Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 405
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

OdgovorNapisal/-a gorican » 17.01.2018, 17:54

Projektna dokumentacija za železniški tir končana februarja

Hkrati pa država že nekaj časa pelje tudi vse potrebne aktivnosti za gradnjo železniškega tira od železniškega omrežja na odseku med Račami in Hočami, ki bo vodil proti hoški industrijske coni in mariborskemu letališču.

Kot so za STA pojasnili na direkciji za infrastrukturo, ta čas poteka postopek izdelave projektne dokumentacije, ki naj bi bila končana v začetku februarja, takoj zatem pa bodo začeli pripravo javnega naročila za izbor izvajalca gradbenih del. Ob tem so dodali, da bodo prvo fazo izvedli po postopku vzdrževalnih del v javno korist, zato pridobitev gradbenega dovoljenja ni potrebna.

Sedanji terminski načrt, ki ga je direkcija uskladila tudi s predstavniki Magne, predvideva, da bi z deli lahko začeli v drugi polovici julija, zaključili pa bi jih še v istem letu. Vrednost izgradnje prve faze ocenjujejo na štiri milijone evrov, ki jih bodo zagotovili iz državnega proračuna.


https://maribor24.si/lokalno/gradnja-ma ... niski-tir/
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 189
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

OdgovorNapisal/-a Benny » 10.06.2018, 7:35

Magna se širi: tudi izdelava vozil in še 1200 delovnih mest. Ko bo dovolj naročil...

31.5.2018

V graški Magni potrdili, da so na ARSO oddali dokumentacijo za drugo fazo gradnje tovarne v Hočah, ki predvideva izdelavo do sto tisoč avtomobilov letno in najmanj 1200 zaposlenih. A ne avtomatično, temveč ob zadostnem številu naročil

Naložba Magne v Sloveniji po tem, ko ta v Hočah zaključuje montažo strojev in opreme za lakirnico in do jeseni predvideva poskusni zagon lakirnice, kot kaže, vstopa v novo fazo, saj je graška Magna Steyr danes na Agencijo Republike Slovenije za okolje (ARSO), vložila dokumentacijo za izdajo soglasja za drugo fazo gradnje tovarne v Hočah: "V Magni Steyr imamo dolgoročne poslovne načrte v Sloveniji in izvajamo priprave za morebitne naslednje faze projekta. S tem namenom smo začeli postopek pridobivanja okoljske dokumentacije za drugo fazo tovarne v Sloveniji. Ta bo omogočila prilagodljivost in hitro odzivnost na zahteve trga in partnerjev," pojasnjujejo v Magni in hkrati poudarjajo, da so nadaljnji koraki ter prihodnje faze projekta v Sloveniji odvisne od novih naročil in razvoja proizvodnje vozil znotraj celotne skupine, ter tudi od izpolnjevanja zavez vseh udeleženih strani za uspešno nadaljevanje in zaključek projekta v prvi fazi.

"Pridobivanje okoljske dokumentacije pa še ne pomeni takojšnjega začetka izvajanja druge faze naložbe," so še zapisali v Magni Steyr. Magna, kot je znano, čaka še na izdajo okoljskega dovoljenja za prvo fazo projekta lakirnice, imenovane Magna Nukleus.

Multinacionalka Magna je v Podravje prišla v času Cerarjeve vlade, ki je investicijo v Hočah vseskozi zelo podpirala, tudi v času najostrejših kritik, da favorizira tuje investitorje, in nasprotovanj zaradi večinoma okoljskih razlogov. Magni je podelila tudi visoke subvencije za nova delovna mesta. Novo fazo tovarne v Hočah, ki je bila sicer kot možnost napovedana že od začetka, so v Magni objavili tik pred volitvami v Sloveniji.

Izdelane avtomobile bi transportirali na tovornih vlakih

Druga faza projekta Magne v Hočah predvideva izdelavo do sto tisoč avtomobilov letno, ki jih nameravajo transportirati na tovornih vlakih, če bodo izpolnjeni pogoji za to. Torej če bo država potegnila železniški krak do tovarne, znotraj nje pa bo industrijske tire zgradila Magna. Uradnih pojasnil Magne o morebitnem številu proizvedenih enot letno in novih zaposlitev za drugo fazo ni. Neuradno pa naj bi ta prinesla najmanj 1200 dodatnih delovnih mest. Četudi so v Magni previdni in pogojujejo začetek izvedbe druge faze z naročili kupcev, pa vložitev dokumentacije za okoljevarstveno soglasje na ARSO in podaljševanje pogodb z zunanjimi dobavitelji kažejo na to, da bi se napovedi o gradnji tovarne, v kateri bi izdelovali kompletna vozila, lahko uresničile. Tudi dogovori z lastniki zemljišč, predvidenih za drugo fazo projekta, so v glavnem zaključeni, večino pa je Občina Hoče - Slivnica že odkupila.

Spomnimo, da je bila stavba za lakirnico zgrajena že konec marca, ko je nemško podjetje Dürr začelo montirati proizvodno linijo z zmogljivostjo lakiranja 20 karoserij na uro oziroma okoli 450 karoserij na dan. Pomgrad zaključuje tudi gradnjo hale za distribucijo karoserij, v kateri bodo lahko prevzeli do 200 karoserij, ki jih bodo s tovornjaki vozili iz Gradca in nazaj. Poskusna proizvodnja je načrtovana jeseni letos, redna pa v prvem četrtletju prihodnjega leta, ko bo v lakirnici delalo okoli 300 ljudi, skupaj pa namerava Magna za prvo fazo zaposliti 404 delavce.

Med Hočami in Gradcem sedem tovornjakov na plinski pogon

Kot kaže, pa daje koncern Magna slovo tovornjakom na dizelski pogon, saj so njihovi podizvajalci transportnih prevozov pri proizvajalcu tovornih vozil Iveco naročili tovornjake na utekočinjeni zemeljski plin (LNG), ki naj bi jih dobavili prihodnje leto. "Magna bo za transport med Gradcem in Hočami uporabljala tovornjake na utekočinjeni zemeljski plin, ki v zrak spustijo bistveno manj emisij kot tovorna vozila na dizelski pogon," je potrdil direktor logistike v Magni Alfons Dachs Wiesinger.

Število tovornjakov na relaciji Gradec-Hoče bo odvisno od obsega proizvodnje, sprva pa bo med obema proizvodnima lokacijama Magne vozilo sedem tovornjakov. Pri Magni zagotavljajo, da bo uporaba LNG-ja namesto dizelskega goriva znižala hrup, zmanjšala izpuste za 20 odstotkov, za 29 odstotkov manj naj bi bilo dušikovih oksidov in za 90 odstotkov manj prašnih delcev v ozračju. Prvo polnilnico plina za te tovornjake bodo instalirali v Avstriji.

Magna te dni uresničuje tudi zaveze, ki jih je dala nevladnim organizacijam. Na streho energetskega centra v Hočah je montirala 298 kvadratnih metrov solarnih panelov, ki bodo dali letno 58 megavatnih ur električne energije, ta pa bo zadostovala za osvetlitev 6000 kvadratnih metrov proizvodnih hal in pisarniških prostorov. Na streho nove lakirnice nameščajo še solarni sistem za ogrevanje, ki bo pokril tri četrtine porabljene tople vode letno in ogreval kabine za preoblačenje zaposlenih. V zbiralniku deževnice s prostornino 50 kubičnih metrov pa nameravajo letno zbrati tri četrtine vode, potrebne za sanitarije.

https://www.vecer.com/magna-v-fazo-za-izdelavo-vozil-6484756
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 189
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

OdgovorNapisal/-a Benny » 10.06.2018, 7:38

Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 189
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

OdgovorNapisal/-a Benny » 10.06.2018, 7:39

Javno naročilo:

Gradnja dela tirne povezava od obstoječe železniške proge do industrijske cone v občini Hoče-Slivnica in letališča Edvarda Rusjana Maribor – I. faza
http://portal.drsc.si/dcjn/narocila/2431-18-300074/narocilo.html

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov