Stran 1 od 2

Iztiril vlak

Objavljeno: 13.06.2008, 12:45
Napisal/-a cokla

Objavljeno: 13.06.2008, 22:10
Napisal/-a železocestnik
Rusi javljajo, da je strojevodja zaviral....
Zmanjšal je hitrost s 95 na 88 km/h.
Menda pa ta strojevodja izredno dobro vidi. Skrivljene tire je videl 200 metrov pred sabo, tako da je lahko zmanjšal hitrost z zaviranjem za 7 km/h. Bo treba narediti izračun...saj veste, tako kot v avto šoli...:wink:

Še vir: http://en.rian.ru/russia/20080612/110285616.html

Še novosti iz istega vira: medicinsko pomoč je poiskalo 44 potnikov, od katerih je bilo 5 hospitaliziranih. Štirje so že zapustili bolnišnico.
Od 13 vagonov se jih je 10 znašlo na boku.

Pozdrav

Objavljeno: 14.06.2008, 5:45
Napisal/-a Dolfe
železocestnik napisal/-a:Rusi javljajo, da je strojevodja zaviral....
Zmanjšal je hitrost s 95 na 88 km/h.
Menda pa ta strojevodja izredno dobro vidi. Skrivljene tire je videl 200 metrov pred sabo, tako da je lahko zmanjšal hitrost z zaviranjem za 7 km/h. Bo treba narediti izračun...saj veste, tako kot v avto šoli...:wink:

Pozdrav
Zakaj je temu tako, je bilo napisano pojasnilo v TEJ TEMI. Teh 200 metrov je vlak prepeljal v 8. sekundah. Sedaj pa kar "battery-abak" v roke ... :wink:

Dolfe napisal/-a:Nejčevo modificiranje zavor v TRAINZ simulatorju me je vspodbudilo, da pojasnim nekaj zakonitosti zavornega sistema, ki je v uporabi na železnici. Kdor to vé, oziroma ga ne zanima, naj to solato kar zanemari. Če pa je komu kaj več do tega področja, potem pa kratek opis.


Torej, v realni vožnji je tako, da rabijo potniške zavore 3 - 5 sekund da se aktivirajo in primejo. Ta pretečeni čas se imenuje "naskok". Potreben pa je zato, da se na vseh vagonih aktivirajo zavore in začnejo enakomerno zavirati. Če tega ne bi bilo, bi se vlak sestavljen iz recimo 5 vagonov pretrgal najmanj na dva dela ali še več. Ne vprašajte, kako bi potniki prenašali to nabijanje. Čas popuščanja potniške zavore pa je 15 do 20 sekund. Torej, ko odvreš, rabi zavorni sistem od 15 do 20 sekund da preneha zavirati.

Vsi tovorni vagoni imajo na izbiro potniško in tovorno zavoro. V tovorni zavori je ta čas "naskoka" dolg od 18 do 30 sekund. In čas odviranja (popuščanja) traja kar 45 do 60 sekund. Vendar se tovorna zavora ne uporablja že približno 19 ali celo 20 let.


Zakaj je temu tako?

1. Nemogoče je zagotoviti, da bi razporedniki in zavorno drogovje bilo pri vseh vagonih enako časovno naravnano. Različni vagoni, različni proizvajalci zavor, kot so: Knorr, Westighouse, ... itd...

2. Zaradi dolžine vlaka se najprej aktivirajo razporedniki (zavore), v odvisnost oddaljenosti od zaviralnika na lokomotivi. Tako prvi vagoni za lokomotivo prej primejo, kot pa zadnji. To se še bolj občutno pozna pri recimo 500 m dolgem vlaku. Hitrost padca zračnega tlaka od mesta znižanja (lokomotivski zaviralnik) je okrog 250 m/ sekundo. Torej sklepni vagon v optimalnem smislu začne zavirati kar 2 sekunde kasneje, kot prvi vagon za lokomotivo. V tem času pa se vse zavore ujamejo in počasi začnejo kontrolirano "grabiti".

Tako je eden velikih dejavnikov precej dolge zavorne poti vlaka tudi ta zakasnitveni čas.

Še primer: Če vozi vlak s 100 km/h in je potreba po hitrem zaviranju, lahko kar seštejete. Do 2 sekundi reakcijski čas strojevodje (ni enako kot v cestnem prometu, kjer je ta čas 1 sek.), plus 5 sekund naskoka. Skupaj torej 7 sekund, da se zavore polno aktivirajo in pričnejo s svojim delom. V 7 sekundah pa vlak pri hitrosti 100 km/h prepelje približno pot dolgo kar 190 metrov. Potem pa še prevožena pot do popolne ustavitve ........


........... in avto je na puferjih. press



lp
Dolfe :old

Objavljeno: 14.06.2008, 13:50
Napisal/-a železocestnik
železocestnik napisal/-a: Menda pa ta strojevodja izredno dobro vidi. Skrivljene tire je videl 200 metrov pred sabo..
Moje vprašanje je bilo bolj usmerjeno v dober vid strojevodje. Tisti "Menda pa strojevodja izredno dobro vidi." sem dodal jaz, tega ni bilo v poročilu agencije.

Ali je res možno videti skrivljene tire na razdalji 200 metrov?
In, ali strojevodja skozi gleda tire pred sabo?

Z ostalimi argumenti ste me prepričali, da vlak ne moreš primerjati z avtom (in avto šolo s fiziko in mehaniko).


Pozdrav :wink:

Objavljeno: 14.06.2008, 16:50
Napisal/-a Dolfe
Veliko večino vseh deviacij opazimo kar strojevodje med vožnjo. Še posebej so vidne na ravnih odsekih. Té deviacije pri nas niso ravno velike, oz. odstopanja niso velika.
Če pa so na progi gnili "švelerji" ali pa slaba pričvrstitev tirnice, zna biti zelo hudo. In nekaj takšnega je moralo biti pri Rusih.

Strojevodja med vožnjo ves čas gleda na progo. Izjeme so le posamezni trenutki, ko preverja zapisano besedilo na "priporočilih o počasnih vožnjah" s katerim naprošajo strojevodje, kje naj bolj previdno vozijo. :lol:

MMG, namerno je uporabljena beseda "švelerji", ker je ona druga zelo neprimerna za sklanjanje (brez kosmodiska). Manjka ji meki ć. press


lp
Dolfe

Objavljeno: 18.06.2008, 19:52
Napisal/-a kamerad
Ja Dolfe ima čisto frišno izkušnjo z zvitimi tiri,morda nam bo kaj zaupal!!



LP

Objavljeno: 18.06.2008, 21:06
Napisal/-a cokla
železocestnik napisal/-a:
Ali je res možno videti skrivljene tire na razdalji 200 metrov?
In, ali strojevodja skozi gleda tire pred sabo?
Nekako takole izgleda deviacija tira pred tabo ko voziš vlak. :?

Slika

Slika

Objavljeno: 18.06.2008, 21:11
Napisal/-a Nejc
cokla napisal/-a: Nekako takole izgleda deviacija tira pred tabo ko voziš vlak. :?
@cokla, to je pred p. Pragersko? Kateri dejavnik je prisoten pri tej deviaciji, oziroma, kako je lahko prišlo do tega? :roll:

Objavljeno: 18.06.2008, 21:16
Napisal/-a Jembah
Nejc temu se rece mocvirje. Popolnoma enaka stvar je takoj za Ivanjkovci. Se tu imajo boljse pa jih ne uporabljajo vec od leta 1945
Slika

Objavljeno: 18.06.2008, 21:45
Napisal/-a Gorchi
Se takoj posipam s pepelom zaradi moje nevednosti ampak Ivanjkovci pa koncentracijsko taborišče? A so to Ivanjkovci v Prekmurju?

Objavljeno: 18.06.2008, 21:49
Napisal/-a Jembah
Sliko sem dal samo za primerjavo tirov. Ivanjkovci pa zal niso v Prekmurju, so blizje Prlekiji, nahajajo pa se med Ormozem in Ljutomerom in so nezasedena daljinsko vodena postaja.

Objavljeno: 18.06.2008, 22:10
Napisal/-a Gorchi
Huh, se mi je čudno zdelo, da bi imeli mi kakšno koncentracijsko taborišče.. Torej ta slika sodje bolj na sever. Pa upam, da mi Prleki ne bodo zmerili, ker sem Ivanjkovce djal na ono stran Mure....

Objavljeno: 18.06.2008, 22:11
Napisal/-a grikos
@cokla, to je pred p. Pragersko? Kateri dejavnik je prisoten pri tej deviaciji, oziroma, kako je lahko prišlo do tega? Rolling Eyes
Posedanje nasipa - obilno deževje v zadnjih dneh pa je dodatno poslabšalo zadevo. :(

Objavljeno: 18.06.2008, 22:12
Napisal/-a Jembah
Gorchi to pa bi ja lahko vedel kam sodi :?

hint: Auschwitz II - Birkenau, slika iz lanskega izleta OO Mb SSSLO na Poljsko.

Objavljeno: 18.06.2008, 22:16
Napisal/-a Gorchi
Eh Jembah, veš koliko je bilo takih dveri po tretjem rajhu... Seveda sem se spomnim na Auschwitz samo lahko bi bilo tudi še od kje drugje. Nisem pa še bil na ogledu take zapuščine po Evropi pa moram priznati, da me niti ne mika gledati te grozote.