Požar lokomotive v Celju

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Odgovor Napisal/-a cokla »

BRUS napisal/-a:Strojevodje to vemo. Gasilni aparati pa so ( včasih kakšen tudi " uide" zato je strojevodja dolžan pogledati , čje aparat pregledan ) pregledani redno.

Zanima me, ali obstajajo lokomotive (pri nas verjetno ne?) z fixnim avtomatskim gasilnim sistemom.
Glede na vrednost stroja bi bilo to verjetno smiselno, saj že vsak malo večji el. transformator in podobna postrojenja to imajo.
S tem sistemom ne mislim, da gasi tudi kabino :shock: :D ampak samo vitalne dele.
Če to ni nikjer vgrajeno kaj je vzrok... mogoče lažne sprožitve in s tem večji zastoji?

LP T

Vsem čim bolj zdravo 2008.
541 jo ima,vgrajeno v strojnici lokomotive.

Slika

Slika

Je pa v vsaki kabini še ročni gasilni aparat. :D
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
BRUS
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 77
Pridružen: 23.11.2006, 16:55

Odgovor Napisal/-a BRUS »

Aha lepo, mogoče veš kakšno gasilno sredstvo se uporablja? CO2, halon?
Prah verjetno ne... preveč čiščenja.

Hvala

LP
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

BRUS napisal/-a:Aha lepo, mogoče veš kakšno gasilno sredstvo se uporablja? CO2, halon?
Prah verjetno ne... preveč čiščenja.

Hvala

LP

A ni halon prepovedan? Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Volkec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 82
Pridružen: 30.10.2007, 15:31
Kraj: Kobarid

Odgovor Napisal/-a Volkec »

Haloni so prepovedani.
BRUS
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 77
Pridružen: 23.11.2006, 16:55

Odgovor Napisal/-a BRUS »

Dolfe napisal/-a:
BRUS napisal/-a:Aha lepo, mogoče veš kakšno gasilno sredstvo se uporablja? CO2, halon?
Prah verjetno ne... preveč čiščenja.

Hvala

LP

A ni halon prepovedan? Slika
Joj, moja napaka. Sem videl že zjutraj v službi ta post. Haloni so res strupeni in že dolgo prepovedani.
Mislil na CO2 in druge tekočine (npr. Trikloretilen-za določene stvari najboljše čistilo ampak zelo rakotvorno) pod tlakom in podobne stvari. Pač ko gori "hiša" je vse dobro.:D :shock:
V avtu imam pri nas (SLO) v trgovini kupljen gasilni aparat, ki vsebuje Perkloretilen!!!??? :shock: :shock:
Točne formule ne poznam, je pa učinkovit in verjetno strupen. :shock: :twisted:

Mogoče bi tukaj lahko Urban kaj več povedal?

BTW, MMG: Je pa res nesmiselno te sisteme vgrajevat na Meh in Moped. Ko začutijo roko od tapravga mojstra (npr Dolfe & co. ) Verjetno kar malo zamrznejo in so pohlevni :o :) :D :D Če ne pa gajžla!!!!! :evil: :evil:
. :!: :evil:
LP T
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

V tolažbo enim in v obup drugim ........... :lol:

Moped 342-038 že vozi! En delovni dan delavnice pa je že v prometu.

Res pa je tudi, v njem tako smrdi po zažgani izolaciji, da je sosed, poklicni gasilec, panično iskal mobitel, ko me je srečal na parkirišču. :hang

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Odgovor Napisal/-a cokla »

BRUS napisal/-a:Aha lepo, mogoče veš kakšno gasilno sredstvo se uporablja? CO2, halon?
Prah verjetno ne... preveč čiščenja.

Hvala

LP
V aparatih je plin ( oznake ne vem ) , ki po sporočilih temperaturnih senzorjev , ki ščitijo glavni pretvornik , okvir modula pomožnih pogonov in 3 kV omarico ( gl.stikalo,kontaktorje , ogr. vlaka ...) sproži gašenje preko šob iz katerih izhaja na zgornji strani omenjenih sklopov in požar zatira z zniževanjem temperature v vnetišču. Vsaka jeklnka s plinom pa ima manometer z kontrolo nivoja polnjenja.
:)
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Pred nekaj leti je "nekdo" namestil v strojevodske kabine neke protipožarne bombice, ki se samodejno aktivirajo nekje pri temperaturi 70°C. (Take bombice so tudi med drugim propagirali za kuhinjske nape).
Kar nekaj časa je bilo potrebno predno so se pristojni zavedli dejstva, da je to lahko smrtonosna past za strojevodjo. Ker, v primeru nenadnega samodejnega aktiviranja med vožnjo, bi firer guznil predno bi se vlak ustavil ...... :pope


lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Odgovor Napisal/-a cokla »

Dolfe napisal/-a:Pred nekaj leti je "nekdo" namestil v strojevodske kabine neke protipožarne bombice, ki se samodejno aktivirajo nekje pri temperaturi 70°C. (Take bombice so tudi med drugim propagirali za kuhinjske nape).
Kar nekaj časa je bilo potrebno predno so se pristojni zavedli dejstva, da je to lahko smrtonosna past za strojevodjo. Ker, v primeru nenadnega samodejnega aktiviranja med vožnjo, bi firer guznil predno bi se vlak ustavil ...... :pope


lp
Mopedi , ki so jih delali v Mostah za " italjančke " so imeli tri ali štiri " bombice " nameščene v visokonapetostnem oddelku. Mislim , da to ni slabo.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Za visoko napetostne oddelke, ja. Nikakor pa za v kabino, kot so nam jih uturili.
In kot nalašč so najbolje pasali ravno za šipo ...... :?

Če pa malce bolj praktično pogledaš, je pa popoln nesmisel imeti to v VN delu lokomotive. Da bi se te bombice aktivirale, je potrebna temperatura. Ta pa nastane šele ko je že za vse prepozno. Pri preboju nekega kabla, kontaktorja ali kakšnega drugega el. elementa, je predvsem veliko dima. Temperatura se razvije šele kasneje. Vsekakor bi se to moralo aktivirati z dimnimi senzorji, da bi bilo učinkovito.

Sicer pa se "požar na lokomotivi" sliši precej pompozno. V resnici gre le za ogromno strupenega dima in bolj malo lokalnega ognja.
Povsem druga zgodba so potniški vagoni in EMG/DMG garniture, kjer je veliko sintetičnih mas, katere naredijo kres do neba.

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Odgovor Napisal/-a cokla »

Dolfe napisal/-a:
Če pa malce bolj praktično pogledaš, je pa popoln nesmisel imeti to v VN delu lokomotive. Da bi se te bombice aktivirale, je potrebna temperatura. Ta pa nastane šele ko je že za vse prepozno. Pri preboju nekega kabla, kontaktorja ali kakšnega drugega el. elementa, je predvsem veliko dima. Temperatura se razvije šele kasneje. Vsekakor bi se to moralo aktivirati z dimnimi senzorji, da bi bilo učinkovito.
lp
Dolfe
Je pa to tudi res. Si predstavljaš to dimno bombico poleti na Mehu ob generatorju? :twisted:

Slika
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

cokla napisal/-a: Je pa to tudi res. Si predstavljaš to dimno bombico poleti na Mehu ob generatorju? :twisted:
Ja ja, saj ...... :?

Najprej škripneš od šoka, potem pa še od kemije. Kremiranje zagotovljeno pri 120 km/h. Slika

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

cokla napisal/-a:
BRUS napisal/-a:Aha lepo, mogoče veš kakšno gasilno sredstvo se uporablja? CO2, halon?
Prah verjetno ne... preveč čiščenja.

Hvala

LP
V aparatih je plin ( oznake ne vem ) , ki po sporočilih temperaturnih senzorjev , ki ščitijo glavni pretvornik , okvir modula pomožnih pogonov in 3 kV omarico ( gl.stikalo,kontaktorje , ogr. vlaka ...) sproži gašenje preko šob iz katerih izhaja na zgornji strani omenjenih sklopov in požar zatira z zniževanjem temperature v vnetišču. Vsaka jeklnka s plinom pa ima manometer z kontrolo nivoja polnjenja.
:)

Sredstvo, ki se uporablja za avtomatsko gašenje požara na 541 je 3M™ Novec™ 1230 Fire Protection Fluid

- 3M video predstavitev

- Wikipedia

Še en video, ki prikazuje sistem gašenja z Novec 1230, najboljši del je potem po 1:30 minuti posnetka.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3WgbHnnYYM4#[/youtube]
Zadnjič spremenil Mojster_Strojevodja, dne 06.01.2008, 17:24, skupaj popravljeno 1 krat.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Uporabniški avatar
Volkec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 82
Pridružen: 30.10.2007, 15:31
Kraj: Kobarid

Odgovor Napisal/-a Volkec »

cokla napisal/-a:
BRUS napisal/-a:Aha lepo, mogoče veš kakšno gasilno sredstvo se uporablja? CO2, halon?
Prah verjetno ne... preveč čiščenja.

Hvala

LP
V aparatih je plin ( oznake ne vem ) , ki po sporočilih temperaturnih senzorjev , ki ščitijo glavni pretvornik , okvir modula pomožnih pogonov in 3 kV omarico ( gl.stikalo,kontaktorje , ogr. vlaka ...) sproži gašenje preko šob iz katerih izhaja na zgornji strani omenjenih sklopov in požar zatira z zniževanjem temperature v vnetišču. Vsaka jeklnka s plinom pa ima manometer z kontrolo nivoja polnjenja.
:)
Glede na rombasto zeleno oznako na eni od jeklenk, je sklepati, da je v le-teh nek inerten plin, najverjetneje dušik.
Uporabniški avatar
Urban
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 171
Pridružen: 28.01.2006, 8:46
Kraj: Trebnje

Odgovor Napisal/-a Urban »

Zopet je prišlo do požara lokomotive. Tokrat v Logatcu.
Ob 0.34 je na železniški postaji Logatec zagorelo v motornem delu lokomotive. Ogenj je skušal še pred prihodom gasilcev pogasiti strojevodja. Zaradi lažje zastupitve z dimom je poiskal pomoč v zdravstvenem domu Logatec. Dokončno so požar pogasili gasilci PGD Dolnji Logatec. Nastala je manjša materialna škoda.
Odgovori