taurus napisal/-a:V Sloveniji ima "avto" statusni simbol, zato še tako dobro ponujene povezave kot 2 urni vlaki Dunaj-Maribor niso bile sprejete. Že mesec dni ne vozijo vlaki v Sloveniji, nikjer ni zaslediti, da bi to predstavljalo velik problem.
Najprej drugi del. Logično da ne predstavlja problem, če moraš biti doma. Še ustriči se moraš na črno.
O statusnem simbolu, ki se mu reče avto, pa nima nobene veze z medarodnimi vlaki, če zožim samo na RailJet. Sem že razložil, kako deluje OBB. RailJet mreža doma je klasični IC, RailJet je pa samo blagovna znamka. Razen proge Dunaj - Salzburg in Brenner koridor, so ostali RailJeti subvencionirani s strani države. RailJet, ki vozi čez mejo pa deluje na dva načina.
1) OBB vozi sam. V tujih državah, kjer vozi OBB ali najame osebje, je kupna moč večine prebvalstva visoka, potovanja so redno na meniju in OBB-ju omogoča dobiček. Ko stopiš enkrat na Thalys v Amsterdamu, se vprašaš, kje imamo mi take potnike? Gospoda v zrelih letih, po videzu visokoizobraženi, obleka daleč od kake diskontne trgovine.
2) Interoperabilnost. Prevoznika si stroškovno izmenjujeta vlake enanakega ali primerljivega ranga. To se vidi pri Čehih in Madžarih. Kupna moč seveda igra tudi določeno vlogo, ni pa odločujoča, ampak Brno, Praga, Bratislava, Budimpešta, prav kličejo da jih povežeš. Razlogov je veliko. BDP, ime mesta na zemljevidu... Ljubljana? Številke BDP niso toliko slabe, Plečnik je tudi bil znan ampak, tudi sam ne vidim, čemu 3x dnevno na Dunaj z RailJetom pri (prosto po @ljubiteljevo) za eno praško četrt prebivalcev in tistih 110 tisoč dnevnih, ki hodi v njo samo zato, da ima za kruh ali hodi na izobraževanje.