imela sta srečo...

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: imela sta srečo...

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

IztokZ napisal/-a: Je mogoče v fiziki kaj novega in ima blokirano kolo boljši oprijem (lepenje) med zaviranjem od tistega, ki je na meji zdrsa? So meharce pred 20 in več leti že imele ABS?
1. žulj: "meharca" nikoli ni obstajala. Razen če nimaš v mislih frajtonarce ali pa klavirke. Pazi da ne srečaš Slaka, Avsenika ali kakšnega drugega vajenca. :wink:

2. V fiziki ni nič novega. Dejstvo je le, da mora biti na tirnih vozilih zavorni sistem tako skonstruiran, da ne pride do zdrsavanja koles pri maksimalni sili zaviranja. Vse to velja za klasični zavorni sistem, katerega imajo vsi vagoni in lokomotive.
Vagoni, ki pa so skonstruirani za večje hitrosti od 100 km/h, pa morajo imeti tudi tako imenovano "R" (rapido) zavoro. Gre za pojačan zavorni učinek pri veliki hitrosti, kateri pa seveda pri hitrosti izpod 80 km/h popusti in preide v normalnega.

Potniški vagoni, kot tudi novejše lokomotive, ter novejše motorne garniture pa imajo vgrajeno napravo proti zdrsavanju koles. Razloga sta dva. Prvi je ta, da imajo ta vozila pojačan zavorni učinek in protizdrsna naprava "pomaga" pri optimalnem zaviranju. Drugi pa je zgolj ekonomske narave. Namreč, če se kolo "zapelje" in zdrsne le za 2 metra po tiru, so že prisotna ploščata mesta, katera potem "nabijajo" po tirnicah. Takšno kolesno dvojico je potem potrebno postružiti, kar seveda ni poceni pa še izpad vagona iz prometa doda svoj davek.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: imela sta srečo...

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

cokla napisal/-a:
Dolfe napisal/-a:

Imam pa ekvivalentno primerjavo. Kot da bi pilot A-320 v zraku, v nuji obrnil letalo za 180°, ...... kar z ročno zavoro. :lol:
In bi pri tem cvilile gume... :^o
Še posebej če imajo vmes prste američani. Prav v vsakem njihovem filmu avtomobilske gume cvilijo na makedamu, da je hudič :!: tako da ni vse za verjet tistim preko velike luže.

Sem pa danes malce poškilil v vse Iztokove prispevke, ne morem se znebiti občutka, da mu ni skorajda nič všeč kar se dogaja na naših železnicah.
Tine
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: imela sta srečo...

Odgovor Napisal/-a cokla »

Tin€ napisal/-a:
Sem pa danes malce poškilil v vse Iztokove prispevke, ne morem se znebiti občutka, da mu ni skorajda nič všeč kar se dogaja na naših železnicah.
A ti tud..., da ni infiltriran @novinar? Slika
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: imela sta srečo...

Odgovor Napisal/-a igor72 »

cokla napisal/-a: A ti tud..., da ni infiltriran @novinar? Slika
...al pa Ljubitelj...
LEP DAN
Igor
IztokZ
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 59
Pridružen: 23.02.2008, 22:54
Kraj: Biška vas

Re: imela sta srečo...

Odgovor Napisal/-a IztokZ »

Dolfe napisal/-a: 1. žulj: "meharca" nikoli ni obstajala. Razen če nimaš v mislih frajtonarce ali pa klavirke. Pazi da ne srečaš Slaka, Avsenika ali kakšnega drugega vajenca. :wink:
Mogoče jih ti imenuješ meh, mehovka ali kako drugače. Na ljubljanskem območju je bila v žargonu vedno meharca. 8)
Dolfe napisal/-a: 2. V fiziki ni nič novega. Dejstvo je le, da mora biti na tirnih vozilih zavorni sistem tako skonstruiran, da ne pride do zdrsavanja koles pri maksimalni sili zaviranja. Vse to velja za klasični zavorni sistem, katerega imajo vsi vagoni in lokomotive.
Vagoni, ki pa so skonstruirani za večje hitrosti od 100 km/h, pa morajo imeti tudi tako imenovano "R" (rapido) zavoro. Gre za pojačan zavorni učinek pri veliki hitrosti, kateri pa seveda pri hitrosti izpod 80 km/h popusti in preide v normalnega.

Potniški vagoni, kot tudi novejše lokomotive, ter novejše motorne garniture pa imajo vgrajeno napravo proti zdrsavanju koles. Razloga sta dva. Prvi je ta, da imajo ta vozila pojačan zavorni učinek in protizdrsna naprava "pomaga" pri optimalnem zaviranju. Drugi pa je zgolj ekonomske narave. Namreč, če se kolo "zapelje" in zdrsne le za 2 metra po tiru, so že prisotna ploščata mesta, katera potem "nabijajo" po tirnicah. Takšno kolesno dvojico je potem potrebno postružiti, kar seveda ni poceni pa še izpad vagona iz prometa doda svoj davek.

Hvala za pojasnilo čeprav sem pričakoval od koga kaj bolj podrobnega in mi zato na žalost nisi napisal nič novega. Če nekateri hočejo lahko berejo naprej, drugače pa naj raje razmišljajo o airbusih ...
... za bolj vztrajne pa tole: rapidno zavoro poznam (4 in 6 atmosfer) in o tem sedaj ne bi. Niti o tistih dinamah in centrifugalnih regulatorjih zaviranja po pulmanih ...

Vlak, ki sem ga omenil in imajo nekateri o načinu "ABS" zaviranja strojevodje toliko za povedat je bil tovorni pravzaprav delovni s približno 10. vagoni za posipanje gramoza, ki je svoj tovor razložil nekaj km prej in se prazen vračal proti LJ. Do vsega tega pa je prišlo, ker opiti vlakovodja po izsutju gramoza ni prestavil regulatorjev zaviranja na vagonih iz POLN na PRAZEN. Kaj je to pomenilo za ukrepanje in reakcije strojevodje ob močnem zaviranju pred avtobusom čez progo pa poznavalcem verjetno ni treba posebej razlagat ... ostali pa se smejte naprej in razpredajte o avionih, ker bi v takem primeru zagotovo zavrli do konca in samo še pobegnili v hodnik ter čakali na masaker spredaj :roll:

@Florjan, ker si ravno s tistega konca se mi glede na pripet filmček nekako zdi, da primer in tistega strojevodjo nekako poznaš. Le nekaj let pred dogodkom z avtobusom je namreč imel ta isti strojevodja zelo krut nesrečen primer ravno tako na vašem koncu s podobno starim otrokom kot v tvojem filmčku, ki je prav tako sedel med tiri. Samo, da takrat ni vozil tovornega ampak brzovlak in je le nemočno videl kako otrok z medvedkom v naročju maha prihajajočemu vlaku ... pa babice ni bilo v bližini ... :?

P.S. pa nisem novinar ... je tako bolje za marsikaterega od vas :twisted:
Zadnjič spremenil IztokZ, dne 01.09.2009, 20:28, skupaj popravljeno 1 krat.
Nejc

Re: imela sta srečo...

Odgovor Napisal/-a Nejc »

IztokZ napisal/-a:
Dolfe napisal/-a: 1. žulj: "meharca" nikoli ni obstajala. Razen če nimaš v mislih frajtonarce ali pa klavirke. Pazi da ne srečaš Slaka, Avsenika ali kakšnega drugega vajenca. :wink:
Mogoče jih ti imenuješ meh, mehovka ali kako drugače. Na ljubljanskem območju je bila v žargonu vedno meharca. 8)
Zanimivo.. Dolfe je Ljubljančan (SV Ljubljana) in še nikoli na forumu ni napisal meharca. :shock: Zgleda, da je to tvoja izjema. :lol:
IztokZ
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 59
Pridružen: 23.02.2008, 22:54
Kraj: Biška vas

Re: imela sta srečo...

Odgovor Napisal/-a IztokZ »

Pri tebi pa je glede na bistvo teme očitno ali bolje povedano - izjemoma bolj pomembna slovnica žargona kot pa strojevodska usposobljenost in izkušnje, ki lahko preprečijo hude nesreče ... in če bi bil jaz res novinar bi mi taki železničarski "toporišiči" za začetek prišli zelo prav ... 8)
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: imela sta srečo...

Odgovor Napisal/-a cokla »

IztokZ napisal/-a: Vlak, ki sem ga omenil in imajo nekateri o načinu "ABS" zaviranja strojevodje toliko za povedat je bil tovorni pravzaprav delovni s približno 10. vagoni za posipanje gramoza, ki je svoj tovor razložil nekaj km prej in se prazen vračal proti LJ. Do vsega tega pa je prišlo, ker opiti vlakovodja po izsutju gramoza ni prestavil regulatorjev zaviranja na vagonih iz POLN na PRAZEN. Kaj je to pomenilo za ukrepanje in reakcije strojevodje ob močnem zaviranju pred avtobusom čez progo pa poznavalcem verjetno ni treba posebej razlagat ... ostali pa se smejte naprej in razpredajte o avionih, ker bi v takem primeru zagotovo zavrli do konca in samo še pobegnili v hodnik ter čakali na masaker spredaj :roll:
No , bi pa sedaj zares rad izvedel o načinu "ABS" zaviranja strojevodje...lahko napišeš kaj več;očitno imaš dostop do podatkov , blizu ti je tehnologija zavor in zavornih sistemov ( po napisanem ) na železnici in si izobražen . Sedaj pa nam "nevednežem" razloži ta sistem "ABS" zaviranja... [-o< [-o<

Napiši pa tudi hitrost v danem trenutku , stopnjo opitosti (me zanima , če imaš dokaz ) vlakovodje , kako je strojevodja vedel , da so menjala nepravilno obrnjena , da je lahko ukrepal kot je in ostale podrobnosti. Imena in ostalo lahko ispustiš. Le tehnične detajle...

IztokZ napisal/-a: ... je tako bolje za marsikaterega od vas :twisted:
Si pa hudo velika avtoriteta , da lahko takole "groziš". Na tem forumu s(m)o sami ljubitelji in debata naj bi tudi tekla tako. So pa tudi taki , ki že v startu pokažejo "napadalnost" in z lažno nevednostjo "vrtajo" in iščejo grešnike...imam občutek ( upam , da se motim ) , da si v tej kategoriji. Je pa to itq. moje mnenje.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: imela sta srečo...

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

IztokZ napisal/-a: Hvala za pojasnilo čeprav sem pričakoval od koga kaj bolj podrobnega in mi zato na žalost nisi napisal nič novega. Če nekateri hočejo lahko berejo naprej, drugače pa naj raje razmišljajo o airbusih ...
... za bolj vztrajne pa tole: rapidno zavoro poznam (4 in 6 atmosfer) in o tem sedaj ne bi. Niti o tistih dinamah in centrifugalnih regulatorjih zaviranja po pulmanih ...
Če ti je toliko znanega o zavornem sistemu, potem moraš vedeti tudi kako le ta deluje, ter vse njegove tehnične karakteristike, kakor tudi obnašanje sistema pri zaviranju v vsakršnih pogojih.
Ko vse to sešteješ, boš videl, zakaj je vse to klobasanje o železniškem ABS deležno neresne obravnave.

MMG, o katerem potnem prehodu je tu govora? Tega pred Gor. Logom (most, tunel) ali onega proti Savi?


Kar se pa meharce tiče, edino ki poznam, je freitonarca. Pa IQ v plus ali minus. press :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: imela sta srečo...

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Tin€ je napisal:

Sem pa danes malce poškilil v vse Iztokove prispevke, ne morem se znebiti občutka, da mu ni skorajda nič všeč kar se dogaja na naših železnicah.


A ti tud..., da ni infiltriran @novinar?

_________________
Če se ne strinjam s tabo in imam drugačno mnenje , to še ne pomeni , da sem pametnejši od tebe.

Le drugače mislim.


01.09.2009, 16:23

igor72
Mojster



Pridružen: 28.09.2005, 18:07
Sporočil: 1383
Lokacija: Primorje
Re: imela sta srečo...
cokla je napisal:
A ti tud..., da ni infiltriran @novinar?


...al pa Ljubitelj...

_________________
LEP DAN
Igor

Sem prav počaščen, da se omenja moje ime. Namreč, nekoč smo imeli sistem, kjer smo vsi mislili (morali?) enako, pa se ni dobro končalo. Tudi forum istomislečih je hudo dolgočasna zadeva, saj še do poštene debate ne more priti. Včasih je pač potrebno tudi namerno malo sprovocirati. Je pa res, da je nekatere veliko lažje kot druge.

lep pozdrav od ene ljubiteljske ščuke v ribniku s krapi. (Da parafraziram slovenskega komediografa).
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: imela sta srečo...

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ljubitelj napisal/-a:Tudi forum istomislečih je hudo dolgočasna zadeva, saj še do poštene debate ne more priti. Včasih je pač potrebno tudi namerno malo sprovocirati. Je pa res, da je nekatere veliko lažje kot druge.

lep pozdrav od ene ljubiteljske ščuke v ribniku s krapi. (Da parafraziram slovenskega komediografa).

No, s tem citatom se pa 1000‰ strinjam. Slika

Imam le pripombo. Nikar pretiravat. Treba je pač poznati mejo, do kje se lahko gre, in brez neprestanega pogrevanja že prežvečenih tem. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: imela sta srečo...

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Ljubitelj napisal/-a:
Tin€ je napisal:

Sem pa danes malce poškilil v vse Iztokove prispevke, ne morem se znebiti občutka, da mu ni skorajda nič všeč kar se dogaja na naših železnicah.


A ti tud..., da ni infiltriran @novinar?

_________________
Če se ne strinjam s tabo in imam drugačno mnenje , to še ne pomeni , da sem pametnejši od tebe.

Le drugače mislim.


01.09.2009, 16:23

igor72
Mojster



Pridružen: 28.09.2005, 18:07
Sporočil: 1383
Lokacija: Primorje
Re: imela sta srečo...
cokla je napisal:
A ti tud..., da ni infiltriran @novinar?


...al pa Ljubitelj...

_________________
LEP DAN
Igor

Sem prav počaščen, da se omenja moje ime. Namreč, nekoč smo imeli sistem, kjer smo vsi mislili (morali?) enako, pa se ni dobro končalo. Tudi forum istomislečih je hudo dolgočasna zadeva, saj še do poštene debate ne more priti. Včasih je pač potrebno tudi namerno malo sprovocirati. Je pa res, da je nekatere veliko lažje kot druge.

lep pozdrav od ene ljubiteljske ščuke v ribniku s krapi. (Da parafraziram slovenskega komediografa).
Ljubitelj, lepo te naprošam, da se naučiš citirati, še posebej ko citiraš več avtorjev prispevkov hkrati. To kar si ti naredil v tem citatu, izgleda da je v veliki večini vse to pisanje moje, pa to pač ni.
Tine
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: imela sta srečo...

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ajej, spet bom pisal znanstveni esej. #-o

1. Uvod
Za začetek bi bilo dobro malce pogledati tudi tole kratko temico,
ter priložena grafa:
1. KLIK
2. KLIK
....... iz učbenika Ivana Podobnika, Zavore na dizel lokomotivah.

Prispevek bo dolg, duhamorn in tistim vztrajnim svetujem, da si prinesejo piksno pira in kakšne kokice za krajšanje časa.
Zadevo o zavorah železniških vozil ni tako enostavno pojasniti, ker je to dokaj obsežen predmet. Skušal bom raztolmačiti čimbolj enostavno in neznanstveno. Po domače torej, tako, na en učk. :lol:
Najprej malo teorije, nato cefranje zgodbe o ABS in namišljena rekonstrukcija interpretiranega dogodka.

2. Delovanje in uporaba posrednih zračnih zavor



Načini zaviranja:
1. začetna stopnja zaviranja
2. postopno zaviranje in odviranje
3. pospešeno odviranje
4. popolno zaviranje
5. hitro zaviranje
6. prisilno zaviranje
7. zaviranje v sili

Opisal bom le rdeče obarvane točke. Če ima kdo še ČB monitor (@ŽC??? :lol: ), so to točke 1,2,4 in 5.

1. Začetna stopnja zaviranja, (mmg, stari patroni temu rečemo "naskok") tudi na tem mestu, se prične z nižanjem tlaka za 0,5 bara v glavnem zračnem vodu, ki mu bomo rekli kar GZV. Ta mora biti za normalno delovanje zavornega sistema napolnjen s 5,0 barov zračnega tlaka. Torej, z zmanjšanjem tlaka v GZV iz 5,0 bara na 4,5 b dosežemo prvo stopnjo zaviranja. Pri tem padcu tlaka se vključijo vsi razporedniki vzdolž vlaka, ki imajo vključeno delujočo zavoro. Vsak posamezen razporednik spusti iz predhodno na 5 bar napolnjenega rezervoarčka minimalno količino zračnega tlaka v zavorne valje. Da bat v zavornem valju prenese silo na zavornjak, je menda jasno. Ta minimalna sila zaviranja zagotovljeno ustavi vsak vlak na določeni razdalji do 15‰ padca, morda tudi kakšno promilo več.

2. Postopno zaviranje in odviranje (naskok) je nadaljevanje začetne stopnje zaviranja. Pri tem strojevodja postopoma z ročico izpušča zrak iz GZV in s tem v njem niža zračni tlak. Se pravi, kontrolirano uravnava silo pritiska zavornjakov rotirajočo površino koles ali diskov. Ravno tako je s postopnim odviranjem. Kontrolirano popuščanje zavorne sile, ...... (da kufri ostanejo na paket-tregerjih :lol: ) Vse to je do nekje ekvivalentno avtomobilski stopalki zavore. Bolj tiščiš - bolj zaviraš in obratno. Razlika je le v pretečenih časih, ki jih rabi zavorni sistem za popolnjevanje tlaka v GZV in reakcijo razporenikov. Nekaj o teh časih je napisano v v zgoraj omenjeni temi.

4. Popolno zaviranje se opravi z prestavitvijo ročice zaviralnika v enako imenovano lego. To zaviranje je lahko postopno, kot v 2.točki, ali pa hitro, nenadno, direktno ..... itd.
Bistvo tega je, da se GZV izprazne za 1,5 bara, doseže se največji možni zaviralni učinek, se pravi, največji možni pritisk zavornjaka na kolo. Pri tem ostane v GZV še vedno 3,5 bara pritiska. Mimogrede in v tem primeru nepomemben podatek - tlak v zavornih valjih je lahko maksimalno 3,8 barov.
Se pravi, uravnavanje sile zaviranja se operira le z 1,5 bara. Vsako nadaljno izpuščanje - nižanje tlaka iz preostalih 3,5 bara nima nikakršnega učinka več na silo zaviranja.

5. Hitro zaviranje se opravi tako, da se v najkrajšem možnem času izpusti vsa količina zračnega tlaka iz GZV. Se pravi, iz 5 barov na 0 barov. Sama sila zaviranja ni prav nič večja, kot je opisana v prejšnji 4.točki. Pridobi se le na pretečenem času, da se kar se da najhitreje, sproži maksimalno zaviranje. Ima pa ta način tudi svojo slabo stran. Namreč, GZV ni možno napolniti kar tako-na hitro. Za to je potreben pač nek čas in s tem je onemogočeno popuščanje zavornega učinka. Zato je takšna zaustavitev malce bolj trda in škripajoča. Lahko dodam le še to, da daljši kot je vlak, več časa je potrebno, za njegovo uravnavanje zaviranja in odviranja. Ravno tako za ponovno napolnitev GZV na 5 barov delovnega tlaka.


Še malce fizikalne teorije o litoželeznih zavornjakih: 2. KLIK
Na omenjenem grafu je razvidno, da je torni koeficient zelo odvisen od hitrosti medsebojnih teles, katera se medsebojno trejo. V tem primeru je to litoželezni zavornjak s tekalno površino kolesa.
Rečeno poenostavljeno in po domače, pri veliki hitrosti je učinek zaviranja precej slab in preide do pravega izraza šele, ko hitrost vozila pade nekje izpod 40 km/h. In bolj se ta hitrost niža, večji je torni koeficent - bolj zavora grabi. Dejansko je nevarnost zadrsanja kolesne dvojice po tirnici šele tik pred zaustavitvijo, ko je hitrost vlaka le še kakšen meter v sekundi. Seveda, pri optimalnih adhezijskih razmerah do zdrsanja (blokiranja) ne sme priti, vendar včasih so pogoji pač slabi.



3. Cefranje zgodbice o ...
V zgodbi @IztokaZ je potrebno poudariti, da ni nihče lažnjivec. V zgodbici je precej resnice, morda je le povedana malce preveč tendenciozno, IztokZ pa si jo je morda zaradi nepopolnega poznavanja zadev o zaviranju malce po svoje interpretiral. Kar pa seveda ni za zameriti, če ni ravno poznavalec. :wink:
Naj omenim, da bom skušal pojasniti to (ABS-in zakaj to ni) zaviranje le na osnovi lastnih izkušenj.
V dogodku je omenjena lokomotiva 362 - Meh, ki ima 6 osi. Vlak je bil sestavljen iz praznih 10. Faccs vagonov. MMG, sliko sem sunil @letečemu vlaku. Gre za za specialne odprte vagone, ki jih uporablja med drugim tudi žel. gradbeno podjetje za posipanje gramoza po tirih. Ti vagoni imajo hudo učinkovito zavoro, pa naj bodo naloženi ali prazni. In glede na to, da je bilo le 10 vagončkov, kar je kratek vak, je bila manipulacija z zavoro zagotovo zelo dobra-neposredna. In strojevodja, ko je videl oviro na progi, je najbrž takoj pristopil k "hitremu zaviranju" in pričel prazniti GZV. Vendar, ker so ročice menjal "prazen-naložen" ostala (tako trdi IztokZ) v položaju "naložen", je prišlo do precej hitrejšega učinka zavore pri večji hitrosti kot bi sicer. In ker je strojevodja "začutil" zavoro, kako prijemlje in seveda dobro poznal kako ta sistem deluje, je prenehal s prekomernim praznjenjem GZV. Nabrž se je odločil tudi za postopno odviranje, ker je pač iz izkušenj vedel, da se bo še pravočasno ustavil, s tem pa preprečil možno strganje vlaka. Na kakršno koli zdrsavanje koles tudi pomislil ni, razen za samo lokomotivo. To pa v končni fazi malce izračimo vsi in vsakokrat, pri hitrih ustavitvah.
Prazni Faccsi se pri zaviranju dobesedno vkopljejo na tiru. Še toliko bolj, če menjala niso v ustreznem položaju. In v tem primeru bi bilo potrebno nagraditi oba. Tako strojevodjo, ki je preprečil nalet in možno strganje vlaka, kot tudi vlakovodjo, ki je zaradi česar koli že, pozabil postaviti menjala v ustrezen položaj. S tem je občutno skrajašal zavorno pot vlaku.
O tako imenovanem ročnem ABS zaviranju pa toliko. Če bi že prišlo do blokiranja posameznih koles, bi se to zgodilo v zadnji sekundi premikanja ali morda dveh. In zavorna pot bi bila morda daljša le za kakšen meter ali dva. Za dokaz naj bo 2. KLIK

Če pa, napišem če pa, ker je @IztokZ tako zapisal, je bil to delavni vlak, ki se je vračal iz "posipanja gramoza" v postajo, je bila njegova hitost največ 30 km/h. Pri tej hitrosti pa se takšen vlak ustavi v cca 30 metrih zavorne poti. Potem pa ima zgodba težo bull-shit.

MMG, za slovnične napake in morebitne nedorečene pomankljivosti se opravičujem. Tršica za slovnico je šla na štrik. press Slika


lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: imela sta srečo...

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Naj dodam še eno pojasnilce iz delovnega življenjepisa strojevodje, za katerega mi bodo zanesljivo pritrdili vsi mašin-firerji.

Kadar je sila, leti ročica zaviralnika "naokrog" s svetlobno hitrostjo. Ustaviti je treba v najkrajšem možnem času pa če popadajo vsa kolesa vstran. Ma kakšna ploščata mesta neki. Vlak ima da se vkoplje. Nobenega cincanja: "ali bi - ali ne bi", ni nikoli v igri. [-(

In tisti dan niti pošteno jesti ne moreš, ker imaš v čeljustnih mišicah "muskelfiber". :roll:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: imela sta srečo...

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Dolfe, zanimivo =D>

LPL
Odgovori