Stran 14 od 14

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

Objavljeno: 18.12.2010, 20:12
Napisal/-a miha30
Dino S, Florjan, hvala. Vidim, da sem si napačno predstavljal delovanje EM zavore, mislil sem, da se elektromagneti NE dotikajo tirnice, da torej delujejo kot nekakšen linearni motor, ki deluje v nasprotni smeri gibanja vlaka.

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

Objavljeno: 18.12.2010, 20:43
Napisal/-a Dolfe
Omenjena tirna magnetna zavora bi kljub nanosu emulzije na tirnico, morala imeti vsaj nekakšen zavorni učinek. Vendar ni delovala. Po nekih informacijah je strojevodja v obupu, ker pač ni vedel in tudi ni mogel vedeti, kaj se dogaja pod kolesi, zasilno zavrl vlak ter izljučil DMG iz pogona. Pač v želji, da se sistem resetira in ponovno postavi na noge. Kar pa se je pokazalo za hudo narobe, saj je s to potezo izključil tudi magnetno zavoro.
Treba je pač vzeti v obzir takratno trenutno stanje, panično iskanje napake in odpravo le-te. Čas pa je bil njihov sovražnik št.2, oziroma, ga ni bilo.

Sicer ne vem če ta informacija uradno drži, prebral pa sem jo na njihovem forumu. Je pa zelo zelo verjetna in pojasni marsikaj.

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

Objavljeno: 19.12.2010, 13:11
Napisal/-a Nurmi
Dino S napisal/-a:
Božiček napisal/-a:Os lahko popolnoma miruje pa lahko vlak še zmerj drsi na mastni podlagi. :wink:


Dolfe napisal/-a:Slika


Da bo malo bolj jasno kako to izgleda, je tu skica.
V normalnem stanju je ta jarem z elektro magneti v zgornjem položaju. Pri zaviranju, - seveda mora biti zadosti velika hitrost vagona, se jarm na vodilih spusti na tirnico. Skozi elektromagnete steče napetost in el. tok ustvari močno magnetno polje. Zaradi tega se jarm "prilepi" na tirnico in ustvari močno torno silo, ki seveda pomaga zaustaviti vagon. Da ne bi prišlo do velikega pojemka, se ta proces zaviranja pri znižani hitrosti prekine. Pri nižji hitrosti je pa že klasična zavora vsekakor zadosti učinkovita.

S kolikšno napetostjo se napajajo elektromagneti ravno ne vem. Mislim pa da gre za baterijsko napetost. Vsekakor pa vzame veliko moči, tako da baterije hitro počepnejo.
Vsi novejši vagoni, ki imajo namesto alternatorjev vgrajene pretvornike in imajo tudi klimatsko napravo, morajo biti vključeni na ogrevalni vod lokomotive, neglede kakšne so zunanje temperature. Vagonske baterije zagotavljajo le razsvetljavo in delovanje el. tokokrogov, kadar vagon sam nekje stoji na mestu.


Gorchi, nikakršen problem ni z diski kolesno dvojico zavreti takorekoč v neskončnost. Pri zaviranju je potrebno paziti, da kolo ne zadrsa. Se pravi, ne sme biti prekoračena sila adhezije med kolesom in tirnico. Zato je ta dodatna zavora zelo učinkovita.

Mimo grede, si lahko predstavljate kolikšna sila je potrebna, da se npr. 600 ton težek vlak iz 200 km/h ustavi na 0 km/h. press



EM tirna zavora se napaja z enosmerno napetostjo od 24V-120V iz akomulatorskih baterij.EM je varovalna dvopolno,s svojimi varovalkami s priporočenimi nazivnimi tokovi 160A za 24V in 35A za 120V.V legi zaviranja je vedno aktivna,pogoj za aktiviranje pa je tlak v GZV pod 3 bare in hitrost večja od vsaj 20km/h.Izguba električne napetosti iz baterij jo ne deaktivira,ampak samo porast tlaka GZV nad 3 bare.Zahtevana od UIC za vse vlake nad 160 km/h,DB pa pogojuje za vse vlake nad 140 km/h.
Lipovšek pravi,da zagrabi kot hudič.

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

Objavljeno: 19.12.2010, 14:31
Napisal/-a Dolfe
Nurmi napisal/-a:....Izguba električne napetosti iz baterij jo ne deaktivira,ampak samo porast tlaka GZV nad 3 bare.Zahtevana od UIC za vse vlake nad 160 km/h,DB pa pogojuje za vse vlake nad 140 km/h. .....


Prosim, če malo obrazložiš tole nenavadno trditev. Kje je montirana tá (tvoja) varianta EM zavore? Na Goši 812? Tam je mehanska in bi delovala.
Na vagonih, kot na sedanjih motornih vlakih pa rabi el. napetost, za ustvarjanje el. magnetnega fluksa.

Nurmi, brez štroma jo vlečeš za sabo, kot novoporočenca prazne piksne od pira. :wink:

Še enkrat. Pogoji za delovanje elektro magnetne zavore:

1. Vključeno el. napajanje. (iz sistema ali pa vsaj baterijsko).
2. Hitrost vozila večja kot 60 km/h za Pendolino, pulmani mislim da več kot 70 km/h.
3. Sproženo zasilno ali prisilno zaviranje pri napolnjenem glavnem zračnem vodu, (padec tlaka v GZV izpod 3 bare)

Zaviranje na tirnico za EMG 310 je induktivno in ne mehansko. Se pravi, dovolj je že, da se magneti približajo tirnici ali narahlo sedejo na njo.
Kakor hitro naraste tlak v GZV iznad 2 bara, se elektromagnetno zaviranje prekine, jarm z El. mag. zavore pa se dvigne v zgornji položaj. Če pride do prekinitve el. napetosti, postane el. magnetna zavora neaktivna, saj nima od kje dobivati energijo za svoje delovanje. Ravno tako se prekine njeno delovanje, ko hitrost vozila pade izpod 20 km/h.
Če so kolesa blokirana in drsajo po tirnici, dajalnik impulzov kaže 0 (nič) kot da vozilo stoji in el. magnetna zavora se ne bo sprožila.

Približno takšni podatki veljajo za EMG 310 (Pendolino), kot za potniške RIC vagone, ki so za hitrosti nad 160 km/h. Težko verjetno, da ima HR Bombardier kaj bistveno drugačnega.

Res pa je, prime kot hudič. Svoj čas smo vozili vlak Jože Plečnik, ki je imel v sestavi češke vagone, z delujočo elektro magnetno zavoro. Milina od miline press [-o<

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

Objavljeno: 19.12.2010, 14:43
Napisal/-a Nurmi
ZRAČNE ZAVORE DELOVANJE,UPORABA in SKLOPI učni pripomoček za interno uporabo SŽ Dušan Frank 07/2007 str.26-31
Splošne UIC zahteve za EM zavore,so pa od posameznega modela vlaka različne (vagoni,Pendolino,.....).Ob prekinitvi napajanja jo vlečeš kot si napisal nevesta ženina,ne sme pnevmatski valj dovoliti postavitve v zgorni položaj.Ker je vezana na brzinomer,se mu verjetno ni aktivirala v kolikor je imel blokirana kolesa.Sklepam,ne vem bom vprašal Lipovška kako je s tem.
Ni iz mojega zelnika :wink:

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

Objavljeno: 19.12.2010, 21:35
Napisal/-a miha30
Dolfe napisal/-a:Če so kolesa blokirana in drsajo po tirnici, dajalnik impulzov kaže 0 (nič) kot da vozilo stoji in el. magnetna zavora se ne bo sprožila.

[-o<



Aha, sedaj mi je jasno, hvala.

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

Objavljeno: 20.12.2010, 0:01
Napisal/-a cokla
Dolfe napisal/-a:
Še enkrat. Pogoji za delovanje elektro magnetne zavore:

1. Vključeno el. napajanje. (iz sistema ali pa vsaj baterijsko).
2. Hitrost vozila večja kot 60 km/h za Pendolino, pulmani mislim da več kot 70 km/h.
3. Sproženo zasilno ali prisilno zaviranje pri napolnjenem glavnem zračnem vodu, (padec tlaka v GZV izpod 3 bare)

Zaviranje na tirnico za EMG 310 je induktivno in ne mehansko. Se pravi, dovolj je že, da se magneti približajo tirnici ali narahlo sedejo na njo.


Tale podatek ne drži in za to sem kriv jaz....zavedel sem @Dolfe-ta. Zavora se aktivira pri hitrosti višji od 45 km/h in položaju zaviralnika "Hitro zaviranje".....podatki so za Pendolino. In polnjenje baterij mora delovati....torej brez pomožnih pretvornikov EM zavore ni.


Mislim pa, da mora na vagonih biti menjalo v položaju rapido, da je zavora sploh aktivna.

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

Objavljeno: 20.12.2010, 6:51
Napisal/-a Dolfe
Saj ti številčni podatki o mejnih hitrostih niti niso tako pomembni. Važni so le pogoji za njeno delovanje. In brez napajanja z el. napetostjo je vse mrtvo, oz. neaktivno.

In kolikor mi je znano, obstajata dva sistema EM zavore. Induktivni in torni. Kdo, oz. katero tirno vozilo ima katerega, je pa že drugo vprašanje, na katerega sam ne vem točnega odgovora. Zdi pa se mi, da ima EMV 310 Pendolino induktivni sistem, med tem ko naj bi imel pulman od Mimare tornega. Vsaj zdi se mi, da je tako. Katerega ima HŽ nagibni DMV pa mi ni znano.

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

Objavljeno: 20.12.2010, 12:52
Napisal/-a Gorchi
cokla napisal/-a:Mislim pa, da mora na vagonih biti menjalo v položaju rapido, da je zavora sploh aktivna.

A je to oni položaj R+Mg na zavornem stikalu ob boku vagona?

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

Objavljeno: 20.12.2010, 13:19
Napisal/-a cokla
Gorchi napisal/-a:
cokla napisal/-a:Mislim pa, da mora na vagonih biti menjalo v položaju rapido, da je zavora sploh aktivna.

A je to oni položaj R+Mg na zavornem stikalu ob boku vagona?


Ja....

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

Objavljeno: 20.12.2010, 13:19
Napisal/-a Dolfe
Je tako. :wink:

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

Objavljeno: 03.05.2013, 15:16
Napisal/-a grega

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

Objavljeno: 03.05.2013, 16:14
Napisal/-a preglednik
Kako pa se magnetna tirna zavora obnaša na tirničnih stikih? So sploh dovoljeni?

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

Objavljeno: 05.05.2013, 17:10
Napisal/-a TERMINATOR
:roll: Tale "induktivni" sistem me bega.

Le kako bi z dvema 200kVA pretvornikoma izničil kinetično, da bi imel občutek, kako zavira kot hudič?
:lol: Strojniki pač.

LP