Spet sem zabluzil od teme,hotel sem povedati čisto nekaj drugega.
Pa da ne bo spet izpadel pluvalnik,mi je dal ves ta cirkus okoli te nesreče misliti.Zato sem kolikor se je dalo držal gobec zaprt.Misliti predvsem v smeri,kako tipično "slovenceljsko" se zadeve lotevajo-mo.V vseh teh mesecih sem pregledal goro materijala,podobnih nesreč po Evropi in svetu.Železniških,letalskih,ladijskih,......
In kje bode eno dejstvo že od daleč v oči!? Kje je že v povdarku in pristopu ena velika razlika!
Prebral sem goro dokumentov sklepov komisij,nekaj se jih najde na netu,nekaj sem jih izprosil od znancev.
Same smernice preiskovalnih komisij po svetu gredo v smer odkritja vzroka nesreče.Ampak za razliko od naših ne samo zato,da bi se dobilo krivca (bilo kdo že to bil) se ga linčalo in si potem opralo roke.Ampak zato,da se najdejo luknje v sistemu,luknje v varnostnih napravah,voznih sredstvih,sistemu dela,.......Tudi vsak sklep poda smernice za odpravo teh napak,zahtevajo se sistemske,tehnične in operativne spremembe načina dela,varnostnih naprav,voznih sredstev,.... Se pravi cilj,smer,moto takih preiskav,je kompleksen.Poiskati vzrok,odpraviti napake,podati predloge,zahtevati spremembe.
In tu mogoče pride do izraza "zrela družba".Ena simbioza strokovnega pristopa,kritično javno mnenje in zrel prodoren medijski pritisk,prisilita multinacionalke k ukrepanju.(primer parih nesreč Boeing-a,pa nemški ICE,...)
In kaj se za spremembo od tega dogaja pri nas.Medijski linč,politično tehtanje posledic,interno obračunavanje in napenjanje mišic,obtoževanje brez dokazov,nizki udarci,........
In kaj manjka?
Prav imate,vse kar je pomembnega.Kje je pravi vzrok nesreče? Do ponatankosti sekunde,metra opravljena rekonstrukcija.( nesreča ICE ja ima 681 strani samo povzetka,oz. zaključka
) Kje so napake oz. anomalije na voznih sredstvih,kje so pomankljivosti na varnostnih napravah,kje je anomalija na sistemu dela,kje je neprimernost in pomanjkljivost predpisov za dane situacije......
Ostaja odprtih milijon pomembnih vprašanj,na katere ni odgovora.Kateri bi morali zanimati ne samo strokovno javnost,ampak vsakega uporabnika,vprašanj ki bi morala zanimati novinarsko stroko in naposled strokovnjakov na ministerstvih,ki so za to odgovorni.
Kje so predlogi oz. zahtevki za tehnične izboljšave na vseh motornih garniturah?Kje so vprašanja o ustreznosti zastarelega voznega parka.Kje je zaskrbljenost o opuščanju kvalitetnega in celostnega rednega vzdrževanja voznih sredstev? Kje so zahtevki za pregled vseh naprav (razen zadnje vgrajenih Iltis in Alcatel)? Kaki posegi so se interno opravljali na teh napravah tekom vseh teh let in kje so se opravljale spremembe,ki so kontradiktorne z samo logiko varnostne naprave.Spremembe,ki zopet dovoljujejo posege človeškemu faktorju.
Kje je zaskrbljenost,da tretjina slovenskih prog ni opremljena z RDZ in ASN napravami.
Nič,nič,nič,......... en velik prazen nič!
Vsaka velika nesreča je posledica večih dejavnikov in anomalij,ki se v danem trenutku poklopijo.
Kje imamo zagotovila,da se to ne more več dogoditi? Kje,.........???
Vidite da vse skupaj pušča le še več vprašanj,kot smo pa dobili odgovorov.
V glavi je še veliko misli,pomislekov,mnenj,ki so pa hitrejša kot so moji prsti in sproti zbežijo.
Zato naj bo to zaenkrat dovolj.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!