Bohinjska proga obvozi za 2022?

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Anzee napisal/-a: 03.02.2022, 18:22
Re 4/4 napisal/-a: 03.02.2022, 18:09 V resnici je pa glavno ozko grlo čisto drugje in mu v pomoč ne bo niti soški koridor, niti obvozna proga.
Kje pa je? Sorry, res ne vem..
Pretovor in koristne dolžine na Primorskem. Ko se zatakne tam, gre samo po verigi dalje. Metrans je raje odpovedoval vlake, brez možnosti nadomestila, kot pa da bi se čakalo 12 ur in več, ker je bil Koper zasut s kontejnerji. Za njega je red, red. Lokomotive in vagoni morajo biti točno tam, kot so predvidene. Kako pa se dela potem v praksi? Ne mislim na njihove vlake, ampak na splošno. Odstranjujejo se vagoni predolgim vlakom, krajšim dodajajo (ker naročnikov se ne bo odbijalo) v Celju in Zalogu in tako spet po verigi dalje do Kopra... In potem bi Koper rad imel 2 milijona TEU kapacitete. :roll:

No, saj pri sosednjem Trstu pa tudi ni kaj bolje. Zasičenost prog, tako proti Benetkam, kot že v okolici Trsta.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a trocken »

Ljubitelj napisal/-a: 03.02.2022, 16:43
Po eni strani sem kar vesel, da se ne bo gradil Tivolski lok. Upam, da tudi obvozne proge ne bo. Če niso sposobni nekaj sredstev vložiti v ostale proge in s tem preusmeriti določenega števila tovornih vlakov, pa naj se Ljubljana "utopi" v tovornem prometu.
Tipična Slovenska faušija. Si že kdaj pomislil zakaj se prevozniki držijo določenih koridorjev? Umen gospodar skrbi za razvoj tistega, kar bo prineslo prihodke, obenem pa seveda ne sme prepustiti propadu kraje, ki niso ravno v središču. In roko na srce, potencial železnice je na križu in ne na neki dokaj ponesrečeni progi, ki pravzaprav ne povezuje nobenih lokalnih centrov.
Proga ni nič ponesrečena. V času, ko je bila proga zgrajena, Ljubljana pač ni bila nič. Da pa danes proga nima prometa dokazuje samo to, zakaj je bila nič. Kratkoviden centralizem, brez konkurence v Evropi.
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 809
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a Anzee »

Re 4/4 napisal/-a: 03.02.2022, 19:01 Pretovor in koristne dolžine na Primorskem. Ko se zatakne tam, gre samo po verigi dalje.
Ok ja, to razumem. Ce je treba tko mencat z vlaki je seveda logisticni zaj*b. Vseeno pa je pomoje soski koridor cisto legitimen obvoz, ce bi bila infrastruktura na nivoju.

Kar se ljubljanskega vozlisca tice, iz mojega prepricanja je obvozna proga nujna za kakrsnokoli ureditev zelezniskega javnega prometa v prestolnici. Ce pomeni opustitev tivolskega loka hitrejso implementacijo obvozne proge je to seveda pametna odlocitev.
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a igor72 »

trocken napisal/-a: 03.02.2022, 23:27 Proga ni nič ponesrečena. V času, ko je bila proga zgrajena, Ljubljana pač ni bila nič. Da pa danes proga nima prometa dokazuje samo to, zakaj je bila nič. Kratkoviden centralizem, brez konkurence v Evropi.
:thumbupr =D> =D>
LEP DAN
Igor
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Proga ni nič ponesrečena. V času, ko je bila proga zgrajena, Ljubljana pač ni bila nič. Da pa danes proga nima prometa dokazuje samo to, zakaj je bila nič. Kratkoviden centralizem, brez konkurence v Evropi.
Torej, če Ljubljana ni bila nič, je nekaj bila. Hvala za pohvalo provincialnemu in deželnemu glavnemu mestecu, ki je vendar nekaj bilo, vsaj po tvoji logiki!

Drugače pa Bohinjska proga nima blage veze z ljubljanskim centralizmom, proge se je načrtovalo precej bolj severno.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a trocken »

Ljubitelj napisal/-a: 04.02.2022, 9:20
Proga ni nič ponesrečena. V času, ko je bila proga zgrajena, Ljubljana pač ni bila nič. Da pa danes proga nima prometa dokazuje samo to, zakaj je bila nič. Kratkoviden centralizem, brez konkurence v Evropi.
Torej, če Ljubljana ni bila nič, je nekaj bila. Hvala za pohvalo provincialnemu in deželnemu glavnemu mestecu, ki je vendar nekaj bilo, vsaj po tvoji logiki!

Drugače pa Bohinjska proga nima blage veze z ljubljanskim centralizmom, proge se je načrtovalo precej bolj severno.
To je res. V provinci se proga ni načrtovala. Ampak zakaj za boga so šli riniti v Ture, Karavanke in skozi Bohinjski predor, praktično po sami vukojebini do Trsta, če bi progo od Prage lahko speljali (je že bila speljana - dvotirna) preko urbanega Dunaja in malo manj urbane Ljubljane. In še danes preko Tur poteka ves promet v smeri morje - Srednja Evropa. Tega pri nas še nismo ugotovili in izgleda, da tudi nikoli ne bomo.
P.S. Nič zato, zaostajajo pa na drugih področjih. Recimo samoupravljanje in Kardeljeve ideje... :D
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Zakaj se je gradila Bohinjska proga:

Wikipedia pravi:
Odločitev o Bohinjski progi je bila sprejeta pod vplivom nemških veleposestnikov, predvsem zaradi plavžarske industrije v okolici Trsta in železarske na Jesenicah.
Ne smeš pozabiti, da je glavni železarski obrat KID bil v Škednju, kjer je bila železarna, Jesenice so bile samo še jeklarna, ki je potrebovala lahek dostop do Škednja. In seveda, tega ne omenjajo, bil je boj med Južno železnico (Leta 1858 je bila c.-kr. Južna železnica prodana C.-KR. PRIVILEGIRANI DRUŽBI JUŽNE ŽELEZNICE (k. k. privilegierte Südbahn-Gesellschaft), ki jo je upravljala do leta 1923) in državnimi železnicami kkStB. Gradila se je istočasno kot Turska proga in je predstavljala daleč najkrajšo povezavo Češke (Praga) z pristaniščem Trst. Obvoz preko Dunaja je precej precej daljši, res pa lažji....
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a preglednik »

O pomembnosti transportnih poti na žalost odloča politika. Bohinjska železnica se je pač našla na robu države, interesi v državi so pa centralistični. Prepričan sem, da bi jo marsikdo na "oni strani" najraje ukinil, samo od reginonalne politike je odvisno, da do tega ne bo prišlo.
preglednik
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a trocken »

preglednik napisal/-a: 04.02.2022, 13:58 O pomembnosti transportnih poti na žalost odloča politika. Bohinjska železnica se je pač našla na robu države, interesi v državi so pa centralistični. Prepričan sem, da bi jo marsikdo na "oni strani" najraje ukinil, samo od reginonalne politike je odvisno, da do tega ne bo prišlo.
Ja, ampak regij ni. In posledično, ni denarja. In ravno zato se bojim, da samo potniški promet tukaj ne pije vode. Turisti tri mesece na leto, upokojenci za džabe, nekaj šolarjev, drugega praktično ni. Mest ni. Če bi bil turizem faktor, bi pri nas vozili Stadlerji, pa očitno ni. Lesa se z vlakom praktično ne prevaža, čeprav je železnica v centru gozdne industrije. Ravno zato bi bilo potrebno pritisniti, da se Ljubljančani ozavestijo, kaj jih z izgradnjo drugega tira čaka v centru mesta. Pa saj vejo, nekateri arhitekti se že oglašajo v javnosti. Vsaj z vožnjo praznih vlakov bi se delček prometa umaknilo iz Ljubljane in glavne slovenske železniške postaje na Bohinjko. Deset vlakov je deset vlakov. Za Bohinjko ogromno, za taktni promet okoli Ljubljane pa tudi nekaj.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a suha »

Kot je nekdo omenil gre ukinitev Tivolskega loka precej na roko Bohinjki. Sedaj se v medijih govori, da se bo šlo v obvozno progo okoli Ljubljane. Ampak, hej, to obvozno progo v Sloveniji že imamo. Bohinjka.... Za prazne vlake navzdol povsem v redu. Zdaj je naloga eisenponarjev samo še ta, da to "odkritje" postrežejo FDVjevskim "družbenopolitičnim" delavcem, pa da ti novico potem servirajo javnosti.

