ID v Ormožu v začetku 70-ih let
ID v Ormožu v začetku 70-ih let
Spomnim se "Izrednega dogodka" v začetku 70-ih let, pri katerem je nastradala postaja v Ormožu.
Podrli so skoraj polovico železniške postaje, vključno s prometnim uradom.
Mislim da so pobegnili eni trije vagon nekje iz Ljutomerja ali M.Sobote.
Ker jih niso uspeli ustaviti in jih niso hoteli spustiti same po progi proti Ptuju, so se odločili da jih v Ormožu spustijo v "štuc".
Za štucom je pa bilo postajno poslopje!!!
Vem še, da smo se nakaj časa po tem dogodku peljali z vlakom skozi Ormož in še sedaj vidim sliko "zrušene" oz. močno poškodovane postaje.
A ve kdo, kaj so se takrat "igrali"?
Je še kje kakšna slika oz. ima kdo kaj več podatkov o tem ID-ju?
Podrli so skoraj polovico železniške postaje, vključno s prometnim uradom.
Mislim da so pobegnili eni trije vagon nekje iz Ljutomerja ali M.Sobote.
Ker jih niso uspeli ustaviti in jih niso hoteli spustiti same po progi proti Ptuju, so se odločili da jih v Ormožu spustijo v "štuc".
Za štucom je pa bilo postajno poslopje!!!
Vem še, da smo se nakaj časa po tem dogodku peljali z vlakom skozi Ormož in še sedaj vidim sliko "zrušene" oz. močno poškodovane postaje.
A ve kdo, kaj so se takrat "igrali"?
Je še kje kakšna slika oz. ima kdo kaj več podatkov o tem ID-ju?
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Zanimivo, da so se odločiti vagone spustiti v štuc. Mogoče bi jih na odprti progi ustavili z nekaj coklami. Res je, da vagon ob naletu na coklo le-to lahko odbije in ni haska.
Vagone bi lahko namenoma iztirili na odprti progi, vprašanje kakšna bi bila škoda in posledice
Ena od možnih variant je tudi ta, da bi jih ustavljali z lokomotivo, če bi seveda bila kje v bljižini. Ustavljali bi jih z vožnjo v isti smeri, in malo manjšo hitrostjo, kot so jo imeli vagoni. Nalet bi moral biti v premikanju. Reganov v tistem času še ni bilo. Teoretično se dobro sliši, kako bi bilo pa v praksi....
No ja, po bitki je lahko biti general.
Vagone bi lahko namenoma iztirili na odprti progi, vprašanje kakšna bi bila škoda in posledice
Ena od možnih variant je tudi ta, da bi jih ustavljali z lokomotivo, če bi seveda bila kje v bljižini. Ustavljali bi jih z vožnjo v isti smeri, in malo manjšo hitrostjo, kot so jo imeli vagoni. Nalet bi moral biti v premikanju. Reganov v tistem času še ni bilo. Teoretično se dobro sliši, kako bi bilo pa v praksi....
No ja, po bitki je lahko biti general.
Regan 664 napisal/-a:
Ena od možnih variant je tudi ta, da bi jih ustavljali z lokomotivo, če bi seveda bila kje v bljižini. Ustavljali bi jih z vožnjo v isti smeri, in malo manjšo hitrostjo, kot so jo imeli vagoni. Nalet bi moral biti v premikanju. Reganov v tistem času še ni bilo. Teoretično se dobro sliši, kako bi bilo pa v praksi....
No ja, po bitki je lahko biti general.
Klemen, neumnost na 16 potenco.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Dolfe, malo te še vseeno moram provocirat....Dolfe napisal/-a:Regan 664 napisal/-a:
Ena od možnih variant je tudi ta, da bi jih ustavljali z lokomotivo, če bi seveda bila kje v bljižini. Ustavljali bi jih z vožnjo v isti smeri, in malo manjšo hitrostjo, kot so jo imeli vagoni. Nalet bi moral biti v premikanju. Reganov v tistem času še ni bilo. Teoretično se dobro sliši, kako bi bilo pa v praksi....
No ja, po bitki je lahko biti general.
Klemen, neumnost na 16 potenco.
Misliš, da dveh vagončkov ki drvita z Vmax 10 km/h res ne bi mogel ustaviti? Đura je kar se preglednosti tiče kar OK. Po moje so to v Zalogu zagotovo že sprobali.....
Sicer pa sedaj, ko so vam ošpeglali eloke to res ne bi smel biti problem....
Klemen, vagon ki se premika s samo 10 km/h ni noben problem ustaviti. Lahko z ročno zavoro - s skokom na vagon, s pritrdilno zavoro, ki je dosegljiva iz tal ob boku vagona ali pa s coklo. Tudi če bi "drauf" priletel v štuc, ne bi v nobenem primeru prebil štuca in podrl pol postaje.Regan 664 napisal/-a:Dolfe, malo te še vseeno moram provocirat....Dolfe napisal/-a:Regan 664 napisal/-a:
Ena od možnih variant je tudi ta, da bi jih ustavljali z lokomotivo, če bi seveda bila kje v bljižini. Ustavljali bi jih z vožnjo v isti smeri, in malo manjšo hitrostjo, kot so jo imeli vagoni. Nalet bi moral biti v premikanju. Reganov v tistem času še ni bilo. Teoretično se dobro sliši, kako bi bilo pa v praksi....
No ja, po bitki je lahko biti general.
Klemen, neumnost na 16 potenco.
Misliš, da dveh vagončkov ki drvita z Vmax 10 km/h res ne bi mogel ustaviti. Đura je kar se preglednosti tiče kar OK. Po moje so to v Zalogu zagotovo že sprobali.....
Sicer pa sedaj, ko so vam ošpeglali eloke to res ne bi smel biti problem....
Čist preveč ameriških filmov si videl.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
S tem se ne strinjamJembah napisal/-a:Zaradi samega loka, ki se zacne takoj za postajo Ormoz bi najverjetneje vagoni pristali v Dravi, iz tistega mocvirja pa jih ziv bog vec ne dobi...
Če pogledaš priloženo sliko boš opazil sledeče:
- preden so vagoni iz smeri M.Sobote prispeli do štuca so že prepeljali
precej ozek desni ovinek pri Tovarni skadkorja (na sliki označeno s
štev. 1)
- prva dva ovinka v smeri Ptuj-Pragersko sta leva ovinka, se pravi bi
odleteli v nasip oz. škarpo in ne v Dravo (na sliki označeno s štev.3)
- naslednja desna ovinka (na sliki označena s štev.2) kjer bi lahko
odleteli v Dravo sta dosti bolj razkošna kot ovinek pod štev.1
Po mojem so upali, da bodo iz tirov zleteli že pri Tovarni sladkorja, vagončki pa svojeglavi in direcione v štuc
Baje ima proga iz Ormoža proti Pragerskemu skoz padec, pa so se bali kje bi vagoni pristali.
(nekje bi moral imeti načrt celotne proge Pragersko - Kotoriba, tam bi se vidlo če je in kolikšen je padec)
Pa še lokacija na google maps:
http://maps.google.de/maps?f=q&source=s ... 6&t=h&z=15
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Na začetku je pisalo, da so vagoni ušli iz Ljutomera ali MS, kar je nemogoče v smeri Ormoža. Iz Ljutomera je velik vzpon proti Žerovincem sedaj menda Mekotnjak. Ušli so verjetno iz Ivanjkovcev med premikom, kar se je v SLO nekajkrat zgodilo. Prakticiralo se je, da so se pobegla vozila usmerila skozi postajo na odprto progo, če le ta ni bila v padcu, v "štuc" ali pa iztirila na raztirniku (če niso na progi srečala vlaka ali iztirila zaradi prevelike hitrosti). Za lovljenje pobeglih vozil z lok je bilo potrebno imeti pravočasno in primerno lok in lok osebje na pravem mestu. Veliko je odvisno pri tem v kolikšnem padcu in dolžini je tir, po katerem tečejo pobegla vozila ter s tem pogojena hitrost. Se je pa to tudi dogajalo.
O.K., O.K. Popravljam: vagoni so v štuci in za tem v postajo prispeli iz smeri Ljutomer oz. M.Sobota.
Čisto možno (in po tvojem opisu @Florjan zelo verjetno) da so pobegnili med premikom v Ivanjkovcih.
Kot rečeno - spomnim se samo posledic ki sem jih videl na lastne oči.
Zanima me, če se še kdo spomni tega ID-ja.
Verjetno bi morale obstajati v kakšnem arhivu še tudi fotografije.
Čisto možno (in po tvojem opisu @Florjan zelo verjetno) da so pobegnili med premikom v Ivanjkovcih.
Kot rečeno - spomnim se samo posledic ki sem jih videl na lastne oči.
Zanima me, če se še kdo spomni tega ID-ja.
Verjetno bi morale obstajati v kakšnem arhivu še tudi fotografije.
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
....ad. 1. odstavek: nad 15 - 20 km/h pozabi na cokle......zmeče jih ven kot glinaste golobe.....Regan 664 napisal/-a:Zanimivo, da so se odločiti vagone spustiti v štuc. Mogoče bi jih na odprti progi ustavili z nekaj coklami. Res je, da vagon ob naletu na coklo le-to lahko odbije in ni haska.
Vagone bi lahko namenoma iztirili na odprti progi, vprašanje kakšna bi bila škoda in posledice
Ena od možnih variant je tudi ta, da bi jih ustavljali z lokomotivo, če bi seveda bila kje v bljižini. Ustavljali bi jih z vožnjo v isti smeri, in malo manjšo hitrostjo, kot so jo imeli vagoni. Nalet bi moral biti v premikanju. Reganov v tistem času še ni bilo. Teoretično se dobro sliši, kako bi bilo pa v praksi....
No ja, po bitki je lahko biti general.
....ad. 2.odstavek: možno, vendar bi vsaj uro ali dve vnaprej moral vedeti, da bodo ušli...
....ad.3.odstavek:tudi v ameriških filmih (se popolnoma strinjam z @Dolfetom) snemanje takih kadrov večkrat ponavljajo, pa zmontirajo,.......pa imajo snemalno knjigo že pol leta prej spisano...... ...teoretično se pa dobr sliš`.... ...
....ad.4.odstavek: je tako, ko ti pa "kuzla v rit skače" in je časa le nekaj sekund ali minut, je pa čist drugač..... .....
Dolfe,
6. točka 141 člena Prometnega pravilnika JŽ iz leta 1985 pravi:
"Vozila, ki so ušla, se lahko ujamejo tudi s strojem, ki mora voziti pred vozili z ustrezno hitrostjo tako, da ga utekla vozila dohitijo"
Link:
http://www.segnalifs.it/public/PROMETNI ... NIK_JZ.pdf, stran 327
V Prometnem pravilniku SŽ pa piše, da se v primeru uteka izvedejo zgolj primerni ukrepi. Kamen na tir?
Torej, Dolfe, če kje kaj pobegne, takoj meha nastavi
Ampak: ne vem, kam so z neta izginili pdf-i s starimi pravilniki JŽ. Mislim, da so bili do nedavnega na strani AŽP, zdaj pa je gor samo aktualna dokumentacija. Še nedavno sem od nekod snel pravilnik o telegrafski službi na JŽ. Zdaj pa ga ne najdem več na netu.
Lp,
Tono
6. točka 141 člena Prometnega pravilnika JŽ iz leta 1985 pravi:
"Vozila, ki so ušla, se lahko ujamejo tudi s strojem, ki mora voziti pred vozili z ustrezno hitrostjo tako, da ga utekla vozila dohitijo"
Link:
http://www.segnalifs.it/public/PROMETNI ... NIK_JZ.pdf, stran 327
V Prometnem pravilniku SŽ pa piše, da se v primeru uteka izvedejo zgolj primerni ukrepi. Kamen na tir?
Torej, Dolfe, če kje kaj pobegne, takoj meha nastavi
Ampak: ne vem, kam so z neta izginili pdf-i s starimi pravilniki JŽ. Mislim, da so bili do nedavnega na strani AŽP, zdaj pa je gor samo aktualna dokumentacija. Še nedavno sem od nekod snel pravilnik o telegrafski službi na JŽ. Zdaj pa ga ne najdem več na netu.
Lp,
Tono