Kaj se dogaja?

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 30.10.2014, 10:09

Pa še se bo.....
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
kenedy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 123
Pridružen: 18.09.2011, 13:12
Kraj: okolica dolenjske

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a kenedy » 31.10.2014, 6:56

Pozdravljeni zanima me če je še pri nas žarjav ali so ga že peljali nazaj v Ljubljano,
pa še to če bodo Kanarčka peljali v Ljubljano.
hvala za informacijo.
Uporabniški avatar
sikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 880
Pridružen: 28.01.2012, 20:10
Kraj: Dolenjska

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a sikos » 31.10.2014, 9:58

Žerjav je v tem trenutku v Grosuplju, na poti v Ljubljano.
Baje se danes odsek proge odpre, ali je že?
Danes storite prijazno dejanje "kar tako". Kadar naredite nekaj dobrega za druge, postanete sami srečnejši.
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1757
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a Signal » 31.10.2014, 10:49

ŽAT32 napisal/-a:...
Ko pa se stojevodje na postajah jezijo, kako slabo je obveščanje čuvajev, pa prometniki sploh ne vedo, da imajo skupino na progi.
...


Kot da bi bral rubriko Saj ni res, pa je. :mrgreen:
Prijeten preostanek dneva
Signal
Ivan Mali
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: 01.06.2014, 20:04

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a Ivan Mali » 31.10.2014, 10:58

Reden ali ne, je čisto vseeno. Skupina mora imeti čuvaja, ki je sproti obveščen o vožnji vsakega vlaka.

Bi pa znali dolenjski strojevodje povedati, da dogodek ni bil ravno nepričakovan. Bežanje delavcev s proge pred vlakom je skoraj vsakdanje. Pred dvema tednoma so ravno med tema dvema postajama na progi pozabili umakniti samokolnico. Prejšni teden bi do podobnega naleta skoraj prišlo pri Mirni peči.


Da to o obveščanju drži, in tudi v tem primeru je tako bilo. Ko se enkrat čuvaj prijavi s skupino, je njegovo delovno mesto novo službeno mesto, tako kot so to odjavnice, postajališča, nakladališča .... In za to mesto veljajo pravila na enak način kot to veljajo za fiksna podrejena mesta. V kolikor je vozni čas od postaje do takšnega mesta krajši kot 5 minut je potrebno obvezno dajati za vsak vlak ne glede na to ali je reden ali izreden ali predčasen telefonsko predavizo s predvidenim časom odhoda. Če je vozni čas daljši od 5 minut in če čuvaj ob prijavi skupine zaradi narave del ne zahteva izrecno predaviziranje za vsak vlak se upošteva, da je čuvaj že obveščen o rednem prometu z izvlečkom iz voznega reda, ki ga mora imeti pri sebi tako kot strojevodja vozni red vlak ali prometnik grafikon.
Predvidevam, da se pri tem dogodku točno že ve, kdo nosi odgovornost za nastalo nesrečo. Vsekakor to nista prometnika sosednjih postaj, saj bi bila takoj suspendirana , tako pa sta nadaljevala z delom v svojih izmenah. Popolnoma drugače bi bilo , če bi na bager naletel tovorni vlak, ki bi vozil predčasno ( že minuta predčasno ne bi smela bit), tu pa bi bilo sporno lahko marsikaj od neobveščanja čuvaja o predčasni vožnji, o izrednem vlaku in tudi strojevodja bi bil na paleti z morebitnim krajšanjem voznih časov. Slednje bi bilo pa prav zoprno za vse udeležene strani.
Žal mislim, da je daleč v najslabšem položaju ravno čuvaj. Podrobnosti ne poznam, kaj je bilo v sami delovni skupini, kaj se je dogajalo, vendar tudi njegov zagovor- nekje sem ga prebral, da ga niso kao poslušali oziroma, da so bili delavci kot ovce razpršeni vsepovsod- je slab, neprepričljiv. Če je bilo res tako bi moral poklicati prometnika, da naj zadrži vlak, če pa ne bi dobil zveze pa bi, saj veste tisto, tečeš proti vlaku in mahaš nad glavo v krogu karkoli že imaš pri sebi. Tu čuvaj niti ne bi rabil biti preveč ustvarjalen, saj je signalna zastavica njegova obvezna oprema. če je imel čuvaj kakršnekoli težave z delavci bi moral skupino razpustiti in ne dovoliti nikakršnih del v nadaljevanju.
In ko sem že omenil zvezo, je to velik problem pri takšnih varovanjih skupin saj gre večinoma za področja, ki so slabo ali pa sploh ne pokrita s signalom GSM, progovni telefoni so daleč ali morda celo neuporabni, no in GSM se itak uradno ne sme uporabljati za sporazumevanje.
Če pa je skupina brez železniškega čuvaja pa nima kaj iskati blizu profila proge. Izvršilno osebje od prometnikov, strojevodij bi jih morali prijaviti oziroma odstranit stran od tirov, če opazijo da nekdo rovari blizu tirov.

Na odseku od Nm do Črnomlja pa v zadnjem času motorniki podoživljajo kar težke trenutke. Poleg že omenjene posvaljkane samokolnice, kije spravila motornik v delavnico, sta se dva motornika dan ali dva pred zgornjim iztirjenjem tudi poškodovala z mletjem trupla jelena, ki se je po trku še zaplel v nove tirnice, ki čakajo v tiru na remont. Mesec dni nazaj pa je bil onesposobljen še eden ob naletu na avto na enem izmed cestnih prehodov.
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 31.10.2014, 19:03

Naj si grejo v Divačo pogledat kako se zvočno in svetlobno varuje delovišče.Poljski telefon in pol pismeni Bosanc s čredo Šiptarjev pa je formula za katastrofo. Delavna skupina že dolgo ni več 10 fizikalcev in čuvaj.Ampak so tu tudi delavni stroji,kobre za podbijanje,..........Mogoče za razmislek predpisodajalcu za novo formulacijo delavne skupine in novimi sredstvi varovanja.Ga ni med strojevodji človeka,ki ne bi vsaj kdaj presenetil delavce ali pa delavni stroj.Pred mojim vlakom so bežali par dni nazaj med Koprivo in Dutovljami.Dajmo napredovati še v takih stvareh in srečati 21 stoletje.Ne samo z nekimi GSM-R preseravanji,po progi pa si pošiljamo še dimne signale.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 190
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a Urban91 » 31.10.2014, 20:33

In kaj so delali med Koprivo in Dutovljami :?:
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1091
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a ŽAT32 » 31.10.2014, 20:49

Ivan Mali napisal/-a:tečeš proti vlaku in mahaš nad glavo v krogu karkoli že imaš pri sebi.


Dan ali dva pred nesrečo ravno na tem odseku, pa pri Mirni peči prejšni teden se je na tak način reševalo situacijo.
Bager se je kukr ukajlal med šine in ni mogel ven :hmm


Nurmi napisal/-a:pol pismeni Bosanc s čredo Šiptarjev pa je formula za katastrofo.


Iz lastnih izkušenj.
Zunanji izvajalec. Bager na eni strani proge koplje luknjo na drugi strani. Čuvaja nobenega (ker jih poznam). Na vprašanje, kako se misli pred vlakom umakniti, mi mirno odgovori, da "nema frke, imam čuvaja". No, ta kukr čuvaj je "bio na stanici, pa je prepiso vozni red". Na nekih Sportskih novostih je imel načečkan vozni red potniških vlakov. Zamujeni, predčasni, tovorni, izredni vlaki......"Ma nemoj da sereš, idi svojim putem, majku ti, vidiš da radimo za vas", je pa odgovor, ko začneš težiti z prijavo skupine, prenosnimi progovnimi opozorilniki, fonogrami, obrazci....
Jaz pa študiram neke pravilnike, hodim na šolanja, na izpite, inšpektor mi brska po ročnem beležniku, po P-43, P-12.....Ma za koga neki :evil: :evil:
draganm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 171
Pridružen: 08.02.2011, 17:41
Kraj: primorska

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a draganm » 31.10.2014, 22:52

Ivan Mali napisal/-a:
Reden ali ne, je čisto vseeno. Skupina mora imeti čuvaja, ki je sproti obveščen o vožnji vsakega vlaka.

Bi pa znali dolenjski strojevodje povedati, da dogodek ni bil ravno nepričakovan. Bežanje delavcev s proge pred vlakom je skoraj vsakdanje. Pred dvema tednoma so ravno med tema dvema postajama na progi pozabili umakniti samokolnico. Prejšni teden bi do podobnega naleta skoraj prišlo pri Mirni peči.


Da to o obveščanju drži, in tudi v tem primeru je tako bilo. Ko se enkrat čuvaj prijavi s skupino, je njegovo delovno mesto novo službeno mesto, tako kot so to odjavnice, postajališča, nakladališča .... In za to mesto veljajo pravila na enak način kot to veljajo za fiksna podrejena mesta. V kolikor je vozni čas od postaje do takšnega mesta krajši kot 5 minut je potrebno obvezno dajati za vsak vlak ne glede na to ali je reden ali izreden ali predčasen telefonsko predavizo s predvidenim časom odhoda. Če je vozni čas daljši od 5 minut in če čuvaj ob prijavi skupine zaradi narave del ne zahteva izrecno predaviziranje za vsak vlak se upošteva, da je čuvaj že obveščen o rednem prometu z izvlečkom iz voznega reda, ki ga mora imeti pri sebi tako kot strojevodja vozni red vlak ali prometnik grafikon.
Predvidevam, da se pri tem dogodku točno že ve, kdo nosi odgovornost za nastalo nesrečo. Vsekakor to nista prometnika sosednjih postaj, saj bi bila takoj suspendirana , tako pa sta nadaljevala z delom v svojih izmenah. Popolnoma drugače bi bilo , če bi na bager naletel tovorni vlak, ki bi vozil predčasno ( že minuta predčasno ne bi smela bit), tu pa bi bilo sporno lahko marsikaj od neobveščanja čuvaja o predčasni vožnji, o izrednem vlaku in tudi strojevodja bi bil na paleti z morebitnim krajšanjem voznih časov. Slednje bi bilo pa prav zoprno za vse udeležene strani.
Žal mislim, da je daleč v najslabšem položaju ravno čuvaj. Podrobnosti ne poznam, kaj je bilo v sami delovni skupini, kaj se je dogajalo, vendar tudi njegov zagovor- nekje sem ga prebral, da ga niso kao poslušali oziroma, da so bili delavci kot ovce razpršeni vsepovsod- je slab, neprepričljiv. Če je bilo res tako bi moral poklicati prometnika, da naj zadrži vlak, če pa ne bi dobil zveze pa bi, saj veste tisto, tečeš proti vlaku in mahaš nad glavo v krogu karkoli že imaš pri sebi. Tu čuvaj niti ne bi rabil biti preveč ustvarjalen, saj je signalna zastavica njegova obvezna oprema. če je imel čuvaj kakršnekoli težave z delavci bi moral skupino razpustiti in ne dovoliti nikakršnih del v nadaljevanju.
In ko sem že omenil zvezo, je to velik problem pri takšnih varovanjih skupin saj gre večinoma za področja, ki so slabo ali pa sploh ne pokrita s signalom GSM, progovni telefoni so daleč ali morda celo neuporabni, no in GSM se itak uradno ne sme uporabljati za sporazumevanje.
Če pa je skupina brez železniškega čuvaja pa nima kaj iskati blizu profila proge. Izvršilno osebje od prometnikov, strojevodij bi jih morali prijaviti oziroma odstranit stran od tirov, če opazijo da nekdo rovari blizu tirov.

Na odseku od Nm do Črnomlja pa v zadnjem času motorniki podoživljajo kar težke trenutke. Poleg že omenjene posvaljkane samokolnice, kije spravila motornik v delavnico, sta se dva motornika dan ali dva pred zgornjim iztirjenjem tudi poškodovala z mletjem trupla jelena, ki se je po trku še zaplel v nove tirnice, ki čakajo v tiru na remont. Mesec dni nazaj pa je bil onesposobljen še eden ob naletu na avto na enem izmed cestnih prehodov.


Se nebi strinjal,če se prijavi začasno službeno mesto,ne mora čuvaj nič izrecno zahtevat,ampak je obvezno obveščanje.Predaviza se pa daje :.sosednji postaji ,če je hitrost na enem delu proge večja kot 120 km/h ali pa če je vozni čas do naslednje postaje krajši kot 5 minut in pa VSEM službenim mestom do naslednje postaje ne glede na vozni čas ali hitrost.Ne vem,kje si pobral ,da ni treba dajat če je vozni čas do službenega mesta daljši kot 5 minut ...od kar ni zvonca so predavize obvezne vsem vmesnim službenim mestom.
Zadnjič spremenil draganm, dne 31.10.2014, 23:04, skupaj popravljeno 1 krat.
Timy
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 78
Pridružen: 21.12.2012, 12:11
Kraj: Vstala Primorska

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a Timy » 31.10.2014, 23:04

Tako je; predaviza se daje vsem službenim mestom na progi (vsaj nekdo, ki se je učil za zpite =D> ).
draganm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 171
Pridružen: 08.02.2011, 17:41
Kraj: primorska

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a draganm » 31.10.2014, 23:07

Ahhh izpiti....
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a Tono » 01.11.2014, 0:27

Glede na zgoraj zapisano lahko le ugotovim, da je vse skupaj en hudičev kaos in lahkomiselnost in samo sreča je, da ni konkretno zaropotalo že prej.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Ivan Mali
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: 01.06.2014, 20:04

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a Ivan Mali » 01.11.2014, 7:17

Morda je res kaos.

@draganm

Se strinjam s tabo in s tem, da se ta določila tako razumejo in da bi moral biti tudi v tem primeru čuvaj predaviziran o odhodu tega nesrečnega rednega vlaka. Vendar prometniki, vsaj na dolenjski progi je tako, sprejemajo fonograme progovnih varnostnih čuvajev v dveh variantah. Po eni čuvaji zahtevajo obveščanje in po drugi ne zahtevajo. Če gre za zadnjo varianto, se čuvajev o vožnjah rednih vlakov posebej ne obvešča, predavizira. In nihče ne prigovarja na to, mislim, da je celo v tem primeru v Semiču bilo tako in verjamem, da so preiskovalci dnevnike s fonogrami temeljito pregledali.
Očitno je tako, in tu sem v svojem prejšnjem postu naredil tudi sam napako (zgolj v imenovanju mesta na progi), da se vsako čuvajevo mesto na progi takoj ne tretira kot službeno mesto in za katera veljajo določila o predaviziranju, ki si jih ti pravilno ugotovil.

V 166. členu prometnega pravilnika piše:

(2) Če čuvaj zaradi terenskih razmer ali slabih vidnostnih pogojev (ostri loki, predori, mostovi, useki, nasipi. megla ipd.) ne more tako pravočasno opozoriti delovne skupine, da prihaja vlak oziroma, da čas od opozorila čuvaja, da prihaja vlak, ne zadostuje, da bi se delavci in njihovo orodje do prihoda vlaka varno umaknili, mora čuvaj pred začetkom del obvestiti progovnega prometnika oziroma prometnika o delu delovne skupine ter zahtevati obveščanje o vožnji vlakov in progovnih vozil. V zahtevi mora navesti mesto in čas začetka ter konca predvidenega dela delovne skupine. V tem primeru je mesto dela službeno mesto.

Se pravi, to mesto na progi postane službeno mesto le če čuvaj zahteva obveščanje o vožnjah vseh vlakov. Kraj nesreče ne poznam, glede na slike terena in na sporno obnašanje delavcev pa se postavlja vprašanje zakaj se čuvaj, v kolikor moja predvidevanja držijo, da ni šlo za zahtevano predaviziranje, ni odločil za obvezno obveščanje.

Pa še to. Zanimivo bi bilo vedeti, če so bili sploh izpolnjeni osnovni pogoji, da se je odprlo to delovno mesto na progi in to je 151 čl. PP točka 2: Službeno mesto progovnega čuvaja mora biti s (progovnim, železniškim ) telefonom povezano s sosednjima postajama ali s centrom vodenja prometa.

Prepričan sem, da bodo kmalu pristojni izdali nove okrožnice o tem in zaostrili politiko dela pri teh čuvajih, če ne drugega določili obvezno predaviziranje za vse primere ne glede na to kaj misli o tem čuvaj.
Uporabniški avatar
grikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 401
Pridružen: 22.06.2007, 16:45

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a grikos » 01.11.2014, 8:23

Do problemov pride kadar dela več izvajalcev na istem odseku. Prometnik (glede na postajni poslovni red) obvešča največ dve službeni mesti, tretjega gladko zavrne... Pritiski z vrha so da morata prejekta GSM-R in ECTS laufat, zato pa delajo brez obveščanja, kar seveda predstavlja dodaten riziko.

Tukaj gre posebna zahvala bedaku, ki je sklenil pogodbo, da SŽ-Infrastruktura GH holdingu zagotovi toliko čuvajev, kolikor jih ta zahteva ali pa plača pogodbeno kazen (cena je seveda na ključ, tak da si lahko izvajalci izmislijo da hočejo 2000 čuvajev 24 ur na dan pa jih bo stalo enako, če jih ne morejo dobiti toliko boljše, ker dobijo keš iz penalov) - teh pa seveda ni, zato se sedaj razporeja na čuvajsko mesto vsak, ki ima "papir" pa če je sposoben za to delo ali ne. (delavci vodenja prometa sicer imajo ta "papir", vendar so seveda nedotakljivi in se jih ne sme poslat na progo).

Glede komentarjev nekaterih forumašev, ki delajo v skupini SŽ o svojih sodelavcih kot polpismenih bosancih, ki namesto, da bi delali berejo sportske pa samo to:
imam univerzitetno izobrazbo in sem na nekem položaju v firmi, pa mi do sedaj še na misel ni prišlo, da bi se do kakega zaposlenega obnašal žaljivo glede na njegovo poreklo ali delovno mesto (pa naj bo to čistilka ali kdorkoli drug).
Zadnjič spremenil grikos, dne 01.11.2014, 8:55, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 01.11.2014, 8:51

Lahko midva leporečiva in sadiva rožice.Dejstvo je tako kot sem napisal.Besede Bosanc se sramujemo Slovenci.Bosanci so na to ponosni.Da pa so določeni čuvaji pol pismeni je pa dejstvo.15 let sem jim dajal predavize.Da krampajo v glavnem "zunanji" Šiptarji je tudi dejstvo.Zato mi ne drži moralne če ,ne moreš na stvari gledati direkt take kot so.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov