Stran 10 od 16

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 12:11
Napisal/-a dingo
Kaj bi bilo v primeru, da je zavirala samo lokomotiva namesto đure bila kaka druga težja lokomotiva (npr kenedij, regan, brižita...) bi lako ta sama ustavila kompozicijo?

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 12:39
Napisal/-a Dolfe
Ne, efekt bi bil isti.

Treba je vedeti, da je moč zavore prilagojena masi tirnega vozila pa naj bo to vagon ali lokomotiva. Prav nič ne pomaga nevem kakšna močna zavora, če pa se té zavorne sile (adhezije) ne da prenesti na tirnico. V vsakem primeru prekoračitve adhezije, je končen efekt drsanje. Pri tem pa zavorni učinek pade za, recimo na pamet, 80%.

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 12:41
Napisal/-a ߣ€
Dolfe napisal/-a:Ne, efekt bi bil isti.

Treba je vedeti, da je moč zavore prilagojena masi tirnega vozila pa naj bo to vagon ali lokomotiva. Prav nič ne pomaga nevem kakšna močna zavora, če pa se té zavorne sile (adhezije) ne da prenesti na tirnico. V vsakem primeru prekoračitve adhezije, je končen efekt drsanje. Pri tem pa zavorni učinek pade za, recimo na pamet, 80%.

Kaj pa če bi imele ABS sistem? Malo heca...

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 12:46
Napisal/-a Dolfe
ABS, le da mu železničarji rečejo "protidrsna naprava", ni neznana reč. To imajo nove lokomotive, motorniki in potniški vagoni. Njen namen ni povečanje zavornega učinka, ampak preprečevanje nastale škode, v obliki ploščatih mest kolesnih dvojic.

Torej, odgovor je tudi ne. :wink:

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 13:23
Napisal/-a Ljubitelj
Dolfe:
..Ne, efekt bi bil isti....
Ni čisto res tako, kratek premislek in osnovni fizikalni račun pove naslednje:
1) hitrost vlaka 5 m/s (18 km/h, dober približek delu v Zalogu)
2) masa vlaka po podatkih 1300 ton
3) približna adh. sila 642/643 20% x 65 ton = 13 ton, pri tem predpostavimo da lokomotiva pri zaviranju z nizkimi hitrostmi izkoristi vso adhezijsko silo
4) lokomotiva zavira s cca 1% težnega pospeška, omejimo se na vodoravno progo, oziroma padec izniči tekalni upor
5) sledi zavorna pot pri hitrosti zelo zmernega kolesarja celih 125 m.

Reagan, Kenedy sta 2x težja, torej bi pod istimi predpostavkami ustavila vlak na 50% razdalji, torej 70 m.

To je laični izračun, ki pa ne bi smel biti daleč od resnice. Od posvečenih na forumu bi pa bilo dobro izvedeti v čem predpostavke ne drže. Sigurno pa ne velja izjava nekega strojevodje na TV, da se vlaka z lokomotivo ne da zavirati.

LPL

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 14:21
Napisal/-a Dolfe
Ljubitelj, Regan in Kenedi sta v resnici skorajda 2x težja. Ampak porabita tudi več zavorne moči zase.

Zavrta teža v tonah [t] lokomotive je tista, ki pove dejanski učinek zaviranja. Tudi to drži, da bi bila zavorna pot nekoliko krajša. Nikakor pa ne tako kratka, da bi pravočasno ustavila vlak, kot je bilo v tem primeru.

Evo, praviš, 1300 ton mase vlaka, hitrost 18 m/s in 3‰ padca. Približno zračunaj silo, ki je tiščala lokomotivo proti štucu.


MMG, strojevodjeva izjava je povsem na mestu. Težko je to dokazat nekemu pisarniškemu teoretiku. Treba je iti na teren in se na lastne oči prepričati. Le verjemi. :wink:

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 15:15
Napisal/-a železocestnik
hebeš teorijo, praktično je treba sprobat :wink:

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 15:43
Napisal/-a draganm
še sam traktor težko zavira težko prikolico..........

kdo pa naj bi to vedel, če ne strojevodja ......... #-o ,zavirat se da ampak ustavit tako maso samo z đuro pa...hmmm bo treba štuc kar podaljšat....

LP

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 15:53
Napisal/-a 038
Tudi z lokomotivo se da prav dobro zavirat vlak (mu vdržuješ hitrost da ne narašča na padcih , ali zmanšuješ), vendar ne pozabi, še zmeraj imaš na razpolago "indirektno zavoro", me pa zanima kdo bi bil takšen cepec da bi odpeljal vlak na drugo postajo brez pravilno delujoče "indirektne zavore", jaz prav gotovo ne.

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 16:25
Napisal/-a Dolfe
Prišli smo do te faze, kjer se kar apriori trdi, da je zavirala samo mašina. Ampak to ne drži.
Drži to, da je za takšno maso, hitrost ter padec, zaviralo premalo vagonov. Rečeno po ajzenponarsko: "Ni bilo dovolj zavrtije," zato se vlak ni mogel ustaviti pravočasno. In to je vsa kunšt. :wink:

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 16:32
Napisal/-a Nurmi
038 napisal/-a:Tudi z lokomotivo se da prav dobro zavirat vlak (mu vdržuješ hitrost da ne narašča na padcih , ali zmanšuješ), vendar ne pozabi, še zmeraj imaš na razpolago "indirektno zavoro", me pa zanima kdo bi bil takšen cepec da bi odpeljal vlak na drugo postajo brez pravilno delujoče "indirektne zavore", jaz prav gotovo ne.
Ti zdaj to misliš na dinamično zavoro,ker z direktno boš tako zaviral samo en šiht,ti kontrolni odbije jajca stran,boš od tistega dne naprej samo še pesek tankal v kurilnici.Dinamična pa v konkretnem primeru ne pride v poštev.
:hmm Pravilno delujoča indirektna.Strojevodja svoje lahko razbere z manometrov,vse ostalo gre na zaupanje.Brez pravilno delujoče zavore ti nobena budala ne bo odpeljala,problem nastane ko tega ne veš.
Mogoče ugibam kako je bilo.Vedel je da so mu dali nekaj pod zrak,ker mašina mu je filala.Tesnost je verjetno imel,tudi če so kao delali mu zavoro,ko je zavrl je tlak v GZV padel,ko je odvrl mu je dofilalo.(kar je bilo pod zrakom seveda,tega pa strojevodja ne ve).Nekaj je videl,da so brcali po zavornjakih,usput pa še po mobiju kupovali Yugota,da ga vozi kuči.
Potem sledi še famozni "jer može,pa može majstore" in fuk Ljubljanica.

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 16:50
Napisal/-a kretnica
Ti zdaj to misliš na dinamično zavoro,ker z direktno boš tako zaviral samo en šiht,ti kontrolni odbije jajca stran,boš od tistega dne naprej samo še pesek tankal v kurilnici.Dinamična pa v konkretnem primeru ne pride v poštev.

:mrgreen: :mrgreen: Dobra :mrgreen: :mrgreen:

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 17:11
Napisal/-a 038
Tako je, imel sem v mislih dinamično zavoro, podal pa sem zelo površno izjavo, ki se jo da tolmačit na več načinov, vse skupaj pa se nanaša na zadnji stavek ki ga je podal @Ljubitelj.
Mnogokrat se nekdo izrazi površno, izjavo se da tolmačit na več načinov in štala je tu. Tudi pri nas krožijo različne govorice, posamezne pridobljene iz "SŽ" krogov, in popravici povedano se mi niti sanja več ne kaj je res. Ker površno poznam način dela pač sprejemam tisto varijanto ki se mi zdi najbolj verjetna, ter poskušam povezovati posamezne niti med sabo.
Po vsem tem kar se danes dogaja, pa se mi bi kakšen mesec prav prilegalo tankat mašine in filat pesek, konec koncov je to pri nas vleka že skoraj uzakonila.

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 17:14
Napisal/-a Nurmi
Lej brez zamere te nisem vlekel za jezik,malo je nerodno preko foruma,ker se ne moreš pogovoriti sproti in si pišemo pisemca vamo-tamo.Drugače pa ni problema,važno da se razumemo. :wink:

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 17:48
Napisal/-a 038
Niti približno ni bojazni na zameri, še manj je moj namen kogar žaliti ali mu pametovati, vendar upam da lahko komu z našo diskusijo prikažemo zakaj pride do tolikšnih različnih izjav in tolmačenj.
Pa še zaenkrat mi inštruktor ni odtrgal jajc klub temu da posamezne vlake zaviram z direktno zavoro. Saj so še tudi po "novem" vožnje same lokomotive definirane kot vlak? Res sem se nerodno izrazil, a v mislih sem imel čisto drugo.