Za take nekaterim čudne manevracije imamo eno enostavno napravo,ki se ji reče RAZPOREDNIKTono napisal/-a:Mogoče na kratko, Dolfe, ti pa me prosim popravi:
vagon ima svojo zalogo zraka pod tlakom 5 bar, ki se v njegove zračne posode načrpa preko glavnega zavornega voda (GZV). Ta zaloga zraka preko zračnih valjev skrbi za pritisk na zavornjake. Preko GZV pa pritisk na zavornjake tudi reguliramo. Torej če je v GZV tlak enak tlaku v zračnih posodah, potem se zračne posode polnijo, vagon pa ne zavira. Čim pa je tlak v GZV manjši od tlaka v zračnih posodah vagona, pa začne vagon zavirati. Če v GZV ni zraka, v zračnih posodah vagona pa imamo 5 bar, je vagon popolnoma zavrt. Če pa zračne posode vagona izzračimo (npr. da puščajo cevi, ali pa vagon namerno izzračimo), potem tudi nimamo medija, ki bi pritiskal na zračne valje in ostanemo brez zavor.
Ali razlaga štima?
Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog
Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog
Dobrodošel @dare20. Če boš pogledal sam začetek, nato še nadaljevanje, boš videl, da smo hitro postavili vse na svoje mesto.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog
Bivši in sedanji železničarji smo to vedeli takoj, saj v Ljubljanico je možno pasti samo na tem mestu.
Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog
Dolfe napisal/-a:Dobrodošel @dare20. Če boš pogledal sam začetek, nato še nadaljevanje, boš videl, da smo hitro postavili vse na svoje mesto.
Jaz pa sem uredil na terenu. Sam sem bil na kraju dogodka že ob osmi uri in moram reči, da je stanje na terenu katastrofalno. Drevo, katero boste videli na slikah, katere so tudi objavljene na straneh http://www.nslo.si in stanje vodostaja na tem kritičnem mestu strah vzbujajoče. Vesel pa sem, da je Strojevodja in Premikač ostala živa. DA ne govorimo, ko vodostaj Ljubljanice naraste za 2,5 metra na tem mestu in takrat bi se lahko vsi utopili.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog
Tono, kaj čmo, železničarji imajo ene komponente pač po svoje poimenovane...Nurmi napisal/-a:Za take nekaterim čudne manevracije imamo eno enostavno napravo,ki se ji reče RAZPOREDNIKTono napisal/-a:Mogoče na kratko, Dolfe, ti pa me prosim popravi:
vagon ima svojo zalogo zraka pod tlakom 5 bar, ki se v njegove zračne posode načrpa preko glavnega zavornega voda (GZV). Ta zaloga zraka preko zračnih valjev skrbi za pritisk na zavornjake. Preko GZV pa pritisk na zavornjake tudi reguliramo. Torej če je v GZV tlak enak tlaku v zračnih posodah, potem se zračne posode polnijo, vagon pa ne zavira. Čim pa je tlak v GZV manjši od tlaka v zračnih posodah vagona, pa začne vagon zavirati. Če v GZV ni zraka, v zračnih posodah vagona pa imamo 5 bar, je vagon popolnoma zavrt. Če pa zračne posode vagona izzračimo (npr. da puščajo cevi, ali pa vagon namerno izzračimo), potem tudi nimamo medija, ki bi pritiskal na zračne valje in ostanemo brez zavor.
Ali razlaga štima?
Več glej v linku...http://www.sindikat-svps.si/shared_file ... 202.01.pdf
"Navodilo o zaviranju vlakov"
...in P R A V I L N I K o zavorah, varnostnih napravah in opremi železniških vozil
link: http://www.zss.si/docu/pravilnik_o_zavorah.pdf
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog
ŽC prjatu moj.
Razporednik ena poleg zaviralnika najbolj osnovna in vitalna naprava zavornega sistema,nastanek pa sega v čase začetka 20.stoletja,ko so pogruntali,da so izčrpne zavore (podaljšane direktne,ali neavtomatske) za en k... in da vlaki,ki se stržejo prav lepo bežijo naprej,polek tega si ga "prešprical" in ti je tekel mrtvaški znoj prej kot se je cel sistem spet napolnil.Namontirali so razporednike in pomožne zračne posode,zavora je postala indirektna ali avtomatska (avtomatska zato,ker se pri pretrganju GZV vlak avtomatsko ustavi).Čista pnevmatika,po principu jako logična in enostavna.
Pa ker je off topic samo na kratko!
Razporednik ena poleg zaviralnika najbolj osnovna in vitalna naprava zavornega sistema,nastanek pa sega v čase začetka 20.stoletja,ko so pogruntali,da so izčrpne zavore (podaljšane direktne,ali neavtomatske) za en k... in da vlaki,ki se stržejo prav lepo bežijo naprej,polek tega si ga "prešprical" in ti je tekel mrtvaški znoj prej kot se je cel sistem spet napolnil.Namontirali so razporednike in pomožne zračne posode,zavora je postala indirektna ali avtomatska (avtomatska zato,ker se pri pretrganju GZV vlak avtomatsko ustavi).Čista pnevmatika,po principu jako logična in enostavna.
Pa ker je off topic samo na kratko!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog
Do Podgrada je res še kar nekaj....
Ne vem, pa, zakaj v seznamu prometnih mest SŽ obstaja cepišče Podgrad.
Je pa na desni strani Ljubljanice še tirna zveza med levim in desnim tirom.
Ne vem, pa, zakaj v seznamu prometnih mest SŽ obstaja cepišče Podgrad.
Je pa na desni strani Ljubljanice še tirna zveza med levim in desnim tirom.
Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog
Ej Nurmi, tu si pa v zmoti. Poznamo dve vrsti razporednikov. Ena je z dvema delovnima tlakoma - izčrpna zavora; in razporednik s tremi delovnimi tlaki - neizčrpna zavora.Nurmi napisal/-a:.Namontirali so razporednike in pomožne zračne posode,zavora je postala indirektna ali avtomatska (avtomatska zato,ker se pri pretrganju GZV vlak avtomatsko ustavi).Čista pnevmatika,po principu jako logična in enostavna.
Navadni razporednik, z izčrpno zavoro srečaš .......... kje?
Na Jenbachu 732. Zagotovo bi se tudi našel še na kakšnih drezinah.
Pred leti, so rusi v Koper pošiljali svoje cisterne. Te cisterne so bile togo spete, z njihovo spenjačo, kot adapter pa so služili madžarski plafonarji. In te cisterne so bile prava muka za vvožnjo v Koper, ker so imele izčrpno zavoro. Mislim da je obstalal predpis, koliko jih je bilo lahko največ v enem vlaku.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Trčenje in iztirjenje lokomotive med Zalogom in Lazami
je...Dolfe napisal/-a: Zgodilo se je že, pa ne malokrat, da so pri spenjanju dali premalo vagonov "pod zrak" in opravili površen zavorni preizkus.
..v pojasnilo - nepoznavalcem - za lažje razumevanje
...pri ranžiranju preko drče (Zalog, itd..) se na vseh vagonih zračne zavore "izzračijo", niso aktivne, jih NI.... ...in zato v ranžirni skupini, kjer se ustvari nova kompozicija (premikalni sestav, vlak), te vagone med seboj zapnejo, (s spenjačami in zračnimi cevmi), pred kakršnim koli premikom, pa je potrebno zagotoviti zadosti "zavrte teže", da se zadeva lahko zaustavi.... ...ta pa se zagotovi na več načinov:...z direktno lokomotivsko zavoro (če je malo vagonov), z ročnimi zavorami (skoraj ne pride več v poštev) ali z vagonskimi zavorami, katere je pa v ranžirni skupini treba najprej USPOSOBIT za delovanje.... ....@dolfe je povedal po ajzenponarsko..."dali premalo vagonov pod zrak".....
....fizike se pač ne da nategnt.... ....
Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog
Tale Džura mi pa res ne zgleda več za kaj drugega kot razrez, pa se pustimo presenetiti. (MMG, nesrečna prva dva vagona mislim da sta slovaška.)Dolfe napisal/-a:Dvomim, da bi lokomotivo kar razrezali.LJ363 napisal/-a: Dvomim, tole bo verjetno tam razrezano?
Tudi sicer, če bi se tako odločili, bi trajalo par mesecev, predno bi "zlaufala" vsa papirologija. Železje bi pa gnilo za obalo Ljubljanice in jo osnaževalo še naprej. Za tuje, v tem primeru Mađarske vagone, je zaplet pa še večji.
Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog
Saj ne, da nimaš prav. Za drugega, kot za dinos tudi ne bo, razen kakšnih drobnarij. Povedati hočem le, kakšni so postopki in da se na vsako kasacijo čaka in čaka .....
Se spomnite Kanarčka v hlodih, zdi se mi da je bil 713-112, kako so ga vsi v tistem hipu odpisali? Danes vozi.
Sicer pa, kar se te Đure tiče, pobrali bodo vitalne sklope, kateri bodo še uporabni in izmed tistih napol odpisanih skombinirali novo. Frem in uradna številka bo pa za staro železo. No ja, tudi to je zgolj ugibanje.
Se spomnite Kanarčka v hlodih, zdi se mi da je bil 713-112, kako so ga vsi v tistem hipu odpisali? Danes vozi.
Sicer pa, kar se te Đure tiče, pobrali bodo vitalne sklope, kateri bodo še uporabni in izmed tistih napol odpisanih skombinirali novo. Frem in uradna številka bo pa za staro železo. No ja, tudi to je zgolj ugibanje.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog
Sem prav nekje prebral, da je bila 643-011 letnik 1967?
Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog
Verjetno si jo zamenjal za 642-011. Serija 643 ima letnico 70+.ninstints napisal/-a:Sem prav nekje prebral, da je bila 643-011 letnik 1967?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog
Dolfe je že takoj na začetku točno opredelil najverjetnejši potek dogodkov. Polna porcija pod zrakom samo par vagonov za povrh pa od megle fino mastne tirnice pa smo že v Ljubljanici.
Nič izčrpne ali kali kakršne koli zavore.Tisti štuc pa tako komaj sproti nazaj glihajo. Mislim pa,da smo kakšno leto nazaj že imeli debato na isto temo.
Nič izčrpne ali kali kakršne koli zavore.Tisti štuc pa tako komaj sproti nazaj glihajo. Mislim pa,da smo kakšno leto nazaj že imeli debato na isto temo.
Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog
3‰ padca, za hrbtom pa enih 1600t železja, madžarski E vagoni, kateri vsak 4. vozi z izločeno zavoro, hudič ima mlade pa jih par spravi v grupo, potem pa ustavi če moreš.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!