Re: Kaj se dogaja?
Objavljeno: 03.07.2019, 15:00
Izogibališče je locirano v razširjenem tunelu T2 na med 13,955 km in 14,875 km.
Dvocevni ali enocevni tunel ni tako preprosta odločitev, kakor tudi ne kako ga vrtati. Načelno pa cena kopanja ne narašča linearno s presekom, ki narašča kvadratno s premerom ampka nekoliko hitreje, odvisno od geoloških pogojev. Našel sem zanimivo študijo Annex 13 Case study on tunnels , linka za prmjduš ne znam skopirt, ki primerja različne načine kopanja in različne izvedve (2x1 tirni, 1x 2 tirni) in pokaže se, da je res 2-tirni tunel najcenejši, relativne cene so ocenili na
-100 cena enotirnega tunela brez reševalnega
-160 enotirni z reševalnim tunelom
-220 dva enotirna tunela prečno povezana
-230 dva enotirna s servisnim tunelom in povezvami
-130 dvotirni tunel
-140 dvotirni tunel z varnostno pregrado
Toda glede na geologijo in varnostne zahteve se mnogo tunelov po letu 2002 koplje v enocevni izvedbi, zlasti najdaljši in vsi kopani z metodo TBM, ki pa je primerna samo za nad 1,5 km dolge tunele (enak čas vrtanja kot klasično), cena je pa malenkost višja kot za klasičen izkop. najdaljši tuneli na 2tdk so ravno na meji, ko bi se lahko smotrno uporabljal izkop TBM, toda vprašanje je geologija. Kras je izrazito neprimeren in izgleda da so strokovnjaki tej metodi v Sloveniji po slabih izkušnjak kpanja dovodov za HE na Soči nenaklonjeni.
Skratka, ni d abi kar tako opletali s tem, kaj je najboljše!
Dvocevni ali enocevni tunel ni tako preprosta odločitev, kakor tudi ne kako ga vrtati. Načelno pa cena kopanja ne narašča linearno s presekom, ki narašča kvadratno s premerom ampka nekoliko hitreje, odvisno od geoloških pogojev. Našel sem zanimivo študijo Annex 13 Case study on tunnels , linka za prmjduš ne znam skopirt, ki primerja različne načine kopanja in različne izvedve (2x1 tirni, 1x 2 tirni) in pokaže se, da je res 2-tirni tunel najcenejši, relativne cene so ocenili na
-100 cena enotirnega tunela brez reševalnega
-160 enotirni z reševalnim tunelom
-220 dva enotirna tunela prečno povezana
-230 dva enotirna s servisnim tunelom in povezvami
-130 dvotirni tunel
-140 dvotirni tunel z varnostno pregrado
Toda glede na geologijo in varnostne zahteve se mnogo tunelov po letu 2002 koplje v enocevni izvedbi, zlasti najdaljši in vsi kopani z metodo TBM, ki pa je primerna samo za nad 1,5 km dolge tunele (enak čas vrtanja kot klasično), cena je pa malenkost višja kot za klasičen izkop. najdaljši tuneli na 2tdk so ravno na meji, ko bi se lahko smotrno uporabljal izkop TBM, toda vprašanje je geologija. Kras je izrazito neprimeren in izgleda da so strokovnjaki tej metodi v Sloveniji po slabih izkušnjak kpanja dovodov za HE na Soči nenaklonjeni.
Skratka, ni d abi kar tako opletali s tem, kaj je najboljše!