Ta podatek mislim da bo zgolj ugibanje. Natančnega podatka ne bo (moje mnenje ), ker je vlak pripeljal v krivino z zablokiranimi kolesi in kot je že znano je števec merilca hitrosti takrat na žalost na 0 km/h.železocestnik napisal/-a: Ali se da komu vprašati na hrvaški forum, s kakšno maksimalno hitrostjo je nagibni vlak že prevozil to krivino
Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Tudi to se bo izvedelo...predno so zavore zablokirale, je števec kazal...
Predvsem sprašujem, s kakšno maksimalno hitrostjo je že zvozil ta zavoj do nesreče.
Predvsem sprašujem, s kakšno maksimalno hitrostjo je že zvozil ta zavoj do nesreče.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Vse skup, z to razpravo naprej, je že malo mimo. Pač je palo ven, naredili so neumnost, ker so polivali napačno snov (pri nas so npr. z oljem namazali tirnice, da so lažje po njih vlekli prage - Globoko! in še kje) in to je to. Žal mrtvih ne moremo obudit in ne ranjenim pomagat. Zato taka ugibanja o hitrost, peskjanju, nagibanju oz. o vzrokih nima smisla razglabljat. Je pač mimo in upam, da bo ta DRAGA ŠOLA pripomogla k večji varnosti ne samo na Hrvaškem ampak tudi kje drugje.železocestnik napisal/-a:Tudi to se bo izvedelo...predno so zavore zablokirale, je števec kazal...
Predvsem sprašujem, s kakšno maksimalno hitrostjo je že zvozil ta zavoj do nesreče.
Ps: števec? Pri novejših vozilih se hitrost ne meri samo na eni osi, temveč je hitrost povpreček hitrosti več dajalcev nameščenih na oseh, računalnik pa potem z izračunom pošlje podatke prikazovalniku v kabini!
lp, b
Stoj vzravnano, veselo se nasmehni in pusti, da razmišljajo, zakaj si vedno dobre volje!
(¨`·.·´¨) Always
`·.¸(¨`·.·´¨) Keep
(¨`·.·´¨)¸.·´ Smiling!
`·.¸.·´
Stoj vzravnano, veselo se nasmehni in pusti, da razmišljajo, zakaj si vedno dobre volje!
(¨`·.·´¨) Always
`·.¸(¨`·.·´¨) Keep
(¨`·.·´¨)¸.·´ Smiling!
`·.¸.·´
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Ne bi se strinjal s teboj, B. Tole je bila hudičevo draga šola za HŽ in tudi "dober" pouk za vse druge železniške uprave. Sam veš, da ni treba veliko, pa je hitro storjena eklatantna neumnost, ki ima lahko ogromno ceno. Poleg tega se z debato marsikaj izve, kar bi sicer ostalo zamolčano oz. skrito. Pa tudi kakšna ideja se lahko poraja in morda (tvoje-moje-naše) primerno ukrepanje v neki drugi podobni situaciji, kjer se podre "adhezija".grlica71 napisal/-a:
Vse skup, z to razpravo naprej, je že malo mimo. Pač je palo ven, naredili so neumnost, ker so polivali napačno snov
.....
Iz šolskih predavanj se spomnim zgodbo predavatelja za "zavore", ki je povedal primer, ko je na primorski progi puščala cisterna z melaso. Proga je bila tako mastna, da so za celo noč morali zamenjati smeri voženj vlakov. Ker po mastnih tirih ni bilo mogoče pripeljati vlaka v hrib. Dol pa je očitno šlo za hec. Primer se je zgodil nekje v začetku 1980. let.
Pa še nekaj me žuli. Ne vem zakaj imam občutek, da se ta žalostni primer na Hrvaškem koristi bolj za "politično" obračunavanje in se ostala dejstva prikrivajo, oz. zanemarjajo. Ker pač to nekomu tako bolj ustreza.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
V parku vl. vozil na SŽ lahko govorimo za sedaj samo o enem vozilo, ki ima tak koncept.grlica71 napisal/-a:Vse skup, z to razpravo naprej, je že malo mimo. Pač je palo ven, naredili so neumnost, ker so polivali napačno snov (pri nas so npr. z oljem namazali tirnice, da so lažje po njih vlekli prage - Globoko! in še kje) in to je to. Žal mrtvih ne moremo obudit in ne ranjenim pomagat. Zato taka ugibanja o hitrost, peskjanju, nagibanju oz. o vzrokih nima smisla razglabljat. Je pač mimo in upam, da bo ta DRAGA ŠOLA pripomogla k večji varnosti ne samo na Hrvaškem ampak tudi kje drugje.železocestnik napisal/-a:Tudi to se bo izvedelo...predno so zavore zablokirale, je števec kazal...
Predvsem sprašujem, s kakšno maksimalno hitrostjo je že zvozil ta zavoj do nesreče.
Ps: števec? Pri novejših vozilih se hitrost ne meri samo na eni osi, temveč je hitrost povpreček hitrosti več dajalcev nameščenih na oseh, računalnik pa potem z izračunom pošlje podatke prikazovalniku v kabini!
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
kristko1 napisal/-a:V parku vl. vozil na SŽ lahko govorimo za sedaj samo o enem vozilo, ki ima tak koncept.grlica71 napisal/-a:
Ps: števec? Pri novejših vozilih se hitrost ne meri samo na eni osi, temveč je hitrost povpreček hitrosti več dajalcev nameščenih na oseh, računalnik pa potem z izračunom pošlje podatke prikazovalniku v kabini!
B je imel v mislih tudi Gomulko. To pa pomeni v elektro voznem parku kar 30%.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
V tej temi smo postavili kar nekaj predpostavk, za katere nimamo zadosti znanja...grlica71 napisal/-a:Vse skup, z to razpravo naprej, je že malo mimo. Pač je palo ven, naredili so neumnost, ker so polivali napačno snov (pri nas so npr. z oljem namazali tirnice, da so lažje po njih vlekli prage - Globoko! in še kje) in to je to. Žal mrtvih ne moremo obudit in ne ranjenim pomagat. Zato taka ugibanja o hitrost, peskjanju, nagibanju oz. o vzrokih nima smisla razglabljat. Je pač mimo in upam, da bo ta DRAGA ŠOLA pripomogla k večji varnosti ne samo na Hrvaškem ampak tudi kje drugje.železocestnik napisal/-a:Tudi to se bo izvedelo...predno so zavore zablokirale, je števec kazal...
Predvsem sprašujem, s kakšno maksimalno hitrostjo je že zvozil ta zavoj do nesreče.
Pravilno je, da se vzroki nesreč ugotovijo in da se iz njih kaj naučijo tisti, ki imajo vplive na nesreče. Če ni pritiska od "zunaj", se lahko zgodi, da zaključene enote delujejo naprej tako, kot so prej in ni nobenih premikov na bolje (n.pr. povečana varnost prevoza, ekologija itd...). Za primer vzemimo raziskavo na hrvaškem forumu, ki bo vsekakor spremenila nekatere stvari...
Mi pa smo pristopili tako, da je naš pendolino izven konkurence za takšne dogodke in da se pri nas kaj takega ne more zgoditi, saj je jasno, kje se začne Balkan...
Dogodke se da predvideti:
1. teoretično
2. praktično
Vsi dobro poznate praktični poizkus, ko povečujete hitrost vstopa v ovinek (s kolesom, motorjem, avtom...) tako dolgo, da vas pri enakih pogojih (isti materiali na cesti in na vozilu) ne vrže iz ovinka...
Drugo pa je, da v šoli izračunaš sile, ki delujejo na vozilo in trenje ter ugotoviš, katera sila (pri kateri hitrosti) te bo vrgla ven...
Pri vsaki stvari je tako, da se tisti, ki je povzročil nesrečo, poskuša rešiti i zagate in prepričuje druge, da tista stvar, ki jo je naredil narobe, nima takšnega vpliva in da so za nesrečo krivi drugi dejavniki...
In če je ta krivec za nesrečo dovolj glasen, ima vplivne botre ali pa ima na svoji strani medije in/ali dobre advokate, se lahko zgodi, da je za nesrečo kriv nekdo drug...
Prav iz razloga, da se s praktično metodo ugotovi nekatere pogoje, ki jim teoretično pač nisem kos, sprašujem za maksimalno hitrost, s katero je nagibnik že prevozil isto krivino pri normalnih pogojih vožnje, iz katere je sedaj izletel.
Nabor tistih, ki to vedo pa ni ne vem kako velik...strojevodje nagibnika, tisti, ki so se že peljali v kabini pri strojevodji in tisti, ki so se s temi pogovarjali...potem pa tisti, ki pregledujejo zapise o vožnji (mislim, da se točno beleži oz. se da ugotoviti, na katerem metru proge je imel vlak takšno in takšno hitrost...)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
ŽC voznoredna hitrost cez tisti ovinek je 85km/h...
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Meritve hitrosti na oseh? Pa smo spet pri tehnologiji iz časov Franca Jožefa ...
Če bi imele lokomotive in garniture vgrajen GPS tracker kakršnega ima danes že marsikateri tovornjak, pa čeprav je vreden manj kot 10k€, bi bil nadzor prometa in analiziranje nesreč dosti boljši. Kaj bi to z ekonomskega in varnostnega stališča pomenilo kakšnemu mašin-majstru kot monitor na katerem bi vsako sekundo videl kje je kakšen vlak pa najbrž ni treba posebej opisovat ... avtomatski alarmi operaterju ob prekoračitvi hitrosti na določenem odseku v nekaj sekundah bi bili nekaj normalnega.
Vendar je vse to odvisno od vodstva in ne vas upravljavcev teh strojev. Na žalost
Za tiste, ki boste takoj skočili z argumenti cene ipd. ... tak sistem stane cca. 300€ s CE certifikatom. Vem, ker imam vgrajenega v navadnem avtu in lahko preko neta pogledam svojo hitrost in trenutno lokacijo za mesece nazaj s preciznostjo podatka na vsakih 10 sekund ... pa ne samo to. Preko e-maila ali SMS sporočila mi nekaj sekundah javi kakršnokoli drugo nepravilnost (požar, nepooblaščen zagon, pregrevanje motorja, itd. - kar pač želim) ... črna skrinjica, ki jo ob nesreči ni treba niti iskat, ker vse do zadnje sekunde meri in oddaja signal, ki se lahko preveri tudi če je popolnoma uničena, ker se podatki shranjujejo na serverju izven vozila. In to takoj brez iskanja po terenu.
Če bi imele lokomotive in garniture vgrajen GPS tracker kakršnega ima danes že marsikateri tovornjak, pa čeprav je vreden manj kot 10k€, bi bil nadzor prometa in analiziranje nesreč dosti boljši. Kaj bi to z ekonomskega in varnostnega stališča pomenilo kakšnemu mašin-majstru kot monitor na katerem bi vsako sekundo videl kje je kakšen vlak pa najbrž ni treba posebej opisovat ... avtomatski alarmi operaterju ob prekoračitvi hitrosti na določenem odseku v nekaj sekundah bi bili nekaj normalnega.
Vendar je vse to odvisno od vodstva in ne vas upravljavcev teh strojev. Na žalost
Za tiste, ki boste takoj skočili z argumenti cene ipd. ... tak sistem stane cca. 300€ s CE certifikatom. Vem, ker imam vgrajenega v navadnem avtu in lahko preko neta pogledam svojo hitrost in trenutno lokacijo za mesece nazaj s preciznostjo podatka na vsakih 10 sekund ... pa ne samo to. Preko e-maila ali SMS sporočila mi nekaj sekundah javi kakršnokoli drugo nepravilnost (požar, nepooblaščen zagon, pregrevanje motorja, itd. - kar pač želim) ... črna skrinjica, ki jo ob nesreči ni treba niti iskat, ker vse do zadnje sekunde meri in oddaja signal, ki se lahko preveri tudi če je popolnoma uničena, ker se podatki shranjujejo na serverju izven vozila. In to takoj brez iskanja po terenu.
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Kako pa ta sistem oddaja signal, ker med Renkami in Zagorjem je zelo ozka dolina, kjer ne lovi GSM? Kaj pa v takem primeru?IztokZ napisal/-a: Za tiste, ki boste takoj skočili z argumenti cene ipd. ... tak sistem stane cca. 300€ s CE certifikatom. Vem, ker imam vgrajenega v navadnem avtu in lahko preko neta pogledam svojo hitrost in trenutno lokacijo za mesece nazaj s preciznostjo podatka na vsakih 10 sekund ... pa ne samo to. Preko e-maila ali SMS sporočila mi nekaj sekundah javi kakršnokoli drugo nepravilnost (požar, nepooblaščen zagon, pregrevanje motorja, itd. - kar pač želim) ... črna skrinjica, ki jo ob nesreči ni treba niti iskat, ker vse do zadnje sekunde meri in oddaja signal, ki se lahko preveri tudi če je popolnoma uničena, ker se podatki shranjujejo na serverju izven vozila. In to takoj brez iskanja po terenu.
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Pozdravljeni,
radioamaterji poznamo APRS sistem, kjer se signal položaja in ostali telemetrični podatki oddajajo v radioamatersko repetitorsko omrežje in ne preko komercialnega GSM. Glede na to, da ob železnici delujejo dispečerske zveze, bi bila realizacija sorazmerno preprosta.
radioamaterji poznamo APRS sistem, kjer se signal položaja in ostali telemetrični podatki oddajajo v radioamatersko repetitorsko omrežje in ne preko komercialnega GSM. Glede na to, da ob železnici delujejo dispečerske zveze, bi bila realizacija sorazmerno preprosta.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Kaj so progo že počistili? Včeraj je bil vagon na 159 z avti za Split presenetljivo poln - 6 avtov, pa 4 motorji. To je verjetno težko naložit na avtobus.
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Danes so se lotili z dvigali dvigovanja nagibnika, tako da najverjetneje še proga za promet ni odprta.541 napisal/-a:Kaj so progo že počistili? Včeraj je bil vagon na 159 z avti za Split presenetljivo poln - 6 avtov, pa 4 motorji. To je verjetno težko naložit na avtobus.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Odprta verjetno res še ni, ampak bo kmalu, saj so dejali, da bodo sprva očistili progo, nato dvignili/odstranili ponesrečeni vozili ter na koncu odprli progo.Nejc napisal/-a: Danes so se lotili z dvigali dvigovanja nagibnika, tako da najverjetneje še proga za promet ni odprta.
Aljaž
Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...
Ta sistem beleži v takem primeru podatke v lastni interni spomin. Takoj ko pride nazaj v omrežje pa cel "nabirek" pošlje na server.Cepi napisal/-a:Kako pa ta sistem oddaja signal, ker med Renkami in Zagorjem je zelo ozka dolina, kjer ne lovi GSM? Kaj pa v takem primeru?
BTW, sam ta način delovanja uporabljam kadar grem v tujino in zadeve ne potrebujem nujno, ker so roaming komunikacije kar drage.
Drugo ravno tako dobro varijanto pa je že opisal Tono.