Kakorkoli, nagruntali še niso nič in verjetno tudi ne bodo. Razen seveda ISO kontejnerjev z imperialnimi merami, ki so jih hvala bogu po sili razmer skozi zgodovino vsilili ladjarji in na Nemških železnicah se nekaj trudijo nalagati polpriklopne prikolice na vlake. Vsaj v zadnjem primeru gre po nepotrebnem za precej kompliciran proces, kjer za nalaganje polpriklopnih prikolic potrebujemo žerjav, ter posebne železniške vagone za transport na tak način.
Medtem v Ameriki sistem "tovornjake na vlake" deluje že slabih 70 let na precej enostaven način, tako imenovani sistem Roadrailer. Taki vlaki potujejo na daljše razdalje iz vzhodne na zahodno obalo ter nazaj. Priklaplajo jih tudi na konce hitrih potniških vlakov Amtrak, kar pomeni, da se tovor premika zelo hitro:
Za to, da je prikolica polpriklopnega tovornjaka sposobna poleg cestne vožnje, zapeljati tudi na železnico, ji izdelovalec tudi na zadnji del za cestnimi kolesi privari podoben priključek, kot ga ima prikolica privarjenega na sprednjem delu za priklop. Tako polpriklopno prikolico nato tovornjak (vlačilec) pripelje na industrijski železniški tir, ki je prekrit z asfaltom. Polpriklopna prikolica se nato s pomočjo standardno vgrajenega pnevmatskega vzmetenja nekoliko dvigne, da se pod sprednjo in pod zadnjo stran prikolice ppotisneta ali z malo večjim viličarjem podstavita dvoosna standardizirana podstavna železniška vozička. In zadeva je končana. Polpriklopna prikolica je pripravljena na transport po železnici.
Iz posnetkov se vidi da so polpriklopne prikolice praktično povsem skupaj. Torej gre za res minimalni dodatni zračni upor, kar za kontejnerski način prevoza po naših železnicah žal ne moremo reči. Pri nas je verjetno problematičen predvsem način sklaplanja posameznih vagonov z vmesnimi odbojniki, ki jih v ZDA nikoli niso poznali.
Skratka, rešitev je enostavna. EU bi morala sprejeti direktivo, da proizvajalci polpriklopnih prikolic na zadnjo in sprednjo stran prikolice obvezno vgradijo standardizirana priključka za priklop na standardizirani železniški podstavni voziček. Čez 10, 20 let, ko bi imele to vgrajene vse polpriklopne prikolice bi nato lahko prešli na tak način prevoza na daljše razdalje.
Žal se očitno to na ravni EU ne da dogovoriti.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Dodaten vir: https://en.wikipedia.org/wiki/Roadrailer