Stran 1 od 1

ED zavora 541

Objavljeno: 01.09.2015, 9:52
Napisal/-a Mojster_Strojevodja
mkx napisal/-a:
Igor T napisal/-a:Upam, da dodajo še kako sodobno NP, ki bo sposobna odvečno el. napetost odvesti nazaj v omrežje. Tako se bo zmanjšalo še število požarov zaradi zaviranja, pa še kak vlak več bo lahko v klanc pelal.
Ne vem, če je uporaba elektrodinamičnega zaviranja kaj povezana z vračanjem energije v javno EE omrežje. Kolikor vem, imajo Žive enako moč ED zaviranja ne glede na to ali energijo prevzame VM ali pa z njo grejejo zrak v bližnji okolici. Morda pa se motim.
Bolj je problem v tem, da je maksimalna moč ED zaviranja pri Živah približno pol manjša kot je vlečna moč. Kar pomeni da če Živa v klanec navzgor vleče s polno močjo, se bo moral enako težek vlak po klancu navzdol zavirati tudi z zavorami, saj ED ne bo dovolj zmogljiv. Upora na ovinkih in ostalem ni toliko, da to ne bi bilo potrebno.
@mkx res je da je zavorne sile samo 150kN, samo tu ni toliko omejitev tehnike kot nekaj kar so UIC strokovnjaki pogruntali, da je potisna oz pritisna sila na odbojnik ne sme presegati 150kN, kajti tudi doprežna lokomotiva ne sme pri dopregi uporabljati več kot 150 kN vlečne oz v tem primeru potisne sile.
Gre se pa zaradi možnosti preskoka odbojnika enega čez drugega in posledično iztirjenja.

S tem pa da 150kN ED zaviranja zadostuje za vzdrževanje hitrosti pri kar solidnih padcih (tam do 14 promil sigurno) in težah.

Re: ED zavora 541

Objavljeno: 01.09.2015, 10:40
Napisal/-a Ljubitelj
kajti tudi doprežna lokomotiva ne sme pri dopregi uporabljati več kot 150 kN vlečne oz v tem primeru potisne sile.
najhen popravek:
Po Priročniku 200.10 je potisna sila za vlak z vagoni s podstavnimi vozički omejena na 240 kN, razen pri vožnji čez kretnice v odklon, kjer je omejena na 100kN.

Nekoč smo obilo razpravljali o el. dinamičnem zaviranju in vračanju toka v vozni vod. Kakšne so pa praktične izkušnje po pretečenem času, koliko se dejansko povrne energije, še zlasti na koperski progi in naprimer na odseku Bo-Lo.

LPL

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Objavljeno: 01.09.2015, 18:15
Napisal/-a Mojster_Strojevodja
Ljubitelj napisal/-a:
kajti tudi doprežna lokomotiva ne sme pri dopregi uporabljati več kot 150 kN vlečne oz v tem primeru potisne sile.
najhen popravek:
Po Priročniku 200.10 je potisna sila za vlak z vagoni s podstavnimi vozički omejena na 240 kN, razen pri vožnji čez kretnice v odklon, kjer je omejena na 100kN.

Nekoč smo obilo razpravljali o el. dinamičnem zaviranju in vračanju toka v vozni vod. Kakšne so pa praktične izkušnje po pretečenem času, koliko se dejansko povrne energije, še zlasti na koperski progi in naprimer na odseku Bo-Lo.

LPL
če že dlako cepiva:
pravi, da je za vlake ki vsebujejo posamezne vagone brez podstavnih vozičkov oz vagone za prevoz avtomobilov ali nizkopodne vagone 150kN, ker pa je po večini treba VSE vlake po klancu navzdol zavirat ne glede na sestavo je omejitev 150kN nekje na mestu.

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Objavljeno: 01.09.2015, 19:06
Napisal/-a Ljubitelj
Po Priročniku 200.10 je potisna sila za vlak z vagoni s podstavnimi vozički omejena na 240 kN, razen pri vožnji čez kretnice v odklon, kjer je omejena na 100kN.
če že dlako cepiva:
pravi, da je za vlake ki vsebujejo posamezne vagone brez podstavnih vozičkov oz vagone za prevoz avtomobilov ali nizkopodne vagone 150kN, ker pa je po večini treba VSE vlake po klancu navzdol zavirat ne glede na sestavo je omejitev 150kN nekje na mestu.
Če lahko v klanec poriva z 240 kN, ni razloga, da ga ne bi tudi zavirala z enako silo, kar je predvidel tudi proizvajalec lokomotive, SŽ pa so omejile na 150 kN. Podatek iz istega vira. Seveda pa je to najbolj sigurna pot, ki ne zahteva nobenega umskega napora pri nastavljanju parametrov vleke/zaviranja in izključuje morebitne napake, kar tudi ni od muh.

LPL

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Objavljeno: 01.09.2015, 22:46
Napisal/-a Mojster_Strojevodja
Ljubitelj napisal/-a:
Po Priročniku 200.10 je potisna sila za vlak z vagoni s podstavnimi vozički omejena na 240 kN, razen pri vožnji čez kretnice v odklon, kjer je omejena na 100kN.
če že dlako cepiva:
pravi, da je za vlake ki vsebujejo posamezne vagone brez podstavnih vozičkov oz vagone za prevoz avtomobilov ali nizkopodne vagone 150kN, ker pa je po večini treba VSE vlake po klancu navzdol zavirat ne glede na sestavo je omejitev 150kN nekje na mestu.
Če lahko v klanec poriva z 240 kN, ni razloga, da ga ne bi tudi zavirala z enako silo, kar je predvidel tudi proizvajalec lokomotive, SŽ pa so omejile na 150 kN. Podatek iz istega vira. Seveda pa je to najbolj sigurna pot, ki ne zahteva nobenega umskega napora pri nastavljanju parametrov vleke/zaviranja in izključuje morebitne napake, kar tudi ni od muh.

LPL
Telih 150kN oz 240kN ni zrastlo na SŽ zelniku, OBB ima enake parametre, zgleda imajo tud oni take strokovnjake kot na tej strani Karavank.

Re: ED zavora 541

Objavljeno: 02.09.2015, 15:11
Napisal/-a igor72
Mojster_Strojevodja napisal/-a:
Telih 150kN oz 240kN ni zrastlo na SŽ zelniku, OBB ima enake parametre, zgleda imajo tud oni take strokovnjake kot na tej strani Karavank.
Se mi zdi prav fajn, ko lahko enkrat Mojstra popravim :mrgreen: ...torej: preko tunela lahko tudi zavirajo z 240kN, oziroma celo z 250kN, seveda glede na to, kaj imajo zadaj. :wink:

Re: ED zavora 541

Objavljeno: 02.09.2015, 15:32
Napisal/-a Mojster_Strojevodja
Eeee samo čez ker tunel je to :twisted:

Premaknjeno v svojo temo

Re: ED zavora 541

Objavljeno: 02.09.2015, 15:54
Napisal/-a holding
..."KARAWANKEN"..... :thumbupl ....