Železniška nesreča na Jesenicah

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Nejko24
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 257
Pridružen: 04.07.2011, 12:25

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

OdgovorNapisal/-a Nejko24 » 27.08.2011, 18:04

Obe strojevodji bi naj bila suspendirana.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

OdgovorNapisal/-a holding » 27.08.2011, 18:06

preglednik napisal/-a:V medijih se bere, da je strojevodja potniškega vlaka speljal vlak predčasno, pri rdečem izvoznem signalu, samo na znak sprevodnika. To se mi zdi nemogoče in preveč novinarsko poenostavljeno. Saj vožnja vlaka ni tobogan in strojevodja tudi ni prvič speljal tistega vlaka na Jesenicah.


....vsaka speljava in vožnja mimo signala, ki prepoveduje vožnjo je "predčasna", pa sploh ni važno, koliko vlak zamuja.... :shock: ...
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11453
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

OdgovorNapisal/-a cokla » 27.08.2011, 18:10

holding napisal/-a:
....vsaka speljava in vožnja mimo signala, ki prepoveduje vožnjo je "predčasna", pa sploh ni važno, koliko vlak zamuja.... :shock: ...


Razen, če je dovoljena....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Jake
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 44
Pridružen: 09.10.2010, 23:38

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

OdgovorNapisal/-a Jake » 27.08.2011, 18:12

Tin€ napisal/-a:Fantje, predlagam en dogovor. IGNORIRAJMO medije, počakajmo kaj bodo pokazali rezultati uradnih preiskav glede vzrokov nesreče, potem pa komentirajmo. A lahko tak dogovor velja :?:



V medjih poročajo tudi, da je potniški vlak peljal proti Kranju, tako da se strinjam, da se ignorira medije
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 841
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 27.08.2011, 18:34

Zaenkrat se je končalo še dokaj srečno, držimo pesti, da se zliže še tista potnica v UKC. Živa jo je po slikah sodeč odnesla z nekaj zvitega pleha in jo bodo najverjetneje popravili. Kaj pa fiat (če prav vidim, je treščil z motornim členom - 813), je kaj možnosti, da ga še usposobijo za promet, ali bo motrni del šel v staro železo, "prikolični" pa kje čakal na morebitno sestavljanje (kot je že bilo pri kanarčkih)?
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 27.08.2011, 19:21

Sem poiskal še na Youtubu materijal,ki ga imam doma na CD-jih,da vidimo kdo bluzi:
V prvem delu vidite IDENTIČNO!!!! sliko kot je bila s Fiatom brez "crash" con.
V nadaljevanju pa kje se daje povdarek na sile ki delujejo pri trkih (to je tisto kar Nurmić budala itak bluzi) v nivoju odbojnikov vzdolž vagona in garniture.
POZOR na prvi del.Slika vagona-slika Fiata na Jesenicah Objel je kabino lokomotive kakor Fiat.Še komu ni jasno!!!
http://www.youtube.com/watch?v=jPy0-4U_ ... re=related

Pa še ena,ki teorijo še nadgrajuje:

http://www.youtube.com/watch?v=ApXBXUpqYsE

Da si razjasnimo kdaj se energija odbija,kdaj absorbira,kje so povdarki absorbcije,ali je Fiat absorbiral? NE NITI POD RAZNO! ali je Živa? DA IN TO PREKLETO DOBRO!!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
stromar3
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 16
Pridružen: 11.12.2010, 14:25
Kraj: new york

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

OdgovorNapisal/-a stromar3 » 27.08.2011, 20:14

kaksna tisina in praznina bi bila tukaj ce bi govorili in pisali samo tisto kar znate !!! :( zalostno je to kar se dogaja na nasih zeleznicah...
Kus
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 05.02.2009, 16:24

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

OdgovorNapisal/-a Kus » 27.08.2011, 20:27

Nurmi napisal/-a:Sem poiskal še na Youtubu materijal,ki ga imam doma na CD-jih,da vidimo kdo bluzi:
V prvem delu vidite IDENTIČNO!!!! sliko kot je bila s Fiatom brez "crash" con.
V nadaljevanju pa kje se daje povdarek na sile ki delujejo pri trkih (to je tisto kar Nurmić budala itak bluzi) v nivoju odbojnikov vzdolž vagona in garniture.
POZOR na prvi del.Slika vagona-slika Fiata na Jesenicah Objel je kabino lokomotive kakor Fiat.Še komu ni jasno!!!
http://www.youtube.com/watch?v=jPy0-4U_ ... re=related

Pa še ena,ki teorijo še nadgrajuje:

http://www.youtube.com/watch?v=ApXBXUpqYsE

Da si razjasnimo kdaj se energija odbija,kdaj absorbira,kje so povdarki absorbcije,ali je Fiat absorbiral? NE NITI POD RAZNO! ali je Živa? DA IN TO PREKLETO DOBRO!!


Saj ne morem verjet... #-o
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3538
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

OdgovorNapisal/-a mkx » 27.08.2011, 20:44

Nurmi napisal/-a:Da si razjasnimo kdaj se energija odbija,kdaj absorbira,kje so povdarki absorbcije,ali je Fiat absorbiral? NE NITI POD RAZNO! ali je Živa? DA IN TO PREKLETO DOBRO!!


Nurmi, Ti ne veš kako močno privoščim vsem, tako osebju SŽ kot tudi potnikom, sodobna vozila, ki so načrtovana tako, da ob trku nastane čim manj škode. Vsekakor ti verjamem (in sem tudi sam prepričan), da če bi bil Fiat, kar se varnosti tiče, enakovreden Živi, bi bil videti podobno kot Živa, torej brez bistvenih poškodb frema in karoserije. In potem strojevodska kabina ne bi bila razsuta do konca ampak bi še vedno spominjala sama nase. In bi bil strojevodja relativno varen tudi v njej (kar vam fantom jaz iz srca privoščim).
Česar pa nikakor ne morem prikazati pa je naslednje: tudi v takem modernem Fiatu bi bilo poškodovanih ravno toliko potnikov in poškodbe bi bile približno enako resne. Fizika pač naredi svoje: v zelo kratkem času (ali pa: na zelo kratki razdalji, kakor ti ljubše) se hitrost močno spremeni (velikost in smer, ampak pri lineranem gibanju, kar naj bi vožnja z vlakom vsaj lokalno bila, sprememba smeri ni pomembna, saj je pomembna relativna sprememba velikosti hitrosti). Velike spremembe hitrosti pa na ljudeh pustijo svoje fizične spremembe. In prav vseeno je, kje sila, ki povzroči to spremembo hitrosti, deluje: čez odbojnike in vzdolž frema ali pa na žaromet in karoserijo.

@marinc je napisal, da je tovor v vagonih tovornega vlaka lepo ostal na svojem mestu: če bi prebral, kar sem jaz v svojem zgornjem (bluzerskem fizikalno matematičnem) postu napisal, bi bilo jasno zakaj: ker je tovorni vlak ob trku izgubil minimalno hitrosti, večino pa zaradi zaviranja (in nekaj malega zaradi iztirjenja). In hvala Bogu da se tovor ob hitrem zaviranju ne premika po vagonih. Če bi bil premog na Fiatu, bi ga bil cel vagon tam, kjer je pred trkom bil službeni oddelek. Pa ne zato, ker je strojevodska kabina zličkana, ampak zaradi velikih sil, ki so delovale na vse, kar je bilo na Fiatu.

Lahko da ti skozi svoje oči strokovnjaka (strojevodje) stvar vidiš drugače, saj imaš svoje praktične izkušnje. Jaz skozi svoje oči fizika pač stvari vidim tako.
Zadnjič spremenil mkx, dne 27.08.2011, 21:25, skupaj popravljeno 1 krat.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4538
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 27.08.2011, 20:57

