elektrifikacija

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Nejc

elektrifikacija

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Ve morda kdo, ali bodo kdaj in če bodo kdaj nameravajo SŽ elektrificirati progo Pragersko - Hodoš?

Ali je SŽ-ju prej v načrtu izgradnja drugega tira Divača - Koper?
A se bo drugi tir priklapljal na sedanje postaje ali ne bo med Divačo in Koprom nobene postaje? Bo drugi tir namenjen povezavi Divača - Koper ali obratno?

L.P.
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

Lep pozdrav,
glede samega časovnega zaključka teh projetkov ti ne znam natančno odgovoriti, glede vrstnega reda izvedbe posameznih projektov pa bo po prioriteti vlade kot kaže prej na vrsti drugi tir Divača - Koper.
(podrobneje o tem na spodnjem linku, kjer je drugi tir Divača - koper naveden kot 13 cilj in elektrifikacija Pragersko - Hodoš kot 15 cilj)

http://www.sigov.si/mpz/2kabinet/2k-8.html

Glede poteka Drugega tira med Divačo in Koprom pa več na:

http://www.sigov.si/mpz/2kabinet/2k-9.html#9

in

http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp? ... vilka=1688
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Na AŽP so rekli za elektrifikacijo Pragersko - Ormož - Hodoš do konca leta 2009. Ne vem pa, koliko je to realno.
Zadnjič spremenil 541, dne 29.11.2005, 18:19, skupaj popravljeno 1 krat.
Nejc

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Koliko časa bo torej trajalo potovanje od Kopra do Divače? 20 minut?

Zanima me še, kaj pomeni APB - avtomatski progovni blok in kako deluje?

L.P.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Torej za Koper - Divača: to bo dejansko vzporedna proga, saj bosta oba tira namenjena vožnji v obe smeri. Novi tir se bo pa največ koristil za vožnjo polnih tovornih vlakov iz Kopra, zaradi precej manjšega vzpona novega od obstoječega tira. Po tem tiru bi naj tudi vozili vlaki IC / ICS, medtem ko bi naj lokalni potniški promet potekal po obstoječem tiru.

APB pomeni, da je proga med dvema postajama razdeljena na več delov s signali. Torej pri medpostajni odvisnosti in odjavnem razmiku med postajama je lahko na enem tiru le en vlak, pri APB pa jih je lahko teoretično toliko, kot je prostorskih razmikov APBja. Pri tem vsak signal APB predsignalizira naslednji signal (lahko naslednji APB signal ali uvozni signal postaje). Osnovna lega signalov APB je prosto, po prevozu vlaka pokažejo stoj, ko vlak odsek sprosti pokaže signal previdno in ko sprosti še naslednji odsek pokaže prosto. Torej pri APB signalih vlak sam postavlja vozno pot za seboj. Upam, da približno veš, kaj ti želim povedati.

Še to - pri progi z APB tudi vsi izvozni signali postaj predsignalizirajo prvi signal APB. Takšni izvozni signali so dvopomenski, pri medpostajni odvisnosti so pa signali enopomenski. Dvopomenski signal "spoznaš" po tem, da je steber signala pobarvan izmenično belo in rdeče, enopomenski signali so pa pobarvani izmenično belo in črno.

Drugače pa so z APB opremljene sledeče proge:
Dobova - Zidani Most - Ljubljana
Ljubljana - Jesenice
Zidani Most - Šentjur (tukaj je še posebnost, da izvozni signal postaje Šentjur predsignalizira uvozni signal postaje Grobelno in obratno)
Nejc

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Kakšna je razzdalja med signali v APB?

541 veš morda, kje bi lahko dobil načrte za vse signale SŽ? Rad bi jih namreč zmodeliral in naredil za MSTS?

L.P.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Razdalje med signali APB so različne glede na vsak primer, navadno kake 3 km. Ne sme pa biti razdalja krajša kot 1km, ker je to najdaljša zavorna pot vlakov in morajo biti vsi signali (na glavnih progah) na takšni razdalji predsignalizirani. Na regionalnih progah je pa zavorna razdalja 700 metrov.

Kje bi pa dobil načrte za signale na SŽ, pa žal ne vem. :?
virtualec
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 62
Pridružen: 05.10.2005, 18:25

Odgovor Napisal/-a virtualec »

Umikam se iz Foruma!
Zadnjič spremenil virtualec, dne 10.05.2006, 17:49, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Sicer signali ravno ne spadajo v to temo ampak vseeno.
541 napisal/-a: Osnovna lega signalov APB je prosto,
Če te lahko popravim, osnovna lega vseh glavnih signalov je STOJ, v večini primerih se redna in osnovna lega ujemata, izjema je APB kjer je redna lega signalov PROSTO.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Emm, hvala za popravek. Upam, da si bom sedaj končno zapomnil razliko med redno in osnovno lego. :oops:
Matej
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 143
Pridružen: 30.09.2005, 16:30

Odgovor Napisal/-a Matej »

Na progi Pragersko-Ormož naj bi po novem letu začeli z modernizacijo, na elektrifikacijo bomo še počakali. Moje mnenje glede elektrifikacije je dokaj pozitivno, čeprav sem "pristaš" dizel vleke, ker bi za vleko do Čakovca še vedno uporabljali Dlok in bi tako bila na progi bolj pestra izbira lokomotiv.
Progar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 26.09.2005, 14:24

Odgovor Napisal/-a Progar »

Drugi tir Koper-Divača naj bi bil po besedah predstavnikov prometnega ministrstva predan v uporabo najpozneje do leta 2020. Če jim verjamete ... :wink:
Uporabniški avatar
AnejTS
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 25.10.2005, 18:46
Kraj: Ptuj

elektrifikacija

Odgovor Napisal/-a AnejTS »

nevem če bo kaj s tega drugega tira .do leta 2013 še po mojem nebo
ker se bo sigurno kje zapletlo!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Elektrificiranost postaje Grobelno

Odgovor Napisal/-a Signal »

Zanima me, zakaj ni elektrificiran tir 3 na postaji Grobelno.
Zaradi neelektrificiranosti zdaj niso možna prehitevanja vlakov z el. vleko iz smeri MB proti ZM.

Je bilo "krivo" varčevanje?



Lp Mirko
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Elektrificiranost postaje Grobelno

Odgovor Napisal/-a cokla »

Signal napisal/-a:Zanima me, zakaj ni elektrificiran tir 3 na postaji Grobelno.
Zaradi neelektrificiranosti zdaj niso možna prehitevanja vlakov z el. vleko iz smeri MB proti ZM.

Je bilo "krivo" varčevanje?



Lp Mirko
Zmanjkalo "drota". :roll:

MMG- na taka vprašanja pa tukaj ne boš našel odgovora.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Odgovori