Vlaki prihodnosti

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 275
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a anzovc » 25.07.2019, 21:03

No pa kaj je zdaj narobe z dizelskimi garniturami? Saj nimajo nekih mlinčkov nameščenih, ampak sodobne Euro 6 motorje, verjetno se bodo predpisi še zaostrili in se bo šlo na euro 7. Če hočemo biti še bolj eko bi lahko šlo na plin. Lahko bi dodali zraven še nekaj baterij, tako da bi bila garnitura hibridna - energija pri zaviranju bi polnila baterije. Na ta način bi se tudi privarčevalo nekaj, da bi se lahko pohvalili, da garnitura porabi tako malo kot malce večji avto :) . In takšna garnitura bi bila cenejša in vsaj toliko eko (na daljši rok še bolj) povrhu pa še večja razpolžljivost, saj bodo vozile in ne stale po postajah in se polnile.
To je tipična antidiesel histerija, ki je avtomobilskega sveta pljusknila v svet potniških garnitur. Podobno kot so v Nemčiji govorili da bodo zaprli vse jedrske elektrarne ko se je zgodila Fukušima.
Skratka baterije so za vrtalnike, skirojčke, male avtomobile za po mestu in podobno, za večje stvari pa ne, razen če se kdo želi na hitro spufat. :)
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3432
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a mkx » 25.07.2019, 21:13

anzovc napisal/-a:No pa kaj je zdaj narobe z dizelskimi garniturami? Saj nimajo nekih mlinčkov nameščenih, ampak sodobne Euro 6 motorje, verjetno se bodo predpisi še zaostrili in se bo šlo na euro 7.


Ob debati glede razogličenja transporta niso problem emisije trdnih delcev ali dušikovih oksidov (s čimer se prvenstveno ukvarjata navedena standarda) temveč zmanjševanje emisij CO2 ... kar pa se lahko doseže bodisi z radikalnim zmanjšanjem porabe fosilnega goriva (izboljšanje izkoristka do 100%, kar sicer ni mogoče, ni dovolj) ali pa spremembo energenta - pri elektriki gre pravzaprav za medij za prenos energije, ki jo pridobimo iz primarnih virov (to alternativci radi pozabljajo na prvo žogo) ... razogličenje je potem odvisno od tega, iz katerih virov dobimo potrebno elektriko (ukinjanje dizlov ob sočasnem povečanju proizvodnje v TEŠ nima nobenega smisla).
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3182
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 26.07.2019, 7:54

mkx napisal/-a:Ob debati glede razogličenja transporta niso problem emisije trdnih delcev ali dušikovih oksidov (s čimer se prvenstveno ukvarjata navedena standarda) temveč zmanjševanje emisij CO2 ... kar pa se lahko doseže bodisi z radikalnim zmanjšanjem porabe fosilnega goriva (izboljšanje izkoristka do 100%, kar sicer ni mogoče, ni dovolj) ali pa spremembo energenta...


Najhitrejše in najbolj učinkovito pa je pogozdovanje...
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 275
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a anzovc » 26.07.2019, 8:46

No, pri dieselgatu se je šlo zaradi emisij trdnih delcev in NOx in ne zaradi CO2. Diesel motorji so res čistejši kot pred 20 leti, vendar pijejo pa nič manj (beri onesnažujejo s CO2). Poraba znaša okrog 200 g/kW/h in to je že kar lep čas. Velja zakonitost da imajo veliki motorji imajo boljši izkoristek, tako so pri ladijskih uspeli (Wartsila) znižati porabo na 165 g/kW. Volvo ima turbokompavdni motor, izboljšal izkoristek za nekaj %.
Kaj veliko več se pa na žalost ne da narediti, kar se tiče izkoristka motorja tiče, pri tirnih vozilih se bi fino dalo rekuperirati kinetično energijo, ko je treba zavirati, kotalni in zračni upor sta precej manjša v primerjavi z drugimi oblikami transporta...
Transport lahko še potem razogljičimo samo na en način, kot je storil moj sosed - namesto 20000 km na leto je naredil samo 4000 km in še od tega pol s kolesom :)
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4264
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vlaki prihodnosti

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 26.07.2019, 8:58

az bi rekel, da je definicija za "lightly used routes" proga, kjer ni tovornega prometa, od potniškega pa par vlakov dnevno. Iz številk iz posta @TGV lyria namreč sledi, da so baterijske garniture ob nabavi dražje za približno 5M€ ... za ta denar pa bi se najbrž elektrificiralo že kar nekaj kilometrov proge.


V linku, ki sem ga podal je ocena 2M€/km, torej 2,5 km proge...... Bodo še debate kaj se splača.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov