Mi pa pantografe trgamo....spet!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Mi pa pantografe trgamo....spet!
Pozdrav....
V Četrtek, 23.10.2008 sem se z vlakom 2916 lepo peljal domov iz Poljčan. Vlak je bil sestavljen iz dveh Simotov, spredaj ta krtaki in daljši zadaj. Lepo sem se namestil čisto spredaj in užival v vožnji. Odpeljali smo iz Pragerskega in utonil sem v rahel dremež. Ko smo po tisti ravnini proti Račam ravno lepo razvili hitrost je naenkrat dvakrat počilo. Imel sem občutek, da se je cel vlak stresel, mene pa je v trebutku prestavilo iz dežele (pol)sanj v realnost. Ker nisem ugotovil, od kod je prišel zvok poka, sem mislil, da smo kaj povozili, vendar stojevodja ni zaviral, je pa zmanjšal hitrost. Da je stvar kar resna je bilo videti tudi po tem, da je sprevodnik vidno vznemirjen odhitel k strojevodji v kabino. Malo po tistem poku se je v vlaku pričel širiti vonj po zažganem. To je bil tisti značilni vonj, ko se "žge" nekaj električnega.
No, z zmanjšano hitrostjo smo pripeljali v Rače, kjer so nas obvestili, da bomo morali zaradi okvare čakati. Naenkrat je bilo časa več, kot dovolj, zato sem lahko malo slikal dogajanje.
In na naši garnituri je bilo kaj videti. Pantograf (ups. sooorrry Dolfe, seveda sem milil na OT) je imel neko čisto novo obliko.
Ko sem pogledal OT na drugi garnituri, je bilo jasno, od kod dvojni pok. Ta OT se je še "držal", je pa bil močno načet.
Na srečo je bil na vlaku še en strojevodja, ki se je ravno peljal na delo v MB. Kot sem videl skozi okno, sta strojevodji, sprevodnika in vlakovni odpravnik staknili glave ter naredili "bojni načrt". Prvi korak je bil, da so nas, potnike, spravili iz sprednje garniture v zadnjo. Nato so sprednjo odpeli in jo poskusili spraviti na stranski tir. Oddaljevanje nesrečnega Simota je iz drugega vlaka izgledalo takole:
Ker ima hudič mlade v velikem številu, pa tudi stric Murphy je neutruden, je ranjeni Simo omagal takoj po tem, ko je prevozil kretnico in obstal z zadnjim koncem preko mejnika. Izveden je bil hiter popravek bojnega načrta in našega Simota smo spet priklopili na ranjenaca ter ga porinili na stranski tir. Operacija je bila prav zanimiva, saj po vklopu spenjače vlaka ni mogoče voditi iz kapine zadnje, priključene garniture. Tako je komando prevzel strojevodja v ranjencu in se dobesedno porinil na stranski tir. Nato smo se sped odpeli in se "ritensko" vrnili na peron. Počakali smo še na papirje in ga, kjub poškodovanemu OT veselo odpičil v MB.
Za konec še drug pogled na poškodovani OT:
Prispeli smo s cca 50 minutno zamudo, a glavno je, da mso prišli. Ob tem moram pohvaliti osebje vlaka in postaje, saj so hitro in spretno rešili težavo.
P.S. Upam, da mi bodo SŽ še naprej dovolile potovanje z njihovimi vlaki, saj je to že moj tretji odtrgani OT (jaz pa ftrgane pantografe zbiram press ! Pa se ne pišem Strojan )
LP
Jože
V Četrtek, 23.10.2008 sem se z vlakom 2916 lepo peljal domov iz Poljčan. Vlak je bil sestavljen iz dveh Simotov, spredaj ta krtaki in daljši zadaj. Lepo sem se namestil čisto spredaj in užival v vožnji. Odpeljali smo iz Pragerskega in utonil sem v rahel dremež. Ko smo po tisti ravnini proti Račam ravno lepo razvili hitrost je naenkrat dvakrat počilo. Imel sem občutek, da se je cel vlak stresel, mene pa je v trebutku prestavilo iz dežele (pol)sanj v realnost. Ker nisem ugotovil, od kod je prišel zvok poka, sem mislil, da smo kaj povozili, vendar stojevodja ni zaviral, je pa zmanjšal hitrost. Da je stvar kar resna je bilo videti tudi po tem, da je sprevodnik vidno vznemirjen odhitel k strojevodji v kabino. Malo po tistem poku se je v vlaku pričel širiti vonj po zažganem. To je bil tisti značilni vonj, ko se "žge" nekaj električnega.
No, z zmanjšano hitrostjo smo pripeljali v Rače, kjer so nas obvestili, da bomo morali zaradi okvare čakati. Naenkrat je bilo časa več, kot dovolj, zato sem lahko malo slikal dogajanje.
In na naši garnituri je bilo kaj videti. Pantograf (ups. sooorrry Dolfe, seveda sem milil na OT) je imel neko čisto novo obliko.
Ko sem pogledal OT na drugi garnituri, je bilo jasno, od kod dvojni pok. Ta OT se je še "držal", je pa bil močno načet.
Na srečo je bil na vlaku še en strojevodja, ki se je ravno peljal na delo v MB. Kot sem videl skozi okno, sta strojevodji, sprevodnika in vlakovni odpravnik staknili glave ter naredili "bojni načrt". Prvi korak je bil, da so nas, potnike, spravili iz sprednje garniture v zadnjo. Nato so sprednjo odpeli in jo poskusili spraviti na stranski tir. Oddaljevanje nesrečnega Simota je iz drugega vlaka izgledalo takole:
Ker ima hudič mlade v velikem številu, pa tudi stric Murphy je neutruden, je ranjeni Simo omagal takoj po tem, ko je prevozil kretnico in obstal z zadnjim koncem preko mejnika. Izveden je bil hiter popravek bojnega načrta in našega Simota smo spet priklopili na ranjenaca ter ga porinili na stranski tir. Operacija je bila prav zanimiva, saj po vklopu spenjače vlaka ni mogoče voditi iz kapine zadnje, priključene garniture. Tako je komando prevzel strojevodja v ranjencu in se dobesedno porinil na stranski tir. Nato smo se sped odpeli in se "ritensko" vrnili na peron. Počakali smo še na papirje in ga, kjub poškodovanemu OT veselo odpičil v MB.
Za konec še drug pogled na poškodovani OT:
Prispeli smo s cca 50 minutno zamudo, a glavno je, da mso prišli. Ob tem moram pohvaliti osebje vlaka in postaje, saj so hitro in spretno rešili težavo.
P.S. Upam, da mi bodo SŽ še naprej dovolile potovanje z njihovimi vlaki, saj je to že moj tretji odtrgani OT (jaz pa ftrgane pantografe zbiram press ! Pa se ne pišem Strojan )
LP
Jože
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Pozdrav
Sem del pogovora med strojevodjema, ko smo se s preostalim vlakom peljali iz Rač v MB, slišal. Tisti, ki je vozil, je omenjal, da je v gozdu med Pragerskim in Račami (blizu cestnega prehoda) ločilec v vozni mreži in da se je tam zadeva zgodila. In seveda, poklical je dispečerja, naj pošlje štromarje pogledat, kaj je narobe. Mogoče bo kakšen od "insiderjev" vedel povedati, kaj je bilo na stvari...
LP
Jože
Sem del pogovora med strojevodjema, ko smo se s preostalim vlakom peljali iz Rač v MB, slišal. Tisti, ki je vozil, je omenjal, da je v gozdu med Pragerskim in Račami (blizu cestnega prehoda) ločilec v vozni mreži in da se je tam zadeva zgodila. In seveda, poklical je dispečerja, naj pošlje štromarje pogledat, kaj je narobe. Mogoče bo kakšen od "insiderjev" vedel povedati, kaj je bilo na stvari...
LP
Jože
Re: Mi pa pantografe trgamo....spet!
Res je. Vzrok je lahko tudi poškodovan ločilec. Vsekakor, strgana vešalka ne zmore narediti tolikšne škode.
Ampak, zares imaš čudno srečo. Jaz se domala vsakodnevno furam pod štromom že najmanj 24 let pa še nisem imel te čudne sreče z odbitim OT. Niti med delom, niti na vožnji v službo in nazaj. In če sem iskren, da bi le tako ostalo še v naprej.
Najbrž v odstvu SŽ-ja ravno sedaj kalkulirajo, če bi ti raje kupili avto s gorivom in šoferjem. Menda bi se še izplačalo ....Barbarpapa1 napisal/-a:
P.S. Upam, da mi bodo SŽ še naprej dovolile potovanje z njihovimi vlaki, saj je to že moj tretji odtrgani OT (jaz pa ftrgane pantografe zbiram press ! Pa se ne pišem Strojan )
LP
Jože
Ampak, zares imaš čudno srečo. Jaz se domala vsakodnevno furam pod štromom že najmanj 24 let pa še nisem imel te čudne sreče z odbitim OT. Niti med delom, niti na vožnji v službo in nazaj. In če sem iskren, da bi le tako ostalo še v naprej.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- bubaiva363
- Strojevodja I
- Prispevkov: 272
- Pridružen: 01.11.2005, 5:58
- Kraj: pored pruge...
- TERMINATOR
- Mojster
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 11.02.2007, 11:45
- TERMINATOR
- Mojster
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 11.02.2007, 11:45
Na odprti progi ni ločilcev, zgodilo se je na meji dveh zateznih polj. Štromarji so popravili samo nekaj potrganih vešalk, drugega na vozni mreži niso našli.
Tročlenik, ki je nadaljeval vožnjo skoraj zagotovo ni vozil s tem odjemnikom, ki si ga slikal. Dvočlenik, na katerem je polomilo drsalki tokovnega odjemnika (zakaj se ne ve, lahko napaka na OT ali/in na vozni mreži) pa ni mogel odpeljati z drugim tokovnim odjemnikom, saj je poškodovani ostal na pol dvignjen, kot je vidno na sliki. Zato je bilo potrebno splezati na streho ter tokovnemu odjemniku pomagati, da se je povsem spustil. To so naredili štromarji (ko so porihtali vozno mrežo na progi), zmetali nekaj kosov tokovnega odjemnika z vlaka, tokovni odjemnik za vsak slučaj še privezali, nato pa je Siemens nadaljeval svojo pot proti Mariboru z drugim tokovnim odjemnikom, naslednji dan pa verjetno kar z 2001 v Ljubljano in v Moste.
Seveda je povsem logično, da so štromarji vsa dela opravljali pri izključeni napetosti in ozemljenem voznem vodu. Da ne bi kdo kar tako plezal po strehi Siemensa. Vozijo pa ti Siemensi s seboj lestev, prav priročno, če treba kje ob progi kako češnjo obrat ali pa če mora strojevodja, ko čaka na furo, h kateri na okno splezat.
Tročlenik, ki je nadaljeval vožnjo skoraj zagotovo ni vozil s tem odjemnikom, ki si ga slikal. Dvočlenik, na katerem je polomilo drsalki tokovnega odjemnika (zakaj se ne ve, lahko napaka na OT ali/in na vozni mreži) pa ni mogel odpeljati z drugim tokovnim odjemnikom, saj je poškodovani ostal na pol dvignjen, kot je vidno na sliki. Zato je bilo potrebno splezati na streho ter tokovnemu odjemniku pomagati, da se je povsem spustil. To so naredili štromarji (ko so porihtali vozno mrežo na progi), zmetali nekaj kosov tokovnega odjemnika z vlaka, tokovni odjemnik za vsak slučaj še privezali, nato pa je Siemens nadaljeval svojo pot proti Mariboru z drugim tokovnim odjemnikom, naslednji dan pa verjetno kar z 2001 v Ljubljano in v Moste.
Seveda je povsem logično, da so štromarji vsa dela opravljali pri izključeni napetosti in ozemljenem voznem vodu. Da ne bi kdo kar tako plezal po strehi Siemensa. Vozijo pa ti Siemensi s seboj lestev, prav priročno, če treba kje ob progi kako češnjo obrat ali pa če mora strojevodja, ko čaka na furo, h kateri na okno splezat.
Zadnjič spremenil 541, dne 25.10.2008, 19:41, skupaj popravljeno 1 krat.
Torej je kar verjetna moja teorija. Namreč baraba salamenska z žico ali pa z vrvico poveže dva (železna) predmeta in meče toliko časa na vozno žico, da se le ta "ujame" in ovije okrog. OT v to zapne, odtrga tujek in potrga še kaj zraven. Zato tudi ni potem najti nič oprijemljivega. In zato je tudi posnelo nekaj vešalk.541 napisal/-a:Na progi ni ločilca, zgodilo se je na meji dveh zateznih polj. Štromarji so popravili samo nekaj potrganih vešalk, drugega na vozni mreži niso našli.
Policaji pa rečejo: "da niso bili to vesoljci ........
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Hmm, to pa nisem vedel, da take neumnosti počnejo, meni še na pamet ne bi padlo kaj takega. Je pa proga med Pragerskim in Račami kot naročena za to, saj je na enem delu ob progi cesta, ki je višje od proge in si tako bližje vozni mreži, pa še v gozd se lahko baraba skrije in čaka na pokanje, trganje in lomljenje vozne mreže in tokovnega odjemnika.
Ko ga bi le vlak povozo!Dolfe napisal/-a: Torej je kar verjetna moja teorija. Namreč baraba salamenska z žico ali pa z vrvico poveže dva (železna) predmeta in meče toliko časa na vozno žico, da se le ta "ujame" in ovije okrog. OT v to zapne, odtrga tujek in potrga še kaj zraven. Zato tudi ni potem najti nič oprijemljivega. In zato je tudi posnelo nekaj vešalk.
Policaji pa rečejo: "da niso bili to vesoljci ........