Tovornjake na vlake

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 388
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Tovornjake na vlake

OdgovorNapisal/-a suha » 02.02.2018, 3:25

EU naj bi v zadnjem času "delala veliko" na intermodalnem transportu. "Pametnjakoviči" v Bruslju gruntajo cestne vlake (dve daljši prikolici polpriklopnika skupaj), pa tovornjake s pantografi, da bi določene odseke prevozili na elektriko. Tudi v Sloveniji že dolgo poznamo rek: "tovornjake na vlake". Vse to z namenom da bi malo zmanjšali izpuste, malce popazili na naravo, ter varovali človekovo zdravje.

Kakorkoli, nagruntali še niso nič in verjetno tudi ne bodo. Razen seveda ISO kontejnerjev z imperialnimi merami, ki so jih hvala bogu po sili razmer skozi zgodovino vsilili ladjarji in na Nemških železnicah se nekaj trudijo nalagati polpriklopne prikolice na vlake. Vsaj v zadnjem primeru gre po nepotrebnem za precej kompliciran proces, kjer za nalaganje polpriklopnih prikolic potrebujemo žerjav, ter posebne železniške vagone za transport na tak način.

Medtem v Ameriki sistem "tovornjake na vlake" deluje že slabih 70 let na precej enostaven način, tako imenovani sistem Roadrailer. Taki vlaki potujejo na daljše razdalje iz vzhodne na zahodno obalo ter nazaj. Priklaplajo jih tudi na konce hitrih potniških vlakov Amtrak, kar pomeni, da se tovor premika zelo hitro:

Povezava na video

Povezava na video

Za to, da je prikolica polpriklopnega tovornjaka sposobna poleg cestne vožnje, zapeljati tudi na železnico, ji izdelovalec tudi na zadnji del za cestnimi kolesi privari podoben priključek, kot ga ima prikolica privarjenega na sprednjem delu za priklop. Tako polpriklopno prikolico nato tovornjak (vlačilec) pripelje na industrijski železniški tir, ki je prekrit z asfaltom. Polpriklopna prikolica se nato s pomočjo standardno vgrajenega pnevmatskega vzmetenja nekoliko dvigne, da se pod sprednjo in pod zadnjo stran prikolice ppotisneta ali z malo večjim viličarjem podstavita dvoosna standardizirana podstavna železniška vozička. In zadeva je končana. Polpriklopna prikolica je pripravljena na transport po železnici.

Iz posnetkov se vidi da so polpriklopne prikolice praktično povsem skupaj. Torej gre za res minimalni dodatni zračni upor, kar za kontejnerski način prevoza po naših železnicah žal ne moremo reči. Pri nas je verjetno problematičen predvsem način sklaplanja posameznih vagonov z vmesnimi odbojniki, ki jih v ZDA nikoli niso poznali.

Skratka, rešitev je enostavna. EU bi morala sprejeti direktivo, da proizvajalci polpriklopnih prikolic na zadnjo in sprednjo stran prikolice obvezno vgradijo standardizirana priključka za priklop na standardizirani železniški podstavni voziček. Čez 10, 20 let, ko bi imele to vgrajene vse polpriklopne prikolice bi nato lahko prešli na tak način prevoza na daljše razdalje.

Žal se očitno to na ravni EU ne da dogovoriti. ](*,) Posledično se dodatno uničuje okolje, treba je širit avtoceste z dodatnimi pasovi zaradi zasičenosti, blago zaradi obveznih postankov voznikov na daljših razdaljah potuje počasneje, prevozi se dražijo (če en voznik vlaka pelje 100 prikolic je najbrž ceneje kot če 100 voznikov vsak za sebe vleče prikolico po cesti), itd.

Dodaten vir: https://en.wikipedia.org/wiki/Roadrailer

Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4205
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Tovornjake na vlake

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 02.02.2018, 7:27

Ampak to spada v intermodalni promet in ne v rubriko Tovornjake na vlake. Se mi pa iz osebnih izkušenj zdi, da vsaj na zahodni polovici ta praksa ne more biti ravno pogosta. Med letom 1980 in 2005 nisem nikjer zasledil kaj takega, zasledil pa mnogo trailerjev na flat vagonih. Tam vsaj višinskega problema nimajo, v Evropi so pa zato posebni vagoni z žepi za kolesa polprikolic.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3116
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Tovornjake na vlake

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 02.02.2018, 9:24

Nemških železnicah se nekaj trudijo nalagati polpriklopne prikolice na vlake


Čudno. Vedno sem mislil, da so te prikolice narejene zato, da jih je lažje poslati v Afriko, Azijo in še kam...kakor se sami lastniki prikolic hvalijo. Ne, pa da so to izsilie Nemške železnice. Teh Lkw Walter, Mars, Ekol in še kdo, je kot listja in niso omejene samo na smer sever-jug. Lahko jih vidiš sedaj tudi že na Češkem in Madžarskem in to na vlakih. Glede na to, da je teh vlakov vedno več, očitno ni komplicirano slab prevoz. Saj se nalagajo z malo večjim viličarjem. V Skandinaviji pa je to stalna praksa celo podjetja SPAR.

Kar pa se tiče vse na vlake. Imamo prost pretok blaga in storitev. Prva stvar, ki je zapisana, da ne smeš omejevati nikogar, kako in kaj mora voziti. Trg se mora sam zmenit, EU je le regulator. Pika!

In tvoje čudenje glede duplo prikolic (kar v severni Ameriki ni nič neobičajno, celo "oversize load" lahko vozijo z zavidljivo hitrostjo (ker so avtoceste široke), le nekje 9 pravil morajo upoštevati. (Eno izmed pravil je, da morajo prenehati z vožnjo okoli pol ure po sončnem zahodu) in LKW s pantografom, je samo razvoj mobilne prihodnosti. Ne pa, da ste nekateri tako zanimivi, da bi kopirali vse iz onstran luže. No, pa dajmo za začetek širit ceste za "big rv's", kar je njihov življenski slog. Bo šlo? Ker nakupovalne centre smo že skopiral, sedaj pa jamrate ob zabitih cestah in praznih vlakih, ampak kopiral bi pa še naprej... #-o

P.S. New York ima skoraj toliko prebivalcev kot celotna Avstrija... Razlika v kvadraturi? Hja, ene 69x, oziroma za polovico Floride. Pa še Florida ima za 2x več prebivalcev kot Avstrija.
Uporabniški avatar
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 517
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Tovornjake na vlake

OdgovorNapisal/-a jurij » 02.02.2018, 11:00

Pri nas se celotni tovornjaki že nekaj časa na vlake nalagajo v mariboru, drugače pa se na zelo hiter in sodoben način prikolice vlačilcev nalagajo v nemčiji.
https://youtu.be/DbSIAvx3kYk?t=98
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4205
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Tovornjake na vlake

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 02.02.2018, 11:59

Pri nas se celotni tovornjaki že nekaj časa na vlake nalagajo v mariboru, drugače pa se na zelo hiter in sodoben način prikolice vlačilcev nalagajo v nemčiji


Nakladanje tovornjakov na vlake je bedarija na kvadrat. Živi samo zaradi nekih "ekoloških" vzgibov. Komercialno ni uspešna. Še na trajektih v Turčijo, se šoferji odpeljeo z letalom. Ampak trajektni prevoz kamiona je hitrejši in občutno cenejši kot prevoz po Balkanu iz meje na mejo. V organiziranem svetu se prevaža kontejnerje in polpriklopnike, sicer ne vem zakaj, toda to se dela. Ampak to je intermodalni transport in ne prevoz kamionov z vlakom.

LPL
Uporabniški avatar
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 517
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Tovornjake na vlake

OdgovorNapisal/-a jurij » 02.02.2018, 15:51

Ljubitelj napisal/-a:
Nakladanje tovornjakov na vlake je bedarija na kvadrat. Živi samo zaradi nekih "ekoloških" vzgibov. Komercialno ni uspešna.


Tovornjake se v glavnem naklada na vlak, ko gre za prevoze na dolge ture, kar je tudi komercialno uspešno, saj so vozniki tovornjakov iz varnostnih in humanih razlogov zakonsko vsakodnevno omejeni na obvezne počitke in spanje.

In če naprimer en vlak iz maribora na nizozemsko pelje 30 tovornjakov, potem vsi ti šoferji na vlaku počivajo, tovor pa nemoteno potuje, kadar pa enak tovor potuje po cesti, potem pa vsi ti šoferji več dni počivajo in spijo na parkiriščih, tovor pa pri tem popolnoma stoji, poleg tega pa obstaja še več drugih razlogov, zakaj se izplača tovornjake nalagati na vlake, tako se stem naprimer zmanjša tudi gneča na čedalje bolj preobremanjenih evropskih avtocestah, itd....
101 signal
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 49
Pridružen: 28.09.2005, 12:35

Re: Tovornjake na vlake

OdgovorNapisal/-a 101 signal » 02.02.2018, 16:10

Se popolnoma strinjam, da je potrebno tovornjake v tranzitu enostavno spraviti s cest na železnico! Kdaj se bodo pri nas razni pametnjakoviči odgovorni s tega področja spravili skupaj in nekaj konkretnega, razen "flancanja" prazne slame, tudi naredili, je pa že drugo vprašanje! Slovenci smo tako prekleto pametni, da prekašamo sami sebe, kaj šele druge v Evropi in svetu! Rezultati pa kažejo to kar kažejo, katastrofe na vseh področjih, pa ne samo naravne, da se razumemo.
Žal je to delo, ki bi ga morali opraviti izvoljenci ljudstva, ki sedijo v parlamentu in drugih državno-javnih ustanovah. Res je samo to, da sedijo in za to dobijo zelo dobro plačilo!
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1338
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Tovornjake na vlake

OdgovorNapisal/-a preglednik » 02.02.2018, 16:48

jurij napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a:
Nakladanje tovornjakov na vlake je bedarija na kvadrat. Živi samo zaradi nekih "ekoloških" vzgibov. Komercialno ni uspešna.


Tovornjake se v glavnem naklada na vlak, ko gre za prevoze na dolge ture, kar je tudi komercialno uspešno, saj so vozniki tovornjakov iz varnostnih in humanih razlogov zakonsko vsakodnevno omejeni na obvezne počitke in spanje.

In če naprimer en vlak iz maribora na nizozemsko pelje 30 tovornjakov, potem vsi ti šoferji na vlaku počivajo, tovor pa nemoteno potuje, kadar pa enak tovor potuje po cesti, potem pa vsi ti šoferji več dni počivajo in spijo na parkiriščih, tovor pa pri tem popolnoma stoji, poleg tega pa obstaja še več drugih razlogov, zakaj se izplača tovornjake nalagati na vlake, tako se stem naprimer zmanjša tudi gneča na čedalje bolj preobremanjenih evropskih avtocestah, itd....


In kljub temu je kamionski prevoz cenejši od železniškega. Razumi, kdor more...
preglednik
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3403
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Tovornjake na vlake

OdgovorNapisal/-a mkx » 02.02.2018, 17:40

preglednik napisal/-a:In kljub temu je kamionski prevoz cenejši od železniškega. Razumi, kdor more...

Konkurenca. Kamionarji skoraj vsi po vrsti bolj na tenko piskajo, železnicam pa še kar nekako gre. Še celo SŽ TP menda posluje z dobičkom.

Pa še en moment: door-to-door je verjetno res cenejše, če za celotno pot najameš enega kamionarja, pri železnici sta poleg železniških firm zraven še dva lokalna kamionarja in nekaj manipulantov da tovor prelagajo s kamiona na vagon in nazaj. Če bi gledal ceno od terminala do terminala (železniškega ali cestnega, odvisno od prevoznika) bi bila morda primerjava drugačna...
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3116
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Tovornjake na vlake

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 02.02.2018, 17:58

jurij napisal/-a:
Tovornjake se v glavnem naklada na vlak, ko gre za prevoze na dolge ture, kar je tudi komercialno uspešno, saj so vozniki tovornjakov iz varnostnih in humanih razlogov zakonsko vsakodnevno omejeni na obvezne počitke in spanje.

In če naprimer en vlak iz maribora na nizozemsko pelje 30 tovornjakov, ..


Do Welss-a samo, tam pa je OeBB terminal in uvoz/izvoz na avtocesto. Pa čez Brenner, Domodossolo vozi Ro-La. Sicer ne gre za dolge ture, ampak za zmanjšanje prometa po gorskih avtocestah oziroma za ozka grla, ki so v Švici, saj tam ni nikjer avtoceste v celoti v smeri jug-sever. Letno se pa prepelje od 100 do 200 tisoč kamionov. Je pa tukaj veliko prednosti in slabosti, tako, da vsake oči imajo svojega malarja. Predvsem ta Ro-La je bolj primerna za Švicarje in pa za zimo, če se nebu "utrga" v Alpah.

preglednik napisal/-a:
In kljub temu je kamionski prevoz cenejši od železniškega. Razumi, kdor more...


Ne razumeš? Poglej. En Romun, ki dela za 450€ na mesec upravlja celotno pot, špara na stroških udobja, kršijo predpise do onemoglosti, povrnjena trošarina, subvencija na nove tovornjake... ogromno reportaž je na to temo v oddajah. Na železnici pa... Koliko strojevodij, ki dela za vsaj 500 € več? V Germanskih deželah za 2000 € več, strožji pogoji, nič subvencij, omejitev na železniškem omrežju... Ko so v Nemčiji debatirali o minimalni urni postavki 8,5 €, so sindikati zahtevali, da velja tudi za te Romune, ki vozijo za tuje družbe. Upam, da razumeš zakaj? Očitno regulative za tovorjake ni. Ne more biti nekdo konkurenčen, če mora zaposliti domačina, ki mora preživeti sebe na domačem standardu, če lahko zaradi odprtega trga, pride Romun, Bolgar ali Srb in dela za bistveno manj.
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3088
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Tovornjake na vlake

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 02.02.2018, 21:25

jurij napisal/-a: ... In če naprimer en vlak iz maribora na nizozemsko pelje 30 tovornjakov, ...


Na žalost Ro-La vlak iz Mb vozi samo do Welsa:

http://www.adriakombi.si/assets/ROLA_SL.pdf


Pa še to samo 20 do 24 kamionov naenkrat, ponavadi 2 vlaka na dan.

Večinoma so na njemu Turški kamioni - zaradi pomanjkanja Avstrijskih dovolilnic!
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 271
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Tovornjake na vlake

OdgovorNapisal/-a anzovc » 02.02.2018, 22:10

Če bi ne bilo treba zaradi dovolilnic, bi turški kamioni figo šli na vlak v MB in se peljali do Welsa. Ne vem pa kako je s polprikolicami. Kolikor mi je znano se npr. LKW Walther na veliko poslužuje takšnega načina transporta. Mogoče kdo ve koliko vlakov tedensko razložijo v Ljubljani, ki pridejo iz Nemčije? V naši firmi je vsako leto spomladi dobimo šleper ali dva zemlje za presajanje iz severne Nemčije. Vsaki ganc nova Waltherjeva prikolica, katero so razložili v LJ, potem pa pripelje pogodbenik. 28 ton, 43 skupne. Šofer mi je rekel, da če je na ta način potem je to dovoljeno, če ne je meja 40 ton.
Sem mnenja, da je takšen način, ki se bo razvijal, saj po eni strani razbremenjuje cestno omrežje, je ekološko sprejemljivejši, predvsem pa fleksibilnejši, saj pride roba praktično do vrat. Kajti nastalo je ogromno malih in srednje velikih podjetij, kjer drugega kot kamion ne pride v poštev. Še velika podjetja kot je Gorenje se čedalje bolj poslužujejo cestnega transporta, z vlakom pa zadnja leta sila švoh, 10 vagonov dnevno komaj, ali pa še toliko ne.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 226
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Tovornjake na vlake

OdgovorNapisal/-a urban120 » 02.02.2018, 22:21

Zelo zanimivi se mi zdijo te Roadrailerji, čeprav se mi pa konstrukcijsko ne zdijo varni. Me pa zanima kakšne omejitve imajo in kako se obnesejo ko gre kaj narobe.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Tovornjake na vlake

OdgovorNapisal/-a trocken » 03.02.2018, 11:32

Re 4/4 napisal/-a:
jurij napisal/-a:
Tovornjake se v glavnem naklada na vlak, ko gre za prevoze na dolge ture, kar je tudi komercialno uspešno, saj so vozniki tovornjakov iz varnostnih in humanih razlogov zakonsko vsakodnevno omejeni na obvezne počitke in spanje.

In če naprimer en vlak iz maribora na nizozemsko pelje 30 tovornjakov, ..


Do Welss-a samo, tam pa je OeBB terminal in uvoz/izvoz na avtocesto. Pa čez Brenner, Domodossolo vozi Ro-La. Sicer ne gre za dolge ture, ampak za zmanjšanje prometa po gorskih avtocestah oziroma za ozka grla, ki so v Švici, saj tam ni nikjer avtoceste v celoti v smeri jug-sever. Letno se pa prepelje od 100 do 200 tisoč kamionov. Je pa tukaj veliko prednosti in slabosti, tako, da vsake oči imajo svojega malarja. Predvsem ta Ro-La je bolj primerna za Švicarje in pa za zimo, če se nebu "utrga" v Alpah.

preglednik napisal/-a:
In kljub temu je kamionski prevoz cenejši od železniškega. Razumi, kdor more...


Ne razumeš? Poglej. En Romun, ki dela za 450€ na mesec upravlja celotno pot, špara na stroških udobja, kršijo predpise do onemoglosti, povrnjena trošarina, subvencija na nove tovornjake... ogromno reportaž je na to temo v oddajah. Na železnici pa... Koliko strojevodij, ki dela za vsaj 500 € več? V Germanskih deželah za 2000 € več, strožji pogoji, nič subvencij, omejitev na železniškem omrežju... Ko so v Nemčiji debatirali o minimalni urni postavki 8,5 €, so sindikati zahtevali, da velja tudi za te Romune, ki vozijo za tuje družbe. Upam, da razumeš zakaj? Očitno regulative za tovorjake ni. Ne more biti nekdo konkurenčen, če mora zaposliti domačina, ki mora preživeti sebe na domačem standardu, če lahko zaradi odprtega trga, pride Romun, Bolgar ali Srb in dela za bistveno manj.


Tudi Romun za 450€ je nepotreben strošek, če ga prevažaš v vagonu poleg svojega kamiona, ne glede na plačo strojevodje, ki ga vleče. Aktulen je lahko samo prevoz polprikolic in prikolic, to na našem področju še najbolj uspešno počne turški EKOL na iz terminala Fernetiči.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3116
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Tovornjake na vlake

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 03.02.2018, 12:24

trocken napisal/-a:
Tudi Romun za 450€ je nepotreben strošek, če ga prevažaš v vagonu poleg svojega kamiona, ne glede na plačo strojevodje, ki ga vleče. Aktulen je lahko samo prevoz polprikolic in prikolic, to na našem področju še najbolj uspešno počne turški EKOL na iz terminala Fernetiči.


To je pa drugo. Primerjati Ro-La (tovornjaki) in UKV (prikolice brez tovornjakov) prevoz ni mogoče, ker je pri Ro-La prevozih začetni strošek (nakup vagonov, vsaj 145.000 € za en vagon) in vzdrževanje (15 centov na kilometer. Danes še kak cent več) zaradi 380 mm koles in bolj občutljivih zavor že tako neprimerljivo dražje. Prav tako kilometrina ~ 300/800 kilometrov v korist UKV.

Kot sem rekel. Ro-La prevoz je idealen za Švico, ki nima dokončanih avtocest v smeri sever-jug in njihovega NEAT programa. Tovor na železnico. Avstrijci pa bolj zaradi ekologije, kot česa drugega.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov