Železniška nesreča na Jesenicah

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Odgovori
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1591
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a desiro »

petindvajsetka napisal/-a:
desiro napisal/-a:pri ASN I 60 R, pa se ravno tako nemudoma izprazni gzv., na pultu pa pričneta izmenično utripati rdeča lučka 500 Hz in rumena lučka 1000 Hzpri pendolinotu (sž 310) pa poleg tega sveti še rdeča lučka S INDUSI, mislim pa da tudi tukaj piska oz. pri 541 govori.

Lp Nejc
Popravek, kar sočasno obe utripata. :wink:
Nekje sem prebral, da izmenično utripata. V živo sem imel priliko videti le aktiviranje ASN naprave na kanarčku. :wink:
LP Nejc
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
hulk
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 599
Pridružen: 23.09.2005, 9:30
Kraj: Gorenjska

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a hulk »

V tem primeru je bilo res pomembno kaj utripa in kaj ne. :roll:
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Nič se nemudoma ne izprazni GZV.Nemudoma se začne praznit.Kar je pa v smislu zaviranja ena velika razlika.Če bi se nemudoma izpraznil 5-0,bi vsi nosili zobe v žepu domov s šihta.
:-k Jaz bi pa vseeno počakal na odločitev sodišča,ker mislim,da boste presenečeni.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Nurmi:
Nič se nemudoma ne izprazni GZV.Nemudoma se začne praznit.Kar je pa v smislu zaviranja ena velika razlika.Če bi se nemudoma izpraznil 5-0,bi vsi nosili zobe v žepu domov s šihta
Brez panike, zavore imajo omejen pojemek iz večih razlogov, najprej rabi pnevmatika določen čas da se izprazni, zavorno drogovje se pomika z omejeno hitrostjo, ko pa zavorna sila (~0,25g) preseže torno mejo, pa kolesa zdrsijo, kar sicer ni koristno za obode.
Preiskusi na avtu brez ABS, pa boš še vedno nosil zobe/protezo, le malo se bodo gume smodile. Pa prosim nikar na cesti, nekje na parkingu kake prazne postaje, da ne bo kake škode tretjim osebam.

LPL
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1591
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a desiro »

Nurmi napisal/-a:Nič se nemudoma ne izprazni GZV.Nemudoma se začne praznit.Kar je pa v smislu zaviranja ena velika razlika.Če bi se nemudoma izpraznil 5-0,bi vsi nosili zobe v žepu domov s šihta.
:-k Jaz bi pa vseeno počakal na odločitev sodišča,ker mislim,da boste presenečeni.
To je res da se začne prazniti ja :roll:
Res bi bilo pametno počakati rezultate sodišča.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

No ja Nurmi, tokrat nimaš prav, oziroma, ne pretiravati.
Domala vseeno je ali se GZV izprazni v 1/2 sek. ali pa v 2 sekundah. Reagiranje zavore in njen učinek sta enaka. Železniški zavorni sistem pač rabi svojih 3 - 5 sek. do maksimalnega tlaka v zavornih valjih. Zatem je tu še adhezijski zavorni učinek, med vrtečim se kolesom in zavornjakom. Le-ta je spet odvisen od hitrosti gibanja torne površine in vrste materijalov, ( železo-železo; železo-kompozit). Pa še kaj bi se našlo.

V vlakih meče potnike na zobe le v ameriških filmih. :lol:

OK, še konkreten primer primerjave. Voziš le lokomotivo in pride do prisiljenega zaviranja. Drugič enako, le da imaš vlak z dvema vagonoma. Kdaj boš naliman na šajbo? Nikoli, pa čeprav niti trznil ne boš, ne z rokami, niti z nogami. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Dolfa malo teatralnosti pa moraš pustiti,da je zgodba sočna in prebavljiva. :wink:
Nič posebnega niso ta prisilna zaviranja.Še največji muka vsega tega je po koncu službe pisanje poročila. :mrgreen:
Od začetka izbuljiš oči in strižeš z ušesi.Zdaj je pa že ....."&$%#&%#$"&#% :cussing čaka te administracija! :lol:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

#-o Spet sem zabluzil od teme,hotel sem povedati čisto nekaj drugega.
Pa da ne bo spet izpadel pluvalnik,mi je dal ves ta cirkus okoli te nesreče misliti.Zato sem kolikor se je dalo držal gobec zaprt.Misliti predvsem v smeri,kako tipično "slovenceljsko" se zadeve lotevajo-mo.V vseh teh mesecih sem pregledal goro materijala,podobnih nesreč po Evropi in svetu.Železniških,letalskih,ladijskih,......
In kje bode eno dejstvo že od daleč v oči!? Kje je že v povdarku in pristopu ena velika razlika!
Prebral sem goro dokumentov sklepov komisij,nekaj se jih najde na netu,nekaj sem jih izprosil od znancev.
Same smernice preiskovalnih komisij po svetu gredo v smer odkritja vzroka nesreče.Ampak za razliko od naših ne samo zato,da bi se dobilo krivca (bilo kdo že to bil) se ga linčalo in si potem opralo roke.Ampak zato,da se najdejo luknje v sistemu,luknje v varnostnih napravah,voznih sredstvih,sistemu dela,.......Tudi vsak sklep poda smernice za odpravo teh napak,zahtevajo se sistemske,tehnične in operativne spremembe načina dela,varnostnih naprav,voznih sredstev,.... Se pravi cilj,smer,moto takih preiskav,je kompleksen.Poiskati vzrok,odpraviti napake,podati predloge,zahtevati spremembe.
In tu mogoče pride do izraza "zrela družba".Ena simbioza strokovnega pristopa,kritično javno mnenje in zrel prodoren medijski pritisk,prisilita multinacionalke k ukrepanju.(primer parih nesreč Boeing-a,pa nemški ICE,...)
In kaj se za spremembo od tega dogaja pri nas.Medijski linč,politično tehtanje posledic,interno obračunavanje in napenjanje mišic,obtoževanje brez dokazov,nizki udarci,........
In kaj manjka?
Prav imate,vse kar je pomembnega.Kje je pravi vzrok nesreče? Do ponatankosti sekunde,metra opravljena rekonstrukcija.( nesreča ICE ja ima 681 strani samo povzetka,oz. zaključka :( ) Kje so napake oz. anomalije na voznih sredstvih,kje so pomankljivosti na varnostnih napravah,kje je anomalija na sistemu dela,kje je neprimernost in pomanjkljivost predpisov za dane situacije......
Ostaja odprtih milijon pomembnih vprašanj,na katere ni odgovora.Kateri bi morali zanimati ne samo strokovno javnost,ampak vsakega uporabnika,vprašanj ki bi morala zanimati novinarsko stroko in naposled strokovnjakov na ministerstvih,ki so za to odgovorni.

Kje so predlogi oz. zahtevki za tehnične izboljšave na vseh motornih garniturah?Kje so vprašanja o ustreznosti zastarelega voznega parka.Kje je zaskrbljenost o opuščanju kvalitetnega in celostnega rednega vzdrževanja voznih sredstev? Kje so zahtevki za pregled vseh naprav (razen zadnje vgrajenih Iltis in Alcatel)? Kaki posegi so se interno opravljali na teh napravah tekom vseh teh let in kje so se opravljale spremembe,ki so kontradiktorne z samo logiko varnostne naprave.Spremembe,ki zopet dovoljujejo posege človeškemu faktorju.
Kje je zaskrbljenost,da tretjina slovenskih prog ni opremljena z RDZ in ASN napravami.
Nič,nič,nič,......... en velik prazen nič!
Vsaka velika nesreča je posledica večih dejavnikov in anomalij,ki se v danem trenutku poklopijo.
Kje imamo zagotovila,da se to ne more več dogoditi? Kje,.........???
Vidite da vse skupaj pušča le še več vprašanj,kot smo pa dobili odgovorov.
V glavi je še veliko misli,pomislekov,mnenj,ki so pa hitrejša kot so moji prsti in sproti zbežijo.
Zato naj bo to zaenkrat dovolj.
Zadnjič spremenil Nurmi, dne 10.11.2011, 19:56, skupaj popravljeno 1 krat.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Končno razmišljanje v pravo smer.
Če nič drugega, preprečiti da se ne zgodi podobni dogodek...še enkrat :roll:
Povabljeni tudi ostali...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
kretnica
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 260
Pridružen: 09.01.2008, 16:09

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a kretnica »

železocestnik napisal/-a: Če nič drugega, preprečiti da se ne zgodi podobni dogodek...še enkrat :roll:
Kako nekaj preprečiti, če ne veš vzroka.
Nurmi napisal/-a:Kje so predlogi oz. zahtevki za tehnične izboljšave na vseh motornih garniturah?Kje so vprašanja o ustreznosti zastarelega voznega parka.Kje je zaskrbljenost o opuščanju kvalitetnega in celostnega rednega vzdrževanja voznih sredstev? Kje so zahtevki za pregled vseh naprav (razen zadnje vgrajenih Iltis in Alcatel)? Kaki posegi so se interno opravljali na teh napravah tekom vseh teh let in kje so se opravljale spremembe,ki so kontradiktorne z samo logiko varnostne naprave.Spremembe,ki zopet dovoljujejo posege človeškemu faktorju.
Kje je zaskrbljenost,da tretjina slovenskih prog ni opremljena z RDZ in ASN napravami.
Nič,nič,nič,......... en velik prazen nič!
Kje??? Tam kjer zmeraj. Pri denarju in neustrezni prometni politiki. Žal.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kako nekaj preprečiti, če ne veš vzroka.
Kako priti do točnega vzroka ID, če registrirne naprave ne delajo pravilno? Če sem pa malo "zlobca" pa hitro podvomim, da ni nekdo zanalašč zbrisal zapisov in proglasil naprave za nedelujoče? Nekaj smrdi.......


LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Vsi ste se verjetno že peljali po avtocestah v Avstriji in Nemčiji.

Na vsakem abortu :wc (WC-ju) visi listek (na vhodu), kjer se čistilka (verjetno Fata) podpiše, da je vsako uro očistila WC.

Torej se da tudi vsako uro pregledati, ali deluje SVN. Še več, vsak trenutek. V primeru okvare zatuli sirena. Sireno se da kvitirati, če ti gre na živce. Novejši sistemi zaznamujejo vsako okvaro (čas okvare, tudi kvitiranja sirene). Takih zapisov se ne da zbrisati. Če pa si "maher", lahko narediš tudi to, vendar nastane zapis, kdaj si to naredil.
Napisano velja za nevarne tehnologije, ki lahko povzročijo nevarnost za zaposlene in okolico. Kako je to urejeno na železnici ne vem, moralo pa bi biti podobno, saj lahko v primeru okvar pride do človeških žrtev in ogromne gospodarske škode.

Torej ne morejo SVN naprave kar "nedelovati", promet pa se odvijati, kot da se ni nič zgodilo... :roll:

Verjetno bo potrebno počakati na poročilo državnega organa, ki je zadolžen za varnost železniškega prometa v Sloveniji. Se ve, kateri je to...

Nazadnje pa bodo podrobnosti prišle na dan na sodišču...

Na vsak način pa je potrebno priti do vzroka ID-ja...

In potem izvesti ukrepe za preprečitev podobnih dogodkov.

Če ne znamo/moremo tega narediti, potem je v tej celi verigi en/ali več šibkih členov, ki jih je potrebno zamenjati :!:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Signal »

Naše bedno novinarstvo je soodgovorno, da se o vzrokih in krivcih izrednih dogodkov ne objavlja.
Preiskave trajajo dalj časa, zato vesti o dogodkih in ugotovitvah preiskav ponavadi izgubijo na udarnosti. 'Neudarne' vsebine pa novinarjev več ne zanimajo. (Kje je raziskovalnost, s katero se radi hvalijo :?:)

Omenjeno ne velja le za področje SŽ, ampak tudi za druga, npr. Pohorsko vzpenjačo.
Na slednji se je v razmeroma kratkem obdobju pred "atraktivno" porušitvijo 8. stebra kabinske žičnice zgodilo že več 'izrednih dogodkov', na srečo brez smrtnih žrtev.

Kje so (bili) novinarji :?:
Prijeten preostanek dneva
Signal
garfield
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 31
Pridružen: 15.05.2010, 12:10

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a garfield »

Malo offtopic...


2. mesca pred porušitvijo 8. stebra se je ponoči kabina zagozdila v spodnjo postajo, ker je je ročica, ki odpira prižemo "ušla" pod kuliso za odpiranje. Na zgornji postaji je sistem zaznal napačno pozicijo, vendar je bila napaka razrešena. Potnike so rešili nekaj pred 4 uro zjutraj, naprava pa se je zaustavila nekje ob 22 oz 23. uri prejšnega dne.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ljubitelj napisal/-a: ..... Če sem pa malo "zlobca" pa hitro podvomim, da ni nekdo zanalašč zbrisal zapisov in proglasil naprave za nedelujoče? Nekaj smrdi.......
LPL
Zelo blizu resnice. Kadar je v "Višjem interesu", se je tudi v preteklosti dogajalo marsikaj.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Odgovori