Dolfe napisal/-a:dare20 napisal/-a:
NA železniškem mostu v ZAlogu pa je bil karambol med tovornim vlakom in potniškim dne 21.3.1949. Dva vagona potniškega vlaka naj bi padla v Ljubljanico. Število smrtnih žrtev ni znano.
Ta podatek najbrž ni pravi. Namreč, Karol Rustja, v brošuri: 150 let proge Celje - Ljubljana navaja:
... 21.11.1945 se je na mostu zgodila huda prometna nesreča, ko sta trčila potniški in tovorni vlak. Dva potniška vagona sta padla v vodo (Ljubljanico) ; trije potniki so utonili, 25 pa jih je bilo ranjenih.
Po istem viru je bila 23. 03. 1949 vgrajena nova jeklena konstrukcija za levi tir. Torej, le dva dni po hudi nesreči? Težko verjetno.
Dolfetu bomo za to, da se je znašel in spomnil na Rustjo, podelili
bralno značko MRS
Ko pa smo pa že pri Rustji in povojnem času, si poglejmo še, kaj je zapisal o tem mostu čez Ljubljanico v Zalogu:
citat:
"Most ima
kilometrsko lego 557,624 iz Beograda (oz.
km 423,624 z Dunaja). Leseni most so ob prelomu stoletja nadomestili z jekleno konstrukcijo. Za vsak tir so izdelali štiri polja, dolžina posameznega polja je bila 19,5 m.
Ob koncu vojne so
Nemci minirali vse stebre in obrežne opornike. Pri tem je bila poškodovana tudi jeklena konstrukcija, ki pa ni padla v Ljubljanico.
Obnove so se lotili 10. maja 1945. Desno konstrukcijo so z varjenjem toliko zakrpali, da je omogočala počasno vožnjo preko mostu. Na levem tiru je bila konstrukcija tako poškodovana, da so odstranili in izdelali provizorij s Pajnerjevimi nosilci.
Most je bil prevozen 17. maja, dela na provizoriju pa so končali 24. junija 1945. Provizorij je dopuščal vožnjo s hitrostjo le pet kilometrov na uro.
...
Zanameček se je 21. novembra 1945 na mostu zgodila huda prometna nesreča, ko sta trčila potniški in tovorni vlak. Promet je bil enotirni, po levem mostu. Dva potniška vagona sta padla v vodo, trije potniki so utonili, 25 pa je bilo ranjenih.
Po načrtih Združene jadranske ladjedelnice iz Trsta je Metalna iz Maribora izdelala novo, 234 ton težko jekleno konstrukcijo, in jo leta 1948 vgradila v desni tir. Konstrukcija je bila iz neatestiranega jekla, ki ga je dobavila Železarna Zenica. Zaradi slabega materiala in slabe izdelave je bilo pri mostu precej težav. Obremenilna preizkušnja z lokomotivo vrste 06 je bila 22. novembra 1948, ker rezultati niso odgovarjali zahtevam, so po sanaciji konstrukcije 11. decembra istega leta ponovili obremenilni preizkus. Po porvem obremenilnem preizkusu so ugotovili, da so nosilci ukrivljeni, povesi pa preveliki.
Novo jekleno konstrukcijo za levi tir so vgradili 23. marca 1949."
Tako dolg citat smo si dovolili v znanstvene namene. Nobene osnove nimamo, da bi dvomili v podatke, ki jih navaja Rustja, glede na to, da so verjetno iz arhiva SŽ, kjer je bil Rustja kar nekaj časa šef arhiva.
Vendar si bomo poskušali poiskati dodatne podatke iz arhiva UDBE, ki je sedaj še dosegljiv
, vdrli pa smo tudi v arhiv jugoslovanske armeje...
POZOR!
Dokumenti so lahko iz različnih fasciklov in različnih srajčk, tako da ne garantiramo, da ni kdo kaj pomešal...
Torej:
14. maj 1945
Naslednji dokument je z dne
21.5.1945..
sestavni del tega dokumenta je tudi podpis...
Na razpolago je še en dokument z istim datumom (
21.5.1945), ki pa ima glavo...
nima pa podpisa...
Vsi dokumenti potrjujejo navedbe iz knjige Karol Rustja: 150 let proge Celje-Ljubljana, Tiri in čas, št.11, LJ 1999.
Ali se nadaljuje?
Odvisno od tega, ali bodo moderatorji izdali IP mojega računalnika