Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Odgovori
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

LJ363 napisal/-a:Še nekaj, zdi se mi, da sta obe fotografiji obrnjeni levo-desno. Mislim da je tale lokomotiva pristala na istem mestu, kot tokrat Džura. Lahko pa se tudi motim? :-k
Tono napisal/-a:V raziskovalne svrhe in s ciljem skrajšanja mojega požarstva zaradi prespanega zondercuga, pokorno javljam, da sem z Dlib ukradel tisti dve sliki ter jih prezrcalil. Ugotovitev, da sta bili sliki obrnjeni, bo kar prava. Detajli krmilnega vzvodovja ob kotlu 03 to hipotezo potrjujejo.

Pa še sliki:
Slika

Slika

Lp,

T
Takole je s tem izrednim dogodkom. S coklo sva staknila glavi in malce prešudirala črno beli sliki. Soglasen zaključek je, da mesto te nesreče ni v Zalogu, niti v bližnjem, 2 km oddaljenem Podgradu. Kot rahel dokaz lahko poslužita tudi spodnji fotografiji, ki sta bili narejeni kašni štiri leta nazaj.
Niti teren, niti mostna v konstrukcija zaloškega mostu ni ustrezna. Še manj pa v Podgradu, kjer je kamniti velban most.


19.Slika


20.Slika

Po poznavanju proge sva prišla do zaključka, da je to mesto cca 500 metrov pred uvoznim signalom Laze, še bolj verjetno pa kakšen kilometer više proti Zalogu, kjer se nahaja stara čuvajnica. Se pravi, pri prvi ali pa pri drugi čuvajnici. Natančno potrditev lokacije bo izvedel cokla ob prvi priložnosti. Konfiguracija terena zagotovo ustreza tem dvoje mest, z mostom vred.

Mimogrede bi opozoril še na dve podrobnosti, ki sta vidni na prvi ČB sliki. Prikazuje visok breg, katerega preseka dolinica, izza tenderja pa se vidi čuvajnica, katera je stisnjena v breg. Pod tenderjem so vidne zvite tirnice, ki pa niso ostrice kretnice, temveč varovalni profili, kateri so običajno vgrajeni na mostovih.

Evo, sedaj ugotovimo še datum ID-ja pa smo zmagali na celi črti.

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Tono »

Dolfe napisal/-a: Evo, sedaj ugotovimo še datum ID-ja...
in seveda številko mašine :)

Lp,

Tono

PS: ne pozabite, še vedno sem požarni
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
kurjač
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 456
Pridružen: 13.05.2006, 21:06
Kraj: kurilnica

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a kurjač »

Če je meni ta zgodba kaj poznana je to 03 001 katero je vozil oče bratov Humek, katera dva sta pred leti zakupila muzejski vlak SŽ in sta se peljala v spomin na svojega očeta enkrat po Dolenjki in enkrat veliki krog. Cele zgodbe pa se ne spomnim zakaj je do iztirjenja prišlo, je pa eden od Humekov povedal, da je oče zaradi tega dogodka osivel v mesecu dni.
kurjač
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Tono »

kurjač,

to bo to (zahvala za odkritje gre Hr. _Borsigu_):

Slika

Pobrano s strani Leona Hmeljaka, kjer je še več slik Expressa:

http://www.leonhmeljak.net/vlaki/si/par ... 8.2003.htm

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
zx14
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: 16.05.2009, 18:37

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a zx14 »

Đura, verjetno na njeni zadnji vožnji, tokrat ne z lastnim pogonom. Očitno so jo razrezali na mestu, kjer se je podvozje zvilo, vozički so pa itak odpadli že ob nesreči.

Slika

Slika
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

:-k ravno danes je crknila Goriška 014,mogoče bi se dalo kaj uporabiti.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Dolfe napisal/-a:
dare20 napisal/-a: NA železniškem mostu v ZAlogu pa je bil karambol med tovornim vlakom in potniškim dne 21.3.1949. Dva vagona potniškega vlaka naj bi padla v Ljubljanico. Število smrtnih žrtev ni znano.
Ta podatek najbrž ni pravi. Namreč, Karol Rustja, v brošuri: 150 let proge Celje - Ljubljana navaja:
... 21.11.1945 se je na mostu zgodila huda prometna nesreča, ko sta trčila potniški in tovorni vlak. Dva potniška vagona sta padla v vodo (Ljubljanico) ; trije potniki so utonili, 25 pa jih je bilo ranjenih.
Po istem viru je bila 23. 03. 1949 vgrajena nova jeklena konstrukcija za levi tir. Torej, le dva dni po hudi nesreči? Težko verjetno. :wink:
Dolfetu bomo za to, da se je znašel in spomnil na Rustjo, podelili bralno značko MRS :wink: :lol:

Ko pa smo pa že pri Rustji in povojnem času, si poglejmo še, kaj je zapisal o tem mostu čez Ljubljanico v Zalogu:

citat:
"Most ima kilometrsko lego 557,624 iz Beograda (oz. km 423,624 z Dunaja). Leseni most so ob prelomu stoletja nadomestili z jekleno konstrukcijo. Za vsak tir so izdelali štiri polja, dolžina posameznega polja je bila 19,5 m.
Ob koncu vojne so Nemci minirali vse stebre in obrežne opornike. Pri tem je bila poškodovana tudi jeklena konstrukcija, ki pa ni padla v Ljubljanico. Obnove so se lotili 10. maja 1945. Desno konstrukcijo so z varjenjem toliko zakrpali, da je omogočala počasno vožnjo preko mostu. Na levem tiru je bila konstrukcija tako poškodovana, da so odstranili in izdelali provizorij s Pajnerjevimi nosilci. Most je bil prevozen 17. maja, dela na provizoriju pa so končali 24. junija 1945. Provizorij je dopuščal vožnjo s hitrostjo le pet kilometrov na uro.
...
Zanameček se je 21. novembra 1945 na mostu zgodila huda prometna nesreča, ko sta trčila potniški in tovorni vlak. Promet je bil enotirni, po levem mostu. Dva potniška vagona sta padla v vodo, trije potniki so utonili, 25 pa je bilo ranjenih.
Po načrtih Združene jadranske ladjedelnice iz Trsta je Metalna iz Maribora izdelala novo, 234 ton težko jekleno konstrukcijo, in jo leta 1948 vgradila v desni tir. Konstrukcija je bila iz neatestiranega jekla, ki ga je dobavila Železarna Zenica. Zaradi slabega materiala in slabe izdelave je bilo pri mostu precej težav. Obremenilna preizkušnja z lokomotivo vrste 06 je bila 22. novembra 1948, ker rezultati niso odgovarjali zahtevam, so po sanaciji konstrukcije 11. decembra istega leta ponovili obremenilni preizkus. Po porvem obremenilnem preizkusu so ugotovili, da so nosilci ukrivljeni, povesi pa preveliki.
Novo jekleno konstrukcijo za levi tir so vgradili 23. marca 1949."

Tako dolg citat smo si dovolili v znanstvene namene. Nobene osnove nimamo, da bi dvomili v podatke, ki jih navaja Rustja, glede na to, da so verjetno iz arhiva SŽ, kjer je bil Rustja kar nekaj časa šef arhiva.

Vendar si bomo poskušali poiskati dodatne podatke iz arhiva UDBE, ki je sedaj še dosegljiv :wink: , vdrli pa smo tudi v arhiv jugoslovanske armeje... :saluti

POZOR!

Dokumenti so lahko iz različnih fasciklov in različnih srajčk, tako da ne garantiramo, da ni kdo kaj pomešal...

Torej: 14. maj 1945

Slika


Naslednji dokument je z dne 21.5.1945..

Slika


sestavni del tega dokumenta je tudi podpis...

Slika


Na razpolago je še en dokument z istim datumom (21.5.1945), ki pa ima glavo...

Slika


nima pa podpisa...

Slika


Vsi dokumenti potrjujejo navedbe iz knjige Karol Rustja: 150 let proge Celje-Ljubljana, Tiri in čas, št.11, LJ 1999.

Ali se nadaljuje?
Odvisno od tega, ali bodo moderatorji izdali IP mojega računalnika :wink: :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Tono »

Ni kaj, vsaka čast vojski in njeni organizaciji. Dejansko so začeli s sanacijo prog takoj, ko je sovrag umaknil pete.

ŽC, tvoj IP itak poznamo (hacked by Ledermantl (TM)), tako da kar nadaljuj. Le z arhivom UDBE utegneš imeti težave. Daj malo pokliči JJ, da boš pridobil na času :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a dare20 »

Uspelo mi je spraviti slike na strežnik. Poskušal bom pojasniti nesrečo, ki se je zgodila dva dni pred otvoritvijo levega tira na mostu v ZAlogu dne 21.3.1949. Opis je v navedenih slikah.

http://www.shrani.si/f/2z/cK/2MnaIdv4/i ... e-1949.jpg
http://www.shrani.si/f/3A/ph/3OOaMMA1/i ... -1949-.jpg
http://www.shrani.si/f/2Z/pP/3lkIQD2H/i ... -1949-.jpg

Glede nesreče v GOstincah pri Podgradu pa bom poskušal dobiti sliko iz današnjih dni v istim izhodiščem, kot je slika na posnetku v zgornjih slikah.
SŽ 541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 95
Pridružen: 30.12.2008, 15:21
Kraj: Limbarska gora

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a SŽ 541 »

LP Matej
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Tono »

Z eno besedo: strahota. Strojevodja je res imel angela varuha.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Marlo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 177
Pridružen: 24.01.2009, 11:44

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a Marlo »

Tono napisal/-a:Zdravo Drotar,

in dobrodošel.

Tvoj link na članek o ŽP Zalog izgleda nekako tako:

http://www.dlib.si/v2/Details.aspx?quer ... C-XTT7YFK8

A ni ta prevrnjena lokomotiva serija 03?

Lp,

Tono
Sliki na strani 201 in 207 (z napačnim opisom) ni treba nič sukati ali zrcaliti. Lokacija je pri Gostinci (v km 552+8/9) in lokomotiva je padla levo pod progo (levostranski promet).
Po podatkih in leta 1940 je bil tam most preko treh polj (3x 11,3 m). Verjetno je precej dobro ugibanje, da je bil ob koncu II. sv.vojne miniran in da so nato dve odprtine enostavno zasuli. V načrtih za sanacijo opornikov iz konca 70-tih je kamniti opornik proti Lazam nenavadno zaokrožen - ker je bil preje sredinski steber.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a cokla »

Marlo napisal/-a: Sliki na strani 201 in 207 (z napačnim opisom) ni treba nič sukati ali zrcaliti. Lokacija je pri Gostinci (v km 552+8/9) in lokomotiva je padla levo pod progo (levostranski promet).
Po podatkih in leta 1940 je bil tam most preko treh polj (3x 11,3 m). Verjetno je precej dobro ugibanje, da je bil ob koncu II. sv.vojne miniran in da so nato dve odprtine enostavno zasuli. V načrtih za sanacijo opornikov iz konca 70-tih je kamniti opornik proti Lazam nenavadno zaokrožen - ker je bil preje sredinski steber.
Nekako tako sva ugibala tudi z @Dolfetom...
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
SŽ 541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 95
Pridružen: 30.12.2008, 15:21
Kraj: Limbarska gora

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a SŽ 541 »

Še ostanek na 2 vagonih:

Slika

Slika

Slika
LP Matej
sbb
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 128
Pridružen: 04.06.2009, 11:48
Kraj: Bw Ložionica

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Odgovor Napisal/-a sbb »

Zadnjo sliko lahko damo še na poptv da bojo vedli težo lokomotive :D
PORED M-VOĐE I LOŽAČA NA LOK.
MOGU PUTOVATI NAJVIŠE 2 LICA
Odgovori