Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1772
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a Signal » 25.07.2009, 7:06

Dolfe napisal/-a:...
Tole, z zavoro mi nikakor ne potegne.
...
Da pa bi DMG-ju crknilli kar trije sistemi za zaviranje, to pa je skorajda nemogoče. Razen če že povprej, dva od treh nista delovala in so se vseeno vozili. Ampak, v to preprosto ni mogoče verjeti.
...

Tole o treh sistemih zaviranja mi ni jasno.
Lahko napišeš več o teh?

Lp Signal


P. S.
Še en članek o tragediji
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 25.07.2009, 7:33

Če bi bil natančnejši, bi mora napisati kar 5 (pet) neodvisnih zavornih sistemov. Ta DMG jih vsekakor mora imeti, čeprav ga ne poznam. Prepričan sem, da ima vgrajene naslednje zavorne sisteme:


1. Vzmetna pritrdilna zavora (po domače ročna). V skrajni sili, ko bi šlo za kožo, bi se poslužili tudi te.

2. Indirektna pneumatska zavora. Klasika pri vseh vlakih.

3. Direktna zavora (neposredna) zavora, katera je najčešče uporabljana.

4. Hidravlična zavora. Zaviranje s pomočjo hidravlične turbine (prenosnika).

5. Elektromagnetna zavora, ki je nameščena pod podstavimi vozički.

Takšna oprema bi lahko bila vgrajena v te The RegioSwinger 612. Možne so sicer medsebojne kombinacije, ampak nič bistveno drugačnega. To primerjavo sem podal z našimi Pendolini in Desiroji, ki so sodobniki tega Bomardiera.
Torej, lahko crkne eden. Nikakor pa ne vsi hkrati, saj so nekateri od naštetih, sistema "trotel-ziher".
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1772
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a Signal » 25.07.2009, 8:53

Dolfe napisal/-a:Če bi bil natančnejši, bi mora napisati kar 5 (pet) neodvisnih zavornih sistemov. Ta DMG jih vsekakor mora imeti, čeprav ga ne poznam. Prepričan sem, da ima vgrajene naslednje zavorne sisteme:
...
2. Indirektna pneumatska zavora. Klasika pri vseh vlakih.

3. Direktna zavora (neposredna) zavora, katera je najčešče uporabljana.
...

Hvala.

MMG, katere naše DMG imajo direktne zavore?

Pa še to. Ali bi pomagalo peskanje v primeru, če so bile tirnice zamaščene?



Lp S
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3092
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 25.07.2009, 8:59

A bi kateri od sistemov zaviranja deloval, če bi bili tir mastni?
Na nekaterih posnetkih se vidi da se na tirih nekaj nahaja!
Rečeno je tudi bilo, da so ta dan škropili pragove!?
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
space
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 407
Pridružen: 06.01.2009, 20:39

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a space » 25.07.2009, 9:07

če je drežina zletela po tem takem so tiri mastni se vam ne zdi?
Pa lah ma nagibni ne vem kolko vrst zavor.
Zadnjič spremenil space, dne 25.07.2009, 9:09, skupaj popravljeno 1 krat.
ursika
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 183
Pridružen: 29.09.2005, 10:22
Kraj: Kjer ni železnice...

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a ursika » 25.07.2009, 9:08

Živijo!

Men pa tut sumljivo poškodovan deluje tale vlak. Kako se lahk garnitura tako poškoduje kot kažejo slike, če se ni prevrnila (mislim na zadnji vagon...). Zgleda tako, da je že po useku šlo izven tračnic in se je nad prepadom, k sreči, le ustavil (je bila plast gramoza, peska, šodra, česarkoli že dovolj globoka, da je ustavila drsenje?)... Na videu se tut vidi odtrgana vrata v useku...
Pa tista deformacija proge? Če bi se vlak na tistem mestu iztiril, potem bi v bistvo izskočil s tirov pod progo, sam tale je pa mal bosa, al kako? Pri, predvidevam, precej visoki hitrosti... Je možno, da se glajzi sami od sebe tak deformirajo v vročini? Al je drezina s svojo kamikaze furo brez žlajfov to nardila? Je drezina tut iztirla? Kako se je pa ustavla v klancu, če niso delal žlajfi? Al uni sistemi za zaviranje ne morejo delovat hkrati, pa je zato tak drvela mimo kraja nesreče...

No, mal naglas razmišljam...

Pa ja ni bil un Blejec tisti Anglež, ki občuduje vlake in hod redno muzejca slikat...
LP
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 25.07.2009, 9:21

Vsi naši DMG in EMG imajo direktno zavoro. Hm, za Fiata 813 nisem čisto ziher, ampak mislim da jo tudi mora imeti.

MMG, Siemensov Desiro 312 ima direktno zavoro malce drugače rešeno, ampak nič bistveno drugačnega.

Peskanje vsekakor pomaga. In kot je videti na tej sliki, ima možnost peskanja. Vprašanje pa je, če je bilo kaj peska v peskovnikih.

V primeru zamaščenih tirnic bi prišla do zelo zadovoljivega učinka elektro magnetna zavora.


Če še malce ugibamo o vzroku iztirjenja, se pojavljata dva ključna faktorja, ki napeljujeta na deformacijo tira.

1. Četudi je strojevodja iz kakršnega koli vzroka prehitro zapeljal v tisti del proge, kjer se začno krivine, DMG vseeno ne bi smel kar tako iztiriti. Naš Desiro npr. ima lastno maso le 78 ton, pa se drži tira kot klop. Hrvaški Bombardier jih naj bi imel kar 116.

2. Pri gledanju filmčka o naletu drezine je videti, da je pridrvela do snemalca že iztrjena. Torej je verjetno iztirila na istem mestu. Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 25.07.2009, 9:29

Res je Urši. Do iztirjenja je prišlo že precej prej, tako da je ta vlak dobro podrajsal skozi usek in najbrž povzročil kar nekaj dodatnih poškodb potnikom.
In drezina se je v glavnem ustavila tako hitro le zaradi iztirjenja.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1772
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a Signal » 25.07.2009, 10:18

_Borsig_ napisal/-a:...
Na nekaterih posnetkih se vidi da se na tirih nekaj nahaja!
Rečeno je tudi bilo, da so ta dan škropili pragove!?

Menda še obstajajo sredstva za zatiranje plevelov, ki so mešanica zaščitnega sredstva in mineralnega (?) olja.
Mislim pa, da na HŽ niso tako neumni, da bi škropili progo s tovrstnim "oljem".
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1772
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a Signal » 25.07.2009, 10:34

Dolfe napisal/-a:...
Če še malce ugibamo o vzroku iztirjenja, se pojavljata dva ključna faktorja, ki napeljujeta na deformacijo tira.

1. Četudi je strojevodja iz kakršnega koli vzroka prehitro zapeljal v tisti del proge, kjer se začno krivine, DMG vseeno ne bi smel kar tako iztiriti. Naš Desiro npr. ima lastno maso le 78 ton, pa se drži tira kot klop. Hrvaški Bombardier jih naj bi imel kar 116.
...

Koliko pa vpliva višina težišča na stabilnost?
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9227
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 25.07.2009, 11:00

Premosorazmerno... :roll:
Zakaj pa znižujemo podvozje avtotov?
Sem si kupil M izvedbo podvozja (nižje težišče, vsklajenost vzmetenja (vzmet, blažilnik)...) :lol: :lol:

Vsekakor pa obnašanje lokomotive in voz ni odvisno samo od težišča...so še veliko bolj pomembne zadeve...

Katere sile delujejo na voz, si lahko ogledamo na sliki 15 v knjigi Vekoslava Juha: Opis in vzdrževanje vlečenih vozil-voz, SŽ, Ljubljana 1990

Slika

Zakaj pa vozilo iztiri?
Poglejmo si v knjigo Lokomotive, ki jo je napisal Joza Serdar, Zagreb 1977 in sicer poglavje o meji iztirjenja...
(na žalost nobenega"frajhand" prevoda zaradi zahtevnosti tematike....)

Slika


...če koga zanima nadaljevanje...sami neki sinusi in kozinusi... :roll: #-o

Slika

Slika

Slika

To velja pri normalnih pogojih proge (vzdrževana proga po predpisih), sicer nastopajo dodatne sile... :roll:

O drugih vzrokih za iztirjenje glej wikipedijo (na žalost angleško...)

http://en.wikipedia.org/wiki/Derailment
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 25.07.2009, 12:00, skupaj popravljeno 5 krat.
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1937
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a Mojster_Strojevodja » 25.07.2009, 11:04

@Dolfe: ti k si izkušen 'šofer' Siemensa, razmišljam lahko tudi o tej vrjanti: če je ta zadeva kej podobna našemu Siemensu, ki ob spodrsavanju in vsem hitrim - zasilnim zavoram avtomatično ne sproži peskanja. In je pač res bila situacija, da so bli glajzi zamazani, pač s čemer koli že, strojevodja pa v trenutku 'panike' ni sprožil peskanja. Pa takšen padec kot je. Kaj praviš?
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1243
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a desiro » 25.07.2009, 11:19

Če te bombadierji niso primerni za HŽ proge, se je potrebno vprašat če so EMG 310 primerni za naše recimo Divača-Koprer

Lp Nejc
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 25.07.2009, 11:20

Padec tam sploh ni tako strašen. Samo 15‰. Premalo, da bi zavrt vlak pospeševal le zaradi padca. Še prej pa je bila proga v horizontali.

Tukaj je filmček,ki prikazuje Robelovo drezino na drugi strani useka. Ni govora o famoznih 100 km/h. Tako na učk bi rekel 40 - 50 km/h. Več ji ne bi dal. Poleg tega, pa naj bi voznika povprej še izkočila iz te drezine. Pri recimo 80 km/h je hudo malo možnosti, da bi kaskader preživel. Zagotovo pa bi imel zelo hude poškodbe. O tem pa niso ničesar poročali.

Morda se motim, ampak čedalje bolj sem prepričan, da hitrost ni bila glavni dejavnik tega žalostnega ID-ja.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1937
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Re: Na hrvaškem iztiril nagibni vlak - mrtvi...

OdgovorNapisal/-a Mojster_Strojevodja » 25.07.2009, 11:39

Se strinjam da je tukile mogu it hudič srat na tavelik kup.
Če ne gre uporabi večje kladivo.

"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."

"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov