Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Hja, kakor koli že, po mojem Hrvati niso povedali vsega. Povedali so le tisto o škropljenju, ker so pač rabili grešnega kozla in očitno je bil ta ravno najbolj primeren.
Zraven je moralo biti zagotovo še kaj, o čemer pa molčijo.
Hitrost zaradi padca proge pač narašča nekaj časa, to je fizikalni pojav. Ampak, enkrat pa se sila prostega teka izenači z upori: drsanja koles (8 osi je bilo), upora proge (krivin) in upora zraka. In takrat se hitrost ustali. Kot so izračunali, je bilo to pri približno 100 km/h, čeprav se mi zdi pretirano. Bombardier samo zaradi tega ne bi smel iztiriti.
Pa še to. Speljava po zamaščenih tirnicah ni enaka sili drsajočih koles pri zaviranju. Ne pri Bomardieru, ne pri Švedu, kot tudi ne pri drezini.
Moje mnenje pač.
Zraven je moralo biti zagotovo še kaj, o čemer pa molčijo.
Hitrost zaradi padca proge pač narašča nekaj časa, to je fizikalni pojav. Ampak, enkrat pa se sila prostega teka izenači z upori: drsanja koles (8 osi je bilo), upora proge (krivin) in upora zraka. In takrat se hitrost ustali. Kot so izračunali, je bilo to pri približno 100 km/h, čeprav se mi zdi pretirano. Bombardier samo zaradi tega ne bi smel iztiriti.
Pa še to. Speljava po zamaščenih tirnicah ni enaka sili drsajočih koles pri zaviranju. Ne pri Bomardieru, ne pri Švedu, kot tudi ne pri drezini.
Moje mnenje pač.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Drezina je tudi "odletela", pa nima nobene komplicirane elektronike
Res pa je, da so bili tiri že razriti...
Res pa je, da so bili tiri že razriti...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Včeraj je hrvaški časopis objavil da ima dokument,iz katereg je razvidno da je vlak dan pred usodno vožnjo,testno napoten v Bjelovar,zaradi težav z nagibno tehniko.Po navedbah časopisa,med drugimi napakami,pri nizki hitrosti,zaboj je ostajal kontra nagnit.Če ta podatek povežemo z blokiranim kolesi in hitrostjo "0km/h" marsikaj postane jasno,ali pa nejasno.
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Popolnoma razumem, primerjava z avtom pa je neumestna. Avto nima magnetne zavore, niti peskovnikov. Čemu pravzaprav služi ta magnetna zavora?
Pa še ena zanimivost iz Nemčije, če ste opazili: prvi dan je bilo nekaj nad 50 ranjenih, drugi dan pa 250! To so vsi tisti, ki so se spomnili, da bi se dalo kaj iztržiti od zavarovalnice in so šli drugi dan k zdravniku zaradi raznih "bolečin".
Pa še ena zanimivost iz Nemčije, če ste opazili: prvi dan je bilo nekaj nad 50 ranjenih, drugi dan pa 250! To so vsi tisti, ki so se spomnili, da bi se dalo kaj iztržiti od zavarovalnice in so šli drugi dan k zdravniku zaradi raznih "bolečin".
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Popolnoma umestna, ker izkušenj z vožnjo lokomotive/vlaka nimaš.biciklist napisal/-a:Popolnoma razumem, primerjava z avtom pa je neumestna.
Bo potrebno pogledati v kakšen fizikalni priročnik...
Sile, ki nastopajo na "krivini" so premosorazmerne z maso/težo vozila in kvadratom hitrosti...
Velja za avto in lokomotivo/vlak...in tudi za ....bicikl
Splezati preko... http://de.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 0119234544
pa tudi ni takšen problem...
Ko je hitrost prevelika, poletiš
Tudi s kolesom lahko "polagaš", dokler te ne "odnese"
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
To je edino v čemer se strinjam s tabo. Vse ostalo pa lahko preizkusiš sam. Na nekem ovinku, ki ga običajno prevoziš blizu meje bočnega zdrsa s 50km/h si na nekaj metrov dolžine polij kaj mastnega (npr. kuhinjsko olje) in ga spet poizkusi prevozit z isto hitrostjo ....biciklist napisal/-a:....... Predvidevam, da so šli tako drezina kot vlak iz Splita na pot v paniki, prepričani, da je nekaj narobe z nagibnim vlakom, NE S PROGO.
Obtoževanje strojevodij za karkoli pa je ob tej nesreči neumestno in celo žaljivo. V tem primeru so se s hudo težavo iz istega razloga v razmaku ene ure srečali kar trije. In osebno verjamem, da so vsi trije storili vse kar je bilo v njihovi moči, da bi rešili situacijo!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
@IztokZ, to, da se enkrat strinjamo, bi bilo potrebno
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Strinjanje je na forumih vedno problem. Če že ne naletiš na laika, ki mu ni jasno niti kaj je kolesni venec pa si za "nasprotnika" dobiš nekoga, ki je pri majčkenem koritcu in misli da ve vse o velikem koritu .... never ending story .... ko se dobiš s takim osebno in mu gledaš v oči pa je vse kar naenkrat drugače ....železocestnik napisal/-a:@IztokZ, to, da se enkrat strinjamo, bi bilo potrebno
Zato še vedno pravim DRŽIMO SE PREDPISOV! Vsaj teh na železnici, ki so bili večinoma pisani na podlagi tragičnih dejstev železniških nesreč.
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
LEP DAN
Igor
Igor
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Zanimiv članek. . . Verjetno so bile vgrajene zavore Knorr ali pa se motim. Kje pa naj bi ta potnik videl hitrost vlaka ?
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Lahko je bil pa kak ljubitelj železnic,oni to ocenijo "od oka"!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Pozdravljeni! Da malo oživim temo: so v tem času morda postale znane kakšne nove podrobosti? Predvsem me zanima sledeče: omenja se, da je imel vlak elektromagnetno zavoro? Kako je torej prišlo do tega, da je hitrost narasla preko sprejemljive meje? Elektromagnetni zavori je popolnoma vseeno, ali imajo tirnice idealno adhezijo, ali pa nikakršne. Se opravičujem, če je bilo to že kje pojasnjeno, saj sem pregledal celotno temo, ampak seveda dopuščam možnost, da sem na 13 straneh tudi kaj spregledal
Lp Miha
Lp Miha
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Os lahko popolnoma miruje pa lahko vlak še zmerj drsi na mastni podlagi.
http://www.pribozic.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Božiček napisal/-a:Os lahko popolnoma miruje pa lahko vlak še zmerj drsi na mastni podlagi.
Dolfe napisal/-a:
Da bo malo bolj jasno kako to izgleda, je tu skica.
V normalnem stanju je ta jarem z elektro magneti v zgornjem položaju. Pri zaviranju, - seveda mora biti zadosti velika hitrost vagona, se jarm na vodilih spusti na tirnico. Skozi elektromagnete steče napetost in el. tok ustvari močno magnetno polje. Zaradi tega se jarm "prilepi" na tirnico in ustvari močno torno silo, ki seveda pomaga zaustaviti vagon. Da ne bi prišlo do velikega pojemka, se ta proces zaviranja pri znižani hitrosti prekine. Pri nižji hitrosti je pa že klasična zavora vsekakor zadosti učinkovita.
S kolikšno napetostjo se napajajo elektromagneti ravno ne vem. Mislim pa da gre za baterijsko napetost. Vsekakor pa vzame veliko moči, tako da baterije hitro počepnejo.
Vsi novejši vagoni, ki imajo namesto alternatorjev vgrajene pretvornike in imajo tudi klimatsko napravo, morajo biti vključeni na ogrevalni vod lokomotive, neglede kakšne so zunanje temperature. Vagonske baterije zagotavljajo le razsvetljavo in delovanje el. tokokrogov, kadar vagon sam nekje stoji na mestu.
Gorchi, nikakršen problem ni z diski kolesno dvojico zavreti takorekoč v neskončnost. Pri zaviranju je potrebno paziti, da kolo ne zadrsa. Se pravi, ne sme biti prekoračena sila adhezije med kolesom in tirnico. Zato je ta dodatna zavora zelo učinkovita.
Mimo grede, si lahko predstavljate kolikšna sila je potrebna, da se npr. 600 ton težek vlak iz 200 km/h ustavi na 0 km/h. press
...
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Tu je kar nekaj podatkov.
http://www.schaltbau-gmbh.de/downloads/F_190.pdf
http://www.schaltbau-gmbh.de/downloads/F_190.pdf