NOVO Vozni red 2015/16

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 783
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a trocken »

Jaz bi vseeno dal liniji S bahna iz Jesenic kar nekaj možnosti. Prvič, za razliko od mariborske linije je tukaj železnica konkurenčnejša, saj je cestni predor dražji in še nezanesljiv (zaradi stalnih popravil in posledično čakanja) povrh. Ob zadnjih podražitvah se je dosti govorilo o tem, da žal ni javnega prevoza in da so dnevni migranti obsojeni na drag cestni predor. Ob tem bi izpustil primerjavo z mednarodnimi vlaki, ker ne gre za isti segment potnikov. Posebna priložnost bi bili kolesarji in ostali turisti, katerih je na bohinjki predvsem poleti praktično večina, pri projektu MICOTRA med Vidmom in Beljakom pa predstavljajo glavni segment potnikov. Seveda bi tudi to linijo morali izvajati in vsaj v pričetku financirati v okviru čezmejnih projektov. Tako da se da, če se hoče. Predvsem pa je potrebno vedeti, da je Beljak križišče dveh prometnih koridorjev, na katere se bo potrebno tako ali drugače čim bolje priključiti.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Seveda bi tudi to linijo morali izvajati in vsaj v pričetku financirati v okviru čezmejnih projektov. Tako da se da, če se hoče. Predvsem pa je potrebno vedeti, da je Beljak križišče dveh prometnih koridorjev, na katere se bo potrebno tako ali drugače čim bolje priključiti.
Tole je pa kar pametna ugotovitev, toda čezmejno sodelovanje dežele Koroške je glede na našo ureditev možno le na meddržavni ravni. Lahko samo upamo, da bo nekoč kaj iz tega. Na žalost pa kakor kaže, se bo sečišče koridorjev preneslo v Beljak, Ljubljana pa postaja bolj ali manj slepo črevo evropskih koridorjev. Za primerjavo si poglejte delovanje obeh ranžirnih postaj, o potniškem prometu pa tako in tako ni mednarodnih vlakov, ki bi se križali v Ljubljani.

LPL
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči.

Včasih se zdi, da je v vse v božji milosti [-o< oz. so to le pobožne želje. Upajmo, da se bodo cene vozovnic tudi znižale. Ampak pustimo se presenetiti. Nekaj drugega sem imel še v mislih. Z vstopom Hrvaške v Evropsko skupnost se je povečal promet na naših cestah. Med "ozkimi grli" je tudi enocevni Karavanški predor. Nič nenormalnega ni, če v poletnih mesecih svetujejo, da zapustimo avtocesto že pri Lescah. Ali bi bilo smiselno, če bi npr. vpeljali avtovlak med Jesenicami in Podrožco ? Je to iz tehničnih razlogov sploh možno ? Nakladalne rampe, dostop do avtoceste itd.

Verjetno ste že prebrali, pa vseeno :

http://www.slo-zeleznice.si/sl/potniki/ ... ovica/1399

Pomemben se mi zdi ta del :
»Zato se bomo s pristojnimi lokalnimi predstavniki Trsta kmalu po novem letu začeli dogovarjati o izboljšanju avtobusne povezave med Trstom in Opčinami,« je povedal pomočnik direktorja družbe SŽ - Potniški promet Miloš Rovšnik.
Ni dovolj, da potnike pripeljemo do Opčin potem pa naj se znajdejo kakor vedo in znajo :^o .


LP Igor
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Zelencek: Dizlov ne bo viška, EMG-jev ni zadosti za pokrivanje obstoječega stanja; kaj šele pokrivanje nove proge. O nakupu novih pa: Sanjajo o novih D-lokih, o garniturah pa nič. Sploh pa ko bo vspostavljen promet do Sežane bo garnitur še manj. Večkrat se pa zgodi, da se desiroti valjajo po delavnicah.
Okoli dragega tunela pa: Slovenija žal ne ponuja letne prepusnice, kar jih Avsrtrija omogoča. Avtovlak, na taki relaciji, glede na to, da je v pripravi druga cev povsem zgubi pomeni.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a:Sanjajo o novih D-lokih, o garniturah pa nič.
In ravno kontra bi morali...
Dizelske lokomotive so dobre še za 10-15 let, vsaj regani. Najprej bi se morali spraviti v zamenjavo potniških vagonov (klimatizirani EC/IC vagoni so nuja!), nato dizelske garniture, nato električne (Gomulke so samo še za v muzej, Desiroji pa so tako ali tako neuporabna jajca), ter šele na koncu lokomotive - najprej Španke in Mopedi, čisto na koncu pa še Regani in Brižite.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Desiroji pa so tako ali tako neuporabna jajca
Zanimivo stališče, da so Siemensi neuporabna jajca, pa med brati naredijo kakšnih 50-60% prometa na SŽ in so nedvomno poleg pendolinotov najsodobnejši. Seveda so namenjeni lokalnemu prometu, temu primerna je tudi notranja ureditev.

