Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Odgovori
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Tono napisal/-a:Mogoče na kratko, Dolfe, ti pa me prosim popravi:

vagon ima svojo zalogo zraka pod tlakom 5 bar, ki se v njegove zračne posode načrpa preko glavnega zavornega voda (GZV). Ta zaloga zraka preko zračnih valjev skrbi za pritisk na zavornjake. Preko GZV pa pritisk na zavornjake tudi reguliramo. Torej če je v GZV tlak enak tlaku v zračnih posodah, potem se zračne posode polnijo, vagon pa ne zavira. Čim pa je tlak v GZV manjši od tlaka v zračnih posodah vagona, pa začne vagon zavirati. Če v GZV ni zraka, v zračnih posodah vagona pa imamo 5 bar, je vagon popolnoma zavrt. Če pa zračne posode vagona izzračimo (npr. da puščajo cevi, ali pa vagon namerno izzračimo), potem tudi nimamo medija, ki bi pritiskal na zračne valje in ostanemo brez zavor.

Ali razlaga štima?
Za take nekaterim čudne manevracije imamo eno enostavno napravo,ki se ji reče RAZPOREDNIK :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Dobrodošel @dare20. Če boš pogledal sam začetek, nato še nadaljevanje, boš videl, da smo hitro postavili vse na svoje mesto. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
francko
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 35
Pridružen: 05.07.2010, 19:59

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a francko »

Bivši in sedanji železničarji smo to vedeli takoj, saj v Ljubljanico je možno pasti samo na tem mestu.
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a dare20 »

Dolfe napisal/-a:Dobrodošel @dare20. Če boš pogledal sam začetek, nato še nadaljevanje, boš videl, da smo hitro postavili vse na svoje mesto. :wink:

Jaz pa sem uredil na terenu. Sam sem bil na kraju dogodka že ob osmi uri in moram reči, da je stanje na terenu katastrofalno. Drevo, katero boste videli na slikah, katere so tudi objavljene na straneh http://www.nslo.si in stanje vodostaja na tem kritičnem mestu strah vzbujajoče. Vesel pa sem, da je Strojevodja in Premikač ostala živa. DA ne govorimo, ko vodostaj Ljubljanice naraste za 2,5 metra na tem mestu in takrat bi se lahko vsi utopili.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Nurmi napisal/-a:
Tono napisal/-a:Mogoče na kratko, Dolfe, ti pa me prosim popravi:

vagon ima svojo zalogo zraka pod tlakom 5 bar, ki se v njegove zračne posode načrpa preko glavnega zavornega voda (GZV). Ta zaloga zraka preko zračnih valjev skrbi za pritisk na zavornjake. Preko GZV pa pritisk na zavornjake tudi reguliramo. Torej če je v GZV tlak enak tlaku v zračnih posodah, potem se zračne posode polnijo, vagon pa ne zavira. Čim pa je tlak v GZV manjši od tlaka v zračnih posodah vagona, pa začne vagon zavirati. Če v GZV ni zraka, v zračnih posodah vagona pa imamo 5 bar, je vagon popolnoma zavrt. Če pa zračne posode vagona izzračimo (npr. da puščajo cevi, ali pa vagon namerno izzračimo), potem tudi nimamo medija, ki bi pritiskal na zračne valje in ostanemo brez zavor.

Ali razlaga štima?
Za take nekaterim čudne manevracije imamo eno enostavno napravo,ki se ji reče RAZPOREDNIK :wink:
Tono, kaj čmo, železničarji imajo ene komponente pač po svoje poimenovane... :roll:

Več glej v linku...http://www.sindikat-svps.si/shared_file ... 202.01.pdf

"Navodilo o zaviranju vlakov"

...in P R A V I L N I K o zavorah, varnostnih napravah in opremi železniških vozil

link: http://www.zss.si/docu/pravilnik_o_zavorah.pdf
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

ŽC prjatu moj. :wink:
Razporednik ena poleg zaviralnika najbolj osnovna in vitalna naprava zavornega sistema,nastanek pa sega v čase začetka 20.stoletja,ko so pogruntali,da so izčrpne zavore (podaljšane direktne,ali neavtomatske) za en k... in da vlaki,ki se stržejo prav lepo bežijo naprej,polek tega si ga "prešprical" in ti je tekel mrtvaški znoj prej kot se je cel sistem spet napolnil.Namontirali so razporednike in pomožne zračne posode,zavora je postala indirektna ali avtomatska (avtomatska zato,ker se pri pretrganju GZV vlak avtomatsko ustavi).Čista pnevmatika,po principu jako logična in enostavna. :wink:
Pa ker je off topic samo na kratko!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3626
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Do Podgrada je res še kar nekaj.... :roll:
Ne vem, pa, zakaj v seznamu prometnih mest SŽ obstaja cepišče Podgrad.
Je pa na desni strani Ljubljanice še tirna zveza med levim in desnim tirom.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Nurmi napisal/-a:.Namontirali so razporednike in pomožne zračne posode,zavora je postala indirektna ali avtomatska (avtomatska zato,ker se pri pretrganju GZV vlak avtomatsko ustavi).Čista pnevmatika,po principu jako logična in enostavna. :wink:
Ej Nurmi, tu si pa v zmoti. Poznamo dve vrsti razporednikov. Ena je z dvema delovnima tlakoma - izčrpna zavora; in razporednik s tremi delovnimi tlaki - neizčrpna zavora.

Navadni razporednik, z izčrpno zavoro srečaš .......... kje?

Na Jenbachu 732. Zagotovo bi se tudi našel še na kakšnih drezinah.

Pred leti, so rusi v Koper pošiljali svoje cisterne. Te cisterne so bile togo spete, z njihovo spenjačo, kot adapter pa so služili madžarski plafonarji. In te cisterne so bile prava muka za vvožnjo v Koper, ker so imele izčrpno zavoro. Mislim da je obstalal predpis, koliko jih je bilo lahko največ v enem vlaku.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Trčenje in iztirjenje lokomotive med Zalogom in Lazami

Odgovor Napisal/-a holding »

Dolfe napisal/-a: Zgodilo se je že, pa ne malokrat, da so pri spenjanju dali premalo vagonov "pod zrak" in opravili površen zavorni preizkus.
je...

..v pojasnilo - nepoznavalcem - za lažje razumevanje
...pri ranžiranju preko drče (Zalog, itd..) se na vseh vagonih zračne zavore "izzračijo", niso aktivne, jih NI.... [-X ...in zato v ranžirni skupini, kjer se ustvari nova kompozicija (premikalni sestav, vlak), te vagone med seboj zapnejo, (s spenjačami in zračnimi cevmi), pred kakršnim koli premikom, pa je potrebno zagotoviti zadosti "zavrte teže", da se zadeva lahko zaustavi.... :idea: ...ta pa se zagotovi na več načinov:...z direktno lokomotivsko zavoro (če je malo vagonov), z ročnimi zavorami (skoraj ne pride več v poštev) ali z vagonskimi zavorami, katere je pa v ranžirni skupini treba najprej USPOSOBIT za delovanje.... :shock: ....@dolfe je povedal po ajzenponarsko..."dali premalo vagonov pod zrak".....

....fizike se pač ne da nategnt.... :roll: ....
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

Dolfe napisal/-a:
LJ363 napisal/-a: Dvomim, tole bo verjetno tam razrezano?
Dvomim, da bi lokomotivo kar razrezali.
Tudi sicer, če bi se tako odločili, bi trajalo par mesecev, predno bi "zlaufala" vsa papirologija. Železje bi pa gnilo za obalo Ljubljanice in jo osnaževalo še naprej. Za tuje, v tem primeru Mađarske vagone, je zaplet pa še večji.
Tale Džura mi pa res ne zgleda več za kaj drugega kot razrez, pa se pustimo presenetiti. (MMG, nesrečna prva dva vagona mislim da sta slovaška.)
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Saj ne, da nimaš prav. Za drugega, kot za dinos tudi ne bo, razen kakšnih drobnarij. Povedati hočem le, kakšni so postopki in da se na vsako kasacijo čaka in čaka .....
Se spomnite Kanarčka v hlodih, zdi se mi da je bil 713-112, kako so ga vsi v tistem hipu odpisali? Danes vozi. :wink:

Sicer pa, kar se te Đure tiče, pobrali bodo vitalne sklope, kateri bodo še uporabni in izmed tistih napol odpisanih skombinirali novo. Frem in uradna številka bo pa za staro železo. No ja, tudi to je zgolj ugibanje.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
ninstints
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 16
Pridružen: 09.05.2010, 3:07

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a ninstints »

Sem prav nekje prebral, da je bila 643-011 letnik 1967? :old
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

ninstints napisal/-a:Sem prav nekje prebral, da je bila 643-011 letnik 1967? :old
Verjetno si jo zamenjal za 642-011. Serija 643 ima letnico 70+.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 699
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a 1216-001 »

Dolfe je že takoj na začetku točno opredelil najverjetnejši potek dogodkov. Polna porcija pod zrakom samo par vagonov za povrh pa od megle fino mastne tirnice pa smo že v Ljubljanici.
Nič izčrpne ali kali kakršne koli zavore.Tisti štuc pa tako komaj sproti nazaj glihajo. Mislim pa,da smo kakšno leto nazaj že imeli debato na isto temo.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

3‰ padca, za hrbtom pa enih 1600t železja, madžarski E vagoni, kateri vsak 4. vozi z izločeno zavoro, hudič ima mlade pa jih par spravi v grupo, potem pa ustavi če moreš. :?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Odgovori