Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Še vedno pa mi ne gre v "lajšto", zaradi česa je v resnici iztiril nagibni. In to z vsemi osmimi osmi, ter skočil povsem iz proge? Zaradi za cca 20 km/h prekoračene hitrosti? Zagotovo ne. V to pač ne zmorem verjeti.
Gledajoč posnetke,imam obučtek da bi TMD zvozil ta ovinek,če tiri ne bi bili tako močno deformirani.Konec koncev,kljub tako močni deformaciji TMD je ostal v osi tira za razliko od nagibnega.Je možno da bi nagibna tehnika pripomogla k tako hudem iztirjenju da bi recimo kontra nagibala?
Pomojem ker kot je že @Dolfe dejal da je pri blokiranih kolesih brzinomer na 0 tudi nagibna tehnika zaradi tega ne dela saj vlak (računalnik) misli da vozilo miruje.
Kaj tako sofisticirana tehnologija nima senzorjev,ki bi zaznali gibanje?
Dolfe napisal/-a:Novinarjem "Radio Krka" je uspelo, kar drugim še menda ni. Namreč, uspelo jim je najti "črno skrinjico" iztirjenega Bombardierja.
Sicer je res zelo čudno napisano - "črna skrinjica". Je pa mogoče najden nepoškodovan računalnik, ki beleži določene parametre dogajanja z garnituro. Sigurno ne vseh, a vendarle bo mogoče kaj pomagalo.
Če vzamemo npr. računalnik na EMG 312 (ki je prav tako siemensovo sr....), se vanj ne beleži položaj ročice vleka - zaviranje (razen končnega položaja hitre zavore). Zato špekulacije o tem, da potem dobijo z računalnika vse, ne drži. Obstaja pa še en pogled nesreče. V določenem trenutku lahko garnitura 312 namesto zaviranja začne z pospeševanjem. To se je mogoče že zgodilo komu izmed vas. Ob močnem (100%) zaviranju in mastnih (lahko od rose) tirnicah, ko garnitura dejansko zadrsa, poskuša z motorjem zavrteti kolo (podobno kot kosmatenje). To je zelo dobro, če se zgodi v nagibu v dolino. Ni ga junaka, ki bi potem to ustavil.
lp, b
Stoj vzravnano, veselo se nasmehni in pusti, da razmišljajo, zakaj si vedno dobre volje!
Proga, kjer je vlak iztiril, je sestavljena iz samih S-krivin. Da nagibna tehnika vlak nagne iz ene strani v drugo pač traja nekaj časa. Pri 85 km/h ima precej več časa kot recimo pri 130 km/h. Tako da NT če je delovala, je kvečjemu delala sra** in ni bila v neko pomoč, saj se vlak verjetno ni uspel dovolj hitro nagibat glede na krivine in je potem možno, da je pripeljal v krivino še nagnjen na napačno stran.
Sila med kolesnim vencem in tirnico je pa enaka, če deluje NT ali pa ne, le za potnike je manj udobno. Torej vlak brez nagibne tehnike bi lahko vozil z enako hitrostjo kot z nagibno tehniko brez ogrožanja varnosti oziroma povečanja nevarnosti iztirjenja, pač potnike bi bolj metalo po vlaku. Ali ne?
Dolfe napisal/-a:Pred dobrimi 26. leti je iz Jesenic proti Ljubljani odpeljal cca 1200 t težak tovorni vlak, na katerem je zavirala le lokomotiva in menda le še eden ali dva vagona. Na odsekih, kjer je bila progovna hitrost le 75 km/h, je razvil hitrost preko 140 km/h in ostal na tiru. Brez nagibne tehnike .....
Volkec napisal/-a:Popolnoma empirično in laično razmišljanje... Koliko med vami je vozilo motor, ko se je sopotnik v ravno "pravem" trenutku nagnil v napačno smer...
Ja, ampak pri motorju je nagibanje obvezno da speljes ovinek, pri vlaku pac ne. Motor je le tako "ozek" da se da s prenasanjem teze premakniti tezisce dovolj vstran, medtem ko pri vlaku verjetno ne. Povrhu tega se sam z motorjem nagnem nekje do 55stopinj, pendolino naprimer pa le do 8stopinj..
Dolfe napisal/-a:Pred dobrimi 26. leti je iz Jesenic proti Ljubljani odpeljal cca 1200 t težak tovorni vlak, na katerem je zavirala le lokomotiva in menda le še eden ali dva vagona. Na odsekih, kjer je bila progovna hitrost le 75 km/h, je razvil hitrost preko 140 km/h in ostal na tiru. Brez nagibne tehnike .....
Dolfe, kako se je zadeva rešila? Je upočasnil hitrost do Ljubljane na znosnih xy??
...zadeva se je ustavila "na Kožarju".... ...
...to je cca 500 metrov od izvoznega signala Podnart proti Kranju (drugi Npr iz Podnarta proti Kranju)......
V tej temi se malce debatira o konstrukciji nagibnega vlaka. Tam nekje je tudi slika iztijenja Pendolina Virgin Trains izpred nekaj let. Precej je razmetan, verjetno se boste strinjali.
Naj vam povem, da pri tej nesreči ni bilo razbito niti eno stransko steklo v potniških oddelkih...! In ta nesreča je pokazala kako trdno so pendolini zgrajeni. Vse skupaj je precej logično, saj mora biti cel koš zelo trden in odporen na raznorazne sile. Stalno je namreč v gibanju. Poleg tega je v prerezu manjši od klasičnih vagonov, saj je v krivinah še vedno podrejen UIC profilu.
Če to primerjamo z nagibnim iz splitske nesreče....
541 napisal/-a:Ja Volkec, zato bi si upal trditi, da je NT v tem primeru samo prispevala k iztirjenju in ne obratno ...
Zaradi drsenja je registrirana hitrost bila 0km/h kar ima za posledico izklop NT. NT je aktivna (vsaj pri nas) nad 45km/h...V tem primeru NT ni bila aktivna, tako da ima z iztirjenjem bolj malo veze .
Res bi bilo zanimivo vedeti, pri kateri hitrosti je iztiril pri "namazani progi" in s kakšno maksimalno hitrostjo je "nagibnjak" že prevozil to krivino brez iztirjenja
Ali ima kdo te podatke oz. ali jih lahko pridobi?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers