Žel. nesreče iz časopisnih arhivov .....

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Žel. nesreče iz časopisnih arhivov .....

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

No,saj ravno ta gomuljka mi ne gre iz glave,ker v kolikor je razlaga dogodka pravilna je bila to bedarija prometnika "par excellence" v zgodovini železnic.
Skratka nerazumljivo neumno
Za čase o katerih je govora, to je 60 - 70 leta, je to bil dokaj pogost pojav. Nekoč sem bil tudi sam pasivno udeležen v takem primeru vožnje na dva različna tira (Lupoglav, takrat v okviru SŽ). Za zanimivost, iztiril je samo vagon #13, potovanje pa smo začeli v petek 13-tega (julij, 1970(+-1)). Vseskupaj pa nič omembe vrednega, razen da smo bili mokri od dežja.
Imam pa vprašanje za Dolfeta, ki pravi, da so bile na gorenjski progi vgrajene ERSVN brez medpostajne odvisnosti. Kolikor moj spomin sega nazaj (koneč 60 let) je na tej progi daljinska komanda. Kako je to zdaj s tem? Proga je bila opremljena tudi z AS naspravami, verjetno prva na območju SŽ. Se je pa enkrat zgodila nesreča (mislim da v Vižmarjih), ker je vlak prevozil signal. Pameten strojevodja je namreč izklopil AS naprava, saj nekaj takega je bilo obdelodanjeno.

LPL
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Žel. nesreče iz časopisnih arhivov .....

Odgovor Napisal/-a holding »

...@ljubitelj, dobro in počasi preberi moj post (malo nazaj v tej temi), pa ti bo veliko stvari jasnih... :idea: ...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Žel. nesreče iz časopisnih arhivov .....

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Holding oprosti da sem te zamenjal za Dolfeta. Ampak lahko pa mi zaupaš od kdaj je na gorenjski progi daljinska komanda. Da pa so bila dela na nje sredi 60 let, oziroma kar leta 1964 pa dobro vem, ker sem bil slučajno takrat na zaključnem izletu na Bledu in smo morali zamenjati vlak za avtobus.

LPL
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Žel. nesreče iz časopisnih arhivov .....

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

AS se mi zdi da so pospešeno začeli ugrajevati šele po nesrečnem naletu Vodopivca v Divači.
Mi pa ni jasno kako je prometniku uspelo to speljati :-k
Postavljena vozna pot,vlak ti navozi stisneš TRVP potem imaš minuto in pol LZK,ta čas ti uvozi tudi parna......Pa še ti uspe zmetati po tleh.
Postavljati je moral pod vlakom z TPK ker so bile kretnice zasedene,pa spet je toliko skregano z logiko,da meji že naj sabotažo.
Z logiko ERSV Naprave nea-ne gre skupaj pa da ga j....!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Žel. nesreče iz časopisnih arhivov .....

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Nurmi napisal/-a:No,saj ravno ta gomuljka mi ne gre iz glave,ker v kolikor je razlaga dogodka pravilna je bila to bedarija prometnika "par excellence" v zgodovini železnic.
Skratka nerazumljivo neumno [-o<
Ob izteku prejšnega tisočletja se je nekaj podobnega zgorilo tudi v Višnji Gori. Res da so takrat vso signalizacijo in kretnice tam postavljali še "na roke".

V Šentlovrencu se je zutraj pripetil ID s smrtnim izidom, posledica tega je bila "štala" na celotni dolenski progi (zamude). Zaradi tega je prihajalo do izrednih križanj vlakov. Eno izmed teh izrednih križanj je bilo tudi v Višnji Gori, kjer je uslužbenec med uvozom Kanarčka spremenil lego kretnice. Uvoz je bil seveda v razdvoj.
Tine
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Žel. nesreče iz časopisnih arhivov .....

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Neumnost zato ker je bila postaja varovana z relejno tehniko,drugače smo imeli demonstracijo vožnje v razdvoj pri mehanski napravi tudi na Mostu na Soči,še kako leto nazaj. :wink:
Za Nurnmija v živo! :mrgreen:

PS: Nekaj post-ov nazaj se je omenjala Borovnica,mislim da je leta nazaj iztirila tudi ruda na uvoznih kretnica,mislim da ravno pri našem Gregotu Kovačiču.Podrobnosti sem pozabil,ker so mi šle tedaj še druge stvaeri po glavi,samo mislim da je šlo za tehnično napako na vagonu.
Pa spet ruda v Braniku,ker je sesulo bandaž,.......... je bilo kar nekaj tega svoje čase.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Re: Žel. nesreče iz časopisnih arhivov .....

Odgovor Napisal/-a Florjan »

27.11.1964 je bila dokončana elektrifikacija proge Ljubljana- Jesenice, zato je bila v tistem času skoraj vsakodnevna zapora zaradi montaže voznega voda.
27.11.1978 pa je od Vižmarjev do Sl. Javornika pričela delovati TK (telekomanda).
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Žel. nesreče iz časopisnih arhivov .....

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Še dobr, da ima Florjan bogat arhiv...

V eni temi pa smo to tudi potrdili...
železocestnik napisal/-a:Elektrifikacija gorenjske proge se je izvršila v etapah...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Žel. nesreče iz časopisnih arhivov .....

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Florjan napisal/-a:27.11.1964 je bila dokončana elektrifikacija proge Ljubljana- Jesenice, zato je bila v tistem času skoraj vsakodnevna zapora zaradi montaže voznega voda.
27.11.1978 pa je od Vižmarjev do Sl. Javornika pričela delovati TK (telekomanda).
No potem sklepam,da so bile šele 78 leta namontirane balize in AS!?
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Re: Žel. nesreče iz časopisnih arhivov .....

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Mislim, da so bile na gorenjski progi montirane istočasno. Spomnim se nore izjave enega višjega na Direkciji, ko je izjavil za medije, da lahko strojevodje na omenjeni progi spijo. Šele po tragični nesreči v Divači so montirali ASN naprave na progah z mehanskimi signali.
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Žel. nesreče iz časopisnih arhivov .....

Odgovor Napisal/-a Signal »

Nurmi napisal/-a:AS se mi zdi da so pospešeno začeli ugrajevati šele po nesrečnem naletu Vodopivca v Divači. ...
MMG, v času tragedije je bila 'A' stran Divače še vedno zavarovana z elektromehansko bločno SVN. (gostota prometa, menjava lokomotiv, pogosta ustavljanja 'na' UsA, zveznega loka še ni bilo...)
'Sežanski' in 'koperski' del postaje pa sta bila takrat že vključena v ERSVN :!:
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Žel. nesreče iz časopisnih arhivov .....

Odgovor Napisal/-a Signal »

Florjan napisal/-a:...Šele po tragični nesreči v Divači so montirali ASN naprave na progah z mehanskimi signali.
Ali so likovnim Us vgradili balize tako kot Hrvati v Šapjanah :?:
Zadnjič spremenil Signal, dne 28.08.2010, 14:00, skupaj popravljeno 1 krat.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Žel. nesreče iz časopisnih arhivov .....

Odgovor Napisal/-a Signal »

Tin€ napisal/-a:...Ob izteku prejšnega tisočletja se je nekaj podobnega zgorilo tudi v Višnji Gori. Res da so takrat vso signalizacijo in kretnice tam postavljali še "na roke"...
Mislim, da je še danes tako.
Tin€ napisal/-a:...Eno izmed teh izrednih križanj je bilo tudi v Višnji Gori, kjer je uslužbenec med uvozom Kanarčka spremenil lego kretnice. Uvoz je bil seveda v razdvoj.
Kako mu je uspelo :?: Če se prav spomnim, se kretnice prestavljajo ročno na mestu in ne centralno iz prometnega urada.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Žel. nesreče iz časopisnih arhivov .....

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Signal napisal/-a:
Tin€ napisal/-a:...Ob izteku prejšnega tisočletja se je nekaj podobnega zgorilo tudi v Višnji Gori. Res da so takrat vso signalizacijo in kretnice tam postavljali še "na roke"...
Mislim, da je še danes tako.
Tin€ napisal/-a:...Eno izmed teh izrednih križanj je bilo tudi v Višnji Gori, kjer je uslužbenec med uvozom Kanarčka spremenil lego kretnice. Uvoz je bil seveda v razdvoj.
Kako mu je uspelo :?: Če se prav spomnim, se kretnice prestavljajo ročno na mestu in ne centralno iz prometnega urada.
V Višnji Gori, ravno tako v Ivančni Gorici ter Radohovi vasi, so le deloma avtomatizirali postaje. Včasih so signale in kretnice postavljali deloma preko mehanske postavljalnice, delno pa s pomočjo kretničarja ob kretnici, se pravi na licu mesta.

Sedaj pa se še vedno delno postavlja na vseh treh omenjenih postajah kretnice s pomočjo kretničarjev, delno pa iz prometnega urada. Napredek ni kaj :mrgreen:
Tine
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Žel. nesreče iz časopisnih arhivov .....

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Sedaj pa se še vedno delno postavlja na vseh treh omenjenih postajah kretnice s pomočjo kretničarjev, delno pa iz prometnega urada. Napredek ni kaj
Seveda je napredek, včasih je kretničar hodil peš, sedaj ima pa bicikl.

LPL
Odgovori