Zakaj bi SŽ potniški promet potreboval EC/IC vagone, za katere relacije? Čas IC/EC vlakov s klasičnimi vagoni v mednarodnem prometu se neizprosno izteka, zamenjujejo jih garniture, recimo RJ ali bodoči ICx. Na domačem trgu pa skorajda ne vem za vlak, ki bi bil racionalen s klasičnimi vagoni (torej vsaj 6 vagonov v daljinskem prometu) na trgu se pa da dobiti rabljene vagone s klimo po precej ugodnejših cenah kot veljajo za nove, česar se poslužujejo tudi privatni operaterji v Nemčiji, naprimer ALEX.
Druga pesem je, če misliš, da bi se rabili lokalni vlaki "push-pull", toda za te se ne rabi EC/IC vagonov, temveč je edino smiseln nakup sodobni dvonadstropnih vagovon za lokalni promet. Pa se bojim, da so to zate neuporabna jajca, (v katerih se potnik ne more valjati po klopi v kupeju).

O primernosti dizelskih lokomotiv pa ni za razpravljat, namreč iz okoljskega aspekta.

LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Saj ni važno novi ali rabljeni vagoni. Važno je da se zamenjajo! Slovenski vlak z imenom InterCity je žalitev za to oznako, saj nima niti ene stvari, ki bi ga naredila primerljivega z vlakom IC v kakšni drugi državi, pa naj si bo to Avstrija, Nemčija ali celo Češka in Poljska. Če ne za drugo, bi jih potrebovali za Pohorca, pa še za nekaj vlakov, ki bi s tem zares postali IC, ne pa "SŽ-Intercity".
Desiro pa je, žal, najslabši nakup v zgodovini SŽ. Že od samega začetka kup okvar, preboji, trganje vozne mreže. Notranjost neudobna, hrup v potniškem prostoru. Da o polovičnih vlekah niti ne govorimo. Morda pa ti ni znano to, da smo mi, Grki in Bolgari edini, ki imamo električne Desiroje te generacije. Siemens je nato celoten program opustil. Torej smo bili nekakšni poskusni zajčki. Hvala lepa!
Na tem mestu ti takoj naštejem vsaj nekaj boljših garnitur. Dva tedna nazaj sem se peljal z OBB Talentom. Sedeži sicer podobni kot v Desiroju, je pa vlak krepko tišji, vlečnih motorjev sploh ni slišati. Da ne bi izgubljal besed o Stadlerjevih GTW in Flirt, kakršne ravnokar testirajo v Srbiji in so simbol za zanesljivost in udobje v vožnji.

Pa še to, od kdaj je Railjet garnitura? Railjet so samo sodobnejši potniški "push-pull" vagoni, ki za vožnjo še vedno potrebujejo klasično lokomotivo. Trditev, da se ćas klasične vleke končuje, je bedarija, sploh če jo povezuješ z nemškim še vedno konceptom ICx. Pozabljaš na vse druge države, ki bazirajo na klasični IC sestavi.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Pa še to, od kdaj je Railjet garnitura?
Od takrat kot ICE 1 DB. Vse so garniture z vagoni, ki se načelno dajo razstaviti, toda tega se ne dela in vozijo v konstantni sestavi.
A Railjet train set consists of seven individual coaches that are permanently coupled with airtight interconnections,[citation needed] but with buffer and hook couplings on the outer ends of the set of coaches suitable for buffer and chain screw coupling[21] Two complete train sets with two locomotives can be run as a pair giving a train of fourteen carriages.[22] The coach furthest from the locomotive acts as a control car. The number of carriages per train can be extended up to ten in a single train un


Upšam da razumeš citat.

LPL
Uporabniški avatar
petindvajsetka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 28.08.2011, 19:57

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a petindvajsetka »

TGV Lyria napisal/-a: Desiro pa je, žal, najslabši nakup v zgodovini SŽ. Že od samega začetka kup okvar, preboji, trganje vozne mreže. Notranjost neudobna, hrup v potniškem prostoru. Da o polovičnih vlekah niti ne govorimo.
Od kod tebi toliko vednosti o Desirojih? :shock: O trganju voznih mrež so ti že v drugi temi razložili, da Desiro kot garnitura ni tisti, ki trga, ampak so drugi razlogi. Glede hrupa v Desirojih pa ne vem, meni se ne zdi, da bi bil Desiro hrupen?
TGV Lyria napisal/-a: Pa še to, od kdaj je Railjet garnitura? Railjet so samo sodobnejši potniški "push-pull" vagoni, ki za vožnjo še vedno potrebujejo klasično lokomotivo.
Si tako prijazen in razložiš, kaj je za tebe garnitura? :-s
In kaj porečeš nato, da ima ICE 1 in ICE 2 v sestavi lokomotivo? ICE 1 na vsaki strani po dve, ICE 2 na eni strani?? Na spletu sem celo našel, kako se ta lokomotiva pelje samostojno brez vagonov.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2567
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Sem že v svojem prejšnjem postu razložil primerjavo Desiroja in avstrijskega Talenta. Desirojevi vlečni motorji zelo cvilijo ob pospeševanju, zaviranju, skratka stalno, sploh če sediš takoj za strojevodjevo kabino. Talent je neslišen v primerjavi z njim (sedel na istem mestu!). Še bolj pa Stadler. Občutek imam, da Desiro tudi slabše tesni zvoke podvozja, čeprav je tu lahko razlog tudi slabše stanje tirov pri nas.
Polovična vleka pa je Desirojeva stalna težava. Tudi o prebojih se je pisalo v Novi progi (imam celoten arhiv doma). Sploh pa: zakaj vsi kupujejo preverjeno robo, mi pa nek preizkusni vlak in imamo zato težave? Desiro je k nam prišel kot prvi svoje vrste, prvi električni Desiro sploh. Obnesel se je slabo. Enako v Bolgariji in Grčiji. Siemens ga je nato ukinil in Balkanci smo ostali z njegovimi poskusnimi jajci.

ICE je res v bistvu sestavljen iz 1-2 lokomotiv in vmesnih vagonov. Ampak pri njem je bilo vse razvito skupaj kot kompleten vlak. Railjet je pa bil zasnovan kot push-pull vagoni, ki bodo vozili z obstoječimi lokomotivami Taurus. Če tako pogledamo, razen tega da je prilagojen na vožnjo z nekoliko višjo hitrostjo (do 230 km/h), ni nobene razlike med njim in recimo nemškimi push-pull IC vlaki. Torej: Railjet so VAGONI, torej ga lahko štejemo kot klasičen vlak.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

petindvajsetka, v glavnem vse OK, tako da nimam kaj odgovarjati. Dodal bi samo to, kar sem napisal malo prej v drugem postu, ICE 1 Berlin Munchen je peljala kar Siemesova Taurus lokomotiva lepo rdeče barve.!

TGV Lyria je pač nasprotnik Siemensov in jim pripisuje vse, kar se spomni, kot da bi garniture trgale vozno mrežo. Kaj mu moremo, meni se zdijo za svoj namen kar uporabni, res pa je, da sem v Nemčiji videl že boljše garniture, imele so predvsem večji delež nizkega poda in so bile dejansko celota brez vmesnih vrat med vagoni. So pač mlajše.

LPL
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a mkx »

petindvajsetka napisal/-a:Na spletu sem celo našel, kako se ta lokomotiva pelje samostojno brez vagonov.
Razen tega, da ICE1 lokomotiva nima potniškega prostora, je tale vožnja povsem primerljiva vožnji npr. 713 brez svoje 715 ali pa 813-1xx brez svoje 814-1xx. Pred nekaj leti je @Tin€ posnel vožnjo kompozicije Kanarčkov 713+715+713 (no, morda sta bila prva dva v ravno obratnem vrstnem redu, sedajle ne grem iskat videa) ... Tistega solo 713 so speli z voznorednim Kanarčkom samo zato, da so prihranili na trasi.
LP, Metod
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4637
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Komplicirate brez veze....če so skrajne enote pogonske in brez prostora za potnike je to vagonski vlak; vse ostalo so garniture!
Tako Railjet NI garnitura, pa tudi ICE1, bela in srebrna puščica in vsi TGVji ne....sicer bi bili AGVji!
LEP DAN
Igor
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Igor, se bridko motiš, vsaj glede TGV. Vse garniture se enotno oštevilčene, recimo najtarejše iz leta 1981 imajo številke

01-37, 38-69.......

Vsaka garnitura ima 10 vagonov, 2 pogonska (na vsakem koncu) in 8 potniških. Garnitura SE NIKOLI NE DELI v rednem prometu.
Tudi pogonski vagoni se ne izmenjujejo med različnimi serijami vlakov TGV. Po tvoji logiki bi tudi stari TEE bili samo vagonski vlaki z dvema lokomotivama!

Pogojno bi to veljalo za RJ. Poganjajo ga namreč klasične lokomotive. Toda garnitura je vedno ena in se v prometu ne razklaplja. Jer namreč ZRAKOTESNA, kar se seveda testira, toda ne na neki postaji od vozovnih preglednikov. Na postaja se delijo le vlaki sestavljeni iz več garnitur in ustreznim število lokomotiv.

LPL in podajte se malo po svetu
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Komplicirate brez veze....če so skrajne enote pogonske in brez prostora za potnike je to vagonski vlak;
Igor, še na eno malenkost sem se spomnil. TGV vlaki od vsega začetka imajo artikulirano podvozje. Kako si ti predstavljaš vagonski vlak, ki ga lahko razdeliš le v delavnici, nekam skrajno čudno, se ti ne zdi!.

LPM
Odgovori