Kaj se dogaja?

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Odgovori
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Zdaj je pa že bolj jasno. 541 je verjetno čakala za trapezno zvezo, daleč preko prepeljevalne poti IS.
Sem pa slišal od fantov od SV, da je tudi eno kretnico prerezalo, kar še potrjuje, de je 541 bila dovolj daleč za IS. Povedali pa so tudi, da je le en vagon imel flohštele od zaviranja. In to zelo poštene :!:
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a holding »

.....čudn', čudn'.... #-o ...ampak žal resnično.....
kvak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 385
Pridružen: 18.07.2009, 16:34

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a kvak »

glavno da ni poškodovanih, je pa po murphijevem zakonu trčenje poškodovalo ravno najbolj potrebne lokomotive
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a Florjan »

lp Nejc[/quote]

Nejc....menda je imel US na stoj...ampak, če ti zavore ne držijo se teško ustaviš....ampak-počakajmo na komisijo, da ugotovi kaj se je dogajalo. Ker lahko zaidemo...prehitro.[/quote]

Pišem iz prve roke. Oktobra koncu 70. let okoli 03.30 uri na Štajerskem. Zaradi slabe zavrtosti vlaka na krajšem padcu sem se odločil, ustaviti vlak na postaji. S postajnim delavcem sva pri pregledu zavor v vlaku ugotovila zavrto lok in en madžarski Eas. Po odpravi napake vlak odpeljal do končne postaje. Obiskati sem moral tudi "Prešernovo", čeprav nič kriv,
Drugi primer sem imel na aktualni postaji. V Ljubljani je bila "leteča" menjava. Na padcu iz Ravbarkomande sem posumil v pomanjkanje RZM-a. Ob uporabi popolnega zavrtja sem se ustavil po okoli 1500m na postaji. Po pregledu zavor in ponovnem izračunu RZM-a max hitrost zmanjšali na 45km/h. V Sežani osebno obvestil strojevodjo "goricianarja". Po temeljitem pregledu zavor vlak odpeljali v dveh delih. V obeh primerih sem imel čez postajio prevoz. V nasprotnem primeru bi se lahko končalo tako kot v aktualnem primeru ali pa še bolj tragično.
Čufarca
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 127
Pridružen: 02.11.2009, 15:56

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a Čufarca »

kvak napisal/-a:glavno da ni poškodovanih, je pa po murphijevem zakonu trčenje poškodovalo ravno najbolj potrebne lokomotive
V Primorskih je pisalo: lažje oškodovan je strojevodja žive (nategnjene vratne vezi), ker ga je sunek vrgel na tla, v Reganu sta se pa na sunek pripravila.

Katere lokomotive pa niso potrebne pri nas.....
kvak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 385
Pridružen: 18.07.2009, 16:34

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a kvak »

Čufarca napisal/-a:
kvak napisal/-a:glavno da ni poškodovanih, je pa po murphijevem zakonu trčenje poškodovalo ravno najbolj potrebne lokomotive
V Primorskih je pisalo: lažje oškodovan je strojevodja žive (nategnjene vratne vezi), ker ga je sunek vrgel na tla, v Reganu sta se pa na sunek pripravila.

Katere lokomotive pa niso potrebne pri nas.....
verjetno se bolj rabi 664 in 541 kot pa 342, 644
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a mkx »

Čufarca napisal/-a:lažje oškodovan je strojevodja žive (nategnjene vratne vezi), ker ga je sunek vrgel na tla, v Reganu sta se pa na sunek pripravila.
Če je človek nepripravljen (tako kot je menda bil strojevodja Žive), potem je poškodba lahko posledica padca ali kakšnega drugega, sekundarnega, dogodka. Sicer pa je bil, kot sem že napisal, gotovo sunek v Živi dosti močnejši kot v Reganu, saj je Regan za seboj imel dosti večjo maso celega vlaka, ki je sunek v dobršnji meri ublažila. Čisto enako, kot je to bilo v primeru trka na Jesnicah, ko je Fiat dodobra pretreslo, Živi pa sta se ustavili dokaj mirno (če odštejemo iztirjenje in siceršnje poškodbe zaradi trka).
LP, Metod
Timy
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 78
Pridružen: 21.12.2012, 12:11
Kraj: Vstala Primorska

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a Timy »

Zakaj si ne pogledate tirne sheme postaje Prestranek, pa vam bo vse jasno. Lokomotiva lahko čaka na istem tiru, pa ima vseeno uvozeči vlak zagotovljene vse pogoje za uvoz, vključno s prepeljevalno potjo. In ker je vlak prevozil IS in ga ni ustavil niti avto stop, so najverjetneje res odpovedale zavore in tu ne more biti govora o odgovornosti strojevodje ali prometnika.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a mkx »

Timy napisal/-a:Zakaj si ne pogledate tirne sheme postaje Prestranek, pa vam bo vse jasno. Lokomotiva lahko čaka na istem tiru, pa ima vseeno uvozeči vlak zagotovljene vse pogoje za uvoz, vključno s prepeljevalno potjo.
Ne rabiš pametovat s tirnimi shemami. Če je bilo tako, kot je napisal @igor72, tirna shema z vsem skupaj nima nič, namesto Žive bi lahko bil tudi drug vlak, ki bi čakal na US na drugi strani postaje. Edina pomoč tirne sheme v tem primeru bi bila, da bi prometnik Regana z vlakom poslal na tir 204 #-o Ali pa na drugi tir na odprti progi proti Pivki.
Seveda če bi prometnik pravočasno izvedel to, da ima vlak težave z zavorami, česar pa najbrž nista vedela niti strojevodja in pomočnik do trenutka, ko sta začela vlak ustavljati malce pred svojim US. Vprašanje če je bil čas da bi takrat o tem obveščala prometnika... Lahko pa sta o tem prometnika celo obvestila, pa je prometnik raje pustil vlak peljati po prevoznem tiru kot pa da bi tvegal iztirjenje v kakšnem odklonu.

Če pa že omenjaš tirno shemo: če tiri (postajni če že omenjaš tirno shemo) niso opremljeni z MTS, potem je v primeru da gori nekaj stoji, to zasedeni tir in za uvažajoči vlak prepeljevalna pot ni zagotovoljena.
LP, Metod
Timy
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 78
Pridružen: 21.12.2012, 12:11
Kraj: Vstala Primorska

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a Timy »

Tir je razdeljen na več odsekov in res ne vem, kaj ti tu ni jasno.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a mkx »

Do trka je prišlo že na odprti progi takoj za postajo - če se je zgodilo tako kot je bilo napisano in kot se vidi tudi iz fotografij PGD Slavina. Kar pomeni, da je tirna shema same postaje nerelevantna. To, da je tir razdeljen na odseke s signali (IS, US ali prostornimi) pri tem nima kaj dosti, isto bi se lahko vlaku z nedelujočimi zavorami zgodilo na odprti progi, opremljeni z APB (nalet na spredaj stoječi vlak).
LP, Metod
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Saj smo lahko pametni, a ne :wink:
Recimo, da se je Živa iz tira 2 preko kretnic 30 in 31 umaknila na tir 303. Tam je krepko preko prepeljevalne poti Is in lahko mirno čaka. Regan bi se moral ustaviti pred Is in se preko kretnic 28 in 29 umakniti na 202 in potem nazaj na postajo.
Mogoče :-|
Timy
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 78
Pridružen: 21.12.2012, 12:11
Kraj: Vstala Primorska

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a Timy »

ŽAT32 napisal/-a:Saj smo lahko pametni, a ne :wink:
Recimo, da se je Živa iz tira 2 preko kretnic 30 in 31 umaknila na tir 303. Tam je krepko preko prepeljevalne poti Is in lahko mirno čaka. Regan bi se moral ustaviti pred Is in se preko kretnic 28 in 29 umakniti na 202 in potem nazaj na postajo.
Mogoče :-|
Točno tako!
negec69
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 54
Pridružen: 13.02.2011, 15:30

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a negec69 »

mkx napisal/-a:
Timy napisal/-a:Zakaj si ne pogledate tirne sheme postaje Prestranek, pa vam bo vse jasno. Lokomotiva lahko čaka na istem tiru, pa ima vseeno uvozeči vlak zagotovljene vse pogoje za uvoz, vključno s prepeljevalno potjo.
Ne rabiš pametovat s tirnimi shemami. Če je bilo tako, kot je napisal @igor72, tirna shema z vsem skupaj nima nič, namesto Žive bi lahko bil tudi drug vlak, ki bi čakal na US na drugi strani postaje. Edina pomoč tirne sheme v tem primeru bi bila, da bi prometnik Regana z vlakom poslal na tir 204 #-o Ali pa na drugi tir na odprti progi proti Pivki.
Seveda če bi prometnik pravočasno izvedel to, da ima vlak težave z zavorami, česar pa najbrž nista vedela niti strojevodja in pomočnik do trenutka, ko sta začela vlak ustavljati malce pred svojim US. Vprašanje če je bil čas da bi takrat o tem obveščala prometnika... Lahko pa sta o tem prometnika celo obvestila, pa je prometnik raje pustil vlak peljati po prevoznem tiru kot pa da bi tvegal iztirjenje v kakšnem odklonu.

Če pa že omenjaš tirno shemo: če tiri (postajni če že omenjaš tirno shemo) niso opremljeni z MTS, potem je v primeru da gori nekaj stoji, to zasedeni tir in za uvažajoči vlak prepeljevalna pot ni zagotovoljena.
mkx napisal/-a:
Timy napisal/-a:Zakaj si ne pogledate tirne sheme postaje Prestranek, pa vam bo vse jasno. Lokomotiva lahko čaka na istem tiru, pa ima vseeno uvozeči vlak zagotovljene vse pogoje za uvoz, vključno s prepeljevalno potjo.
Ne rabiš pametovat s tirnimi shemami. Če je bilo tako, kot je napisal @igor72, tirna shema z vsem skupaj nima nič, namesto Žive bi lahko bil tudi drug vlak, ki bi čakal na US na drugi strani postaje. Edina pomoč tirne sheme v tem primeru bi bila, da bi prometnik Regana z vlakom poslal na tir 204 #-o Ali pa na drugi tir na odprti progi proti Pivki.
Seveda če bi prometnik pravočasno izvedel to, da ima vlak težave z zavorami, česar pa najbrž nista vedela niti strojevodja in pomočnik do trenutka, ko sta začela vlak ustavljati malce pred svojim US. Vprašanje če je bil čas da bi takrat o tem obveščala prometnika... Lahko pa sta o tem prometnika celo obvestila, pa je prometnik raje pustil vlak peljati po prevoznem tiru kot pa da bi tvegal iztirjenje v kakšnem odklonu.

Če pa že omenjaš tirno shemo: če tiri (postajni če že omenjaš tirno shemo) niso opremljeni z MTS, potem je v primeru da gori nekaj stoji, to zasedeni tir in za uvažajoči vlak prepeljevalna pot ni zagotovoljena.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a holding »

...Zavarovanje vozne poti obsega:...vozno pot do glavnega signala, ki je v "legi" Stoj + 50 metrov prepeljevalne poti!!!.... :idea: ...od tam naprej se pa lahko nahaja karkoli (drug vlak, druga lok, vagoni, itd)... :evil: ....od prevoza IS (predvidenega mesta zaustavitve vlaka) do trčenja je bilo pa cca 10 sekund..... :^o ....časa za ukrepanje čez glavo... #-o ....fizika, fantje, tud' osnovnošolska je zadost'...
Odgovori