Stran 3 od 5

Re: Spremljanje vlakov na HŽ

Objavljeno: 21.12.2022, 7:38
Napisal/-a Stadler 610
A potlej nebo jo zrihatl da bi se spet videla številke garnitur

A na Hrvaškem se pa ni nič ne bojijo sam naši se bojijo samega sebe.

Pa lep pozdrav

Re: Spremljanje vlakov na HŽ

Objavljeno: 21.12.2022, 11:47
Napisal/-a mkx
Stadler 610 napisal/-a: 21.12.2022, 7:38 A potlej nebo jo zrihatl da bi se spet videla številke garnitur

Mapper samo grafično prikazuje podatke, ki jih pridobi od drugod. Čisto zares pa turnuse voznih sredstev pozna samo upravljavec teh voznih sredstev in pa upravljavec infrastrukture (do neke mere). In če ti, ki podatke imajo, le-te skrivajo, je težko narediti kar koli.

In tečnarjenje in pametovanje tem, ki so naredili maper (kapo dol) pri tem problemu čisto nič ne pomaga.
Edino, kar morda (??) pomaga, je kulturno izražena želja da se vidijo dodatne podrobnosti ... s tem je izražen javni interes ki naj podpre prizadevanja uustvarjavcem maperja v pogovorih z imetniki podatkov.

Re: Spremljanje vlakov na HŽ

Objavljeno: 21.12.2022, 12:14
Napisal/-a Gripn541
No glede na to, recimo da obstaja za letalski prevoz Flightradar24.com; kjer imaš podatkov takšnih in drugačnih na milijone (lahko tudi z malo iznajdljivosti celo ugotoviš na katerem letalu se pelejo kakšni šporntiki, politiki, znane osebe,...) bi lahko tudi v SLO ali drugje po svetu imeli več podatkov - recimo bi lahko bil mirne duše objavljen za vse na internetu grafikon prometa vlakov, kot ga imajo prometniki v službi...Ne vidim razloga, zakaj ne oziroma kaj bi lahko bilo narobe če bi to bilo javno.

Re: Spremljanje vlakov na HŽ

Objavljeno: 21.12.2022, 15:29
Napisal/-a mkx
Pa si ti predstavljaš kako poteka zbiranje podatkov o recimo trenutni lokaciji nekega letala in ostalih parametrov? Naj ti namignem: nič niti približno podobnega ne obstaja za železniški promet ... niti ne bo obstajalo ker za to ni nikakršne potrebe.
Zato nekaj, kot je flightradar24, za vlake ne more obstajati ... oziroma je odvisno od dobre volje tistih, ki podatke (iz operativnih razlogov) imajo. In kot ti ne vidiš razloga za to, da "prometniških grafikonov" ne bi videli na internetu, upravljavci železniške infrastrukture ne vidijo razloga za ... Človeška radovednost zanje pač ni dovolj dober razlog za morebitne sitnosti, ki si bi jih lahko nakopali.

Re: Spremljanje vlakov na HŽ

Objavljeno: 22.12.2022, 14:39
Napisal/-a vekejsn
mkx napisal/-a: 21.12.2022, 15:29 Naj ti namignem: nič niti približno podobnega ne obstaja za železniški promet ... niti ne bo obstajalo ker za to ni nikakršne potrebe.
Obstaja, samo ni namenjeno splošni javnosti, ampak samo operaterjem. (RNE TIS) In dostop do TIS-a ni mogoč če nimaš svojih vlakov na tirih. :wink:

Re: Spremljanje vlakov na HŽ

Objavljeno: 22.12.2022, 15:38
Napisal/-a mkx
vekejsn napisal/-a: 22.12.2022, 14:39
mkx napisal/-a: 21.12.2022, 15:29 Naj ti namignem: nič niti približno podobnega ne obstaja za železniški promet ... niti ne bo obstajalo ker za to ni nikakršne potrebe.
Obstaja, samo ni namenjeno splošni javnosti, ampak samo operaterjem. (RNE TIS) In dostop do TIS-a ni mogoč če nimaš svojih vlakov na tirih. :wink:
Ne, ne obstaja. Ker je tehnologija čisto drugačna.

flightradar24 in podobni uporabljajo ADS-B sprejemnike (pasivna naprava!), ki sprejemajo kar letala stalno ddajajo zaradi potreb po varnem vodenju letalskega prometa. In tu gredo podatki v vse smeri tudi zato, ker imajo letala čedalje več avtonomnih sistemov za izogibanje trkom. In na ta način je možen "anonimen" dostop do podatkov o trenutnih parametrih posameznega letala. Potem seveda sledi še "data mining" ostalih stvari, kot je relacija leta, pa prihodnji leti (to je že recimo podatek, ki ga pozna upravljavec letala, pa upravljavci zračnih prostorov po tem, ko se vloži prijava leta ... Ni pa ta podatek javno dostopen).
Vir: https://www.flightradar24.com/how-it-works

Precej podobno delujejo AIS tracekrji (ladijski promet), kjer je filozofija podobna (plovilo oddaja parametre lastne plovbe, to sprejemajo vse psotaje v bližini, večinoma gre za druga plovila ki prejete podatke uporabijo za izboljšanje varnosti lastne plovbe.

Pri ETCS (kar je recimo najbližje digitaliziranemu vodenju prometa) se v glavnem lokacije vlakov (na nivoju progovnega bloka, ki je lahko tudi medpostajna razdalja!) spremlja preko naprav, ki so del infrastrukture in temu primerno je možen prenos podatkov kar lepo po optiki. Torej "anonimen" dostop do teh podatkov ni možen, lahko se do teh podatkov pride samo preko upravljavca infrastrukture. Tudi če govorimo o ETCS nivo 2 (drseči progovni bloki, pozicija vlaka določena z GPS, komunikacija preko GSM-R / GPRS) tok podatkov ni javno dostopen, saj vlak komunicira s strežnikom infrastrukture preko šifrirane povezave.

Če torej trdiš, da so viri podatkov flightradar24 in maperja tukaj primerljivi ... bi to držalo če bi ikone na mapi flightradar24 risal na podatki sledenja letalom s primarnimi radarji (torej samo na osnovi meritev narejenih od tal, tako kot so to počeli med II. svetovno vojno) ... v tem primeru bi bil vir podatkov dejansko "ne javen" - nacionalne kontrole zračnega letenja. Ampak ni tako, tudi kontrole zračnega letenja sedaj praviloma uporabljajo podatke iz transponderjev, le redko posežejo po primarnih radarskih meritvah - in kot kažejo izkušnje z nekaterimi letalskimi nesrečami v zadnjem času jim to ne gre več prav dobro od rok ker pač kontrolorji zračnega prometa niso več "v kondiciji".

Torej fantje ne mešati sistemov, kjer so podatki o gibanju a-priori javni (zaradi načina oddaje podatkov), in sistemov, ki so zaprti (npr. železnice) ker za javnost ni realne potrebe (vsa vozla so načeloma nadzorovana preko istih sistemov, vozijo po zelo dobro začrtanih 1-D rutah, itd.). V tem drugem primeru je že osnovno delovanje raznih maper-jev vitalno odvisnih od upravljavcev infrastrukture (saj drugače do podatkov ni možno priti), v prvem primeru so podatki upravljavcev vozil(!) (letal, plovil) bolj namenjeni izboljšanju sekundarnih informacij (slika letala na mapi s tretnutnimi podatki ni odvisna od sekundarnih informacij ... te povedo več, npr. šetvilka in cilj leta, predviden čas pristanka, itd.).

Re: Spremljanje vlakov na HŽ

Objavljeno: 26.12.2022, 21:27
Napisal/-a Stadler 610
Pozdravljeni!

Pa bo ze kdo koncno zrihtal mapper da se vidijo garniture sz je res strahopetec

Lep pozdrav

Re: Spremljanje vlakov na HŽ

Objavljeno: 26.12.2022, 21:30
Napisal/-a Stadler 610
Pa se to ce se bojijo za grafiterje so v ljubljani postrihal 510 013

Re: Spremljanje vlakov na HŽ

Objavljeno: 26.12.2022, 23:18
Napisal/-a Anzee
Stadler 610 napisal/-a: 26.12.2022, 21:27 Pa bo ze kdo koncno zrihtal mapper da se vidijo garniture sz je res strahopetec
Kaj jamras? Pozanimaj se kdo je na SZ oz kjerkoli ze odgovoren za te podatke, pejt zlobirat da jih ponovno delijo za te ki so naredili mapperja, vzami si cajt, obrni telefon, poslji maile,...

Re: Spremljanje vlakov na HŽ

Objavljeno: 27.12.2022, 1:05
Napisal/-a kmzzp2
Stadler 610 napisal/-a: 26.12.2022, 21:27 Pozdravljeni!

Pa bo ze kdo koncno zrihtal mapper da se vidijo garniture sz je res strahopetec

Lep pozdrav
SŽ so pač najslabše podjetje v zgodovini sveta. To na tej točki postaja jasno. :?

Re: Spremljanje vlakov na HŽ

Objavljeno: 27.12.2022, 13:56
Napisal/-a desiro
kmzzp2 napisal/-a: 27.12.2022, 1:05
Stadler 610 napisal/-a: 26.12.2022, 21:27 Pozdravljeni!

Pa bo ze kdo koncno zrihtal mapper da se vidijo garniture sz je res strahopetec

Lep pozdrav
SŽ so pač najslabše podjetje v zgodovini sveta. To na tej točki postaja jasno. :?
Ja zato ker ne omogocijo dostopa do nečesa popolnoma nepomembnega širši javnosti...
Zakaj smetite forum, kot da je konec sveta zdej ko ne vidiš ali 2211 pelje 313-003 ali 313-007, najdite si kej drugega v življenju.

Re: Spremljanje vlakov na HŽ

Objavljeno: 27.12.2022, 14:25
Napisal/-a sikos
desiro napisal/-a: 27.12.2022, 13:56 Zakaj smetite forum, kot da je konec sveta zdej ko ne vidiš ali 2211 pelje 313-003 ali 313-007, najdite si kej drugega v življenju.
Točno tako. @Stadler 610 če te pa že tako strašansko zanima in ne moreš živeti brez teh podatkov, pa napiši na SŽ zakaj ne oddajajo želenih podatkov. Bodi dec, pokaži da si dec pa ne jamraj tukaj.

Re: Spremljanje vlakov na HŽ

Objavljeno: 27.12.2022, 18:06
Napisal/-a kmzzp2
sikos napisal/-a: 27.12.2022, 14:25
desiro napisal/-a: 27.12.2022, 13:56 Zakaj smetite forum, kot da je konec sveta zdej ko ne vidiš ali 2211 pelje 313-003 ali 313-007, najdite si kej drugega v življenju.
Točno tako. @Stadler 610 če te pa že tako strašansko zanima in ne moreš živeti brez teh podatkov, pa napiši na SŽ zakaj ne oddajajo želenih podatkov. Bodi dec, pokaži da si dec pa ne jamraj tukaj.
Ok, boomer. :lol:

Re: Spremljanje vlakov na HŽ

Objavljeno: 01.01.2023, 20:33
Napisal/-a TGV Lyria
desiro napisal/-a: 27.12.2022, 13:56 Zakaj smetite forum, kot da je konec sveta zdej ko ne vidiš ali 2211 pelje 313-003 ali 313-007, najdite si kej drugega v življenju.
Kaj pa?
Oziroma kako lahko kaj takega napišeš ljubitelju železnic?

Re: Spremljanje vlakov na HŽ

Objavljeno: 01.01.2023, 23:40
Napisal/-a desiro
TGV Lyria napisal/-a: 01.01.2023, 20:33
desiro napisal/-a: 27.12.2022, 13:56 Zakaj smetite forum, kot da je konec sveta zdej ko ne vidiš ali 2211 pelje 313-003 ali 313-007, najdite si kej drugega v življenju.
Kaj pa?
Oziroma kako lahko kaj takega napišeš ljubitelju železnic?
Tudi sam sem bil ljubitalj železnic, pa ni bilo dostopa do sistema ki bi ti povedal kateri tip garniture vozi ne točna številka.... pa sem kljub temu preživel.
Sploh pa je odnos ratal nenormalno nastrojen. namesto strokovnih tehniških in konstruktivnih debat imamo tu le še bedarije....