Železničarski loparček

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 613
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Železničarski loparček

OdgovorNapisal/-a 038 » 28.04.2017, 19:17

A ni loparcek pod pazduho prometnika pomenil po preteklem pravilniku "na mesta".
Uporabniški avatar
Tabolši
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 142
Pridružen: 19.07.2011, 14:49
Kraj: Savinjska dolina

Re: Železničarski loparček

OdgovorNapisal/-a Tabolši » 28.04.2017, 20:40

038 napisal/-a:A ni loparcek pod pazduho prometnika pomenil po preteklem pravilniku "na mesta".


Tako je, uporabljal se je pri vlakih s postankom manjšim od treh minut in pomenil, da vlakospremno osebje ne sme zapuščati svojih mest, ker bo sledi signalni znak "priprava za odhod", to je loparček v stegnjeni roki poševno navzdol proti vlaku in temu signalni znak odhod.
Po novih predpisih teh dveh signalnih znakov prometnik več ne daje in je praktično vseeno, oziroma ni nikjer določeno, kako in kje naj nese loparček, ko gre odpravljat vlak.
Pa kaj bi brez domišljije;svet in ljudje bi bili dolgočasni.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3975
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železničarski loparček

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 29.04.2017, 7:33

...tujina ni sam gor, @ljubitelj......je tud' na desno in pa dol...... :lol: :lol: ....


Holding, hočeš nakazati, da še niso v XXI stoletju?

LPL
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 539
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Železničarski loparček

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 29.04.2017, 7:52

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 28.04.2017, 9:57

Procedura je seveda tekom časa doživljala sremembe in je v nekaterih državah že nadomeščena z modernimi signalnimi sredstvi.



Odpravljanja vlaka, kakor ga opisuješ, je v razvitem svetu passe. Se ne spomnim, kdaj bi zadnjič videl prometnika na postaji v tujini. Take procedure pa res ne sodijo v XXI stletje, čas vsesplošne digitalizacije.....


Ljubitelj, dobro jutro! Opisoval sem, kako je bilo in sploh ne, kako bi moralo biti!
LP - Peter
Uporabniški avatar
petindvajsetka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 788
Pridružen: 28.08.2011, 19:57

Re: Železničarski loparček

OdgovorNapisal/-a petindvajsetka » 29.04.2017, 19:06

Ljubitelj napisal/-a:
Procedura je seveda tekom časa doživljala sremembe in je v nekaterih državah že nadomeščena z modernimi signalnimi sredstvi.


Odpravljanja vlaka, kakor ga opisuješ, je v razvitem svetu passe. Se ne spomnim, kdaj bi zadnjič videl prometnika na postaji v tujini. Take procedure pa res ne sodijo v XXI stletje, čas vsesplošne digitalizacije.....

LPL


Boš moral razložiti najprej, kaj je za tebe tujina, kajti za mene je tujina vse, razen domača Slovenija. In na primer v Avstriji, pa tudi v Nemčiji, sploh na večjih postajah so še vedno prisotni prometniki - tisti strici z rdečo kapo, ki med drugim tudi dajejo odhode vlakom.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3975
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železničarski loparček

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 30.04.2017, 6:37

petindvajstka, v zadnjih 3 letih nisem niti enkrat na postajah v Nemčiji in Avstriji kupil karte od živega človeka. Vse samo avtomati in vse postaje nezasedene in roko na srce, jenemogoče dobiti kakšno ustnoinformaciji v primeru izrednega dogodka, kot poleti v Brucku. In roko na srce, ne v Lübecku, ne v Hamburgu, no v Münchnu nisem gledal, nisem videl prometnika. Je bila na peronu prevelika gneča, vlak pa odločno predolg da bi se kaj videlo.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2750
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Železničarski loparček

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 30.04.2017, 7:47

@Ljubitelj, Pliberk in podobne mini postaje. :D

stric s kapo
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3975
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železničarski loparček

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 30.04.2017, 13:11

Čuj, Re 4/4, v totem pliberku pa še nisem bil. Sem enkrat popravljal pecikel v senčki na eni postaji, ki je imela podobno ime v okolici Pliberka, toda bila je nova, brez kakršnega koli loparja, niti rdeče kapice ni bilo videti.

LPL
Uporabniški avatar
petindvajsetka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 788
Pridružen: 28.08.2011, 19:57

Re: Železničarski loparček

OdgovorNapisal/-a petindvajsetka » 30.04.2017, 18:55

Ljubitelj napisal/-a:petindvajstka, v zadnjih 3 letih nisem niti enkrat na postajah v Nemčiji in Avstriji kupil karte od živega človeka. Vse samo avtomati in vse postaje nezasedene in roko na srce, jenemogoče dobiti kakšno ustnoinformaciji v primeru izrednega dogodka, kot poleti v Brucku. In roko na srce, ne v Lübecku, ne v Hamburgu, no v Münchnu nisem gledal, nisem videl prometnika. Je bila na peronu prevelika gneča, vlak pa odločno predolg da bi se kaj videlo.

LPL


Ljubitelj, samega sebe presenečaš z izjavami. #-o Iz odpravljanja vlakov v tujini si "prešaltal" kar na prodajo kart. Govoril si o prometnikih v tujini in jaz sem ti povedal, kar sem pač osebno sam videl. Na primer Berlin, München (to so pač postaje, kjer sem se do sedaj največkrat gibal po peronih) v Avstriji Mürzzuschlag, Semmering, res da ti dve niso veliki, sem pa tudi videl na Dunaju prometnika. Razen, če so to železničarji, ki opravljajo kakšno drugo funkcijo in ne delo prometnika, kot pri nas - ker pač ima stric rdečo kapo. :roll:
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1073
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Železničarski loparček

OdgovorNapisal/-a desiro » 01.05.2017, 2:24

V Nemčiji osebno še nisem videl prometnika z rdečo kapo, na manjši zasedeni postaji Maxhüte - Haidhof v bližini Regensburga oz. Schwandorfa je iz prometnega urada stopil povsem v civilnih oblačilih.
Tisti ki so na večjih postajah na peronih z rdečimi kapami pa so ponavadi kakšni informatorji ali pa "pomočniki pri odpravi vlaka" (Nimajo nobene veze z prometnikom, zgolj prenašajo signalne znake vlakospremnega osebja strojevodji).

V Villachu pa sem osebno že videl prometnika ima prav tako Rdečo kapo, strojevodji je namreč prinesel nalog. Zanimivo pa je da je tam tudi prometnik (čeprav je do dobra informiran o vseh vožnjah vlakov) oblečen v odsevni jopič.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3975
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železničarski loparček

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 01.05.2017, 7:35

Ljubitelj, samega sebe presenečaš z izjavami. #-o Iz odpravljanja vlakov v tujini si "prešaltal" kar na prodajo kart. Govoril si o prometnikih v tujini in jaz sem ti povedal, kar sem pač osebno sam videl. Na primer Berlin, München (to so pač postaje, kjer sem se do sedaj največkrat gibal po peronih) v Avstriji Mürzzuschlag, Semmering, res da ti dve niso veliki, sem pa tudi videl na Dunaju prometnika. Razen, če so to železničarji, ki opravljajo kakšno drugo funkcijo in ne delo prometnika, kot pri nas - ker pač ima stric rdečo kapo. :roll:


Večina postaj, kjer sem se gibal zadnja leta (popravljam ni bil Bruck ampak Murzuschlag) ni bila zasedena. In če postaja ni zasedena, potem tudi prometnika verjetno nima. Jaz jih nisem videl, pa še dokaj dobro vidim. kaj hodi po Munchenski postaji ali hamburgu ne vem, dvomim pa da prometnik daje odhod z loparčkom, saj se zaradi gneče bore malo vudi, vlaki pa dolgi preko 250 m.

