Vlaki prihodnosti

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 373
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a suha » 21.04.2019, 9:39

Temo sem se odločil odpreti, ker se nam glede na trende, že v bližnji prihodnosti obeta precej sprememb pri regionalnih potniških vlakih, predvsem pri pogonskih sklopih, ki bodo že kaj kmalu napajani iz baterij, ali pa tudi iz vodika. V vsakem primeru bo kolesa poganjal električni motor, le medij dostave električne energije bo drugačen.

Več proizvajalcev aktivno razvija potniške gariture z baterijskim načinom napajanja, ali pa vsaj ponuja opcijo kasnejše nadgradnje. V tej temi bomo skozi mesece in leta z zanimajem spremljali njihov napredek.

Eden izmed bolj aktivnih poleg Stadlerja in Bombardierja je tudi Siemens, ki je dober teden dni nazaj v Avstriji v sodelovanjem z Avstrijskimi železnicami začel testirati svoj Cityjet Eco na 20 kilometrski demonstracijski vožnji. Testiranja v komercialni rabi naj bi se začela v drugi polovici tega leta za namene pridobitve certifikatov. Komercialna prodaja modela pa naj bi se po napovedih začela v naslednjem letu:

https://www.railjournal.com/fleet/siemens-battery-emu-demonstrated-in-austria/

Prednosti te tehnologije so predvsem v tem, da ni potrebe po gradnji in kasnejšemu vzdrževanju infrastrukture za električno napajanje vlakov. V Avstriji tako ocenjujejo, da bi taki batrijsko napajani potniški vlaki lahko pokrili 80 % neelektrificiranih prog na katerih sedaj vozijo dizelski vlaki.

75 metrska potniška garnitura Siemens Cityjet Eco z 244 sedeži ima doseg v baterijskem načinu napajanja 80 kilometrov, napolnila pa naj bi se v vsega 10 minutah. Polnjenje je možno preko kabla ali preko klasičnih električnih vodnikov na elektrificiranih progah. Končna hitrost v baterijskem načinu napajanja je 120 km/h v primeru napajanja iz električnih vodnikov pa 160 km/h. Kapaciteta Litij Titanatovih baterij je 500 kW/h, po 15 letih uporabe pa naj bi bila njihova kapaciteta še vedno na 80 %.

https://futurezone.at/b2b/14-tonnen-akku-statt-diesel-oebb-testen-oeko-zug-ab-2019/400114013
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4159
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 21.04.2019, 10:51

Eden izmed bolj aktivnih poleg Stadlerja in Bombardierja je tudi Siemens, ki je dober teden dni nazaj v Avstriji v sodelovanjem z Avstrijskimi železnicami začel testirati svoj Cityjet Eco na 20 kilometrski demonstracijski vožnji. Testiranja v komercialni rabi naj bi se začela v drugi polovici tega leta za namene pridobitve certifikatov. Komercialna prodaja modela pa naj bi se po napovedih začela v naslednjem letu:

https://www.railjournal.com/fleet/sieme ... n-austria/


No v članku jaz tega nisem zasledil. v članku eksplicitno piše:

1. o kratki demonstracijski vožnji ob priliki kongresa o regionalnem potniškem proimetu, (Op. v eno smer okoli 5 km).
2. vlak se bo res začel testirati v potniškem prometu konec tega leta. O pridobivanju certifikatov si si zmislil, o tem ni govora nikjer.
3. prav tako niso v članku nikjer omenenjene komercialne aktivnosti v zvezi s prodajo modela v naslednjem letu.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1320
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a preglednik » 21.04.2019, 11:22

Baterije mi gredo na živce!
preglednik
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 163
Pridružen: 11.04.2014, 19:36

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a andre85 » 21.04.2019, 14:13

Do tega še je zelo zelo daleč
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1491
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 21.04.2019, 16:24

Mislim, da je od vseh najbolj aktiven Alstom, ki ima svojega iLint-a že praktično v prometu.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 3 gostov