Železniška nesreča na Jesenicah

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Odgovori
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a 541 »

cokla napisal/-a:Eno vprašanje za poznavalce jeseniške varnostne naprave....

Ali je možno v kakršnikoli kombinaciji, uradno ali neuradno, postaviti sočasni uvoz in izvoz na križanje voznih poti....sicer odgovora ne pričakujem....ampak upanje umira predzadnje.

Če te prav razumem, upaš, da ima jeseniška SVN že kakih 30 let hrošča, ki dovoli, da se zgodi to, kar se je zgodilo? :-k
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a cokla »

541 napisal/-a:
cokla napisal/-a:Eno vprašanje za poznavalce jeseniške varnostne naprave....

Ali je možno v kakršnikoli kombinaciji, uradno ali neuradno, postaviti sočasni uvoz in izvoz na križanje voznih poti....sicer odgovora ne pričakujem....ampak upanje umira predzadnje.

Če te prav razumem, upaš, da ima jeseniška SVN že kakih 30 let hrošča, ki dovoli, da se zgodi to, kar se je zgodilo? :-k
Nič ne upam, Marko in ne obtožujem nikogar- nisem te sorte...le sprašujem se...rad bi razumel....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3868
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Jeseniška postaja ima eno zelo veliko pomanjklivost. V kolikor bi jo želeli narediti kolikor toliko varno in se kaj takega kar se je sedaj dogodilo nebi nikoli več, bi bilo nujno potrebno eliminirati križanje voznih poti iz Ljubljane in iz Nove Gorice.

Sedaj se ves potniški del odvija na tirih 1 do 4 (izjema tir 2), tovorni pa od tira 5 dalje. Iz tega se da razbrati, da je nujno križanje tovornega iz Ljubljane in potnika v smeri Nove Gorice na "angležu".

Glede na to, da na Jesenicah že obstaja podhod pod tirom, bi ga bilo smiselno podaljšati vsaj do ..., tam pa bi naredili peron za potniške vlake v smeri Nove Gorice. Potniki bi sicer morali narediti res nekaj korakov več iz tega novega perona, ampak njihova varnost bi bila bistveno večja. Ravno tako bi bilo potrebno zagotoviti recimo zadnja dva tira zgolj za uvoz izvoz tovornega iz smeri Nova Gorica. S tem bi odpravili najkritičnejši del Jeseniške postaje, pa še sočasen uvoz izvoz bi bil mogoč.
Tine
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a 541 »

Tin€ napisal/-a:Jeseniška postaja ima eno zelo veliko pomanjklivost. V kolikor bi jo želeli narediti kolikor toliko varno in se kaj takega kar se je sedaj dogodilo nebi nikoli več, bi bilo nujno potrebno eliminirati križanje voznih poti iz Ljubljane in iz Nove Gorice.

Sedaj se ves potniški del odvija na tirih 1 do 4 (izjema tir 2), tovorni pa od tira 5 dalje. Iz tega se da razbrati, da je nujno križanje tovornega iz Ljubljane in potnika v smeri Nove Gorice na "angležu".
Tine, vozne poti vlakov na postajah se vedno križajo in dotikajo, kar poglej predvsem vse cepne in ranžirne postaje, pa boš videl, koliko je tega. Zato pa je varnostna naprava, da ne dovoli da bi se dve sočasno postavljeni vozni poti kakor koli ogrožali, tudi če bi se prometnik zmotil (tako je že od mehanskih SVN na ključe naprej). S tem, kar omenjaš, bi kvečjemu povečali pretočnost postaje, manj bi bilo ustavljanj vlakov in zamud. Zagotovo pa je glede na promet kakšna postaja na SŽ prej potrebna takšne rekonstrukcije kot Jesenice. Skratka postaja Jesenice je čisto tako varna kot ostale postaje z ERSVN ... in pisanje o narediti "kolikor toliko varno" je zelo mimo.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a 541 »

cokla napisal/-a:
541 napisal/-a:
cokla napisal/-a:Eno vprašanje za poznavalce jeseniške varnostne naprave....

Ali je možno v kakršnikoli kombinaciji, uradno ali neuradno, postaviti sočasni uvoz in izvoz na križanje voznih poti....sicer odgovora ne pričakujem....ampak upanje umira predzadnje.

Če te prav razumem, upaš, da ima jeseniška SVN že kakih 30 let hrošča, ki dovoli, da se zgodi to, kar se je zgodilo? :-k
Nič ne upam, Marko in ne obtožujem nikogar- nisem te sorte...le sprašujem se...rad bi razumel....
Kakršnega koli sekanja vlakovnih (in kjer so tudi premikalnih) voznih poti SVN ne dovoljuje (vsaj smela jih ne bi, zato mi je to tvoje vprašanje čudno). Pri vlakovnih voznih poteh so v to vključene tudi prepeljevalne. Hkrati pa ERSVN zahteva tudi bočno zaščito tako za vlakovne kot premikalne vozne poti. Bočna zaščita je lahko dosežena s kretnico, ki dejansko preprečuje, da bi vlak zapeljal na vozno pot drugega vlaka, lahko je zaprt raztirnik, lahko je rdeč premikalni signal, če pa tudi premikalnega signala ni, pa mora biti določen del sosednjega tira prost. V tem primeru so premikalni signali in bi torej bočna zaščita za tovornega pred Fiatom (vsaj za zahteve SVN) morala biti zagotovljena z rdečim premikalcem.

Torej za postavljen premikalni signal ne sme biti konflikta med voznimi potmi (čez eno postavljeno vozno pot ni mogoče postaviti še druge), kretnice morajo biti v pravilni in natančni legi, zagotovljena mora biti bočna zaščita, za glavni signal pa še prostost vseh delov tira, ki jih ta glavni signal varuje na postaji (proti NG samo to, ker pač ni MO). Skratka ne verjamem, da bi vse to hkrati lahko bilo narobe na SVN. Bomo pa videli, kaj bodo povedali preiskovalci.
Uporabniški avatar
541-110
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1093
Pridružen: 11.06.2006, 9:25
Kraj: LJUBLJANA

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a 541-110 »

Moja predvidevanja glede te nesreče:

Vlak 4213 odpelje iz postaje Jesenice ob 14.35 v smeri Nove gorice (čeprav mediji navajajo in celo vztrajajo, da naj bi peljal v smer proti Kranju).
Ker se je proti Jesenicam bližal tovorni vlak z 106ko in James Bond-om na čelu, so tovornemu "prepovedali" prevoz, in s tem bi moral strojevodja tovornega vlaka ustaviti pred signalom, da 4213 prevozi "angleža", in s tem odpelje proti Novi gorici.
Krivda je v tem primeru na strani strojevodje tovornega vlaka.

Kot sem dejal, to so samo predvidevanja oz. premišljevanje naglas.


p.s. Nihče od poškodovanih ni več v življenski nevarnosti.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

541-110 napisal/-a:Moja predvidevanja glede te nesreče:

Vlak 4213 odpelje iz postaje Jesenice ob 14.35 v smeri Nove gorice (čeprav mediji navajajo in celo vztrajajo, da naj bi peljal v smer proti Kranju).
Ker se je proti Jesenicam bližal tovorni vlak z 106ko in James Bond-om na čelu, so tovornemu "prepovedali" prevoz, in s tem bi moral strojevodja tovornega vlaka ustaviti pred signalom, da 4213 prevozi "angleža", in s tem odpelje proti Novi gorici.
Krivda je v tem primeru na strani strojevodje tovornega vlaka.

Kot sem dejal, to so samo predvidevanja oz. premišljevanje naglas.


p.s. Nihče od poškodovanih ni več v življenski nevarnosti.
Ne bluzi, ker nimaš pojma o pojmu. #-o
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
hulk
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 599
Pridružen: 23.09.2005, 9:30
Kraj: Gorenjska

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a hulk »

541-110 napisal/-a:Moja predvidevanja glede te nesreče:

Vlak 4213 odpelje iz postaje Jesenice ob 14.35 v smeri Nove gorice (čeprav mediji navajajo in celo vztrajajo, da naj bi peljal v smer proti Kranju).
Ker se je proti Jesenicam bližal tovorni vlak z 106ko in James Bond-om na čelu, so tovornemu "prepovedali" prevoz, in s tem bi moral strojevodja tovornega vlaka ustaviti pred signalom, da 4213 prevozi "angleža", in s tem odpelje proti Novi gorici.
Krivda je v tem primeru na strani strojevodje tovornega vlaka.

Kot sem dejal, to so samo predvidevanja oz. premišljevanje naglas.


p.s. Nihče od poškodovanih ni več v življenski nevarnosti.
Ti pa res veliko veš. :shock: Premišljuj pa raje po tiho.
bronz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 435
Pridružen: 03.09.2009, 6:35

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a bronz »

541-110 napisal/-a:Moja predvidevanja glede te nesreče:

Vlak 4213 odpelje iz postaje Jesenice ob 14.35 v smeri Nove gorice (čeprav mediji navajajo in celo vztrajajo, da naj bi peljal v smer proti Kranju).
Ker se je proti Jesenicam bližal tovorni vlak z 106ko in James Bond-om na čelu, so tovornemu "prepovedali" prevoz, in s tem bi moral strojevodja tovornega vlaka ustaviti pred signalom, da 4213 prevozi "angleža", in s tem odpelje proti Novi gorici.
Krivda je v tem primeru na strani strojevodje tovornega vlaka.

Kot sem dejal, to so samo predvidevanja oz. premišljevanje naglas.


p.s. Nihče od poškodovanih ni več v življenski nevarnosti.
Bolje, da nehaš razmišljat....verjetno ne poznaš postaje...
Ni ga junaka...............................................................................................................
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

bronz napisal/-a: Bolje, da nehaš razmišljat....verjetno ne poznaš postaje...
Ne samo postaje, še kaj drugega mu ni jasno .... :roll:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a holding »

cokla napisal/-a:Eno vprašanje za poznavalce jeseniške varnostne naprave....

Ali je možno v kakršnikoli kombinaciji, uradno ali neuradno, postaviti sočasni uvoz in izvoz na križanje voznih poti....sicer odgovora ne pričakujem....ampak upanje umira predzadnje.

...NE!!!, nikoli,.... :!: ....
...ERSVN na postaji Jesenice (in tudi povsod drugje) dovoljuje samo take sočasne vožnje (vozne poti) ki se ne sekajo, ne dotikajo itd....in če bi slučajno prometnik to zahteval od naprave (npr. pomotoma z določeno manipulacijo), naprava te komande NE izvrši... :!: ...pa lahko pritiskaš po tipkah kolikor hočeš...

....vsaka prisilna manipulacija, ki je včasih potrebna bodisi zaradi "podiranja" neizvršene vožnje (vozne poti), ker npr vlak ni odpeljal, ali zaradi kakšne motnje (npr. "lažne" zasedbe kretnice ipd.) pa se v napravi sami REGISTRIRA s števci takih manipulacij.... :shock: ....in je vsako tako manipulacijo treba pisno (dokazno) opravićiti (pojasniti)....

...Varianta, da bi slučajno v tem primeru OBA vlaka imela signale "na Prosto" NI MOŽNA !!!... :!: :!: :!: ...

...pa še tole bi dodal..... :shock: ...če bi bil npr. tovorni samo DESET SEKUND kasneje, bi bilo trčenje zelo rahlo ali pa bi tovorni celo ustavil (odvisno od hitre reakcije strojevodje, ki bi videl premikalni signal pred uvozno kretnico, ki je padel na stoj zaradi zasedbe in prereza kretnice v njegovi vozni poti).... :shock: ...

...če pa bi bil tovorni 25 sekund kasneje, pa bi ga na US A "usekal avtoštop", ker bi zaradi zgoraj navedenega US padel "na Stoj".... :idea: ...in bi do trčenja manjkalo še 200 metrov...

....rahlo kruta ugotovitev, pa vseeno: vse skupaj je skoraj tako, kot eurogol leta... :shock: ...lahko gremo še stokrat probat, pa nam ne bo upelo takole grdo skupaj spravit...... #-o #-o #-o ...
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a holding »

541 napisal/-a:
cokla napisal/-a:Eno vprašanje za poznavalce jeseniške varnostne naprave....

Ali je možno v kakršnikoli kombinaciji, uradno ali neuradno, postaviti sočasni uvoz ...
Če te prav razumem, upaš, da ima jeseniška SVN že kakih 30 let hrošča, ki dovoli, da se zgodi to, kar se je zgodilo? :-k
.....nobenih hroščev.. :!: ...preverjeno....23 let in devet mesecev (vklop ERSVN 23.11.1987)...... :lol: ...že klofam-o po njej.....

....večkrat se zgodi, da so pri postavljeni vozni poti izpolnjeni VSI pogoji, da bi signal moral priti na "Prosto", pa zaradi kakšne motnje na relejih ali kod drugod pač ne pride......(in nato prometnik na podlagi nedvoumnih ugotovitev dovoli strojevodji vožnjo mimo "rdečega" signala)...NIKOLI, ponavljam, NIKOLI pa se še ni v tem času zgodilo, da bi DVA signala dovoljevala dve med seboj dotikajoči ali celo sekajoči vožnji oziroma, da bi signal bil "na Prosto" pri nepostavljeni vozni poti....
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Obstaja tudi botra strina, ki se ji reče "brzina".

Na Jesenice nikakor ne moreš priti, na Jesenicah ne moraš biti in iz Jesenic ne moreš oditi, da se najmanj nekomu ne bi grozno mudilo. Morda je tudi kaj na tem ....... Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3868
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

541-110 napisal/-a:Moja predvidevanja glede te nesreče:

Vlak 4213 odpelje iz postaje Jesenice ob 14.35 v smeri Nove gorice (čeprav mediji navajajo in celo vztrajajo, da naj bi peljal v smer proti Kranju).
Ker se je proti Jesenicam bližal tovorni vlak z 106ko in James Bond-om na čelu, so tovornemu "prepovedali" prevoz, in s tem bi moral strojevodja tovornega vlaka ustaviti pred signalom, da 4213 prevozi "angleža", in s tem odpelje proti Novi gorici.
Krivda je v tem primeru na strani strojevodje tovornega vlaka.

Kot sem dejal, to so samo predvidevanja oz. premišljevanje naglas.


p.s. Nihče od poškodovanih ni več v življenski nevarnosti.
Ko se boš zbudil, se za vsak slučaj še vščipni, da se prepričaš, če si slučajno buden :!:
Tine
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3868
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

541 napisal/-a: Tine, vozne poti vlakov na postajah se vedno križajo in dotikajo, kar poglej predvsem vse cepne in ranžirne postaje, pa boš videl, koliko je tega. Zato pa je varnostna naprava, da ne dovoli da bi se dve sočasno postavljeni vozni poti kakor koli ogrožali, tudi če bi se prometnik zmotil (tako je že od mehanskih SVN na ključe naprej). S tem, kar omenjaš, bi kvečjemu povečali pretočnost postaje, manj bi bilo ustavljanj vlakov in zamud. Zagotovo pa je glede na promet kakšna postaja na SŽ prej potrebna takšne rekonstrukcije kot Jesenice. Skratka postaja Jesenice je čisto tako varna kot ostale postaje z ERSVN ... in pisanje o narediti "kolikor toliko varno" je zelo mimo.
Seveda se strinjam s tabo, da bi bilo potrebno narediti kakšno rekonstrukcijo še na kateri drugi postaji. Dokler pa bo v veljavi tak pravilnik kot je sedaj (konkretno na Jesenicah ni več prometnika kateri bi dal odhod), je ena izmed opcij za zagotovitev večje varnosti to kar sem pač predlagal, zmanjšanje na minimum križanja voznih poti!

Me pa zelo zanima, ali bo morda kdo od avtorjev novega pravilnika imel kakšen siv las :?: Zakaj je bilo potrebno ukiniti nekaj kar je zagotavljalo varnost (dodatno da ne bo pomote).

Da pa se v "taglavni" stavbi razmišlja bolj tako ... je pa živ dokaz, kako so (želeli) speljati tovorni promet iz gorenske smeri skozi ljubljansko železniško postajo. Nikoli, prav nikoli ne bom razumel, zakaj se severni tir preko nadvoza Dunajska ni podaljšal mimo nekdanje kurilnice do tako imenovanega tovornega prevoznega tira. Iz dveh tirov so naredili ozko grlo v dolžini cca 200 m potem pa spet veselo dva tira dalje. Ne vem ali sem jaz "omejen" ali pa kdo drug :!: Prav lepo bi lahko lavfal tovorni promet hkrati in to kar iz/v dve smeri hkrati (primorska in gorenska + še kamniška) ampak je to verjetno žal znanstvena fantastika vsaj za SŽ :!:
Zadnjič spremenil Tin€, dne 28.08.2011, 13:32, skupaj popravljeno 2 krat.
Tine
Odgovori