Kaj se dogaja?

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 652
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a 038 » 15.08.2019, 7:56

Mislim da iztirjenja v RT nista bila na isti kretnici. Vceraj na tisti kretnici kot leta 2012, citadela pa na kretnici višje. Naj me popravi kdo, a tako je razvidno iz slik.
Do sedaj so zmeraj iskali krivce, vzroka niso znali ali želeli nikoli poiskati.
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4526
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a igor72 » 15.08.2019, 8:50

Tudi če nista bili isti kretnici...takih, potencialnih točk, ki kar kličejo po ID jih je ratalo eno morje...infra je u qurcu...totalno!!!
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3445
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a mkx » 15.08.2019, 10:09

Problem je v tem, da nehajo vzdrževat infrastrukturo v trenutku, ko se začne razmišljati o kakšnem večjem posegu (recimo o rekonstrukciji). Kar verjetno naredijo tudi drugod saj res nima smisla vlagati denarja v nekaj, kar ne bo več dolgo. Ampak pri nas traja faza razmišljanja desetletja (in vmes infrastruktura razpade na prafaktorje), drugod pa leta (in vmes infrastruktura nekako preživi).
LP, Metod
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 557
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 15.08.2019, 12:45

Zdravo!
V vsakem primeru sta oba nesrečna vlaka peljala preko 3 kretnic. 1, 3 in 4. Kretnici 1 in 3 sta bili postavljeni obakrat v odklon, kretnica 4 pa prvič v odklon (vozna pot na postajni tir 3),pri zadnjem ID pa v premo (vozna pot na postajni tir 2). Tako nekako sem razvozlal s pomočjo posnetkov in uradne skice SŽ za tirno shemo. Seveda pa se lahko tudi motim in se bom v takem primeru brez problema posipal s pepelom.

Bližnja kretnica 2 tukaj ni relevantna.

Lep pozdrav - Peter
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3207
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 16.08.2019, 18:01

038 napisal/-a:Tudi za Kranj bi bilo zanimivo vedeti vzrok iztirjenja!


Vegavost tira kot posledica slepe usedline. Na Verdu je počila os, Zidani Most pa tehnična nepravilnost na kretnici številka 25.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 652
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a 038 » 16.08.2019, 19:32

Sedaj te pa prosim @Re4/4, kaj to pomeni vegavost tira kot posledica slepe usedline?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3207
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 16.08.2019, 19:57

038 napisal/-a:Sedaj te pa prosim @Re4/4, kaj to pomeni vegavost tira kot posledica slepe usedline?


Nisem iz te stroke...Bi pa rekel, da zaradi gnilih pragov in slabega ustroja je prišlo do usedline tira in posledično vegavosti. Po domače zanič tir, ker se ga ne vzdržuje.
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 200
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a Urban91 » 16.08.2019, 20:12

V Kranju kjer je prišlo do iztirjenja, je kretnica z betonskimi pragovi. Če je posledica iztirjenja na novi kretnici slepa usedlina, potem nevem kakšno vzdrževanje imamo. :cry:
kitak
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 30.08.2017, 11:32
Kraj: rogatec

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a kitak » 17.08.2019, 7:04

Urban91 napisal/-a:V Kranju kjer je prišlo do iztirjenja, je kretnica z betonskimi pragovi. Če je posledica iztirjenja na novi kretnici slepa usedlina, potem nevem kakšno vzdrževanje imamo. :cry:


Ne ne, ko je bilo istirenje so bli stari uničeni leseni pragovi nato pa je bla zapora in so sanirali ter položili kretnice z betonskimi pragovi.
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 200
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a Urban91 » 17.08.2019, 8:20

Kretnici 1 in 2 sta z betonskimi pragovi, kretnica 6 pa z lesenimi. Iztirjenja je bilo na kretnici 6, kjer gre proga v varovalni tir. Moja napaka... #-o
EG 3100
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 476
Pridružen: 16.05.2007, 12:53
Kraj: Primorska

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a EG 3100 » 20.08.2019, 11:18

Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4287
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 20.08.2019, 12:29

Presenetljivo dober članek na to temo:

https://www.24ur.com/novice/slovenija/z ... ktura.html


Ima pa nekaj stvari, s katerimi se ne strinjam, oziroma so napačne.
1) Članek vehemnetno trdi, da vozi vlak iz Ljubljane v Koper
Še večji prihranek na času bi bil na progi Ljubljana–Koper, kjer danes vlak potuje 220, hitrejši nagibni vlak pa 201 minuto

Čudno počasi...., v nedeljo je vozil navadni vlak 2h 21 min (no vsaj po voznem redu)

2) Tračnice S49 (oziroma po novem E49) ne morejo biti razlog za iztirjenje na kretnici. Na določenih progah se takšne tračnice rabijo, oziroma so se rabile, tudi za 30t osni pritisk pri hitrosti 50 km/h. Bi rekel, da je prej na delu nesrečna kombinacija kretnice in 3 osnega podstavka na čuveni seriji 363, ki prevladuje med iztirjenji (vsa 3 v Rt po navedbah članka)....
Seveda je pa unikatno izvajati remont najbolj obremenjene proge (v okolici postajališča Lj-Polje) s tračnicami E49 leta 2018. In to neko prastaro čudo iz Zenice (vsaj po odtisnjenih številkah)...
EG 3100
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 476
Pridružen: 16.05.2007, 12:53
Kraj: Primorska

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a EG 3100 » 20.08.2019, 12:43

No sedaj pa prilijmo nekaj kerozina na te kretnice. :mad1

Tir do Luke je bil odprte konec leta 67. Kretnica je bila menjana s kretnico S49 v letu 93. Pretovor leta 1970 1,5 mio ton, leta 1980 2 mio ton, leta 1990 4 mio ton. Torej do menjave z obstoječo okretnico je šlo čez približno 60 mio ton tovora. Pretovor leta 2000 je bil okrog 4,5 mio ton, 2010 9. mio ton, 2015 11 mio ton, 2018 14 mio ton. Od 1993 do polovice 2019 pa je šlo čez to kretnico približno 190 mio ton tovora.

Poglejmo še kretnico v Kranju (S49 letnik 1986) in v Rimskih Toplicah (S49 letnik 1980)!

V letu 2018 je bilo za celo Slovenijo naročenih 8 kretnic UIC 60, v letošnjem letu 7 kretnic UIC 60. Pri tem je seveda modernizacija Zidani Most-Šentilj izvzeta, ker gre za nadgradnje.

Podbijalke pa se tudi skorajda več ne pojavljajo po koprski progi...

Toliko o vzdrževanju in varnosti... A se vam zdi, da g. Dušan Mes in Matjaž Kranjc vesta o čem govorita :?:
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3561
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 20.08.2019, 14:26

Ljubitelj napisal/-a:Bi rekel, da je prej na delu nesrečna kombinacija kretnice in 3 osnega podstavka na čuveni seriji 363, ki prevladuje med iztirjenji (vsa 3 v Rt po navedbah članka)....

Če kaj prav vem je tukaj avtor prispevka brcnil v temo, Citadelo je namreč vlekel moped, kateri ni iztiril ampak vagona za njim. Obstaja več variant zakaj bi lahko prišlo do iztirjenja na tej kretnici, o katerih pa ne bom razpravljal, za pojasnitev tega so pristojni drugi. Je pa včeraj Mes v Odmevih dejal, da se bo "nesrečni" par kretnic prestavil cca 200 metrov "višje" na ravni del proge.
Tine
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4287
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Kaj se dogaja?

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 20.08.2019, 14:26

Bilo je rečeno, da je iztirjenje v Kranju bilo posledica nekakšne "slepe" usedline, torej defelta v spodnjem ustroju. V RT so iztirili 3 vlaki v zadnjih 7 letih, vsi z serijo 363. mene pa zanima nekaj drugega, ve se, da se geometrija proge občasno (v skladu s pravilniki) pregleduje (glej MAv merilni voz). Ali to pomeni, da ta merilni voz prepelje tudi kretnice v odklon, ali vozi samo v premo? kako pa je s primerljivostjo podatkov sorazmerno lahkega merilnega voza in lokomotive, oziroma vagonov s precej večjo osno obremenitvijo. Vsakdanji pogled od blizu pokaže kar znatno posedanje pragov pod lokomotivo in ne pod nekimi lahkimi garniturami.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov