Železniška nesreča na Jesenicah

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Odgovori
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Tono »

Za deformacijsko delo je potrebna energija. Optimalno bi bilo, če bi se deformacija omejila na namensko zmečkljive cone. Preprosto povedano: če bi na Fiatu deformirali tudi šasijo, bi kabina zaradi tega ostala bolj cela. Fiat pa žal ni bil projektiran tako, kot velevajo današnji standardi. V vsakem primeru pa se je v njem absrobirala energija.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Kus
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 05.02.2009, 16:24

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Kus »

cokla napisal/-a: Matematika je le orodje...deluje pa fizika.
Fizika pa ni nič drugega, kot matematični popis naravnih pojavov.
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a dare20 »

napajalc napisal/-a:Uvozni signali imajo verjetno ASN ... kaj pa izvozni - konkretno tale iz katerega je ta nesrečni vlak speljal - ali ima ASN ? ( situacije v Jesenicah ne poznam , pa zato sprašujem tiste, ki vedo' )

Pravilno, da si vprašal. NAmreč javno mnenje se je poiskušalo oblikovati, da tir nima varnostnih naprav. Ne morem verjeti, da bi Strojevodja kar odpeljal in varnostna naprava nebi aktivirala.
Strojevodja je videl signal in ne verjamem, da bi kar odpeljal, če je gledal rdečo luč. Tukaj je moralo biti nekaj drugega.

Pred leti sem sam imel sila zanimivo sutiacijo. NAmreč imel sem prepeljevalno pot po glavnem prevoznem tiru in že na predsignalu je prišla cca 50 do spremebe, da je zelena mirna naenkrat prešla v zeleno utripajočo. Signal pa sem že videl cca 400 metrov. Ko pa sem prišel do uvoznega mi je signaliziral vožnjio v odklon.
NA glavnem prevoznem je stal tovorni vlak, kateri je najverjetneje uvažal v odklon iz nasprotne smeri na mojo stran, kjer je moja vožnja v premo. Ta varjanta baje je možna.
ZAto sklicevanje na delovanje varnostnih naprav ni opravičilo. Če ne delujejo se ve kakšni so ukrepi.
Uporabniški avatar
marinc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 115
Pridružen: 25.05.2006, 17:31
Kraj: Slap ob Idrijci

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a marinc »

To že sam z Nurmijem hočeva povedat da se je na napačnih točkah absorbirala, ker delo absorbirane energije je ta da energijo prenese po celotnem teleseu in ne samo na eno točko, v tem primeru po celotni garnituri in ne samo na strojevodsko kabino, v primerjavo vzemi avto, če se zaletiš z neko hitrostjo recimo v drug avto ga lahko samo za staro železo daš, ker pride do poškodb na predjem delu streha se zvije, skratka cel avto je zvit, isto je pri vlakih, sam fiat je star in nima zasnovane konstrukcije za to, kot recimo katrca ne, staro je staro.
Kus
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 05.02.2009, 16:24

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Kus »

Nurmi trdi nekaj drugega kot si ti zdaj napisal....
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Tono »

Še za primerjavo: vzemimo starega Moskviča, ki velja za izjemno trdi avto (vsaj na avtocrash tekmovanjih) in sodobno zmečkljivega Golfa serije 6. Predpostavimo, da sta isto težka, in čelno se zaletita v zid ali drugo togo oviro. Če odmislimo airbage in ostalo aktivno varnost, kaj mislite, v katerem avtu imajo potniki več šans, da ostanejo celi? V togem Moskviču ali zmečkljivem Golfu? Na katerem od avtov se bo opravila večina deformacijskega dela ter s tem absorbcija energije?

Koncept sodobnih karoserij je ta, da pri trku absorbirajo čimveč energije pri čimmanjši deformaciji potniške celice. Današnji avto so projektirani tako, da lahko orng užgeš, karoserija se zmečka do prednje šipe, na strehi pri B-stebru pa ne sme nastati žulj. Tirni Fiat pa pač spada v generacijo Fiata 125, Lade, Golfa 1, Kadetta C in še kakšnega modela iz 70' let prejšnjega stoletja.

Največji problem kostruiranja trinih vozil je ta, kako doseči, da eno vozilo ne bi zajahalo drugega oz. da puferji enega vozila ne bi skočili čez puferje drugega. le tako bi bilo moč doseči, da bi se sila prenašala nepsoredno na šasijo in ne na karoserijo. Na youtubu sem pred kraktim celo zasledil film, da so nekoč poskušila s posebnimi zobatimi letvami preprečevati skok enega vozila na drugo.

