Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
_Borsig napisal/-a:
Baje ima proga iz Ormoža proti Pragerskemu skoz padec, pa so se bali kje bi vagoni pristali.
(nekje bi moral imeti načrt celotne proge Pragersko - Kotoriba, tam bi se vidlo če je in kolikšen je padec)
Vagon, ki bi priletel iz tiste smeri bi se seveda zaletel v skarpo. Kam pa bi se odbil? Drugam kot v Dravo ni prostora...Pa se to Proga od Ormoza proti Pragerskem je v vzponu in najkasneje pri Veliki Nedelji bi vagoni leteli ze nazaj v Ormoz...
Vagon, ki bi priletel iz tiste smeri bi se seveda zaletel v skarpo. Kam pa bi se odbil? Drugam kot v Dravo ni prostora...Pa se to Proga od Ormoza proti Pragerskem je v vzponu in najkasneje pri Veliki Nedelji bi vagoni leteli ze nazaj v Ormoz...
Potem pa mi ni jasno, zakaj jih niso enostavno pustili naprej na progo proti Veliki Nedelji (!?!), pač so jih usmerli v štuc!!
Ko že govorimo o pobeglih vagonih so na savinjski progi mislim, da leta 1987
pobegnili iz postaje Žalec proti Celju. Dogodek se je dogajal v zgodnjih jutranjih urah (5.45 uri). V nasprotni smeri je peljala motorka proti Velenju.Pri speljevanju motorke na postajališču Petrovče so priletli vagoni iz Žalca. Žrtev k sreči ni bilo, nekaj je bilo lažje poškodovanih. Strojevodja se je pravočasno umaknil iz kabine. Ob trku nas je pošteno pretreslo in popadali smo po tleh. Sreča v nesreči je bila ta, da motorka še ni imela skoraj nobene hitrosti. Praktično je štartala iz postajališča.
A morda kdo ve natačen datum izrednega dogodka, ki se je zgodil v Ormožu?
Zakaj pa vagone niso spustili proti Pragerskem (Veliki Nedelji) je pa najbolj verjetna in edina logična razlaga ta, da je verjetno bil na tem odseku vlak!!?? RDZ-jev (katerih na tej progi še danes ni) in mobitelov pa tako še ni bilo.....
Glasnik napisal/-a:A morda kdo ve natačen datum izrednega dogodka, ki se je zgodil v Ormožu?
Zakaj pa vagone niso spustili proti Pragerskem (Veliki Nedelji) je pa najbolj verjetna in edina logična razlaga ta, da je verjetno bil na tem odseku vlak!!?? RDZ-jev (katerih na tej progi še danes ni) in mobitelov pa tako še ni bilo.....
L.P.: Glasnik
Verjetno res zasedena proga, ali pa so se bali, da bi vagoni zleteli iz tirov v sami postaji!
Tir iz smeri M.Sobote se namreč konča v štucu, če bi jih hoteli spustiti proti Pragerskemu bi jih morali preusmeriti preko kretnice na tir ki prihaja iz Središča in nadaljuje proti Pragerskemu.
Če bi skočli iz krtnic bi verjtno naredili dosti več škode na ostalih tirih (in s tem neprevoznost postaje Ormož) kot pa so naredili tako.
Je pač nastradalo postajno poslopje, postaja pa ostala prevozna!
Ampak, kako delaš promet na postaji ki je ostala brez prometnega urada?!?
Borsig:
Baje ima proga iz Ormoža proti Pragerskemu skoz padec, pa so se bali kje bi vagoni pristali.
(nekje bi moral imeti načrt celotne proge Pragersko - Kotoriba, tam bi se vidlo če je in kolikšen je padec)
Nadmorske višine podane na Geopedii so naslednje (ni nujno, da je to višina postaje, velike razlike pa ne more biti zaradi ravnine):
Ormož 196 m, Ptuj 224m, Pragersko 251m, torej dobrih 50 m spusta ne pa vzpona. Včasih je bolj priporočljivo gledat topo karte kot pa slikice. Pa tudi preprost razmislek (Drava teče iz Ptuja v Ormož) pove, da je težko pričakovati padec. Seveda pa so nagibi na progi minimalni. Seveda pa dopuščam možnost kakšnega lokalne padca, ki ga pa se vidi samo na detaljnem načrtu proge.
Proga od Ormoža do Pragerskega ima max 4 promile vzpona. Koliko je iz Ormoža proti Moškanjcem pa točno ne vem. Vedo pa forumaši, kateri vozijo po tej progi.
Florjan po podatkih v Pregled merodajnih nagibov je vzpon od Ormoža proti Pragerskem 3-5%o. z vmesnim krajšim spustom -4%o (Moškanjci Ptuj). Tako bi iz Ormoža vagoni težko nadaljevali svojo nekontrolirano pot proti Ptuju.
Jaz sem pa slišal, da so vagoni enkrat utekli iz mosta na soči proti anhovemu, pa so jih z lok. ustavili, katerega leta je bilo pa ne vem, če kdo ve kaj več
Je pa kar po kislem zavonjalo, ko sem odprl mapo z vsemi tistimi papirji, vonj, kot ga ima star papir. In ravno Ormož je bil prvi po datumskem zaporedju, junij 1998.
Pretipkano: Pritlična, že nekoliko panonsko razložena ormoška ž.p. leži na nmv 194 metrov, nekaj korakov od grajskega parka, kar je skoraj višina streljaj oddaljene Drave, ki je tu že visoko zajezena za varaždinsko HE. Le nekaj korakov od postaje je mednarodni cestni prehod in takoj za njim se pne betonski most, huje poškodovan v desetdnevni vojni poleti 1991. Spomenika, ki bi obeleževal te boje, žal tam še ni. Ormoški železničarji imajo v spominu še en hud dogodek: marca 1976 je iz postaje Ivanjkovci pridrvelo 6 odpetih vagonov, podrlo branik na tiru in se z vso silo zabilo v postajo. Tudi o tem ni več nobenega sledu. Preden je naraslo naše najvzhodnejše dravsko jezero, se je tik ob postaji vrtel mlin Franca Jeremica. Drava je oskrbovala tudi zalogovnike z vodo, s katero so se polnile parne lokomotive - še v časih, ko je mariborska in ptujska gospoda prihajala v mondeno ormoško zdravilišče., ki ga zdaj ni več.
Če bo posreči, bom list poskeniral in ga dal sem gor.