Nabijanje zamude pri vožnji potniškega vlaka

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Mičo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 308
Pridružen: 11.07.2011, 19:00

Nabijanje zamude pri vožnji potniškega vlaka

OdgovorNapisal/-a Mičo » 23.10.2019, 15:03

Opažam, da nekateri strojevodje skozi celotno vožnjo nabirajo zamudo. To je sicer tudi pričakovano zaradi izrazito počasnejšega speljevanja, zaviranja že dolgo pred postajo in nasploh nižjo hitrostjo skozi celotno vožnjo. Ali ni tako, da bi se nekje moralo držati voznega reda, v kolikor so razmere za vožnjo normalne? Ker ko imaš zvezo naprej, tistega strojevodjo ne zanima, da vlak zamuja zaradi počasnega kolega in ne čaka.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 652
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Nabijanje zamude pri vožnji potniškega vlaka

OdgovorNapisal/-a 038 » 23.10.2019, 17:25

@Mičo ne piši neumnosti. Speljava in zaviranje je pogojeno s številnimi dejavniki, nižanja hitrosti v normalnih razmerah ni, v slabih razmerah pa se ve kako se vozi vlak.
Kar se pa tiče zveze za naprej pa piši pritožbe na SŽ Potniški promet.
V razmislek, serija 813 ima začetno stopnjo zaviranja "naskok" najmanj kar lahko zavreš in v teh jesenskih pogojih ti velikokrat blokira kolesa, speljava posledično enaka. O seriji 312 in agresivni vožnji pa tudi poznamo rezultate.
A sploh veš kaj pomeni vožnja na APB na "previdno" ?
Ali misliš da so vsi vozni redi narejeni realno?
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11341
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Nabijanje zamude pri vožnji potniškega vlaka

OdgovorNapisal/-a cokla » 23.10.2019, 17:50

038 napisal/-a:@Mičo ne piši neumnosti. Speljava in zaviranje je pogojeno s številnimi dejavniki, nižanja hitrosti v normalnih razmerah ni, v slabih razmerah pa se ve kako se vozi vlak.
Kar se pa tiče zveze za naprej pa piši pritožbe na SŽ Potniški promet.
V razmislek, serija 813 ima začetno stopnjo zaviranja "naskok" najmanj kar lahko zavreš in v teh jesenskih pogojih ti velikokrat blokira kolesa, speljava posledično enaka. O seriji 312 in agresivni vožnji pa tudi poznamo rezultate.
A sploh veš kaj pomeni vožnja na APB na "previdno" ?
Ali misliš da so vsi vozni redi narejeni realno?


Kaj takega laiku težko razložiš. :pope
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Mičo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 308
Pridružen: 11.07.2011, 19:00

Re: Nabijanje zamude pri vožnji potniškega vlaka

OdgovorNapisal/-a Mičo » 23.10.2019, 19:10

038 napisal/-a:@Mičo ne piši neumnosti. Speljava in zaviranje je pogojeno s številnimi dejavniki, nižanja hitrosti v normalnih razmerah ni, v slabih razmerah pa se ve kako se vozi vlak.
Kar se pa tiče zveze za naprej pa piši pritožbe na SŽ Potniški promet.
V razmislek, serija 813 ima začetno stopnjo zaviranja "naskok" najmanj kar lahko zavreš in v teh jesenskih pogojih ti velikokrat blokira kolesa, speljava posledično enaka. O seriji 312 in agresivni vožnji pa tudi poznamo rezultate.
A sploh veš kaj pomeni vožnja na APB na "previdno" ?
Ali misliš da so vsi vozni redi narejeni realno?


Ja, ok nisem strokovnjak, gre pa se za potniški vlak, ki je v 90% reden, vleče pa ga ponavadi moped. Po filingu lahko rečem, da kakšni kar terajo in so predčasni na vseh postajah, pa tudi na končni, kar pomeni, da vozni red se da vseeno očitno kolikortoliko loviti. Nekateri pa se vlečejo kot megla.

Cokla, saj si tudi ti nekoč pisal, da se da tudi precej zamude zmanjšati tekom vožnje, kar pomeni, da neke rezerve v VR verjetno so?
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4285
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nabijanje zamude pri vožnji potniškega vlaka

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 25.10.2019, 15:32

Opažam, da nekateri strojevodje skozi celotno vožnjo nabirajo zamudo. To je sicer tudi pričakovano zaradi izrazito počasnejšega speljevanja, zaviranja že dolgo pred postajo in nasploh nižjo hitrostjo skozi celotno vožnjo. Ali ni tako, da bi se nekje moralo držati voznega reda, v kolikor so razmere za vožnjo normalne? Ker ko imaš zvezo naprej, tistega strojevodjo ne zanima, da vlak zamuja zaradi počasnega kolega in ne čaka.


Pa bo res nekaj na tej trditvi. danes sem se peljal z vlakom Zagreb-Dunaj in za hec pogledal kkao mašinfirer vozi. In glej ga zlomka, kljub temu, da je vlak imel v Celju 10 min zamude pri odhodu, je vozi tipično kakšnih 5 km manj od progovne hitrosti in to konzistentno na vsej poti do Pragerskega. Najbolj je bodla v oči vožnja skozi Dolgo goro, progovna hitrost 70 km/h, on pa lepo 63 km/h, ali 10% počasneje. Pa ni bil razloga, da bi vozil počasneje, nismo prehiteli nobenega tovornega vlaka vse do Maribora. To mi je padlo na pamet, ker je v ponedeljek tudi vozil počasneje, no nato smo prehiteli enega v Poljčanah. Ko je pa zapustil Pragersko je pa peljal normalno, nekajkrat je celo presegel 120 km/h tudi za kak km...., no mogoče samo merilna napaka GPS-a. No, če sem slučajno spregledal kakšno počasno vožnjo se opravičujem, toda na celi relaciji od Ce do Pr se ni približal dovoljeni hitrosti nikoli bliže kot 4 km/h.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 652
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Nabijanje zamude pri vožnji potniškega vlaka

OdgovorNapisal/-a 038 » 25.10.2019, 16:07

@Ljubitelj a si se peljal v kabini zraven strojevodje?
Merodajni je brzinomer na lokomotivi in noben drugi, kako pa je le ta nastavljen pa je druga zgodba...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4285
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nabijanje zamude pri vožnji potniškega vlaka

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 25.10.2019, 16:39

Samo potem je pa od Pragerskega občutno prekoračil progovno hitrost. V veliko nelinearnost pa ne verjamem. In roko na srce, GPS meri dokaj natančno, če je sprejem signala dober, kar je v gričevnatem svetu skoraj vedno.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 652
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Nabijanje zamude pri vožnji potniškega vlaka

OdgovorNapisal/-a 038 » 25.10.2019, 18:13

Zato pa je tako super ko se pišejo takšne stvari po forumu, kakor da imaš pri teh starih mašinah na voljo tempomat, 10 vezav in še haslerja ki skace za 5km/h...v tvoje meritve pa sploh ne dvomim.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11341
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Nabijanje zamude pri vožnji potniškega vlaka

OdgovorNapisal/-a cokla » 25.10.2019, 18:38

Mičo napisal/-a:......
Cokla, saj si tudi ti nekoč pisal, da se da tudi precej zamude zmanjšati tekom vožnje, kar pomeni, da neke rezerve v VR verjetno so?


Seveda se da....ampak vse v mejah voznega reda. Saj ti ne veš kakšne težave kje imel strojevodja spredaj, da se je "vlekel" kot pišeš. Lahko je imel kakšen nalog, kakšno izrednost, kakšno napako na lokomotivi....ne moreš kar vsepovprek "udrihat".

Klasike so zelo zahtevne za vozit....še posebej v megli, slabem vremenu in podobno. Kako bi rekli....težko je čevlje sodit, če nisi "kopitar".... ( prosto po Prešernu )
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11341
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Nabijanje zamude pri vožnji potniškega vlaka

OdgovorNapisal/-a cokla » 25.10.2019, 18:40

Ljubitelj napisal/-a:
Opažam, da nekateri strojevodje skozi celotno vožnjo nabirajo zamudo. To je sicer tudi pričakovano zaradi izrazito počasnejšega speljevanja, zaviranja že dolgo pred postajo in nasploh nižjo hitrostjo skozi celotno vožnjo. Ali ni tako, da bi se nekje moralo držati voznega reda, v kolikor so razmere za vožnjo normalne? Ker ko imaš zvezo naprej, tistega strojevodjo ne zanima, da vlak zamuja zaradi počasnega kolega in ne čaka.


Pa bo res nekaj na tej trditvi. danes sem se peljal z vlakom Zagreb-Dunaj in za hec pogledal kkao mašinfirer vozi. In glej ga zlomka, kljub temu, da je vlak imel v Celju 10 min zamude pri odhodu, je vozi tipično kakšnih 5 km manj od progovne hitrosti in to konzistentno na vsej poti do Pragerskega. Najbolj je bodla v oči vožnja skozi Dolgo goro, progovna hitrost 70 km/h, on pa lepo 63 km/h, ali 10% počasneje. Pa ni bil razloga, da bi vozil počasneje, nismo prehiteli nobenega tovornega vlaka vse do Maribora. To mi je padlo na pamet, ker je v ponedeljek tudi vozil počasneje, no nato smo prehiteli enega v Poljčanah. Ko je pa zapustil Pragersko je pa peljal normalno, nekajkrat je celo presegel 120 km/h tudi za kak km...., no mogoče samo merilna napaka GPS-a. No, če sem slučajno spregledal kakšno počasno vožnjo se opravičujem, toda na celi relaciji od Ce do Pr se ni približal dovoljeni hitrosti nikoli bliže kot 4 km/h.



Najbrž si meril z kakšno GPS aplikacijo....in ji slepo zaupal. Edini mirodajen instrument za hitrost je brzinomer na dotični lokomotivi; pa če druga merilna naprava kaže 50 km/ manj...ker je strojevodja kazensko odgovoren za hitrost med vožnjo vlaka. Kaj vam ni jasno?
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4285
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nabijanje zamude pri vožnji potniškega vlaka

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 25.10.2019, 19:45

Zato pa je tako super ko se pišejo takšne stvari po forumu, kakor da imaš pri teh starih mašinah na voljo tempomat, 10 vezav in še haslerja ki skace za 5km/h...v tvoje meritve pa sploh ne dvomim.


Saj sem sam predvideval, da Moped ni tako preprosto peljati, kot kakšno novodobno zadevo s tempomatom, toda tako velika odstopanja so me pa čudila, še zlasti, ker bi človek v primeru zamude pričakoval, da vozi vlak na zgornji meji predpisanih hitrosti, ne pa da dela dodatno zamudo. Očevidno bo moral strojevodja še vežbati, kajti zmanjšati hitrost iz 80 na 70 km/h tako, da pade hitrost na 63 km/h je verjetno kar precej zasluga nerodnosti.... Končno ima vlak samo 5 vagončkov. Kako so vozili šele na parnih, kjer je verkjetno bilo še težje vzdrževati hitrost....

PS.: Merilnik je bila pa preprosta ura Suunto Ambit 3, športni štandard, ki ni ravno poceni zadeva. Hitrosti in razdalje meri dokaj natančno, vsaj v primerjavi s kolesarskim števcem, ki meri obrate in ima skalibriran obseg kolesa podobno kot lokomotiva. Absolutno razlika manj kot 0,3% seveda merjeno nekje do samo 70 km/h.
Mičo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 308
Pridružen: 11.07.2011, 19:00

Re: Nabijanje zamude pri vožnji potniškega vlaka

OdgovorNapisal/-a Mičo » 25.10.2019, 22:34

cokla napisal/-a:
Mičo napisal/-a:......
Cokla, saj si tudi ti nekoč pisal, da se da tudi precej zamude zmanjšati tekom vožnje, kar pomeni, da neke rezerve v VR verjetno so?


Seveda se da....ampak vse v mejah voznega reda. Saj ti ne veš kakšne težave kje imel strojevodja spredaj, da se je "vlekel" kot pišeš. Lahko je imel kakšen nalog, kakšno izrednost, kakšno napako na lokomotivi....ne moreš kar vsepovprek "udrihat".

Klasike so zelo zahtevne za vozit....še posebej v megli, slabem vremenu in podobno. Kako bi rekli....težko je čevlje sodit, če nisi "kopitar".... ( prosto po Prešernu )


Lahko da je bila napaka na lokomotivi, ne izključujem tega... Da pa bi bila izrednost na celotni relaciji Zidani Most - Ljubljana pa malo dvomim? Na celotni relaciji je namreč vozil občutno počasneje, počasneje speljeval s postaje in zelo dolgo pred postajo začel zavirati in tako konstantno povečeval zamudo. Ostali vlaki pred tem in po tem pa so bili redni. Vreme pa idealno, čista šajba bi se lahko reklo. Je pa bil en precej mlad strojevodja kolikor sem uspel videti v kabino.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 652
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Nabijanje zamude pri vožnji potniškega vlaka

OdgovorNapisal/-a 038 » 26.10.2019, 1:02

@Ljubitelj iz izkušenj ti bodo vsi strojevodje povedali da brzinomerji ne kazejo enakih hitrosti, kar je najlepse vidno pri dopregah ali pripregah kjer prihaja do razlike tudi do 10km/h. Na Reganu se pa da še lepse videti to razliko saj sta oba brzinomerjav eni kabini, prav tako prihaja do razlik.
Včasih je serija premalo da bi drzal hitrost, paralepa pa preveč, na uporih ne moreš voziti. Da boš za tista 2 km/h lovil hitrost pomeni prevezava vsako minuto. Ne vem kaj bi porekli na to kontaktorji. Seveda moraš upoštevat nagibne razmere ki se spreminjajo. Dolga gora je tipicni primer. Pod vrhom klanca moraš zmansat na 70 nato se prevesi in te potisne pa si ze preko 70km/h. A misliš da se z zavoro da tako lepo upravljati kot v avtu?
Ni tako enostavno kot na simulatorju.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4285
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nabijanje zamude pri vožnji potniškega vlaka

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 26.10.2019, 6:50

@Ljubitelj iz izkušenj ti bodo vsi strojevodje povedali da brzinomerji ne kazejo enakih hitrosti, kar je najlepse vidno pri dopregah ali pripregah kjer prihaja do razlike tudi do 10km/h. Na Reganu se pa da še lepse videti to razliko saj sta oba brzinomerjav eni kabini, prav tako prihaja do razlik.


Za avtomobile velja, da morajo brzinomeri kazati 0d 0-5 km več v okviru navedenih hitrostih. Tako da je razlika 10 km/h pri hitrostih pod 100 km/h znak skrajne šlamparije. Moji kolesarski števec je umerjen na 0,3% in GPS kaže tudi znotraj tega. 0,3 % od 100 km je 0,3 km/h. Avtomobilski mi kaže na hrošču skoraj natančno, na Picasu pa 2-3 km preveč. In števci merjeni preko pnevmatik so veliko bolj občutljivi, saj igra pomebno vlogo tlak in seveda obraba pnevmatik. Na lokomotivah se pa da obod lepo izmeriti in ustrezno korigirati, kar s menda dela.

Včasih je serija premalo da bi drzal hitrost, paralepa pa preveč, na uporih ne moreš voziti. Da boš za tista 2 km/h lovil hitrost pomeni prevezava vsako minuto. Ne vem kaj bi porekli na to kontaktorji. Seveda moraš upoštevat nagibne razmere ki se spreminjajo. Dolga gora je tipicni primer. Pod vrhom klanca moraš zmansat na 70 nato se prevesi in te potisne pa si ze preko 70km/h. A misliš da se z zavoro da tako lepo upravljati kot v avtu?
Ni tako enostavno kot na simulatorju.


Meni je tudi padlo nekaj takega na pamet, saj se hitrosi spreminjajo za vsakim ovinkom in Dolga gora verjamem da zna biti problem. Zato sem pa napisal, da je iz Pragerskega vozil dokaj blizu (rcimo +- 1km/h progovne hitrosti in tudi maskimalne hitrosti Mopeda. Če se pa spomnim, ko sem nekoč opazoval brzinomer v zadnji kabini siemensa je bila pa hitrost dokaj stabilna in enaka nastavljeni.... Torej v smeti s staro šaro. :mrgreen:
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 652
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Nabijanje zamude pri vožnji potniškega vlaka

OdgovorNapisal/-a 038 » 26.10.2019, 7:41

@Ljubitelj, ja naj bi se delalo, tudi moifikacija ali revizija se dela na 813 pa je rezultat da je garnitura vsak dan v delavnici....tako se dela, ali pa ne dela...lastnika voznega parka skrbita da so stroški minimalni, da je poslovni rezultat čim lepši. Vi potniki ne štejete veliko...za njih
@Mičo morda je na mopedu prebijal motor, morda je imel samo dva motorja, morda mu cic ni deloval, morda ni imel signalizacije...in če je strojevodja bil mlad se je toliko bolj drzal protokola.
Če je tvoj vlak imel vezo naprej z drugim vlakom, se ve kako se postopa, torej še nekdo drug ni opravil svojega dela.
Tudi jaz ne zaviram nikoli zadnji trenutek, zame mora biti ustavitev mehka, z vlečnim vozilom pa se ravna spoštljivo, kakor bi se naj z žensko...
Torej drugič piši pritožbo na Potniški promet, edino to bo štelo, ter morebiti mlademu in neizkušenemu strojevodju naredi uslugo, da bo nabiral izkušnje na tovorcu.
V mojem času je bilo tako da si za svojo prvo samostojno vožnjo dobil brzega, kako si bil vesel da te je doletela ta čast, [-o< švical pa sem na dlani.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov