Vozni red 2016/17

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Vozni red 2016/17

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a:
...pa saj je tudi dosanjal. Poleti bo dejansko vozil nočni vlak v Budimpešto, vsak dan...
...
(baje nek lom na spenjačah) in posledično varnostno izločitev vseh garnitur "Bombardier Married Pair" Ampak to se pač zgodi.
No vlak za Sarajevo ni dočakal. ;) Še več, ŽFBH je čez noč odpovedal vlak, čeprav je že vnesen v vozni red in traso.

Lom? Pa ja ne zaradi teh temperatur? Sicer pa, ko si omenil Bombardier, si povedal vse. Žal postajajo vse slabši. Zamujajo z dobavami, nekvaliteta... Švicarji so se pogodili z njimi in dobili še dve garnituri twindexx brezplačno namesto penalov. DB regio preklinja, ker kljub priznanju napak, le te niso odpravili tako, kot bi morali in sedaj želijo še odškodnino... Tudi CityJet je že doživel polom. Pri velikih hitrostih ima težave z odjemnikom, premalo vrat, pretesen... Čakam samo še sneg. :roll: No z Stadlerjem večjih problemov ni.

Ta "se zgodi" bi bil vredu, če bi v Nemčiji železnica štimala. ;) Pa žal marsikaj ne štima... :|
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vozni red 2016/17

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a:
No vlak za Sarajevo ni dočakal. ;) Še več, ŽFBH je čez noč odpovedal vlak, čeprav je že vnesen v vozni red in traso.

Lom? Pa ja ne zaradi teh temperatur? Sicer pa, ko si omenil Bombardier, si povedal vse. Žal postajajo vse slabši. Zamujajo z dobavami, nekvaliteta... Švicarji so se pogodili z njimi in dobili še dve garnituri twindexx brezplačno namesto penalov. DB regio preklinja, ker kljub priznanju napak, le te niso odpravili tako, kot bi morali in sedaj želijo še odškodnino... Tudi CityJet je že doživel polom. Pri velikih hitrostih ima težave z odjemnikom, premalo vrat, pretesen... Čakam samo še sneg. :roll: No z Stadlerjem večjih problemov ni.

Ta "se zgodi" bi bil vredu, če bi v Nemčiji železnica štimala. ;) Pa žal marsikaj ne štima... :|
Balkanska posla, ni kaj ;)
Khm, CityJet ni Bombardier (je še slabše - Siemens :D :D ). Tisto da niso vsi "vse večji klumpi", sem napisal ravno zaradi Stadlerja ter čeških in poljskih tovarn, ki se trudijo prodreti na trg s kakovostjo. Pa jih Siemens/Bombardier lobi ovira. Poglej samo kaj so naredili s ČD 380 serijo v Nemčiji - noben mi ne bo rekel da je tu bilo vse čisto.
Mičo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 349
Pridružen: 11.07.2011, 19:00

Re: Vozni red 2016/17

Odgovor Napisal/-a Mičo »

A se že kaj ve, a so potniški vlaki z daljšimi voznimi časi glede na siemens na zasavski in primorski progi v sestavi klasike?
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vozni red 2016/17

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ker še nihče ni podal nobenega dokumenta, ki bi govoril o pogojih za proge s hitrostjo med 160 in 200 km/h sem malo brskal in našel pri sosedih naslednje, http://www.mppi.hr/UserDocsImages/Pravi ... vozila.pdf:
VI. TEHNIČKI UVIJETI ZA UPRAVLJANJE VUČNIM VOZILOM U JEDNOPOSJEDU
...
4. vučno vozilo mora biti opremljeno uređajem za vođenje vlaka i kabinskom signalizacijom ako je namijenjeno za vožnju brzinom većom od 160 km/h
Torej lahko sklepamo, da je načelno dovoljena vožnja pri dvojni zasedbi s hitrostjo nad 160 km/h.

LPL
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Vozni red 2016/17

Odgovor Napisal/-a desiro »

Ljubitelj, v Sloveniji je maksimalna hitrost ki jo trenutna varnostna naprava dopušča 160 km/h. V primeru okvare le te pa vlak lahko vozi z dvojno zasedbo do končne postaje, vendar V max 100 km/h.

To predpisujejo veljavni predpisi, ti pa zase sklepaj ravno kar hočeš.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vozni red 2016/17

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ljubitelj, v Sloveniji je maksimalna hitrost ki jo trenutna varnostna naprava dopušča 160 km/h. V primeru okvare le te pa vlak lahko vozi z dvojno zasedbo do končne postaje, vendar V max 100 km/h.

To predpisujejo veljavni predpisi, ti pa zase sklepaj ravno kar hočeš.
Prvič slišim, da je oprema lokomotiv/voznih sredstev standard za kategorizacijo proge. Lastnik proge (to niso SŽ) jo okarakterizira po določenih predpisih in operater vozi v skladu z najmanjšim skupnim imenovalcem proge in njegovih voznih sredstev, v tem je ves čar. če ne razumeš bolj preprosto: Vozilo lahko vozi tako hitro kot dovoljuje njegova oprema, toda ne hitreje kot dovoljuje proga.

LPL
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Vozni red 2016/17

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ljubitelj napisal/-a:Prvič slišim, da je oprema lokomotiv/voznih sredstev standard za kategorizacijo proge. Lastnik proge (to niso SŽ) jo okarakterizira po določenih predpisih in operater vozi v skladu z najmanjšim skupnim imenovalcem proge in njegovih voznih sredstev, v tem je ves čar.
Jaz pa mislim, da se pravlnik o varnostnih napravah v enaki meri nanaša tako na vozila kot na infrastrukturo. Trenutno je v Sloveniji še vedno edina SV oprema, predpisana in uporabljana, dobri stari PZB, in kot kaže je predpisana maksimalna hitrost ob uporabi te opreme 160 km/h. Ko bo proga Pragersko-Hodoš (in še kakšen drug odsek) opremljena z ETCS (z ustreznim številom ustreznih baliz), bodo ustrezno opremljena vozila ustreznih kategorij (najbrž težki vlaki še ne?) lahko vozila na nekaterih odsekih tudi hitreje kot 160 km/h.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vozni red 2016/17

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ko bo proga Pragersko-Hodoš (in še kakšen drug odsek) opremljena z ETCS (z ustreznim številom ustreznih baliz), bodo ustrezno opremljena vozila ustreznih kategorij (najbrž težki vlaki še ne?) lahko vozila na nekaterih odsekih tudi hitreje kot 160 km/h.
Kot sem rekel, je hitrost s katero operater izvaja vozni red presek opreme voznega parka in opreme infrastrukture. In Zakon o varnosti v železniškem prometu v 49 členu lepo pravi, da v primeru nivojskih prehodov NI dovoljena hitrost nad 160 km/h, ETCS gor ali dol. Torej sam ETCS ne bo prinesel nobenega povečanja hitrosti. Sicer je pa to trenutno edina zakonska omejitev in omemba sploh hitrosti nad 160 km/h za JŽI v RS. Prometni pravilnik je striktno po verziji iz 2011, 1čl, 1. odstavek veljaven samo do 160 km/h.

LPL
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Vozni red 2016/17

Odgovor Napisal/-a desiro »

Ljubitelj, na lokomotivi/garnituri ki vozi po progah v RS mora bit nameščena ASN naprava ki deluje po principu PZB, pa magari bi bila progovna hitrost 200, vlaki pri nas nebi mogli voziti 200 km/h, ker bi na vseh ki so tega zmožni pri 165 km/h +9 km/h aktiviral ASN, izklopiti pa ga ni dovoljeno. Ko se bo uporabljal ETCS pa bo to mogoče.

PS: ETCS je kabinska signalizacija.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vozni red 2016/17

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Izgleda, da je to forum gluhih....
Ko se bo uporabljal ETCS pa bo to mogoče.
preko 160 km/h namreč (Op. L)

Figo, če se ne bo uresničilo eno od tega:

- odpravili nivojski prehodi
ali
-spremenil 49. člen Zakona o varnosti v železniškem prometu

LPL
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vozni red 2016/17

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

K prejšnemu bi dodal samo še nekaj, na kar vsi preradi pozabljamo in se ne učimo iz izkušenj drugih. Na Slovenskem je po modernizaciji in uvedbi ECTS-1 kontrole na glavni progi proti Novemu mestu hitrost še vedno omejena na 160 km/h. Razlog, prekratke razdalje med kontrolnimi segmenti (balisami), vsaj tako trdi vsevedna enciklopedija znanja.....

LPL
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Vozni red 2016/17

Odgovor Napisal/-a desiro »

V teoriji bo po vklopu ETCS hitrost lahko 200 km/h, v območju prehodov pa 160 km/h.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vozni red 2016/17

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Da zaključimo debato o tem, kaj je potrebno za hitrosti med 160 km/h in 200 km/h samo to:

Pred 60 leti so Francozi imeli kar nekaj (118 km) ”navadnih” prog za hitrosti med 160 in 200 km/h z običajno blokovno signalizacijo razmika 1500m ali več. Do leta 1985 (LGV Paris-Lyon leta 1981) so planirali 1900 km prog s hitrostmi 160-200 km/h in obstoječim signalnim sistemom (nekabinski). Vir:J. Meunier ”On the Fast Track, French Railway Modernization and the Origins of TGV from 1944-1983”, stran 93.

