Kaj se dogaja?
Re: Kaj se dogaja?
Zdaj je pa že bolj jasno. 541 je verjetno čakala za trapezno zvezo, daleč preko prepeljevalne poti IS.
Sem pa slišal od fantov od SV, da je tudi eno kretnico prerezalo, kar še potrjuje, de je 541 bila dovolj daleč za IS. Povedali pa so tudi, da je le en vagon imel flohštele od zaviranja. In to zelo poštene
Sem pa slišal od fantov od SV, da je tudi eno kretnico prerezalo, kar še potrjuje, de je 541 bila dovolj daleč za IS. Povedali pa so tudi, da je le en vagon imel flohštele od zaviranja. In to zelo poštene
Re: Kaj se dogaja?
.....čudn', čudn'.... ...ampak žal resnično.....
Re: Kaj se dogaja?
glavno da ni poškodovanih, je pa po murphijevem zakonu trčenje poškodovalo ravno najbolj potrebne lokomotive
Re: Kaj se dogaja?
lp Nejc[/quote]
Nejc....menda je imel US na stoj...ampak, če ti zavore ne držijo se teško ustaviš....ampak-počakajmo na komisijo, da ugotovi kaj se je dogajalo. Ker lahko zaidemo...prehitro.[/quote]
Pišem iz prve roke. Oktobra koncu 70. let okoli 03.30 uri na Štajerskem. Zaradi slabe zavrtosti vlaka na krajšem padcu sem se odločil, ustaviti vlak na postaji. S postajnim delavcem sva pri pregledu zavor v vlaku ugotovila zavrto lok in en madžarski Eas. Po odpravi napake vlak odpeljal do končne postaje. Obiskati sem moral tudi "Prešernovo", čeprav nič kriv,
Drugi primer sem imel na aktualni postaji. V Ljubljani je bila "leteča" menjava. Na padcu iz Ravbarkomande sem posumil v pomanjkanje RZM-a. Ob uporabi popolnega zavrtja sem se ustavil po okoli 1500m na postaji. Po pregledu zavor in ponovnem izračunu RZM-a max hitrost zmanjšali na 45km/h. V Sežani osebno obvestil strojevodjo "goricianarja". Po temeljitem pregledu zavor vlak odpeljali v dveh delih. V obeh primerih sem imel čez postajio prevoz. V nasprotnem primeru bi se lahko končalo tako kot v aktualnem primeru ali pa še bolj tragično.
Nejc....menda je imel US na stoj...ampak, če ti zavore ne držijo se teško ustaviš....ampak-počakajmo na komisijo, da ugotovi kaj se je dogajalo. Ker lahko zaidemo...prehitro.[/quote]
Pišem iz prve roke. Oktobra koncu 70. let okoli 03.30 uri na Štajerskem. Zaradi slabe zavrtosti vlaka na krajšem padcu sem se odločil, ustaviti vlak na postaji. S postajnim delavcem sva pri pregledu zavor v vlaku ugotovila zavrto lok in en madžarski Eas. Po odpravi napake vlak odpeljal do končne postaje. Obiskati sem moral tudi "Prešernovo", čeprav nič kriv,
Drugi primer sem imel na aktualni postaji. V Ljubljani je bila "leteča" menjava. Na padcu iz Ravbarkomande sem posumil v pomanjkanje RZM-a. Ob uporabi popolnega zavrtja sem se ustavil po okoli 1500m na postaji. Po pregledu zavor in ponovnem izračunu RZM-a max hitrost zmanjšali na 45km/h. V Sežani osebno obvestil strojevodjo "goricianarja". Po temeljitem pregledu zavor vlak odpeljali v dveh delih. V obeh primerih sem imel čez postajio prevoz. V nasprotnem primeru bi se lahko končalo tako kot v aktualnem primeru ali pa še bolj tragično.
Re: Kaj se dogaja?
V Primorskih je pisalo: lažje oškodovan je strojevodja žive (nategnjene vratne vezi), ker ga je sunek vrgel na tla, v Reganu sta se pa na sunek pripravila.kvak napisal/-a:glavno da ni poškodovanih, je pa po murphijevem zakonu trčenje poškodovalo ravno najbolj potrebne lokomotive
Katere lokomotive pa niso potrebne pri nas.....
Re: Kaj se dogaja?
verjetno se bolj rabi 664 in 541 kot pa 342, 644Čufarca napisal/-a:V Primorskih je pisalo: lažje oškodovan je strojevodja žive (nategnjene vratne vezi), ker ga je sunek vrgel na tla, v Reganu sta se pa na sunek pripravila.kvak napisal/-a:glavno da ni poškodovanih, je pa po murphijevem zakonu trčenje poškodovalo ravno najbolj potrebne lokomotive
Katere lokomotive pa niso potrebne pri nas.....
Re: Kaj se dogaja?
Če je človek nepripravljen (tako kot je menda bil strojevodja Žive), potem je poškodba lahko posledica padca ali kakšnega drugega, sekundarnega, dogodka. Sicer pa je bil, kot sem že napisal, gotovo sunek v Živi dosti močnejši kot v Reganu, saj je Regan za seboj imel dosti večjo maso celega vlaka, ki je sunek v dobršnji meri ublažila. Čisto enako, kot je to bilo v primeru trka na Jesnicah, ko je Fiat dodobra pretreslo, Živi pa sta se ustavili dokaj mirno (če odštejemo iztirjenje in siceršnje poškodbe zaradi trka).Čufarca napisal/-a:lažje oškodovan je strojevodja žive (nategnjene vratne vezi), ker ga je sunek vrgel na tla, v Reganu sta se pa na sunek pripravila.
LP, Metod
Re: Kaj se dogaja?
Zakaj si ne pogledate tirne sheme postaje Prestranek, pa vam bo vse jasno. Lokomotiva lahko čaka na istem tiru, pa ima vseeno uvozeči vlak zagotovljene vse pogoje za uvoz, vključno s prepeljevalno potjo. In ker je vlak prevozil IS in ga ni ustavil niti avto stop, so najverjetneje res odpovedale zavore in tu ne more biti govora o odgovornosti strojevodje ali prometnika.
Re: Kaj se dogaja?
Ne rabiš pametovat s tirnimi shemami. Če je bilo tako, kot je napisal @igor72, tirna shema z vsem skupaj nima nič, namesto Žive bi lahko bil tudi drug vlak, ki bi čakal na US na drugi strani postaje. Edina pomoč tirne sheme v tem primeru bi bila, da bi prometnik Regana z vlakom poslal na tir 204 Ali pa na drugi tir na odprti progi proti Pivki.Timy napisal/-a:Zakaj si ne pogledate tirne sheme postaje Prestranek, pa vam bo vse jasno. Lokomotiva lahko čaka na istem tiru, pa ima vseeno uvozeči vlak zagotovljene vse pogoje za uvoz, vključno s prepeljevalno potjo.
Seveda če bi prometnik pravočasno izvedel to, da ima vlak težave z zavorami, česar pa najbrž nista vedela niti strojevodja in pomočnik do trenutka, ko sta začela vlak ustavljati malce pred svojim US. Vprašanje če je bil čas da bi takrat o tem obveščala prometnika... Lahko pa sta o tem prometnika celo obvestila, pa je prometnik raje pustil vlak peljati po prevoznem tiru kot pa da bi tvegal iztirjenje v kakšnem odklonu.
Če pa že omenjaš tirno shemo: če tiri (postajni če že omenjaš tirno shemo) niso opremljeni z MTS, potem je v primeru da gori nekaj stoji, to zasedeni tir in za uvažajoči vlak prepeljevalna pot ni zagotovoljena.
LP, Metod
Re: Kaj se dogaja?
Tir je razdeljen na več odsekov in res ne vem, kaj ti tu ni jasno.
Re: Kaj se dogaja?
Do trka je prišlo že na odprti progi takoj za postajo - če se je zgodilo tako kot je bilo napisano in kot se vidi tudi iz fotografij PGD Slavina. Kar pomeni, da je tirna shema same postaje nerelevantna. To, da je tir razdeljen na odseke s signali (IS, US ali prostornimi) pri tem nima kaj dosti, isto bi se lahko vlaku z nedelujočimi zavorami zgodilo na odprti progi, opremljeni z APB (nalet na spredaj stoječi vlak).
LP, Metod
Re: Kaj se dogaja?
Saj smo lahko pametni, a ne
Recimo, da se je Živa iz tira 2 preko kretnic 30 in 31 umaknila na tir 303. Tam je krepko preko prepeljevalne poti Is in lahko mirno čaka. Regan bi se moral ustaviti pred Is in se preko kretnic 28 in 29 umakniti na 202 in potem nazaj na postajo.
Mogoče
Recimo, da se je Živa iz tira 2 preko kretnic 30 in 31 umaknila na tir 303. Tam je krepko preko prepeljevalne poti Is in lahko mirno čaka. Regan bi se moral ustaviti pred Is in se preko kretnic 28 in 29 umakniti na 202 in potem nazaj na postajo.
Mogoče
Re: Kaj se dogaja?
Točno tako!ŽAT32 napisal/-a:Saj smo lahko pametni, a ne
Recimo, da se je Živa iz tira 2 preko kretnic 30 in 31 umaknila na tir 303. Tam je krepko preko prepeljevalne poti Is in lahko mirno čaka. Regan bi se moral ustaviti pred Is in se preko kretnic 28 in 29 umakniti na 202 in potem nazaj na postajo.
Mogoče
Re: Kaj se dogaja?
mkx napisal/-a:Ne rabiš pametovat s tirnimi shemami. Če je bilo tako, kot je napisal @igor72, tirna shema z vsem skupaj nima nič, namesto Žive bi lahko bil tudi drug vlak, ki bi čakal na US na drugi strani postaje. Edina pomoč tirne sheme v tem primeru bi bila, da bi prometnik Regana z vlakom poslal na tir 204 Ali pa na drugi tir na odprti progi proti Pivki.Timy napisal/-a:Zakaj si ne pogledate tirne sheme postaje Prestranek, pa vam bo vse jasno. Lokomotiva lahko čaka na istem tiru, pa ima vseeno uvozeči vlak zagotovljene vse pogoje za uvoz, vključno s prepeljevalno potjo.
Seveda če bi prometnik pravočasno izvedel to, da ima vlak težave z zavorami, česar pa najbrž nista vedela niti strojevodja in pomočnik do trenutka, ko sta začela vlak ustavljati malce pred svojim US. Vprašanje če je bil čas da bi takrat o tem obveščala prometnika... Lahko pa sta o tem prometnika celo obvestila, pa je prometnik raje pustil vlak peljati po prevoznem tiru kot pa da bi tvegal iztirjenje v kakšnem odklonu.
Če pa že omenjaš tirno shemo: če tiri (postajni če že omenjaš tirno shemo) niso opremljeni z MTS, potem je v primeru da gori nekaj stoji, to zasedeni tir in za uvažajoči vlak prepeljevalna pot ni zagotovoljena.
mkx napisal/-a:Ne rabiš pametovat s tirnimi shemami. Če je bilo tako, kot je napisal @igor72, tirna shema z vsem skupaj nima nič, namesto Žive bi lahko bil tudi drug vlak, ki bi čakal na US na drugi strani postaje. Edina pomoč tirne sheme v tem primeru bi bila, da bi prometnik Regana z vlakom poslal na tir 204 Ali pa na drugi tir na odprti progi proti Pivki.Timy napisal/-a:Zakaj si ne pogledate tirne sheme postaje Prestranek, pa vam bo vse jasno. Lokomotiva lahko čaka na istem tiru, pa ima vseeno uvozeči vlak zagotovljene vse pogoje za uvoz, vključno s prepeljevalno potjo.
Seveda če bi prometnik pravočasno izvedel to, da ima vlak težave z zavorami, česar pa najbrž nista vedela niti strojevodja in pomočnik do trenutka, ko sta začela vlak ustavljati malce pred svojim US. Vprašanje če je bil čas da bi takrat o tem obveščala prometnika... Lahko pa sta o tem prometnika celo obvestila, pa je prometnik raje pustil vlak peljati po prevoznem tiru kot pa da bi tvegal iztirjenje v kakšnem odklonu.
Če pa že omenjaš tirno shemo: če tiri (postajni če že omenjaš tirno shemo) niso opremljeni z MTS, potem je v primeru da gori nekaj stoji, to zasedeni tir in za uvažajoči vlak prepeljevalna pot ni zagotovoljena.
Re: Kaj se dogaja?
...Zavarovanje vozne poti obsega:...vozno pot do glavnega signala, ki je v "legi" Stoj + 50 metrov prepeljevalne poti!!!.... ...od tam naprej se pa lahko nahaja karkoli (drug vlak, druga lok, vagoni, itd)... ....od prevoza IS (predvidenega mesta zaustavitve vlaka) do trčenja je bilo pa cca 10 sekund..... ....časa za ukrepanje čez glavo... ....fizika, fantje, tud' osnovnošolska je zadost'...