Smola - se zgodi.

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
4H0

Odgovor Napisal/-a 4H0 »

Sploh si ne morem predstavljati kako je to v živo izgledalo, 100 ton v luknjo....OMG........kako je počilo.......najbrž veliko zvitega in počenega......
fuč tudi pogonsko kolo in vse ostalo na njem na katerem lokomotiva še stoji...?.......čudi me, da je bila okretnica sploh premaknjena..........

[/quote]Ven je prišla z pomočjo tirnega dvigala,........
To se je zgodilo v Šiški.[/quote]

Sigurno je kaj poslikano........ [-o<
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Počilo, zakaj le?

V resnici ni bilo tako dramatično, kot je izgledalo na koncu. Donfarca se je enostavno in relativno počasi zapeljala nad luknjo, se "prevagala" in zaradi svoje teže šla še malce dlje. Nevem kakšne škode ravno ni bilo. Bilo je le ogromno dela za intervencijsko skupino, da jo je spravila nazaj. In morda kakšni dve karjoli betona, za zaflikanje roba rotunde. :lol:

Morda nas @Planet 1830 razveseli še s kakšno sliko, kako so jo "pobirali". [-o<

MMG, "pobrali" so jo tako, da so dvigali njen prvi konec in pod njo podlagali tramovje (švelerje). Toliko časa, da je bila v nivoju (v vaservagi) zgornjega tira, potem pa so jo enostavno potegnili nazaj. In to je to. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Smola - se zgodi.

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

MRS je od hudiča. ŽC-jevi šegrti so se raztepli po celem širnem svetu, kjer najdejo tudi tisto, kar se nikdar ni zgodilo - čeprav se morda tudi je. Pa ne okol govort. :-$

Na netu nekje, sem našel nekaj slik, ki so biser té, že pozabljene teme. Če se bo kdo prepoznal kot avtor teh fotografij, naj ne zameri objave. Vljudno je prošen, da se nam pridruži, kjer bo deležen večne hvale ter slave. Isto velja za posrednika, ki je poskeniral té, klasične fotografije ter jih s tem pretvoril v digitalno obliko.

Petek, 02.08.2002 se je pisalo, kjer je še dandanašnji hudo aktivna 33-037, nestrpno čakala svojo turistično vožnjo in v žaru pričakovanega skoraj preskočila okretnico. No ja, zapeljala se je vanjo. Tistikrat, kot je bilo že omenjeno, je imela hibo v krmiljenju. Tako se je, že davno upokojenemu strojevodji, ki jo je hotel le malce približati k okretnici, zapeljala par metrov predaleč in končala postavljena na nos.

Pa poglejmo, kako je to zgledalo iz varne razdalje.


1.Slika



2.Slika




3.Slika




4.Slika




5.Slika





6.Slika




7.Slika





8.Slika


Fantje od "pomožnega vlaka" so pristopili k delu. Navidez težka naloga, za laike skorajda nemogoča, je bila za njih mala malica.
Kot je običaj pri to vrstnem delu, so malce dvigali lokomotivo, seveda s hidravliko, podlagali z lesom, dvigali , .......
dokler je niso spravili v waserwago.
Nato so iz starih švelerjev naredili podest, nanj položili dve tračnici in trmoglavko zapeljali nazaj, na svoje.

In tako je dve leti in pol stara tema dobila svoj epilog. Potrpljenje je božja mast, pravijo, oz. kdor čaka - dočaka.
Tisti, ki pa so se med tem časom odrekli tega foruma, pa buhpomagaj. Mi jim ne moremo več. :lol:


lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Smola - se zgodi.

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

:lol:
Ne se ne smemo zajebavati,parno zapeljat na šajbo je živa jeba vseh jeb predvsem na frišno polno opremljeno,pa naj reče kdo kar če! Sploh na Jesenicah,kjer ostane meter spredaj in zadaj.Izletna cona je pa travnik.
Zavora ni prijela :lol: Saj ni nobena skrivnost,da zavora na 33 je :-k vsaj počasna,da ne užalim koga.Pa tudi vem kaj ga je zafrknilo možakarja,ni ne prvi ne zadnji.
Spricneš pa ne gre nikamor,pa ji daš še malo,pa še malo,pa še malo,........potem pa katapult.
Pa bog ne daj,da je strojevodja bil kak idiot ali pa nesposobnež.Enostavno "Shit happens"!
Zato pa nikoli proti šajbi,če šajba ne stoji kot bi morala!
Vsaj to bi pa lahko vedel!

Prosta aksa ga je pošteno fasala tistega dne in jo še danes matra revma in rahitis.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3868
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Smola - se zgodi.

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Dolfe, te slike so bile že objavljene na tem forumu. Avtor le teh, je naš član ..., imena se pač žal ne spomnim. Vem le to, da je bila ena izmed teh fotk v špilu za nagradni natečaj, kateri je pa bil žal preklican.

Če me spomin ne vara so bili takrat na obisku pri nas tujci ("ER") in zaradi tega je vozila para. V špilu so bile takrat tri lokomotive (17-ka, 25-ka in 33-ka). 17-ka je opravila svoje delo med Ljubljano in Postojno ter nazaj, ves ostali posel, Jesenice - Ljubljana - Hodoš pa je opravila 25-ka, tu bi ji morala po planu vskočiti na pomoč takrat nesrečna 33-ka.
Tine
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Smola - se zgodi.

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Tine, tiste dve slikci sem si takrat iz previdnosti shranil. Avtor, oziroma fotoaparat je drug, brez datuma v sliki. Sliki sta pa v velikosti 640x439.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3868
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Smola - se zgodi.

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Upam, da ne bom izpadel trapast s svojim vprašanjem. Glede na to, da se je lokomotiva na okretnici postavila na "kljun" je posledično temu tudi voda "ušla" iz dobršnega dela lokomotivskega kotla, ravno tako iz podložnega kotla, vodno kazalo je bilo v tem primeru popolnoma prazno.
Ob dejstvu, da je v lokomotivskem kotlu kurišče, kjer se razvijajo visoke temperature, bi znalo priti do poškodbe.
Zanima me kako se ravna v takih primerih, da nima hudič mladih, predno se lokomotivo postavi v pribljižno vaservago. Verjetno je bilo potrebno na brzino pogasiti ogenj v kurišču.
Tine
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 699
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Re: Smola - se zgodi.

Odgovor Napisal/-a 1216-001 »

Sta samo dve možnosti.Ali je bilo v kotlu zadosti vode če ne pa so šli tudi svinčeni vijaki v stropu peči.V takem primeru pa je potrbno spraznit peč.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Smola - se zgodi.

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Mene tudi to zanima, kot @Tin€-ta. Kolikor sem bral in spremljal zadeve na raznoraznih forumih, sem vsepovsod naletel na svarilo, da strop kurišča ne sme biti nikoli "nezalit"! Baje je veliko eksplozij kotla bilo posledica tega, da je preveč padel nivo vode v stoječem kotlu in se je "razkril" strop kurišča.

P.S. Se mi zdi, da so brotanke na to neobčutljive, saj tam stropa kurišča v klasičnem smislu enostavno - ni.....

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Smola - se zgodi.

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Odgovor je v skici...

Slika


...in predno Tono dvigne "ta težko knjigo" :wink:

Slika

toliko mora biti "pokrito" kurišče...


Vse je odvisno od konstrukcije kotla (oblike) ali se v takšnem primeru (padcu) stali svinčena polnitev...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Smola - se zgodi.

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Seveda pa sedaj potrebujemo nekoga s praktičnimi izkušnjami... :idea:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
miloš
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 388
Pridružen: 26.11.2008, 10:12

Re: Smola - se zgodi.

Odgovor Napisal/-a miloš »

Ne vem,če spada sem,ampak vseeno.Meni se je v dvajsetih letih zgodilo dvakrat,da sem pod nujno ugasnil ogenj na lokomotivi vrtne železnice.Prvič se je stopil svinčeni vijak in niti slučajno nisem mogel držati ognja,ker je sproti špricalo po kurišču.Ker sem bil v Stuttgartu,sem jo ohladil in dal navaden M8 vijak,da sem lahko še vozil.Drugič mi je počilo vodokazno steklo.Zmetal sem ogenj dol in zamenjal steklo in ponovno zakuril.
Pri naših lok za vrtne železnice imamo na kotlu tablico s črtico za nivo vode (min),ki je 20 mm nad zgornjo površino stropa peči.Vodokazno steklo je montirano tako,da je spodnja matica s tesnilom v višini prej omenjene črtice.Torej,če nisi videl vodnega mehurčka,ugasni takoj.
Jaz sem vozil vedno z veliko vode,tako da če tudi ni kaj šlo v redu,sem imel rezerve za nekaj rund (težave z injektorjem recimo).
Pri pravih je to verjetno precej drugače-ne moreš iti kar hkraj in pustiti vse skupaj.
LP Miloš
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Smola - se zgodi.

Odgovor Napisal/-a Tono »

Barbarpapa1 napisal/-a: Mene tudi to zanima, kot @Tin€-ta. Kolikor sem bral in spremljal zadeve na raznoraznih forumih, sem vsepovsod naletel na svarilo, da strop kurišča ne sme biti nikoli "nezalit"! Baje je veliko eksplozij kotla bilo posledica tega, da je preveč padel nivo vode v stoječem kotlu in se je "razkril" strop kurišča...
Glede na inštruktažo majstrov sta opciji samo dve: hitro do vrha našpajzati kotel, seveda dokler je še čas oz. dokler strop peči ni pregret, hkrati pa je treba spustiti rešetko in skozi luknjo v pepelnik odvreči ogenj.

Sposodil si bom kar svojo sliko rešetke dotične lokomotive med čiščenjem pepela.
Slika

Tako, kot je Nurmi napisal - vožnja na šajbo, pa tudi v samo kurilnico je jako delikatesna zadeva :) Strojevodja parni regulator odpira s kratkimi sunki, večkrat zaporedoma, tako dolgo, da se lokomotiva počasi premakne, hkrati pa ima roko na zaviralniku. Kritični sta jeseniška okretnica, kjer je res izredno malo maneverskega prostora, ter ljubljanska kurilnica. 33-037 na svoj parking paše res glih za glih. Ali se ne dajo zapreti vrata, ali pa sta puferja na panku.

Tudi padec v okretnico smo parkrat predebatirali. Sam padec baje ni bil nič kaj hiter. Mašina je zapeljala nad prazno okretnico ter se izredno počasi, ko je voda zanihala in se preveseila naprej, prevagala na njeno dno. Nekih resnih posledic pa baje ni bilo.

Kar pa se tiče vode v kotlu, in Nurmić bo to lahko potrdil: zadeva je kar adrenalinska, seveda dokler ne dobiš rutine, predvsem pa dobro spoznaš progo. Vzamimo soško progo: voziš po ravnem, vode imaš na zgornjih dveh tretjinah glaža, previsoko ne smeš našpajzati, ker ti mašina lahko kar hitro povleče vodo, še posebej petindvajsetka. Vode imaš dejansko manj, ker se pri odprtem regulatorju vodostaj umetno dvigne. Prihaja klanec navzgor, vode je dovolj, ker steče proti pokončnemu kotlu. Prideš na ravno, nato sledi klanec navzdol. Pravočasno moraš špajzati, sicer je strop peči nepokrit, ker voda steče proti dimnici. Zavreš, spet v glažu ni vode, ker je zanihala proti dimnici, spelješ, glaž je poln, ker je vsa voda pri pokončnem kotlu. Nenehno voda gor in dol. Zdaj je, zdaj je ni. Čakaš, da se bo pojavila, ne veš, ali ti je vroče od peči ali od zaskrbljenosti za vodostaj. Voda pride, vse je v redu, gremo dalje.

Vedno špajzaš izmenoma z dvema injektorjema, saj pregreti injektor ne vleče vode. Ko začneš špajzat vedno pogledaš, ali injektor "vleče" oz. se iz njega ne kadi para. Pred bohinjskim predorom pri petiindvajsetki špajzaš "do daske" z obema injektorjema, sicer je poraba vode večja od dobave. Nikoli ne smeš predolgo špajzati, sicer prehladiš peč, pri tem tlak v kotlu ne sme pasti za več kot en bar. Torej: kurjač ima že z vodo obilo dela, kaj šele da mora kuriti in opazovati signale. Kak začetnik, ki se na sveže sooča s problemom vode v kotlu, pa bo še v sanjah paničaril in odpiral injektorje :)

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Smola - se zgodi.

Odgovor Napisal/-a Tono »

Glede na to, da se arhivi odpirajo, bom še iz svojega bunkerja "na svitlo dal" pa poskeniranih fotografij, katerih avtorja žal ne poznam. Upam, da objavi ne bo nasprotoval.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Kriegslok je vse prestala brez težav :)

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Smola - se zgodi.

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Če je vojno, bo pa še tale padec :lol: :lol:

Tono, hvala za poročanje s terena o težavah vožnje o Bohinjki =D>
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori