Iztirjenje
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Iztirjenje
Ja, masa x hitrost na kvadrat, pol pa podeliš na pol pa dobiš kinetično energijo preostalega dela vlaka...ki se pa je pretvorila v delo...
Impuls pa je bil v "izkoriščen" v celoti, saj je prevrnjen vagon pred naletom preostalega dela vlaka popolnoma zaustavil lokomotivo...
Impuls pa je bil v "izkoriščen" v celoti, saj je prevrnjen vagon pred naletom preostalega dela vlaka popolnoma zaustavil lokomotivo...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Iztirjenje
...zakaj lahko v Ameriki vozijo 100 in več vagonske vlake, v Evropi pa ne... ...@ljubitelj, le zakaj je tako??...
...zaradi sistema zaviranja... .... ...zaradi moči zavor....
...v Evropi se 100 vagonski vlak ne bo premaknil nikamor, ker pri 100 med seboj spetih vagonih in 100 zavornih posodah in 100-tih razporednikih in 400-tih zavornih pipah ne moreš doseči take tesnosti, da bi vlak sploh odvrl.... ....
...če pa voziš po 100 vagonov in več, pa je sistem zaviranja drugačen.... ....in v primeru strganja ali iztirjenja leti vse v smeri rezultante sil... (pri nas tudi, le da je pomembna sila tudi sila zaviranja, ki se sproži avtomatsko)...in zato je v večini "ameriških" iztirjenj daleč naokrog vse razmetano....
...v Evropi je maksimalno naložen tovorni vagon še vedno "zavrt" vsaj 80%, v "Ameriki" pa komaj 50%.... ...(kdor vsaj malo obvlada fiziko, mu bo to jasno)...in si pri zaviranju obilno pomagajo z elektrodinamičnimi lokomotivskimi zavorami, ki jih aktivno upoštevajo v RZM, v Evropi pa je RZM krita že z zračnimi zavorami..... ...
...rezultat pa je viden na videoposnetku.....
...zaradi sistema zaviranja... .... ...zaradi moči zavor....
...v Evropi se 100 vagonski vlak ne bo premaknil nikamor, ker pri 100 med seboj spetih vagonih in 100 zavornih posodah in 100-tih razporednikih in 400-tih zavornih pipah ne moreš doseči take tesnosti, da bi vlak sploh odvrl.... ....
...če pa voziš po 100 vagonov in več, pa je sistem zaviranja drugačen.... ....in v primeru strganja ali iztirjenja leti vse v smeri rezultante sil... (pri nas tudi, le da je pomembna sila tudi sila zaviranja, ki se sproži avtomatsko)...in zato je v večini "ameriških" iztirjenj daleč naokrog vse razmetano....
...v Evropi je maksimalno naložen tovorni vagon še vedno "zavrt" vsaj 80%, v "Ameriki" pa komaj 50%.... ...(kdor vsaj malo obvlada fiziko, mu bo to jasno)...in si pri zaviranju obilno pomagajo z elektrodinamičnimi lokomotivskimi zavorami, ki jih aktivno upoštevajo v RZM, v Evropi pa je RZM krita že z zračnimi zavorami..... ...
...rezultat pa je viden na videoposnetku.....
Re: Iztirjenje
Eno samo nakladanje.v Evropi se 100 vagonski vlak ne bo premaknil nikamor, ker pri 100 med seboj spetih vagonih in 100 zavornih posodah in 100-tih razporednikih in 400-tih zavornih pipah ne moreš doseči take tesnosti, da bi vlak sploh odvrl.... ....
...če pa voziš po 100 vagonov in več, pa je sistem zaviranja drugačen.... ....in v primeru strganja ali iztirjenja leti vse v smeri rezultante sil... (pri nas tudi, le da je pomembna sila tudi sila zaviranja, ki se sproži avtomatsko)...in zato je v večini "ameriških" iztirjenj daleč naokrog vse razmetano....
...v Evropi je maksimalno naložen tovorni vagon še vedno "zavrt" vsaj 80%, v "Ameriki" pa komaj 50%.... ...(kdor vsaj malo obvlada fiziko, mu bo to jasno)...in si pri zaviranju obilno pomagajo z elektrodinamičnimi lokomotivskimi zavorami, ki jih aktivno upoštevajo v RZM, v Evropi pa je RZM krita že z zračnimi zavorami..... ...
...rezultat pa je viden na videoposnetku.....
1) Vse pnevmatske zavore delujejo na osnovi prve, to je Westinghousove pnevmatsek zavore , uvedene najprej na Ameriških železnicah (patetnt 1872). Torej, če pride do pretrganja vlaka se kompozicija/oziroma njeni deli načelno zavrejo, če je le še kaj zraka. Dolfe popravi me če ni tako. O 50% zavrtosti ameriških transkontinetalnih intermodalnih vlakov, ki prečkajo kontinet v 72 urah pa rahlo dvomim.
2) Da cisterna na omenjenem posnetku prileti do lokomotive je logično. Iztirjeni vagon zavira mnogo uspešnejše kot zavrt.
3) Da so po nesreči ameriški vagoni razmetani vsenaokrog je posledica dolžine vlakov in njihove mase, torej tudi nekajkrat večje kinetične energije, mv2/2. Pravkar prebiram zgodovino Parenzane (Giulio Roselli: Draga Parenzana, Bruno Fachin Editore, Trieste). Pri strehovitem iztirjenju zaradi burje je bilo udeleženo samo nekaj vagončkov. Ne mi torej govorit da potemtakem varnejša od dolgih tovornih vlakov.
4) Govorenje o netesnosti cevi je mogoče res na Balkanu, v Ameriki očevidno ne. Iz lastnih izkušenj pa vem, da se tesnost sistemov testira. Sam sem sodeloval naprimer pri testiranju tesnosti čelnih pip (Ackermann) Plavega vlaka v TŽV BK Maribor ob budni asistenci vojaško varnostne službe leta 1966 ali 1968.
5) Vedno bolj (nekje od 1990) se uveljavlja v dolgih tovornih vlakihelektronsko regulirana pnevmatska zavora. O njej sem že govoril v "Tujih železnicah". V Evropi je to še vedno en bau-bau za tovorne vlake, kljub temu da imajo potniški vagoni za velike hitrosti nekaj podobnega v obliki elektropnevmatske zavore. ECP je nekoliko popolnejši, saj ima še nekaj elektronike za "self testing" etc...Zato niso potrebni zavorni poskusi preko mnogo 1000 km .(transkontinetalni promet brez zavornega preiskusa), ker se napaka sam javi na računalniku v vodilni lokomotivi. Primerjaj s SŽ, kjer je zaposlenih 350 vagonskih preglednikov v veliki meri zaradi zavornih preiskusov, katere skrajšane strojevodje RCA opravijo sami.
Ljubitelj napredka
Re: Iztirjenje
Si kot Trontelj ; le da on na začetku doda nekaj politike.Ljubitelj napisal/-a: Primerjaj s SŽ, kjer je zaposlenih 350 vagonskih preglednikov v veliki meri zaradi zavornih preiskusov, katere skrajšane strojevodje RCA opravijo sami.
Ljubitelj napredka
Sicer pa RCA-ju naredijo skrajšani zavorni preiskus ( edini , ki ga potrebujejo ) naši pregledniki.
Pa še to. Vagonski pregledniki nimajo osnovne funkcije opravljanje zavornih preiskusov. Njihova primarna naloga je pregled vagonov in naklada. Pa ne , da jih zagovorjam . Le v vednost. Zavajanje je manipulacija; press-bi rekel@Dolfe
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: Iztirjenje
...res moraš bit fajn študiran in velik talent da lahko primerjaš ameriške elektronskodigitalnodaljinsko (in nevem kakšno še) zaviranje z 100 let staro Parenzano...bravoLjubitelj napisal/-a: 3) Da so po nesreči ameriški vagoni razmetani vsenaokrog je posledica dolžine vlakov in njihove mase, torej tudi nekajkrat večje kinetične energije, mv2/2. Pravkar prebiram zgodovino Parenzane (Giulio Roselli: Draga Parenzana, Bruno Fachin Editore, Trieste). Pri strehovitem iztirjenju zaradi burje je bilo udeleženo samo nekaj vagončkov. Ne mi torej govorit da potemtakem varnejša od dolgih tovornih vlakov.
Ljubitelj napredka
in MMG: strojevodje RCA ne opravljajo zavornih preizkusov sami, niti skrajšanih ne.
LEP DAN
Igor
Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Iztirjenje
Ljubitelj napisal/-a:
3) Da so po nesreči ameriški vagoni razmetani vsenaokrog je posledica dolžine vlakov in njihove mase, torej tudi nekajkrat večje kinetične energije, mv2/2.... Ne mi torej govorit da potemtakem varnejša od dolgih tovornih vlakov.
4) Govorenje o netesnosti cevi je mogoče res na Balkanu, v Ameriki očevidno ne. Iz lastnih izkušenj pa vem, da se tesnost sistemov testira. Sam sem sodeloval naprimer pri testiranju tesnosti čelnih pip (Ackermann) Plavega vlaka v TŽV BK Maribor ob budni asistenci vojaško varnostne službe leta 1966 ali 1968.
5) Vedno bolj (nekje od 1990) se uveljavlja v dolgih tovornih vlakihelektronsko regulirana pnevmatska zavora. O njej sem že govoril v "Tujih železnicah". V Evropi je to še vedno en bau-bau za tovorne vlake, kljub temu da imajo potniški vagoni za velike hitrosti nekaj podobnega v obliki elektropnevmatske zavore. ECP je nekoliko popolnejši, saj ima še nekaj elektronike za "self testing" etc...Zato niso potrebni zavorni poskusi preko mnogo 1000 km .(transkontinetalni promet brez zavornega preiskusa), ker se napaka sam javi na računalniku v vodilni lokomotivi. Primerjaj s SŽ, kjer je zaposlenih 350 vagonskih preglednikov v veliki meri zaradi zavornih preiskusov, katere skrajšane strojevodje RCA opravijo sami.
Ljubitelj napredka
Ad3)
Ljubitelj napredka, na žalost so posledice nesreč, v katere so vpleteni daljši vlaki hujše, prav zaradi kinetične energije, ki jo imajo. Tukaj deluje fizika in je vseeno, ali je to v US ali Evropi.
V Evropi smo v potniškem prometu začeli povečevati hitrosti in poglej kaj hitrost na kvadrat povzroča (primer Eschede). Torej je pri tovornik vlakih riziko večji v US kot v EU.
Ad4)
Ko govoriš o netesnosti cevi v US navajaš en socialistični preizkus pod nadzorom komunistične vojaške kontrole...to dvoje nima nobene zveze...
Ad 5)
Ja, to pa je prava stvar...to pa je napredek...
elektronsko regulirana pnevmatska zavora
Čeprav na žalost šele v fazi preizkušanj...koliko pa jih je opremljenih vlakov z ECPB
Tale naš vlak iz Illinois-a ga sigurno ni imel
Pa ne mi rečt, da v US delajo zavorne poizkuse na ta dolgih vlakih
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Iztirjenje
O tem je bilo govora na forumu.in MMG: strojevodje RCA ne opravljajo zavornih preizkusov sami, niti skrajšanih ne.
Pa še ŽC-u:
ECP se širi po vsem svetu:
Že v socialističnih časih se je skrbelo za kvaliteto opravljenega dela in je morala biti pnevmatska napeljava tesna po dogovorjenih kriterijih. Verjetno je sedaj ravno tako.Progress and examples
1990s- first trials on BN in the 1990s TSM of Kansas City operated more than eight coal and intermodal trains using their "EABS" ECP for BN, CP and Amtrak. TSM was purchased by Wabco in 1998.
The first ECP-equipped Norfolk Southern train in the United States began operating on October 11, 2007 with the Norfolk Southern Railway.[6] [7]
Testing of ECP braking on Spoornet's Richards Bay heavy haul line in South Africa was also expected to begin by the end of 2007, for service in 2009.[8][9]
January 24, 2008:- first trials on BNSF [10] BNSF retrofit 300 Power River coal cars with Wabtec ECP-4200.[11]
ECP braking is also being tested in Australia.[12]
May 2008: new Fortescue iron ore railway has ECP.[4]
September 2008: Canadian Pacific Railway has begun testing ECP-equipped coal trains on its coal haul route in British Columbia.
November 2008: According to RGI [13] the two systems from NYAB and Wabtec are meant to be interoperable, but testing to confirm this has yet to be carried out. Federal rules limit normal air brake inspection to once every 1600 kilometers, but with ECP this increases to 5600 kilometres, allowing a coast-to-coast return trip on a single inspection at home base.
Z večanjem mase vlakov in višanjem hitrosti se sevada obseg nesreč povečuje. Ampak za nesrečo IC vlaka je bila izključna krivda v napačno izbrani tehnologiji kol. dvojic. Za primer, TGV vlaki dosedaj menda še niso imeli smrtne nesreče potnikov. Po meni znanih podatkih, je bilo mrtvih le nekaj strojevodij zaradi trkov na cestnih prehodih. Deloma je to posledica povsem drugačne konstrukcije (artikulirana podvozja) in je vlak brez hujših posledic prestal iztirjenje pri 300 km/h, ko se je sesedla kraška votlina pod progo.
Seveda imajo predpisane teste zavor:
Trenutno ne njdem reference, ampak, nekje na 1000 milj so prepisani za pnevmatske zavore. ECP pa omogoča transkontinentalno povezavo brez testa. Pa sem našellink[edit] Testing
Greater intervals between brake tests are also likely because of the ability of ECP brakes to self-diagnose which should generate large cost savings that will help pay for the system to be installed. [2]
The benefits are better control of braking, less equipment wear from pushing and pulling between cars, shorter stopping distance and improved headways.[3]
LPL
Re: Iztirjenje
Ojej, ojej...vedno slabše...nepreverjene informacije iz forumov trosiš naokrog. Do sedaj sem še mislil da si res razgledan, ampak očitno nam posreduješ natolcevanja iz vseh forumov tvoje obljubljene dežele....Ljubitelj napisal/-a:O tem je bilo govora na forumu.in MMG: strojevodje RCA ne opravljajo zavornih preizkusov sami, niti skrajšanih ne.
LPL
Enako je z @novinarjem; ko je na forumu videl prispevek o vlaku, ki ga je RCA peljal iz Dobove, je v "ta resnem" časniku napisal, da RCA vozi nove vlake iz Dobove, čepra je bila to le praznina iz Kopra, na sprehodu po SLV
LEP DAN
Igor
Igor
Re: Iztirjenje
Igor72:
Enako je z @novinarjem; ko je na forumu videl prispevek o vlaku, ki ga je RCA peljal iz Dobove, je v "ta resnem" časniku napisal, da RCA vozi nove vlake iz Dobove, čepra je bila to le praznina iz Kopra, na sprehodu po SLV
K slikam RCA vlaka iz Dobove si pa napisal:
Brez komentarjaIgor72:
cokla je napisal:
spet četvorček na praznini
super slikce...ampak si vidu; nič več v tandemu, samo prva vleče.
Sicer je vračanje več lokomotiv skupaj v zadnjem mesecu kar pogosto, ker veliko njihovih vlakov ne vozi...ta na sliki, je bil celo prvi po treh dneh suše
Ljubitelj
Re: Iztirjenje
Tukaj si nazorno pokazal, kako lahko manipuliraš z javnostjo, in napišeš le tisti del, ki ti odgovarja....Ljubitelj napisal/-a:Igor72:
Enako je z @novinarjem; ko je na forumu videl prispevek o vlaku, ki ga je RCA peljal iz Dobove, je v "ta resnem" časniku napisal, da RCA vozi nove vlake iz Dobove, čepra je bila to le praznina iz Kopra, na sprehodu po SLV
K slikam RCA vlaka iz Dobove si pa napisal:Brez komentarjaIgor72:
cokla je napisal:
spet četvorček na praznini
super slikce...ampak si vidu; nič več v tandemu, samo prva vleče.
Sicer je vračanje več lokomotiv skupaj v zadnjem mesecu kar pogosto, ker veliko njihovih vlakov ne vozi...ta na sliki, je bil celo prvi po treh dneh suše
Ljubitelj
Sam nisem nikoli komentiral RCA-jev vlak iz Dobove....tisto kar si ti citiral je bil komentar @coklinih slik narejenih 10 dni pozneje...
....nevredno komentarja...
LEP DAN
Igor
Igor