Ivan Mali napisal/-a:Morda je res kaos.
@draganm
Se strinjam s tabo in s tem, da se ta določila tako razumejo in da bi moral biti tudi v tem primeru čuvaj predaviziran o odhodu tega nesrečnega rednega vlaka. Vendar prometniki, vsaj na dolenjski progi je tako, sprejemajo fonograme progovnih varnostnih čuvajev v dveh variantah. Po eni čuvaji zahtevajo obveščanje in po drugi ne zahtevajo. Če gre za zadnjo varianto, se čuvajev o vožnjah rednih vlakov posebej ne obvešča, predavizira. In nihče ne prigovarja na to, mislim, da je celo v tem primeru v Semiču bilo tako in verjamem, da so preiskovalci dnevnike s fonogrami temeljito pregledali.
Očitno je tako, in tu sem v svojem prejšnjem postu naredil tudi sam napako (zgolj v imenovanju mesta na progi), da se vsako čuvajevo mesto na progi takoj ne tretira kot službeno mesto in za katera veljajo določila o predaviziranju, ki si jih ti pravilno ugotovil.
V 166. členu prometnega pravilnika piše:
(2) Če čuvaj zaradi terenskih razmer ali slabih vidnostnih pogojev (ostri loki, predori, mostovi, useki, nasipi. megla ipd.) ne more tako pravočasno opozoriti delovne skupine, da prihaja vlak oziroma, da čas od opozorila čuvaja, da prihaja vlak, ne zadostuje, da bi se delavci in njihovo orodje do prihoda vlaka varno umaknili, mora čuvaj pred začetkom del obvestiti progovnega prometnika oziroma prometnika o delu delovne skupine ter zahtevati obveščanje o vožnji vlakov in progovnih vozil. V zahtevi mora navesti mesto in čas začetka ter konca predvidenega dela delovne skupine. V tem primeru je mesto dela službeno mesto.
Se pravi, to mesto na progi postane službeno mesto le če čuvaj zahteva obveščanje o vožnjah vseh vlakov. Kraj nesreče ne poznam, glede na slike terena in na sporno obnašanje delavcev pa se postavlja vprašanje zakaj se čuvaj, v kolikor moja predvidevanja držijo, da ni šlo za zahtevano predaviziranje, ni odločil za obvezno obveščanje.
Pa še to. Zanimivo bi bilo vedeti, če so bili sploh izpolnjeni osnovni pogoji, da se je odprlo to delovno mesto na progi in to je 151 čl. PP točka 2: Službeno mesto progovnega čuvaja mora biti s (progovnim, železniškim ) telefonom povezano s sosednjima postajama ali s centrom vodenja prometa.
Prepričan sem, da bodo kmalu pristojni izdali nove okrožnice o tem in zaostrili politiko dela pri teh čuvajih, če ne drugega določili obvezno predaviziranje za vse primere ne glede na to kaj misli o tem čuvaj.
Ta druga varianta zame ne obstaja.Če se misli delovna skupina na progi prijavit,potem mora zagotoviti čuvaja in stalno telefonsko zvezo.To je potem začasno delovno mesto na progi in predaviza,pa tudi vsa ostala obveščanja o prometu vlakov so obvezna.Če delovna skupina čuvaja ne misli imet,potem me nima kaj klicarit in se prijavljat brez obveščanja,kajti v takem primeru zame ne obstaja in je za vse početje odgovoren vodja del in eventuelni čuvaj,ki misli,da obveščanja ne potrebuje.Delovne skupine,ki ne zahteva obveščanja niti pod razno ne bom vpisoval v prometni dnevnik,ali kamor koli drugam.Do takih skupin nima prometnik nobene odgovornosti.