Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Nejc

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a Nejc » 07.09.2009, 21:23

Božiček napisal/-a:
Nejc napisal/-a:
Božiček napisal/-a:Večji del proge, z mastjo pa je bil v breg in zato je lokomotiva odrsela.

Popravite me če se motim [-o<


2 napaki. Ni bila lokomotiva, ampak motornik. In ni šel v breg, ampak se je spuščal proti Splitu, se pravi je bil padec proge. Če bi šel v breg, do tragedije nebi prišlo, bodi prepričan. :wink:


Malo imam še težave z izražanjem :oops:


Naslednjič bo boljše, stari rek pravi, da se učimo na napakah. :wink:
Uporabniški avatar
danijellikar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 107
Pridružen: 28.09.2005, 10:38
Kraj: Hrvatska
Kontakt:

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a danijellikar » 07.09.2009, 21:44

Vidim da je tema malo zamrla, pa da samo nabacim da je nakon strahovite nesreće u kod Rudina, nagibalo opet nagrabusilo. Otprilike 20 km od mjesta nesreće, u utorak, 01.09. naletio je na automobil koji je prelazio prugu. Još je jedan stradao 05.09 kad je naletio na neka kolica koja je netko ostavio na pruzi. Da ne spominjem kako se radi o linijama ZG-ST.
Da te vrag zeme!!!
Pozdrav
Danijel
biciklist
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 5
Pridružen: 17.08.2009, 19:44

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a biciklist » 11.09.2009, 21:30

Pozdrav vsem na forumu!
Na ta izredno zanimiv forum sem se prijavil prav zaradi splitskega izrednega dogodka. Rad bi namreč povprašal strokovnjake (strojevodje), kako ravnajo v podobnih situacijah. Po mojem NESTROKOVNEM! mnenju, saj nisem železničar, je tragedijo zakrivil strojevodja, ker je v paniki sprožil zasilno zavoro. Zasilna zavora pomeni izpust zraka iz zavornega sistem (blokiranje koles), izklop diesel agregata ali spuščanje odjemnika pri e-lokomotivi. Strojevodja po tem nima več nobene kontrole nad vlakom.

Na tem forumu sem prebral, da ima kanadski nagibni vlak Bomardier elektromagnetne zavore, ki "prijemljejo" na železo tračnic, ne na kolesa. Seveda pa po izklopu diesel agregata ni več tega (zelo velikega) el. toka, potrebnega za električne zavore. Ne vem, kako je s peskanjem v primeru zasilnega zaviranja, morda je prav peskanje povzročilo sunek na podvozje, da je vlak iztiril. In še ena hipoteza: morda je vlak iztiril pri manjši hitrosti, kakor jo sicer zmore, ker se kolesa niso vrtela. Sigurno sile na vrteče in na blokirano kolo niso iste. Pri avtu je jasno, da blokirano kolo ne drži smeri, zleti ven iz ovinka kar naravnost. Kako je pri tirnicah, pa ne vem. Verjetno podobno.

Moje mnenje je v grobem tako: Če bi strojevodja vedel, kaj se dogaja, če bi ročno peskal ali dopustil vlaku, da sam zavira, kolikor mu dopuščajo "poledenele" tračnice, bi bilo vse OK. Ker pa poleti ni pričakoval ledu, je mislil, da so zavore pokvarjene in je aktiviral zasilno zavoro, kakor določajo "pravila službe".
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 7949
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 11.09.2009, 22:07

biciklist napisal/-a:Rad bi namreč povprašal strokovnjake (strojevodje), kako ravnajo v podobnih situacijah. Po mojem NESTROKOVNEM! mnenju, saj nisem železničar, je tragedijo zakrivil strojevodja, ker je v paniki sprožil zasilno zavoro.


@biciklist, pozdravljen na forumu!

Moram pa ti takoj povedati nekaj stvari, ki veljajo na forumu in jih vsekakor nisi mogel ugotoviti pri prebiranju nekaj postov.

Na forumu poskušamo pisati z argumenti in čimmanj s predvidevanji. Člani foruma imajo različna znanja, tudi specialistična, in ne more se kar tako nekaj napisati. Z nekaterimi člani foruma smo na bojni nogi, ker pišejo izkrivljene informacije, brez argumentov.
Poleg tega se držimo kolikor je mogoče etičnih načel in ne obtožujemo kar povprek brez zaključenih preiskav, recimo strojevodij za nesreče.
Poglej, začel si dobro, napisal si, da bi rad povprašal strokovnjake, kako ravnajo v podobnih situacijah, potem pa si nadaljeval s svojim NESTROKOVNIM mnenjem(citat iz tvojega posta), da je tragedijo zakrivil strojevodja, ki je v paniki sprožil zasilno zavoro.

Tako se ne dela.Zamisli si, da se igraš eno igrico na računalniku in voziš vlak po klancu NAVZDOL. Imaš pa samo izkušnje iz cestne vožnje, ko si sedel zraven ateja, ko je peljal po zasneženi/zaledeneli cesti navzdol po klancu, na koncu klanca pa je ovinek... :roll: :bord :medic
Pa napiši, kako bi ti reagiral pri tej igrici...
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1633
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 11.09.2009, 22:10

Pozdrav

Najbolje je, da prebereš, sicer dolgo, kačo na hrvaškem forumu. Strojevodja sigurno ni kriv, saj je ravnal v skladu s predpisih in naredil vse, kar je bilo možno. Koeficien trenja je zaradi pošpricanih tirnic bil tako majhen, da vlaka ni bilo moč ustaviti na noben način. Na to kaže nalet drezine (ki je prav tako iztirila) po nesreči, ki se je približevala z minimalno hitrostjo in njen voznik je vedel, da se vozi po progi, ki ni varna! Tega pa strojevodja vlaka ni vedel! Drug "dokaz" pa je poskus, da bi z DMU-jem prišli iskati potnike ponesrečenega vlaka iz Splita in ki se ni uspel "vzpeti" po progi, ker mu je drselo. V vsakem primeru vlak ne bi smel biti spuščen na tako "preparirano" progo.

Sedaj pa k elektromagnetni "varnostni" zavori. Napisano je samo moje mnenje, ker se neposredno s tem ne ukvarjam. Vozila s takšno zavoro morajo imeti tudi sekundarni vir napajanja, ki se aktivira ob izpadu primarnega, to pa je navadno sklop akumulatorjev. S tem dobi tisti pridevnik "varnostna" pravi pomen, saj ima sistem vgrajeno "redundanco", ki bistveno poveča zanesljivost. Tudi vagoni za hitrosti nad 160 km/h imajo tako zavoro in ustrezne akumulatorje za njihovo napajanje. Analogno veljajo podobni predpisi npr. za dvigala z dvižnimi elektromagneti. Ta morajo imeti sklop akumulatorjev, ki ob izpadu napetosti zagotavljajo dovolj toka, da magnet drži nazivno breme določen čas.

LP

Jože
biciklist
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 5
Pridružen: 17.08.2009, 19:44

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a biciklist » 30.09.2009, 17:34

Hvala za informacije, Barbapapa1! Saj jaz sem mislil "krivdo" stojevodje zgolj v tehničnem, nikakor ne v pravnem smislu! Kolikor sem izvedel iz medijev, je ukrenil vse, kar je bilo v njegovi pristojnosti. To je samo moja špekulacija - "če" bi vedel, kaj je narobe, bi morda ravnal drugače... Še vedno pa trdim, da je zatajilo nekaj osnovnega - peskanje. Peskanje je učinkovito v vsakem primeru, tudi če je na tirnicah svinjska mast! Zakaj nagibni vlak z vso računalniško opremo ni PESKAL "poledenele" proge? /ker ni imel peska v zalogovniku, seveda! Za to ne bo nihče odgovarjal, ker se peska samo pozimi. Od tistega dneva se več ne vozim z vlakom. To je isto, kot da se daš v roke brivcu s parkinsonovo boleznijo. /

Predvidevam, da so šli tako drezina kot vlak iz Splita na pot v paniki, prepričani, da je nekaj narobe z nagibnim vlakom, NE S PROGO.
biciklist
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 5
Pridružen: 17.08.2009, 19:44

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a biciklist » 30.09.2009, 18:01

Pa še odgovor Železocestniku:

Hvala za sprejem na forumu.
Ko stopiš mački na rep, zamijavka! Očitno ste vsi železničarji občutljivi na temo "krivda". Krivo je vse drugo, potniki, vreme, tračnice, kaj vem kaj. Da imate toge, neživljenjske predpise, pa sem se prepričal že pred 30 leti, ko sem prvič stopil v stik z JŽ, kot gradbenik.
Z vlakom se sploh več ne vozim, odkar sem izvedel, da večino vlakov upravlja EN SAM ČLOVEK, z budnikom, ha, ha, ha. Edino krokodila, kenedijevko in španko vodita dva, ker pač en sam ne vidi na dve strani preko nosa mašine.

Pa k temi: ČE JE TA HRVAŠKI VLAK, PRIZNANE KANADSKE ZNAMKE BOMGARDIER IMEL VSE MOŽNE ZAVORE, TUDI MAGNETNE, AKUMULATORSKO PODPRTE, KAKOR VI TRDITE, ZAKAJ SE JE POL RAZBIL?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 7949
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 30.09.2009, 18:22

biciklist napisal/-a:Pa še odgovor Železocestniku:
Očitno ste vsi železničarji občutljivi na temo "krivda". Krivo je vse drugo, potniki, vreme, tračnice, kaj vem kaj. Da imate toge, neživljenjske predpise, pa sem se prepričal že pred 30 leti, ko sem prvič stopil v stik z JŽ, kot gradbenik.
Z vlakom se sploh več ne vozim, odkar sem izvedel, da večino vlakov upravlja EN SAM ČLOVEK, z budnikom, ha, ha, ha.

Pa k temi: ČE JE TA HRVAŠKI VLAK, PRIZNANE KANADSKE ZNAMKE BOMGARDIER IMEL VSE MOŽNE ZAVORE, TUDI MAGNETNE, AKUMULATORSKO PODPRTE, KAKOR VI TRDITE, ZAKAJ SE JE POL RAZBIL?


Nisem železničar, sem pa alergičen na zaključke čez prst, kdo je kriv. Če gledaš kakšne letalske nesreče, vidiš da preiskave nesreče trajajo tudi po nekaj let...
Zanimivo bi bilo izvedeti za tvojo bližnje srečanje z neživljenjskimi predpisi železničarjev...morda sledi kakšna zgodbica...

Mislim, da je večina forumašev doumela, zakaj se je BOMBARDIER razbil...
Bo treba še enkrat prebrat poste ali pa iti na pomoč na hrvaški forum.
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3479
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 30.09.2009, 18:58

biciklist napisal/-a:Pa še odgovor Železocestniku:
Z vlakom se sploh več ne vozim, odkar sem izvedel, da večino vlakov upravlja EN SAM ČLOVEK, z budnikom, ha, ha, ha. Edino krokodila, kenedijevko in španko vodita dva, ker pač en sam ne vidi na dve strani preko nosa mašine.


Zanimivo zakaj se ne voziš več z vlakom, a z avtomobilom pa se, morda tudi z avtobusom, glede na nick morda tudi s kolesom pa ne mi rečt da imam prav glede tega s kom se sedaj voziš, saj tako vozilo upravlja le en človek, pa še budnika med ostalim nima :lol: :lol:

Krokodila na SŽ-ju ni, tudi če si imel v mislih podserijo 400, je pa Regan.

Kričati pa ti ni potrebno in to celo dvakrat [-X [-X
Tine
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 549
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a 038 » 30.09.2009, 19:07

Dobro si preberi vse poste, pobrskaj malo po foromu, pa boš dobil dovolj informacij, da boš dobil predstavo o vzroku iztirjenja. Nikar pa ne obtožuj strojevodje, ker vožnja vlaka ni primerljiva z tovornjakom. Šofer je lahko skoraj vsak, strojevodja pa ne. Potrebno je veliko teoretičnega znanja, nato sledi praktični del, ter leta vožnje, da sploh lahko voziš nagibni vlak. Prijetno brskanje po forumu Ti želim.
biciklist
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 5
Pridružen: 17.08.2009, 19:44

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a biciklist » 01.10.2009, 9:02

Opla, opla, se opravičujem za "kričanje". Velike črke so kakor kričanje, sploh nisem vedel, jaz sem samo nekaj povdaril, na forume se ne spoznam. Mogoče bi bilo boljše v poševnem slogu ali kaj.

Žal pa me ni nihče razumel! Sploh ne pišem o železničarjih, zanima me izključno tehnika, in o tehniki bi rad debatiral. Jaz preprosto trdim, da se en tako visoko tehnološko dovršen vlak, kakor je Bombardier ali naš Fiat, čisto enostavno ne sme razbiti zaradi neke tekočine, leda ali svinjske masti na tirnicah! Ima senzorje, ima tri zavorne sisteme, ... Ne sme, pa pika!

Lahko ga spustiš po poledenelem klancu brez strojevodje, pa se mora varno ustaviti, ne sme se razbiti! Kako je Hrvatom to uspelo?

Nenavadna novica: Na Saškem v Nemčiji sta trčila dva zgodovinska vlaka na enojni ozkotirni progi. 50 ranjenih, 4 huje.
http://www.sz-online.de/nachrichten/art ... id=2260436
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3072
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 01.10.2009, 9:20

biciklist napisal/-a:Nenavadna novica: Na Saškem v Nemčiji sta trčila dva zgodovinska vlaka na enojni ozkotirni progi. 50 ranjenih, 4 huje.
http://www.sz-online.de/nachrichten/art ... id=2260436


Vemo, vemo :twisted:
viewtopic.php?f=15&t=4920

P.s. Ne se čudit, če bo od kje priletelo kaj v stilu "... navadi se uporabljati funkcijo "Išči" ..."
To smo na začetku aktivnosti na forumu vsi dobili! :mrgreen:
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 7949
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 01.10.2009, 11:07

_Borsig_ napisal/-a:
P.s. Ne se čudit, če bo od kje priletelo kaj v stilu "... navadi se uporabljati funkcijo "Išči" ..."
To smo na začetku aktivnosti na forumu vsi dobili! :mrgreen:


Najbolj znan po delitvi nasvetov za uporabo funkcije "Išči" pa je ravno železocestnik 8) :lol:

Sedaj pa resno. Še enkrat si poglej posnetke vseh voženj drezine, pa boš videl, kako to začne leteti po hribu navzdol. Problem je v tem, ker se ne da zadržati teže vlaka v enakomernem gibanju, gibanje postane pospešeno in enkrat je dosežena hitrost, ki je previsoka za radij proge in sile, ki nastajajo potisnejo kolo preko tekalnega dela tirnice... :medic

Podobno je pri avtu po ledenem klancu navzdol...
cokla
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 11099
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a cokla » 01.10.2009, 11:34

železocestnik napisal/-a:
Sedaj pa resno. Še enkrat si poglej posnetke vseh voženj drezine, pa boš videl, kako to začne leteti po hribu navzdol. Problem je v tem, ker se ne da zadržati teže vlaka v enakomernem gibanju, gibanje postane pospešeno in enkrat je dosežena hitrost, ki je previsoka za radij proge in sile, ki nastajajo potisnejo kolo preko tekalnega dela tirnice... :medic

Podobno je pri avtu po ledenem klancu navzdol...


In peskanje preneha pri hitrosti nič...ki jo je pokazala elektronika pri blokiranih kolesih.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3479
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 01.10.2009, 14:26

Da je bilo zares hudo s tistim škroplenjem, kaže tudi dejstvo da "Šved" ni zmogel vožnje v vzpon in je začel drseti nazaj navzdol :!:
Tine

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov