Stran 11 od 16

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 18:52
Napisal/-a cokla
Ljubitelj napisal/-a: Ni čisto res tako, kratek premislek in osnovni fizikalni račun pove naslednje:
1) hitrost vlaka 5 m/s (18 km/h, dober približek delu v Zalogu)
2) masa vlaka po podatkih 1300 ton
3) približna adh. sila 642/643 20% x 65 ton = 13 ton, pri tem predpostavimo da lokomotiva pri zaviranju z nizkimi hitrostmi izkoristi vso adhezijsko silo
4) lokomotiva zavira s cca 1% težnega pospeška, omejimo se na vodoravno progo, oziroma padec izniči tekalni upor
5) sledi zavorna pot pri hitrosti zelo zmernega kolesarja celih 125 m.

Reagan, Kenedy sta 2x težja, torej bi pod istimi predpostavkami ustavila vlak na 50% razdalji, torej 70 m.

To je laični izračun, ki pa ne bi smel biti daleč od resnice. Od posvečenih na forumu bi pa bilo dobro izvedeti v čem predpostavke ne drže.
Ta laični račun morda drži....a le na papirju v pisarni in na tvoji mizi, ki se premakne le , če nerodno vstaneš. Ko te zadaj pritisne masa vlaka...pa četudi je hitrost le 10 km/h...ga ni "boga ni brata" , da se ustavi razdejanje.

MMG- spomin me opomni na podoben primer v Celju, kjer je masa vlaka stisnila prikolico Fiata v tir osem in jo katapultiralo v zrak, nkar je pristala na vagonu mimovozeče Emone.....

Ljubitelj napisal/-a:Sigurno pa ne velja izjava nekega strojevodje na TV, da se vlaka z lokomotivo ne da zavirati.

LPL
Če je verjeti komu je izjavi tega strojevodje , ki je govoril na TV-ju. Na premiku ima več kilometrov kot ti na kolesu.... :wink:

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 20:18
Napisal/-a Ljubitelj
Spoštovani Cokla,

Bom ti še enkrat povedal kar sem napisal: Izkoriščajoč adhezijsko silo lokomotive se načelno vlak da ustavljati, saj se ga za boga da tudi pospeševati, kar je fizikalno isti šmorn! Kako pa se zavira z lokomotivo me v tem trenutku ne briga, magari se vtakne štango med šprikle. Sem pa lepo napisal, da je razdalja nekam velika, vendar z dvakrat težjo lokomotivo približno dvakrat manjša, ne upoštevaje celotne mase vlaka+lok.
O izjavi, da se vlaka ne da zavirati z lokomotivo pa samo to, večina lokomotiv ima več vrst zavor. Po opisu člana foruma s52r imajo lokomotive serije 644 in 664
1. Indirektno zračno zavoro
2. Direktno zračno zavoro
3. EDZ zavoro
4. Ročno zavoro
Prve 3 nedvomno dokaj uporabno zavirajo vlak, pri čemer EDZ z zaviranjme lokomotive dokaj uspešno vzdržuje hitrost na padcih, torej se vlak načelno (oziroma celo zaželjeno iz eko razlogov) da zavirati (vzdrževati hitrost na padcih) samo z lokomotivo.

LPL

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 20:31
Napisal/-a cokla
Ljubitelj napisal/-a:Spoštovani Cokla,

Bom ti še enkrat povedal kar sem napisal: Izkoriščajoč adhezijsko silo lokomotive se načelno vlak da ustavljati, saj se ga za boga da tudi pospeševati, kar je fizikalno isti šmorn! Kako pa se zavira z lokomotivo me v tem trenutku ne briga, magari se vtakne štango med šprikle. Sem pa lepo napisal, da je razdalja nekam velika, vendar z dvakrat težjo lokomotivo približno dvakrat manjša, ne upoštevaje celotne mase vlaka+lok.
O izjavi, da se vlaka ne da zavirati z lokomotivo pa samo to, večina lokomotiv ima več vrst zavor. Po opisu člana foruma s52r imajo lokomotive serije 644 in 664
1. Indirektno zračno zavoro
2. Direktno zračno zavoro
3. EDZ zavoro
4. Ročno zavoro
Prve 3 nedvomno dokaj uporabno zavirajo vlak, pri čemer EDZ z zaviranjme lokomotive dokaj uspešno vzdržuje hitrost na padcih, torej se vlak načelno (oziroma celo zaželjeno iz eko razlogov) da zavirati (vzdrževati hitrost na padcih) samo z lokomotivo.

LPL
Itak.... Slika

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 20:32
Napisal/-a Nurmi
Dolfa se je upokojil neveden,Cokla ti in Matko se bosta pa tudi verjetno,kot vse kaže.

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 20:45
Napisal/-a Jembah
Ljubitelj napisal/-a: Prve 3 nedvomno dokaj uporabno zavirajo vlak, pri čemer EDZ z zaviranjme lokomotive dokaj uspešno vzdržuje hitrost na padcih, torej se vlak načelno (oziroma celo zaželjeno iz eko razlogov) da zavirati (vzdrževati hitrost na padcih) samo z lokomotivo.

LPL
Haha z EDZ zavoro na 644 niti lokomotive ne mores vredu zavirati, kaj se le vlak. Pri lok 664 pa naceloma lahko vdrzujes hitrost na padcih, ce vlak priblizno ni tezji od 1000t, kar je vec se samo bolj leti zavira pa nic :lol: :lol: :lol: Sicer pa EDZ na D-lokih nima efekta pri hitrostih pod 35km/h, tako da vlaka z EDZ niti ne mores ustavit...Kar se pa tice lokomotivske zavore na seriji 643/642 pa je ena izmed boljsih in najbolj ucinkovitih, premik in zaviranje z lokomotivskimi zavorami na 644 in 664 je ziva groza :wink:

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 20:47
Napisal/-a mmatja
Nurmi napisal/-a:Dolfa se je upokojil neveden,Cokla ti in Matko se bosta pa tudi verjetno,kot vse kaže.
:?: :?: :?: Lahko na ZS... :wink:

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 23.02.2011, 21:11
Napisal/-a Kus
cokla napisal/-a: Če je verjeti komu je izjavi tega strojevodje , ki je govoril na TV-ju. Na premiku ima več kilometrov kot ti na kolesu.... :wink:
Kdaj je bilo to na tv-ju?

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 24.02.2011, 9:22
Napisal/-a Kraška Glista
Rešitev enostavna, po taljansko, vlaki ne smejo biti težji od 1000t.

Sam nisem bil navajen na težke vlake, po navadi niso bili težji od 900-950t. Roko sem si naredil na tej bazi in že vedel glede na progo, kako naj speljem in kako naj zaviram, glede na lokomotivo, ki sem imel pod ritjo (E655, E652, E633, E405 ali E412).

Sedaj sem zamenjal delodajalca (RTC-Lokomotion) in izkoriščam prosti čas z vožnjami s kolegi (nimam še dovolilnice), večinoma na E189 (Siemens E64F4). V ponedeljek mi je dal kolega v roke stroj z 1400t vlaka zadaj, vedel in videl, da je signal zaprt, ben kolega mi je rekel "zaviraj" vsaj 200 metrov prej kot bi jaz začel zavirati po moji izkušnji in ustavili smo se dobrih 20 metrov pred signalom.

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 24.02.2011, 11:33
Napisal/-a cokla
Za vso "silnost" tega dogodka....dodajam nekaj slik nesrečne 643-011.... :pope


odrešena bremena vagona...žalostna leži

Slika

kje ima podstavke...?

Slika

...ta dvojica je od vagona...

Slika

...njena podstavna vozička sta ...tukaj...zložena ob temelj mostu... #-o

Slika

...je kdo videl kabino ?

Slika

..delček je še tu...le toliko, da se ve čigava je bila... :?

Slika

Slika

Medtem ko odstranjujejo vagon...

Slika

...nemo čaka na svoj trenutek...

Slika



Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 24.02.2011, 11:35
Napisal/-a cokla
Sledi "življenskih tekočin" so v vodi še vidne...

Slika

...sedaj bo tudi...

Slika

...forenzična ekipa prišla do "drobovja..."

Slika


Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 24.02.2011, 16:29
Napisal/-a Dolfe
Polomljena Đura 643-011 je po streho. Oziroma, dvignili so jo iz nabrežine Ljubljanice. Tako pravijo na MMC.

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 24.02.2011, 17:37
Napisal/-a Gorchi
Jap, celih 200 ton je tehtala, pravijo na 24 kur #-o #-o #-o #-o #-o
24ur.com napisal/-a:Gasilci in železničarji so danes brez zapletov z obrežja Ljubljanice potegnili iztirjeno lokomotivo. Trajalo je okoli devet ur, vse skupaj pa je spremljalo tudi več vztrajnih radovednežev.
Gasilci in železničarji so se danes že zgodaj začeli pripravljati na dvig 200-tonske lokomotive, vse pa je potekalo brez zapletov. Kljub nizkim temperaturam je operacijo opazovalo več gledalcev in mimoidočih, nekateri pa so dogajanje opazovali kar na toplem iz avtomobilov.

Lokomotivo so centimeter po centimetru dvigovali po pobočju. Intervencijska skupina je še pred tem s posebno peno zavarovala rezervoarje in tako preprečila iztekanje goriva. Zaščiten rezervoar so nato odstranili, prav tako pa tudi vse dele, ki jih je bilo možno odstraniti. Vse skupaj je trajalo skoraj devet ur.

Slovenske železnice so sicer že v torek odstranile tovorna vagona, ki sta skupaj z lokomotivo v nedeljo zjutraj zaradi naleta na tirni zaključek v Zalogu iztirila v reko Ljubljanico.

Oceno dejanske škode, ki jo je utrpelo okolje, bodo podali po opravljenem ogledu. Po do zdaj znanih podatkih je iz lokomotive v zemljo izteklo do tisoč litrov goriva. Interna preiskava še poteka, zato vzroki za nesrečo še niso znani.

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 24.02.2011, 17:38
Napisal/-a Aleš664
Bravo novinarji iz 24kur. Po novem ima đura kot kaže kar 200t in 5ot osnega pritiska. Pa da s stola padeš.

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 24.02.2011, 21:54
Napisal/-a LJ363
24ur.com napisal/-a:Kljub nizkim temperaturam je operacijo opazovalo več gledalcev in mimoidočih, nekateri pa so dogajanje opazovali kar na toplem iz avtomobilov.
Na toplem iz avtomobilov so opazovali (ne preveč zavzeto) predvsem novinarji(-ke). :roll:

Re: Iztirjenje v tovorni postaji Ljubljana - Zalog

Objavljeno: 24.02.2011, 22:58
Napisal/-a boris
tale komentar na 24ur je dober odgovor butastim novinarjem, in vse kar je povezano z njimi in okoljsko katastrofo s "plinskim oljem"
24ur, politikkritik24.02.2011, 22:051 napisal/-a: Drugače pa, ko že toliko pozornosti namenjati "ekološki katastrofi", ki je nastala ob iztekanju 1000 litrov nafte iz lokomotive, bi pa lahko še povedali, da ima vsak šleper, ki se vozi po naših avtocestah tank s prostornino 650 l, teh se pa pri nas zaleti kar nekaj na leto. Takrat pa ne bu ne mu o ekološki katastrofi... Da ne govorim, ko je ob poplavah na barju iz neprimerno zaščitenih hišnih cistern kar drla nafta. Povprečna prostornina hišne cisterne za nafto je 2000 litrov in če je bilo kakih 20 izlitij, to pomeni, da je septembra v Ljubljanico izteklo kakšnih 40000 litrov nafte pa ni blo ne vem kakšnih posledic....