Ukinjalo se pa prog v času po Pariškem podnebnem sporazumu več ne bo, ker bi bil to škandal na ravni EU komisije in bi sledile take in drugačne kazni. Smo na varni strani :)
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kot je nekdo omenil gre ukinitev Tivolskega loka precej na roko Bohinjki. Sedaj se v medijih govori, da se bo šlo v obvozno progo okoli Ljubljane. Ampak, hej, to obvozno progo v Sloveniji že imamo. Bohinjka.... Za prazne vlake navzdol povsem v redu.
Obstaja veliko boljši obvoz, Pontebana, ki lahko sprejme tudi naložene vlake. Zanimivo sklepanje na tem forumu. Iz Jesenic bi vizili prazne vlake z dizli proti Sežani, Kopru. Nazaj pa dizle brez tovora v Jesenice. In podobno a v nasprotni smeri s polnimi vlaki in elektrolokomotivami v eno smer. Nazaj pa seveda brez tovora v Koper..... Ekonomija na kvadrat!
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a trocken »

Prazne kompozicije se vozijo v obe smeri. Sicer me prav zanima, koliko odstotkov jih je med vsemi tovornimi vlaki. Strojna vožnja več lokomotiv skupaj pa tudi ni neka kolerantna izguba. Govorimo namreč o prostih trasah skozi Ljubljano, ki jih zasedajo tudi prazni tovofni vlaki in s tem zapolnjujejo termine primestnih vlakov in posledično povečujejo kolone na avtocestah...da ne govorim o strojevodskih in drugih prometnih službah na našem koncu. Dobra alternativa štancanju v fabrikah za 800€, verjemi!
Omenjanje Pontebbane v tem kontekstu je brezsmiselno. Seveda, ona bo samo enkrat prevzela obvoze, potem so vse investicije na slovenskem železniškem križu brezvezne. Ekonomija na kubik!
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

Tudi Pontebbana je, kar nasičena s tovornim prometom. Mejna postaja Trbiž ima omejene tirne kapacitete, zato so tudi tam težave s sprejemom vlakov. Nekaj podobnega kot na postaji Hodoš. Kolikšne so prevozne tarife v Sloveniji v primerjavi s Pontebbano?
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Ljubitelj napisal/-a: 05.02.2022, 8:23
Obstaja veliko boljši obvoz, Pontebana, ki lahko sprejme tudi naložene vlake. Zanimivo sklepanje na tem forumu. Iz Jesenic bi vizili prazne vlake z dizli proti Sežani, Kopru. Nazaj pa dizle brez tovora v Jesenice. In podobno a v nasprotni smeri s polnimi vlaki in elektrolokomotivami v eno smer. Nazaj pa seveda brez tovora v Koper..... Ekonomija na kvadrat!
Popolnoma neprimeren komentar za poznavalca, za kakršnega se imaš....
Kdaj bo jasno, da BILOKATERO sodelovanje z Italijani ne drži vode, kolko poskusov je še potrebno izvest da bo jasno da NE deluje?...poleg tega je Pontebana prepolna...odsek ob Beljaka do Trbiža je podoben našemu Postojna - Opčine...vlaki čakajo za vsakim vogalom; ure, dneve, ...da pridejo na vrsto....
Ravno tako je neumnost tudi trditev, da je praznina samo v smeri Kopra, saj gre, celo, VEČ praznine v obratni smeri, tj Koper - Jesenice!
LEP DAN
Igor
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Lahko bi razbral malce sarkazma v predlogu Pontebane.

O silnem prometu na Pontebani so pa mnenja deljena. Kar nekajkrat sem se peljal po njej, pa neke silne frekvence vlakov ni bilo. Tudi prenočil sem že v njeni soseščini in spet ni bilo videti neke frekvence prihodov in odhodov na postaji. Res pa je postaja Trbiž Zelenigozd stalno polna stoječih vlakov. Ampak postajanje vlakov nima podlage v kapaciteti proge, temveč neumnosti železnic, da vlaki za katere ni mejne in carinske kontrole postajajo na mejnih postajah zaradi medsebojnega nagajanja.
Odgovori