Vožnja Španke in Regana

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Slovenc1997
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 39
Pridružen: 28.01.2021, 22:58
Kraj: Bohinj

Vožnja Španke in Regana

Odgovor Napisal/-a Slovenc1997 »

Živjo družba, rad bi vas vprašal zakaj morata biti 2 strojevodji v 1 lokomotivi; eden vozi, kaj dela drugi? Pa še to: zadnje čase opažam na YT, da strojevodje vozijo Španke in Regane z obrnjenim sedežem (gas ja za njimi, bremza pred). Zakaj tako? Razumem, če rikvercajo.
Če kaj ni jasno mi povejte, da bom povedal drugače. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
M. S.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Vožnja Španke in Regana

Odgovor Napisal/-a mkx »

Te lokomotive (644 - Španka, 664 - Regan in tudi 661- Kenedi) imajo dolgi konec, kadar se vozi lokomotive z dolgim koncem naprej se zadosten pregled na progo s strojevodske strani (desna stran) onemogočen. Zato je na teh lokomotivah poleg še pomočnik strojevodje, ki s svoje strani (leva) dopolnjuje pregled po progi.

Vse te lokomotive (razen Regana) imajo tudi kratek konec nepregleden in tudi pri vožnji s kratkim koncem naprej so težave praktično enake. Regani imajo kratki konec nižji in je pregled s strojevodskega mesta ob vožnji s kratim koncem naprej dokaj normalen. Načeloma bi moral strojevodja ob menjavi smeri vožnje menjati mesto - načeloma bi moral vedno sedeti na desni strani v smeri vožnje. Ker pa sta oba strojevodska pulta v vseh lokomotivah navedenih serij identična, je možno lokomotivo čisto OK voziti tudi z leve strani (gledano v smeri vožnje). Ali je to dovoljeno? Jaz bi si mislil, da ne, ampak to bi vedel določneje napisati kakšen strojevodja z licenco za vožnjo teh lokomotiv.
LP, Metod
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Vožnja Španke in Regana

Odgovor Napisal/-a 038 »

Pri vožnji vlaka je strojevodja zmeraj na desni strani, saj je samo takrat v smeri naprej aktivna varnostna naprava ASN.
Pri premiku pa to ni pogoj.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vožnja Španke in Regana

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

mkx napisal/-a: 27.10.2021, 16:59 Načeloma bi moral strojevodja ob menjavi smeri vožnje menjati mesto - načeloma bi moral vedno sedeti na desni strani v smeri vožnje.
Ali pomočniki strojevodje sploh še obstajajo? Kolikor vem, sta ob dvojni zasedbi pravzaprav na mašini dva strojevodja, torej ne rabita nič menjati mest ob obračanju.
Sicer pa je dvojna zasedba standard v ZDA, od koder tudi izvirajo omenjene lokomotive. Ne glede na to, da je vožnja z dolgim nosom naprej pri njih zgolj izjemoma.
Slovenc1997
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 39
Pridružen: 28.01.2021, 22:58
Kraj: Bohinj

Re: Vožnja Španke in Regana

Odgovor Napisal/-a Slovenc1997 »

Hvala vam za odgovore, da se ne bom sam spraševal teh vprašanj, kar mi nebo čisto nič bolj jasno. :mrgreen:
M. S.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Vožnja Španke in Regana

Odgovor Napisal/-a mkx »

TGV Lyria napisal/-a: 27.10.2021, 18:21
mkx napisal/-a: 27.10.2021, 16:59 Načeloma bi moral strojevodja ob menjavi smeri vožnje menjati mesto - načeloma bi moral vedno sedeti na desni strani v smeri vožnje.
Ali pomočniki strojevodje sploh še obstajajo? Kolikor vem, sta ob dvojni zasedbi pravzaprav na mašini dva strojevodja, torej ne rabita nič menjati mest ob obračanju.
Sicer pa je dvojna zasedba standard v ZDA, od koder tudi izvirajo omenjene lokomotive. Ne glede na to, da je vožnja z dolgim nosom naprej pri njih zgolj izjemoma.

V ZDA dvojna zasedba že dolgo ni več standard, vse lokomotive konstruirane v zadnjih 50 letih imajo nizek kratki konec. Vodilna lokomotiva je striktno obrnjena s kratkim koncem naprej, lokomotive obračajo na "Y" štucih (nimajo okretnic), več lokomotiv na vlaku obratujejo striktno v spregi (dostikrat tudi doprege preko radijskih kontrol). Tudi naše "amerikanke" imajo konstrukcijsko samo en upravljalni pult, dva identična pulta sta bila posebna zahteva JŽ. In naše "amerikanke" imajo konstrukcijsko kratki konec določen kot prednji konec, na JŽ (z izjemo Regana) pa so določili dolgi konec kot prednjega (očitno so odločevalci takrat imeli glave še vtaknjene v dimnice parnih lokomotiv).
Zgoraj zapisano seveda ne velja za premikalne vožnje v ZDA ...

Glede pomočnikov strojevodij pa ... verjamem, da so po izobrazbi vsi "polnokrvni" strojevodje, ampak ko se lokomotiva vozi, je tisti za desnim pultom strojevodja, oni za levim pa pomočnik. Kako se določi, kdo bo za katerim pultom, je tukaj nepomembno.
Podobno kot je razdeljena vloga med pilotoma v komercialnih letalih, le da tam glavni (kapitan) sedi na levi ... tudi tam sra lahko oba poknokrvna kapitana, ampak vloge so razdeljene in se jih je treba držati ...
LP, Metod
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Vožnja Španke in Regana

Odgovor Napisal/-a 038 »

Če ti je dodeljena vloga strojevodje opravljaš delovne naloge strojevodje, v primeru da opravljaš delo pomočnika opravljaš zgolj njegove naloge in po dodeljeni funkciji se nosi tudi odgovornost. Če se vloga menja jo je potrebno evidentirati.
Za lažjo predstavo, tisti v vlogi pomocnika bi vozil prehitro kazen pa plačal strojevodja ki ni vozil?
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vožnja Španke in Regana

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Za lažjo predstavo, tisti v vlogi pomocnika bi vozil prehitro kazen pa plačal strojevodja ki ni vozil?
Točno, predpise je potrebno spoštovati. Vzgled ti naj bo ranjka AO. Med 1. SV je tovorni vlak z municijo prispel nekam pred v Most na Soči, Italijani so začeli obstreljevanje/bombardiranje, strojevodja jo je odkuril z lokomotive, kurjač je vlak rikverc zapeljal v tunel in rešil vlak. Epilog?

Strojevodja je bil odlikovan, ker je rešil vlak z municijo, kurjač pa kaznovan, ker je nepooblaščeno vozil vlak!
Odgovori