Razlog zakaj so pa Nemci, naš nepotreben pravzor v vsem, omejili svoj signalni sistem PZB na 160 km/h je premajhen razmik med bloki, vlak s hitrostjo 200 km/h in uporabo elektromagnetne zavore s pojemkom 1 m/s2 ne ustavi prej kot na 1543 m. Zato so pač poiskali neko rešitev, ki vidi v sosednji blok, in zako je nastal LBZ sistem, prvič predstavljen leta 1965 na sejmu Transporta v Műnchnu. Sistem je nato prihajal v uporabo v 80-letih. Vir: https://en.wikipedia.org/wiki/Punktf%C3 ... influssung, https://en.wikipedia.org/wiki/Linienzugbeeinflussung.

Da pa sistem PZB ni nujno omejen na 160 km/h pričajo podatki iz Španije, kjer je hitrost omejena na 200 km/h

Linienzugbeeinflussung (or LZB) is a cab signalling and train protection system used on selected German and Austrian railway lines as well as the AVE in Spain. In Germany, the system is mandatory on all lines where trains exceed speeds of 160 km/h (99 mph) (200 km/h or 120 mph in Spain)”, vir prej navedena stran o LBZ.

Torej vidimo, da načelno PZB sistem lahko obratuje z 200 km/h, saj so na novo obnovljenih progah večji razmiki med prostorskimi signali. In vsem porabnikom PZB sistema polagam na srce, uporaba nekega sistema, še ne pomeni razumeti bistvo njegovih lastnosti. Sistem je omejen na 160 km/h izključno zaradi lastnosti infrastrukture (1000 m odseki, krajši od zavorne razdalje) in ne zato, ker je to nek ”standard”, ki ga sicer nihče ni navedel. Navajanje nekih obskurnih spletnih strani je pa sploh mešanje megle, še bolj navajanje trditev, da strjevodja nima časa videti signala in ukrepati. Med 160 km/h in 200 km/h s stališča strojevodje in opazovanja signalov ni neke posebne razlike. Pri srednji hitrosti 180 km/h vlak prepotuje 50 m/s in prava figa je ali je to 45 ali 55 m, dokler je minimalna zavorna razdalja 1543 m.

LP in konec debate L
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Vozni red 2016/17

Odgovor Napisal/-a desiro »

Ljubitelj napisal/-a:
Da pa sistem PZB ni nujno omejen na 160 km/h pričajo podatki iz Španije, kjer je hitrost omejena na 200 km/h

Linienzugbeeinflussung (or LZB) is a cab signalling and train protection system used on selected German and Austrian railway lines as well as the AVE in Spain. In Germany, the system is mandatory on all lines where trains exceed speeds of 160 km/h (99 mph) (200 km/h or 120 mph in Spain)”, vir prej navedena stran o LBZ.
Vredu, tehnologija PZB bi dovoljevala večjo hitrost, vendar jo naprava ne dovoljuje, sploh poznaš delovanje PZB, mislim uporabo v praksi?

Ko strojevodja vidi signalni znak pri katerem je aktivni 1000 Hz magnet, mora le tega potrditi in hitrost zmanjšati pod 85 km/h naprava nadzira hitrost kontinuirano, sepravi je tu neka predvidena krivulja hitrosti ki v 23 sekundah pade iz 160 km/h na 85 km/h, v temu primeru mora strojevodja kar konkretno zavreti saj v primeru da bi prekoračil to krivuljo pride do aktiviranja hitre zavore... Sepravi pri hitrosti 200 km/h je to praktično neizvedljivo, razen če bi spremenili vse parametre ASN naprave.

Zgoraj opisano velja za novejše ASN naprave opisan tip PZB I60R v režimu O - Obere. V drugih režimih so hitrosti in časi drugačni.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
sikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1038
Pridružen: 28.01.2012, 20:10
Kraj: Dolenjska

Re: Vozni red 2016/17

Odgovor Napisal/-a sikos »

Administrator, prosim če malo "počistite" tole temo, kajti debata je prešla v čisto drugo smer...

Lp, Sikos
Danes storite prijazno dejanje "kar tako". Kadar naredite nekaj dobrega za druge, postanete sami srečnejši.
Odgovori