Pro Train Prfect (kako voziti)

Še ena od igric, ki vam omogoča železniške užitke..
Odgovori
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1582
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Pro Train Prfect (kako voziti)

Odgovor Napisal/-a desiro »

Odločil sem se, da opišem kako sploh začeti voziti v Pro Train Prfectu, to je nemška simulacja vožnje vlakov (več info na: http://www.bluesky-interactive.com/?Produkt=3) Sicer obstaja že Pro Train Prfect 2, ki je dokaj podoben 1-ki, le da ima malo več prometa, ter malo boljšo grafiko, zaradi razvoja le tega, se je razvoj prog za PTP1 žal ustavil. Obstaja kakšnih 10 prog, ter več drugih dodatkov (activety, nove lokomotive...). Simulacja je podobna trs2006, a ima veliko več funkciji, kot so PZB (avtostop naprava), Sifa (budnik), Ebula (vozni red na posebnem računalniku)...


Ko se vožnja naloži, se nam odprejo ta tri okna. Na tistem s slikami izberemo Simulatormodus, na tistem, kjer piše realsim, nastavimo vse na ne (Nein) ter potrdimo, na slednjem pa izberemo "Nein, ich mache das selbst"(če izberemo drugo, nam bo simulacija sama lokomotivo skoraj povsem pripravila na vožnjo).

Priprava na vožnjo.

Vklopimo baterije / batterie steuerschalter (samo na taurus lokomotivah)
vklopimo glavno stikalo / hauptschalter (zaslišimo dva piska)
dvignemo odjemnik toka / stromabnehmer (pri dizel vlakih vklopimo motorje /anssler)
vklopimo ASN / PZB ein/aus (na pultu se izmenično prižigajo lućke 85, 70, 55, Behfel 40, 500Hz, 1000Hz)
vklopimo budnik / Sifa ein/aus (slišimo dva signala bodisi piska, ali izgovorjavo "sifa", "sifa", na pultu se v večini primerov bela lučka ugasne)
če ima lokomotiva LZB (kabinsko signalizacijo) le to vklopimo /LZB Ein/aus (prižge se lučka modra lučka B, vklopimo le če vozimo na progi z LZB)
Vklopimo voznoredni računalnik Ebula / ebula ein/aus ( levi spodnji kot lokomotivskega računalnika, ko se naloži, po njem listamo s pomočjo gumbov na desni.
Prižgemo luči /heller schalter (če želimo voziti s kratkimi lučmi, in nam to lokomotiva omogoča, pritisnemo tipko "L", stikalo heller schalter se bo izklopilo, a luči bodo še vedno gorele, če ga izklopimo z miško, se bodo popolnoma ugasnile)
premaknemo smer vožnje naprej/ fahrtrichtungsschalter Vorants ( če stojimo na peron, bomo morali po znaku za odhod stikalo ponovno premakniti.)
Če ima vozilo nagibno tehniko, se prepričamo da je vklopljena "eingeschaltet".

Sifa oz. budnik
Pritiskati ga je potrebno na približnjo vsake 30 sec. (odvisno od lokomotive)
za pritisk uporabimo Alt+preslednico, če ga ne pritisnemo se najprej prižge lučka "sifa", v roku 5 sec se zasliši zvočni signal, temu čez 1 sec sledi še en zvočni signal, če še vedno ne pritisnemo pa se sproži zaviranje v sili, vlak lahko spelje po tem ko se ustavi, in ko premaknemo ročko smeri vožnje ponovno naprej.


ASN oz.PZB - Punktförmige Zugbeeinflussung http://en.wikipedia.org/wiki/Punktf%C3% ... influssung
Ko prvič speljemo, se nam uklopi restrektiva, le te se v igri neda razrešiti, omejitev je 45km/h, ko se le ta izklopi, lahko pospešimo na voznoredno hitrost.

-1000Hz-Potrditev (Wacshman). Ko prevozimo predsignal, ki kaže bodisi "pričakuj stoj" ali "vožnja v odklon", moramo ta signal potrditi, s pritiskom PZB tipke Wacshman oz Alt+3. Na pultu bo začela utripati lučka izbranega režima, gorela pa bo rumena luč 1000Hz, hitrost moramo v določenem času zmanjšati na 85, 70 ali 55 km/h (odvisno od režima), če se hitrost ne zmanjša se vklopi hitro zaviranje, prav tako se to vklopi če signala ne potrdimo. Potrditi moramo tudi glavni signal če slednji kaže kaj drugega kot "prosto", "stoj", "utripajoča zelena"(nadaljuj z max 100km/h) ali "omejeno hitrost"(rumena in zelena luč mirno gorita), potrditi ga je treba tudi, če je na glavnem signalu pritrjen predsignal naslednjega signala, in le ta kaže kaj drugega kot pričakuj prosto. Potrjujemo tudi v primeru, da prevozimo signal, ki nam kaže da se bo obstoječa hitrost zmanjšala (oranžen trikotnik s številko) potrjujemo samo v primeru da se bo zmanjšala na manj ali točno 90 km/h. Potrjevati ni potrebno ponavljalnikov predsignalov (enaki kot predsignali, samo da imajo zraven še belo luč).

- 500Hz Če so prejšni signali kazali "pričakuj stoj", to pomeni da moramo pričakovat aktiven tirni magnet (baliso) 500Hz. Le ta stoji cirka 200m pred glavnim signalom, ko jo prevozimo, mora biti naša hitrost v manjša od bodisi 65, 50 ali 40 km/h (odvisno od režima vožnje), v nadaljnih nekaj metrih, moramo hitrost zmanjšati na bodisi 45, 35 ali 25km/h(zoped odvisno od režima v katerem vozimo). Če bo hitrost višja od dovoljene se vklopi hitra zavora, ta se vklopi tudi v primeru, če smo po končanem vplivu 100Hz razrešili omejitev htrosti režima ali restrektive. Če v območje zapeljemo z restrektivo( na komandnem pultu izmenično utripata modri lučki 85 in 70) mora biti hitrost manjša od 25Km/h. 500Hz magnet je aktiven tudi pred vsemi signali, ki nam omejujejo hitrost na 30km/h ali manj.

- 2000Hz Magnet 2000Hz, je aktiven pri vsakem gl. signalu, ki kaže "stoj", mejna hitrost je 0 Km/h, sepravi če prevozimo tak magnet, vozilo samodejno zavre. če dobimo nalog za vožnjo preko signala "stoj" se poslužimo tipke Behfel, le to moramo pritisniti z miško, saj ta tipka nima bljižnice. Na pultu se nam prižge bela lučka "Behfel 40" in signal lahko prevozimo z Vmax=40 km/h.

- Če se nam zgodi, da PZB vklopi zavoro v sili, vožnjo nadaljujemo šele ko se vlak popolnoma ustavi, pred nadaljevanjem razrešimo avtostop z pritiskom Alt+2. Smer vožnje ponovno nastavimo na Vorants.

Za vklop in izklop PZB ja uporabimo stikalo PZB Ein/aus


LZB Linienzugbeeinflussung http://en.wikipedia.org/wiki/Linienzugbeeinflussung
Je sistem stalnega nadzora vožnje vlaka.

Ko pripeljemo v LZB območje, se nam LZB sam vklopi Prižge se modra lučka "U", samodejno nam tudi izklopi PZB. Lzb, nam kaže najvišjo dovoljeno hitrost, ter razdaljo do sprememb bodisi hitrosti ali signala. Samodejno začne zavirati, z namenom da zmanjša hitrost, to počne takrat kadar na pultu sveti rdeča lučka "G", slišimo lahko tudi zvočne signale. Med vožnjo z LZB, nam signalov ni potrebno potrjevati. Sami moramo zavirati samo v primeru, da imamo postajo, ali pa da je naslednji signal "stoj" saj LZB vlaka ne bo popolnoma zaustavil. 1700m pred koncem LZB-ja na pultu začne utripati rumena lučka "ENDE", ko vidimo da utripa jo moramo v roku parih sekund potrditi, s tem da pritisnemo razrešitev (Alt+2) v nasprotnem pimeru se vklopi hitra zavora. Ko zapeljemo iz LZB območja moramo paziti, da imamo hitrost takšno kot nam jo dovoljuje naš PZB režim, saj se ta po izklopu LZB-ja samodejno vklopi. Ko vozimo v LZB območju, moramo budnik še vedno potrjevati.

Ebula
Računalnik z voznim redom:
V prvem stolpcu imamo nanizane hitrosti, v drugem kilometrino, v tretjem postaje oz. mesta na progi, v 4. in 5. pa vozne čase (Prihod, Odhod), s potniškim vlakom ustavljamo le na na postajah, ob katerih imamo označene vozne čase!

Signali
http://en.wikipedia.org/wiki/German_railway_signalling
Slika


Če imate kakršno koli vprašanje, napišite kar v to temo 8)

Lp Nejc
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
mašina664
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 52
Pridružen: 02.11.2008, 20:14
Kraj: Dornberk

Re: Pro Train Prfect (kako voziti)

Odgovor Napisal/-a mašina664 »

Eno vprašanje za tiste ki znajo nemško!
Ne razumem pomena nekaterih tipk v vlakih in za kaj se jih uporabljajo:
-Makrofon
-Instrumenten beleuchtung
-lufter
-luftpresser
-abfahrshalter


Hvala za odgovore!
<Želežničarski pozdrav!>
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1582
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Pro Train Prfect (kako voziti)

Odgovor Napisal/-a desiro »

mašina664 napisal/-a:Eno vprašanje za tiste ki znajo nemško!
Ne razumem pomena nekaterih tipk v vlakih in za kaj se jih uporabljajo:
-Makrofon
-Instrumenten beleuchtung
-lufter
-luftpresser
-abfahrshalter


Hvala za odgovore!
Vseh teh tipk razen ene se za vožnjo ne uporablja, sam sploh nevem če imajo kakšen učinek.
Tipka Instrumenten beleuchtung pa v dobesednem prevodu pomeni "osvetlitev instrumentov", deluje tako, da se kabina zatemni (nočna kabina), sam jo uporabljam kadar vozim ponoči.
Pa še to, morda vam pride prav tipka soonerolo (v novejših ICE-T), premika namreč sončno zaščito, ki se je pri temu tipu vlaka neda ročno premakniti (meni gre strašno na živce, če imam na zgornjem delu ekrana kar odprto, zato si omenjeni rolo tam kjer se da potegnem malo bolj dol).
Za animacijo je pri nekaterih vlakih uporabna tipka turenschalter (ali nekaj podobnega), tipka odpre vrata, sicer pa se vrata ob prihodu vlaka na postajo odprejo samodejno, vleka pa je v tistem trenutku onemogočena.

Lp Nejc
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Odgovori