Toliko z mojega, avtomobilističnega zornega kota. Vse skupaj je že rahli offtopic. Sreča v nesreči na Jesenicah je, da so vsi živi in v dobršni meri zdravi. Pleh bo plačala zavarovalnica, vsi vpleteni bodo imeli še nekaj časa takšne in drugačne težave, prodajalci delov in mehanikarji bodo imeli dodatni biznis, in to je to. Vse skupaj pa je le poduk, kako hitro lahko pride do katastrofe. Vsem skupaj želim, da se kaj takega hitro ne ponovi več.

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Čudi me, da je fiat, kljub majhni hitrosti iztiril tandem in še vagone. :roll:
Bo ta fiat še kdaj vozil, al bo mogoče še kakšen kos dober za rezervne dele?
Kaj bi se pa zgodilo, če fiat ne bi imel puferjev? Bi jo še slabše odnesel?
Uporabniški avatar
hulk
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 599
Pridružen: 23.09.2005, 9:30
Kraj: Gorenjska

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a hulk »

Če zanemarimo avtomobile in se osredotočimo konkretno na ta primer ugotovimo, da je bilo pri trku sproščeno ogromno energije. Oba vlaka sta pri trčenju imela hitrost cca. 30km/h. Eden je imel maso približno 1500t drugi pičlih 70t. Če pogledamo fotografije kam je šla ta energija ugotovimo, da se jo je precej porabilo za deformiranje Fiata, veliko so jo prevzeli krash elementi (8) na Živah (kar ni tako vidno), nekaj se jo je porabilo za rinjenje Fiata v nasprotno smer vožnje (20-30m), nekaj so jo prevzeli zavornjaki na vlaku, ker je bila uporabljena hitra zavora.... Po fotografijah sodeč ima Fiat "deformacijsko" cono v predelu strojevodske kabina kar je zelo slabo za strojevodje, dobro pa za potnike saj se veliko energije absorbira tam in se je manj prenese naprej na potniške oddelke.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a cokla »

Regan 664 napisal/-a:Čudi me, da je fiat, kljub majhni hitrosti iztiril tandem in še vagone. :roll:
Klemen...ti bi to lahko vedel. Ni hitrost tista, ki "razmetava"...masa vlaka je tista.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Nurmi napisal/-a:Tir 4!
Prav nič ni absorbiralo ravno to vam hočem povedati,pa ne poslušate in ne poslušate.Glavni udarec gre vzdolž garniture v višini odbojnikov.Tam morajo biti absorbska mesta ne na žarometu jebemtiš!!!Kabino je zmastilo kot karton in ni absorbirala praktično NIČ!!!!!! Živi še vetrobranskega stekla ni odbilo ven,kaj je potem absorbirala kabina? Pa ne govorim na pamet,smo z mehaniki,kontrolnimi,.... pozno v noč analizirali slike na firmi in predebatirali zadevo in tako stoji kot sem rekel.Pa so bili naši tudi gor in govorili in s preiskovalci in izvedenci.
Ahhhhhhh...... #-o komu jaz to pjevam!!!!
Nurmi, ali je fiat podserije 0 glede trčenja prav tak kot podserija 100 in , ali je predelava dodaten vzrok krhkosti kabine?
Ali so kanarčki nekaj prav takega, kar se tiče varnosti?
In nazadnje še Desiro....je sodobnejše zasnovan, pa vendar.....?
Opravičujem se za moje "prispevke", tudi mene je "zvilo" ob vseh neverjetnih novicah zadnjih dni.....
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3868
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Marko, zagotovo pufarji odnesejo svoj delež trka. Najbolj neposrečena varijanta trka je pufar na spenjačo, malce bolje od variante pufar na spenjača je spenjača na spenjačo, saj je nekaj minimalnega vzmetenja v teh.

Kolikor mi je poznano, je pri Živah namerno narejeno kod crash cona prav pufar in njegova pritrditev na frem lokomotive. Po slikah sodeč, so ti prvi "sprejemniki" absorcije energije pri naletu opravili več kot odlično delo. Kakšne so pa dejanske poškodbe na Živah, pa bodo povedali strokovnjaki.
Tine
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a 541 »

Na rtvslo.si pa je striktno zraven poročanja o tej nesreči reklama za prevoz z vlakom v šolo. Dober marketinški pristop, res. #-o
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a preglednik »

V medijih se bere, da je strojevodja potniškega vlaka speljal vlak predčasno, pri rdečem izvoznem signalu, samo na znak sprevodnika. To se mi zdi nemogoče in preveč novinarsko poenostavljeno. Saj vožnja vlaka ni tobogan in strojevodja tudi ni prvič speljal tistega vlaka na Jesenicah.
preglednik
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3868
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Fantje, predlagam en dogovor. IGNORIRAJMO medije, počakajmo kaj bodo pokazali rezultati uradnih preiskav glede vzrokov nesreče, potem pa komentirajmo. A lahko tak dogovor velja :?:
Tine
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Se strinjam!
preglednik
Odgovori