Toliko o preskakovanju tem

LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1350
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Železničarski loparček

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 01.05.2017, 14:02

So zasedene so. Samo da prometniki niso tam, kjer smo jih mi navajeni. Center za vodenje prometa je običajno povsem ločen od postaje, komunikacija pa poteka po GSM-R in podobno.
Sicer pa ima Ljubitelj kar prav, v Nemčiji in Avstriji ni več signalnega loparčka. Sprevodnik zažvižga na piščalko, kar je opozorilo za potnike. Potem ko se prepriča, da nihče več ne vstopa ali izstopa, zapre vrata. Nato pa signalizira odhod strojevodju oz. ga kar pokliče po GSM-R in mu pove da je vlak pripravljen za odhod. Od tu naprej strojevodja čaka (če ga še nima) le še zelen signal.
Kakršnokoli odpiranje vrat potem, ko jih enkrat sprevodnik zapre, je nemogoče. Tudi če vlak še stoji na postaji. Potniki se pogosto jezijo, češ "vlak je še stal, a vrat mi niso odprli", ampak v nedogled pač to ne gre.
Se pa ne strinjam z izjavo, da se karte dobi samo še na avtomatih. Na večini postaj so "Reisezentrum"-i, kjer lahko kupiš karto od človeka.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3975
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železničarski loparček

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 01.05.2017, 16:58

Se pa ne strinjam z izjavo, da se karte dobi samo še na avtomatih. Na večini postaj so "Reisezentrum"-i, kjer lahko kupiš karto od človeka.

na postajah velikosti Murzuschlag, St.Veith v Avstriji, Lauenburg, Wolfenbüttel etc.... se karte ne kupi drugače kot na avtomatu. Ni bilo opazne žive duše in kase zaprte, če so še sploh bile.

LPL
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1073
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Železničarski loparček

OdgovorNapisal/-a desiro » 01.05.2017, 22:33

TGV Lyria napisal/-a:So zasedene so. Samo da prometniki niso tam, kjer smo jih mi navajeni. Center za vodenje prometa je običajno povsem ločen od postaje, komunikacija pa poteka po GSM-R in podobno.
Sicer pa ima Ljubitelj kar prav, v Nemčiji in Avstriji ni več signalnega loparčka. Sprevodnik zažvižga na piščalko, kar je opozorilo za potnike. Potem ko se prepriča, da nihče več ne vstopa ali izstopa, zapre vrata. Nato pa signalizira odhod strojevodju oz. ga kar pokliče po GSM-R in mu pove da je vlak pripravljen za odhod. Od tu naprej strojevodja čaka (če ga še nima) le še zelen signal.
Kakršnokoli odpiranje vrat potem, ko jih enkrat sprevodnik zapre, je nemogoče. Tudi če vlak še stoji na postaji. Potniki se pogosto jezijo, češ "vlak je še stal, a vrat mi niso odprli", ampak v nedogled pač to ne gre.
Se pa ne strinjam z izjavo, da se karte dobi samo še na avtomatih. Na večini postaj so "Reisezentrum"-i, kjer lahko kupiš karto od človeka.


Za Nemčijo nisem čisto siguren ampak za Avstrijo si upam 100 % trditi da vlakospremno osebje priprave za odhod ne sme oddati pred postavitvjo signala. V ta namen so tudi bele lučke "Z" na preonu in koncu perona, te lučke gorijo samo kadar je naslednji signal v legi za dovoljeno vožnjo.
Prav tako morajo enak signalni znak oddati tudi na postajah kjer vlak nima voznorednega postanka a se je na peronu ustavil iz prometnih ozirov. Strojevodja pa po ustavitvi ne sme speljati preden mu vlakospremno osebje ne odda signalnega znaka. Seveda velja to takrat kadar strojevodja nima popolne kontrole nad stanjem vrat ( odpade v primeru railjeta micotre itd. )
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
cokla
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 11214
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Železničarski loparček

OdgovorNapisal/-a cokla » 02.05.2017, 13:43

Ljubitelj napisal/-a:
Se pa ne strinjam z izjavo, da se karte dobi samo še na avtomatih. Na večini postaj so "Reisezentrum"-i, kjer lahko kupiš karto od človeka.

na postajah velikosti Murzuschlag, St.Veith v Avstriji, Lauenburg, Wolfenbüttel etc.... se karte ne kupi drugače kot na avtomatu. Ni bilo opazne žive duše in kase zaprte, če so še sploh bile.

LPL


Za Murzuschlag sem siguren, da ne drži...
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov