Kaj se dogaja?

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Odgovori
Uporabniški avatar
sikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1038
Pridružen: 28.01.2012, 20:10
Kraj: Dolenjska

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a sikos »

Iztiril Kanarček na progi Metlika - Ljubljana v bližini Birčne vasi.

https://www.dolenjskanews.com/foto-pri- ... iril-vlak/
Danes storite prijazno dejanje "kar tako". Kadar naredite nekaj dobrega za druge, postanete sami srečnejši.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a trocken »

Ups, kar grdo zgleda. Še en kanarček v odpis.
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 948
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a SIMY »

Vzrok je bilo podrto drevje, ki je bilo zunaj progovnega pasu in je padlo na železniško progo.

https://www.rtvslo.si/crna-kronika/zara ... nih/654700
Uporabniški avatar
1borna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 251
Pridružen: 28.05.2011, 17:00

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a 1borna »

Danas je Bojan Dremelj na Fb objavio slike dolaska dizalica iz Austrije u Zidani most
SlikaSlikaSlikaSlika
Uporabniški avatar
1borna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 251
Pridružen: 28.05.2011, 17:00

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a 1borna »

Ima još Bojanovih slika koje su nastale ranije
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
Početak pripreme terena za dizalice
SlikaSlika
Lokomotiva spomenik je premještena na drugo privremeno mjesto
Slika
Tu je Glasbena dvorana
Slika
Uporabniški avatar
1borna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 251
Pridružen: 28.05.2011, 17:00

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a 1borna »

Danas je nastala gužva
SlikaSlika
Na malom prostoru je puno velikih vozila
SlikaSlika
Slaže se konstrukcija velike dizalice
SlikaSlika
Odozgora se to vidi najbolje
Slika
TheDarkSpirit
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 71
Pridružen: 12.03.2022, 22:07

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a TheDarkSpirit »

A bo jutri res skozi Zidani most Emono in Citadello vozil Regan?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

sedaj je priložnost, da se Zidanmoščanke in Zidanmoščani dokopljejo do parkirnega prostora pri železniški postaji.

Sigurno se bi našel kdo, ki sesedaj cijazi z avtom do tam, do kjer vozi vlak, da bi na postaji parkiral in se odpeljal z vlakom.
Pa cela Nemčija, v vsaki zakotni vasi ima parkirni prostor ob železniški postaji.
Teren je utrjen zaradi zahtev postavitve avtodvigal.
Izkoristite priložnost, pojdite zahtevat parkirni prostor pred železniško postajo, to je sedaj moderno... :fraca

Spomenik se da na viličar ali pa jim ga Felbermayr sedaj zastonj premakne k transformatorski postaji.
Ja, transformatorski postaji ob železniški postaji.

Novinarji, obstaja razlika med transformatorjem in transformatorsko postajo, Ni vam potrebno študirati elektrotehnike, dovolj je, če pogledate v SSKJ.
Ob Savi pa leži prevrnjen transformator.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

če bi kdo želel kaj več vedeti o tem, kako se pripravi in izvede varen prevoz izrednega tovora, se lahko vpiše na fakulteto za logistiko v Celju (Univerza v Mariboru).
Takšen prevoz, da se na poti ne prevrne :roll:

Ali pa prebere diplomsko nalogo o prevozu 260-tonskega transformatorja (novinarji: ne transformatorske postaje) na naslednji povezavi:

https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?id=54503&lang=eng

:pamet

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a desiro »

železocestnik napisal/-a: 21.01.2023, 15:31 Pozdravljeni,

če bi kdo želel kaj več vedeti o tem, kako se pripravi in izvede varen prevoz izrednega tovora, se lahko vpiše na fakulteto za logistiko v Celju (Univerza v Mariboru).
Takšen prevoz, da se na poti ne prevrne :roll:

Ali pa prebere diplomsko nalogo o prevozu 260-tonskega transformatorja (novinarji: ne transformatorske postaje) na naslednji povezavi:

https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?id=54503&lang=eng

:pamet

pozdrav
Darko
Tale naloga je napisana bolj v stilu samo da je, "Vlak bodo sestavili na postaji Ljubljana Črnuče za vleko vlaka pa se bo uporabila lokomotiva 541." Takšen feler si nekako pri diplomskem delu ravno ne moreš privoščiti....
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

diplomsko nalogo sem dodal zato, da se vidi, kako zahteven je takšen prevoz transformatorja, da se vidi, da takšen prevoz zahteva skrbne priprave in izvedbo vseh udeleženih v projektu,
da zahteva tudi od upravitelja omrežja, da opravi svoje dolžnosti itd.

V nalogi je prikazan nakladalni profil, svetli profil proge in problemi, ki nastajajo pri prevozu izrednega tovora.
Pokaže se, da nastane prvi zaplet, ko vagon za prevoz transformatorja zapelje na progo z radijem 250 m...

Predvsem pa sem izbral to nalogo, ker je v njem primer, kako izbrati primeren vagon za prevoz transformatorja.

Seveda so v nalogi napake, tudi tipkovne, vendar v tem trenutku to ni važno. Poglejte si doktorate po slovenskih fakultetah, pa se lahko primete za glavo #-o

Takšna prevračanja izrednih tovorov si v Sloveniji ne bi smeli dovoliti. To je vprašanje, ali je razvoj tehnike v "deželi" na dovolj visokem nivoju ali šepa. In ali jo je obstoječa oblast sposobna dvigniti na višji nivo :-k
In ne mi takoj reči, da se nesreče dogajajo tudi v Avstriji in Nemčiji.
Ja, zaradi "šlamparaja", ki ga v tehničnih razvitih državah preganjajo.

Mi bi pa samo skomignili z rameni :-k

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Javni podatek je takšen, da je podjetje, ki organizira takšen prevoz, sposobno prevažati takšen tovor in ima opremo, ter se ga je tudi zato izbralo. Do sedaj je brez težav prepeljalo štiri ali pet identičnih prevozov na isti trasi (kar se šteje pod referenco), zato jaz ne razumem pisanja, se je zgodila nesreča, to se ne bi smelo, dajmo preganjati. Seveda se ne bi smelo, ampak vsi smo samo iz mesa in krvi in nismo nezmotljivi, zato se tudi to lahko zgodi kjerkoli in kadarkoli. Drži, so se tudi že dogajale takšne stvari na odprti progi, nekje globoko na Švedskem. Nenazadnjen par dni nazaj v Beljaku, klasična nesreča, ki so se že v zgodovini dogajale. Še večje začudenje pa mi je takojšnje pisanje o preganjanju "krivca", saj vzrok ni potrjen. Seveda bo tudi pri nas preganjanje krivca, saj je prevoz tovora zavarovan in zavarovalnica zahteva uradno poročilo, ker dvigovanje in popravilo ali izdelava novega tovora in škoda na infrastrukturi se bosta morali plačati. Pa to ne bo šlo iz žepa SŽ, ampak iz zavarovanja. Modreci pravijo, kdor ne zavaruje, ne bo dolgo na trgu. Prišpara je samo do prve nesreče.

In ni potrebno takoj skočiti v zrak, kako zaostali smo tukaj. ETRA iz Črnuč je zelo cenjena tovarna v nordijskih državah, zato se ničesar ne bo pometlo pod preprogo. V energetiki, v Sloveniji se je zgodilo že marsikaj. Od preboja na generatorju, do havarije na 10 let starem transformatorju, zato imam jaz v tem primeru transformatorja bolj debelo kožo. Se je zgodilo, vse se bo popravilo, svet se pa ne bo podrl, niti pa to ne bo zadnji primer. Materiala za nadgradnjo diplomske pa precej.

Pa tehnika in prevoz tega je po vsej Evropi enaka, zato oblast nima nobene vloge. Vse je bilo v rokah organizatorja prevoza, ki ima kader in reference. Mogoči nesporazumi so vedno lahko, tudi tehnika lahko zataji, nenzadnje astrologi bi dejali, da je za to bil kriv takratni retrogradni merkur...
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

@Re 4/4, pozdravljen,

ja, res je, pet identičnih prevozov je šlo "skozi". To je referenca.
Druga stvar pa je, ali je tak prevoz pripravljen tako kot je treba.
Kaj se je zapletlo, če je petkrat šlo skozi?
Postavi se vprašanje, kako je mogoče prevrniti tovor na specialnem vagonu pri hitrosti skoraj nič km/h.
Ali specialni vagon za prevoz tovora ni bil v brezhibnem stanju, ali je v pripravi prevoza nekaj zatajilo ali pa je pogrešil "voznik" vagona s tem, da je umaknil tovor preveč iz osi in da je to sploh bilo mogoče.

To, da ni možno umakniti tovor preveč iz osi se da tehnično izvesti z zavarovanjem (mehanično ali kako drugače) in potem to ni več v domeni napake voznika, samo še v domeni tistega, ki pripravlja prevoz.
Ja, lahko se dogodi tehnična okvara specialnega vagona, lahko poči batnica hidravličnega cilindra, lahko prereže sornik itd. Ja, to se tehnične okvare, ki se dogajajo.
Ampak to, da ni omejitve premika je pa slabo, da se na to ne pomisli oz. ni izvedeno. Seveda ne vem, če je bilo to v tem primeru izvedeno in se je dogodila "višja sila", torej lom nekega strojnega elementa.

To je ravno tako kot če poči batnica hidravličnega cilindra trajekta po poti na morju. Nekako drugače (tehnično) mora biti zavarovano da se vrata med plovbo ne morejo odpreti. Po domače bi rekel, da morajo biti vrata "zariglana." Spomnimo se, koliko ljudi je zapeljal tisti trajekt v Baltskem morju. Verjetno pa takrat tudi niso opravili raziskave nesreče tako kot bi morali in jo sedaj po tolikih leti obnavljajo.
Sem pa že malo pozabil, kaj je bil napisan vzrok tragedije. Bistvo pa je, da so na sestrskem trajektu bile podobne tehnične okvare kot na tistem, ki se je potopil, pa niso ukrepali.
Več je v poročilu: https://onse.fi/estonia/index.html

Ja, seveda bo potrebno počakati na to, da bo ugotovljen vzrok, zakaj se je prevrnil trafo. Me pa zanima, kdaj bo to. Če greš gledati po spletu, koliko jih je objavljenih s strani države SLO do sedaj, jih bo bolj malo.
V tujini takšna poročila javno objavijo, da se lahko vsi iz tega nekaj naučijo in da se takšne stvari potem ne dogajajo več.

Če se samo spomnimo, kaj se je nemškim projektantom dogodilo, ko so se odločili za "down sizing" pogonskih gredi kolesnih dvojic na hitrih vlakih. So se pa takoj odzvali in tedensko pregledovali vse gredi z ultrazvokom. Seveda na račun varnega prometa. Nastala je ogromna škoda zaradi neizkušenosti projektantov. Verjetno so se vsi iz tega nekaj naučili.

Dogodi se, da odleti kakšnemu tovornjaku, ki je že "v letih" kolo, da mu poči os, na kateri je pritrjeno kolo in kolo začne svojo uničujočo pot. Kjerkoli, na dvorišču, na cesti ali avtocesti. Ja, to je višja sila, za cestna prometna sredstva ni predpisa, da se pregleduje osi koles. Nerodno je le to, če si ravno ti na poti kolesa, ki ima pač neko trajektorijo...

Seveda pa se je najenostavneje učiti na napakah drugih :pamet

Pred letom so me poklicali iz BMW servisa in mi zastonj zamenjali varnostno zračno blazino na volanu (Airbag), ker so ugotovili, da je pri tej seriji (izpred 22 let) bila tehnična napaka. Sicer zaradi tega pri BMW-ju ni bilo velikih stroškov, ker ni v prometu več veliko vozil tiste serije z napako pri Airbag-u :old :igraca

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Si pa veliko napisal, glede na to, da bo še nekaj Save preteklo, preden bodo postavili trafo na drugi vagon in peljali nazaj v Črnuče. Je potrebno še eno zverino od Liebherra pripeljati in sestaviti... Filozofi bi te druageče imeli zelo radi. Ker očitno pa nisi raziskoval. Slovenija je del evropske unije in smo morali sprejeti določene direktive in vsaka železniška nesreča se mora raziskati in v poročilu obvestiti evropsko železniško agencijo, še posebej, če je vpleteno vozilo, ki je registrirano za prevoz po železnici. Ta pa s svojim poročilom obvesti ostale agencije, v primeru, če je potrebno večje opozorilo ali priporočilo Povoženja in podobno se za evropsko agencijo vodi samo statistika. Žal je "trg" v Sloveniji majhen in zanimanja za to poročilo zagotovo ni veliko, da bi morali iskati strežnik za objavo. Morda pa le, saj gre za precej spektakularno nesrečo. In to poročilo lahko dobiš samo na zahtevo, zagotovo jo bo dobil tudi organizator prevoza ampak... vse ključne informacije pa mora vsaka nacionalna železniška agencija javno objaviti v letnem poročilu, do katere lahko prosto dostopamo in so obvezna ker tako zahteva evropska agencija. Torej vprašanje kdaj bo? Ko bo železniški inšpektor raziskal in pridobil vse informacije, ter sestavil poročilo. Prav tako bo verjetno potekala notranja revizija in nadaljno šolanje osebja organizatorja prevoza. Takih, ki se ukvarjajo s težkim transportom je precej in, če je napaka bila posledica slabe komunikacije ali manevra, jih poročilo ne bo v detajle zanimalo... Nekaj zadev sicer je pricurljalo v javnost. Osem metrov pred prevrnitvijo so se ustavili. Vse ostalo pa bo trajalo. Prevrniti takšno zadevo v odklonu! ni težko, če postaviš težišče preveč v smer, v katero že sili sama sila.

Tako to gre vse skupaj. Saj, če pišeš diplomsko ali recenzijo, se velikokrat uporabljajo tudi interna gradiva. Določena lahko dobiš, določena ne, ker so zaupne narave.
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 699
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a 1216-001 »

Če me spomin ne vara,ali niso prevrnili leta nazaj tudi uparjalnik ali nekaj podobnega za jedrsko.Samo bil je pa prevoz po cesti.
Odgovori