dlje, načeloma so prvi vzleti že malo pred 6h in zadnji pristanki po polnoči, nekako tudi ob 3h. Na http://www.lju-airport.si" onclick="window.open(this.href);return false; namreč niso zabeleženi vsi pristanki in odhodi letal, manjkajo recimo čarterji.

Avtobus resnično vozi že doooolgo časa po isti trasi z enakim voznim redom. In verjeli ali ne, rabi 50-60 minut za pot. Mnogo preveč, vsaj za nekega potnika, ki je prispel v Ljubljani in bi rad prišel do mesta. Samo še taxi preostane, pa še tukaj je problem. Taxi društvo letališče zapre svoja vrata zvečer med 20 in 22h in še dobro, da se najdejo Ljubljanski taksiji, da se lahko zapelješ kam z letališča.

Pa tudi sicer se mi zdi, da je ta del regije bolj šepavo povezan z Ljubljano. Do Vodic še vozi LPP s številko 51, do Brnika, ki naj bi bilo letališče za Ljubljano, pa ne. Da o malce širšem zaledju ne govorim, pa nas je kar nekaj vozačev za Ljubljano tu, imamo pa sploh katastrofo za prevoz v Ljubljano tako da je avto žal najbolj funkcionalna izbira (iz Cerkelj do službe potrebujem 25 min umirjene vožnje). Direkten vlak iz Brnika do Ljubljane z eventuelnim postankom v Domžalah in skupno dolžino trajanja do max 40min (raje polovico tega!) bi bil zelo dobrodošel.
Goran
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: "Drzna rešitev prometne ureditve prestolnice"

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Bom citiral že nekoliko legendarno izjavo znanega Slovenca: 'Danes so dovoljene sanje, jutri je nov dan!'.

Kar je predstavljeno na spletni strani časnika Delo, je meni eden bolj neumnih predlogov železniške prometne ureditve. Kar se pa tiče nove 'hitre' gorenjske proge z navezavo na letališče Brnik, pa mislim, da je bilo že vse povedano. Pod to vlado in ultra neumnim birokratom Gašperšičem ne bo nič, še IJPP bo, kot kaže, kljub drugačnim napovedim politikov, padel v vodo in bomo izgubili skoraj 7 milijonov EUR sredstev, ki nam jih je za izvedbo tega projekta namenila EU. Tako v naslednjih desetletjih/stoletjih v Sloveniji za prevoz potnikov avto ostaja glavni in absolutni car! :twisted:
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4297
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: "Drzna rešitev prometne ureditve prestolnice"

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ah @trance0, ne vem a si ti tako naiven, da če bomo imeli enotno vozovnico javnega prevoza in urejene proge, da se bo vse uredilo? (zmanjšanje avtomobilov proti prestolnici...) Pa, če bo vedno manj denarja na ministrstvih, da bodo zagnali velike projekte, kjer bodo slovenski izvajalci dobili drobtine? Da bo tistih nekaj km megalomanskega drugega tira, tako razvil naše železnice? V resnici pa slovenski lastnik zavrže stare lokomotive, tuj operater pa jih potem za minimalno ceno pokupi in porihta, da bo vozil po štajerskem. SŽ pa samo čakajo in prosijo, da bo država dala denar, denar, nikjer pa noben ne udari po mizi, da se caplja na mestu; Potniki, pa iščejo alternative saj je na regionalnih progah že več kot 20 let isto stanje, na primorskem pa ko butl čakaš skoraj 1 uro avtobus. Nobena vlada nima in ne bo imela čarobne palice, če se ne bo začelo pucat na licu mesta.
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: "Drzna rešitev prometne ureditve prestolnice"

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni . ( v TV seriji "Alo,Alo" je "orožnik" drugače pozdravljal)

Predlagam, da se v bodoče nove proge gradijo 100 m pod zemljo :lol: . V primeru Ljubljane bi bil pogoj najmanj 500 m . Razlog. Ali je kdo že preučil "negativno sevanje", ki ga izžareva slovenska javnost na želežniško infrastrukturo ? Toliko negativnega naboja. Na nekaj se moramo zamisliti. Ako želimo, da bodo naši potomci živeli v "neonesnaženem okolju" (plini, hrup, svetloba, sevanje itd) moramo že sedaj začeti z delom. Ideologija gor ali dol ("višji cilji") naravo moramo ohraniti. In zato se moramo zavzemati za promet, ki bo prijazen do udeležencev in okolja. Zanemarjanje železnic na račun cest nas pelje v prometni kaos. Prenavljajo avtocesto proti morju in 18 km dolge kolone. Pred predorom Karavanke je normalen pojav večkilometrska veriga pločevine. V Ljubljani želijo širiti Dunajsko. Avtoceste smo gradili za tovorni tranzit. Tovorni želežniški promet gre skozi središče Ljubljane. Osrednje avtobusne postaje (Ljubljana) dejansko nimamo. Kolesarje pošiljamo na pločnike, kjer izrivajo pešce. Kolesarske steze se gradijo z veliko muko. Preplačana gradnja na račun določenih "znancev". Cel kup zadev, ki zahtevajo, da enkrat rečemo "NE" . Ljudje v vladi, parlamentu, ministrstvih so plačani, da nam ne pošiljajo samo " dobrih namenov" :m2 . Vlade se menjavajo, ura pa tik-taka. Itd .... !!!!! :---)

Ne pozabite. Vedno, vedno imejmo v mislih "naravo" in na tiste, ki bodo živeli za nami :wink: .

LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: "Drzna rešitev prometne ureditve prestolnice"

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni vsi, ki širite pozitivne vibracije.


V forumu "slotech" je bilo objavljeno vabilo na predavanje "o hitrem vlaku skozi Ljubljano :shock: " :

https://slo-tech.com/novice/t628977#crta

oz.

http://www.znanostnacesti.si/hitri-vlak.aspx


LP Igor
Zadnjič spremenil trackpan, dne 10.12.2014, 1:06, skupaj popravljeno 1 krat.
Odgovori