Gledam temo in se čudim, nekateri pač ne razumejo, kljub vsemu trudu drugih. Ampak vsaka nesreča ima nekaj dobrega. Mogoče bo pa Nurmič dočakal enega Fiata manj? kar si zelo želi.
Vsekakor ima pa mkx kruto prav o posledicah trka moderne DMU in vlaka. "Zares varen" DMU bi moral imeti neracionalno dolgo deformacijsko cono, ali še bolje spredaj in zadaj kar zaščitni vagon spet z omenjenimi zobatimi letvami za preprečitev naskoka. Torej v 4 členski garnituri vsega 2 vagona za potnike. V dveh bi pa lahko prevažali primorski luft na Gorenjsko. Ampak kako bi strojevodja vozil iz drugega vagona? (tole je seveda malo za hec).
Samo za primer še to: TGV so zasnovani po sodobnih načelih varnosti, pa so bile dosedaj edine smrtne žrtve med strojevodjami pri trkih na cestnih prehodih ne-LGV prog.
Bom pa sedaj striktno pazil, da slučajno ne bom naslonil kolesa na vrata kabine.

LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9304
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 28.08.2011, 1:36

Ena "parna" nesreča...

Slika

fotka je verjetno iz leta 1946.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 28.08.2011, 4:46

@mkx, @Ljubitelj in še kdo, imajo povsem prav, kar se absorbiranja sil trka tiče. Lažji vedno potegne kratko. Vedno in v vsakem primeru. Tu pa je bila razlika v masah ogromna. Poleg tega je 40 let stara konstrukcija Fiata ena sama zmečkljiva cona, s fremom vred. Če ne bi bilo tako, Fiat ne bi bil za cca 3 metre krajši. In po Nurmijevi tezi bi moral frem ravno za to dolžino gledati na sklepu Fiata ven.

Dejstvo je, da vlaki niso narejeni za zaletavanje in tistih nekaj zmečkljivih con ne more rešiti vsega pa naj si gre za 40 let staro konstrukcijo ali pa za sodobno zasnovo. In v tem primeru npr., če bi bil v ta ID udeležen namesto Fiata 813, Siemensev Desiro 312, bi bilo precej podobno.

Vsi minuli naleti vlakov kažejo, da če se pri čelnem trku najdeta dva trdobučneža (konstrukcijsko in masovno enakovredna vozila), potem ni ravno veliko mečkanja. Sile razmečejo vozila, bodisi da se drug drugega pojahajo ali pa zdrsnejo mimo, dokler se vse ne umiri. Če pa je eden od udeležencev "rahel kot prazna piksna piva", in motorniki nedvomno so, potem se kinetična sila pač sprošča na njih samih - po liniji manjšega upora.

Kar se te nesreče tiče, sreča Božja da ni smrtnih žrtev, čeprav znajo poškodbe biti tudi hude in dolgotrajne. Upajmo in želimo na najboljše. [-o<
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
scrtica
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 213
Pridružen: 15.02.2010, 11:04
Kraj: Borovnica

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

OdgovorNapisal/-a scrtica » 28.08.2011, 8:12

Dolfe napisal/-a:Vsi minuli naleti vlakov kažejo, da če se pri čelnem trku najdeta dva trdobučneža (konstrukcijsko in masovno enakovredna vozila), potem ni ravno veliko mečkanja. Sile razmečejo vozila, bodisi da se drug drugega pojahajo ali pa zdrsnejo mimo, dokler se vse ne umiri. Če pa je eden od udeležencev "rahel kot prazna piksna piva", in motorniki nedvomno so, potem se kinetična sila pač sprošča na njih samih - po liniji manjšega upora.[-o<

Dolfe, končno ena pametna po kmečko razložena zadeva. Pa pustmo zdej fiziko in matematiko ter zaželimo vsem poškodovanim in udeleženim čimprejšnje okrevanje, tako fizično kot psihično.
Življenje se ne meri s številom vdihov, ki jih naredimo, temveč s trenutki, ki nam dih vzamejo.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11453
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

OdgovorNapisal/-a cokla » 28.08.2011, 8:30

Eno vprašanje za poznavalce jeseniške varnostne naprave....

Ali je možno v kakršnikoli kombinaciji, uradno ali neuradno, postaviti sočasni uvoz in izvoz na križanje voznih poti....sicer odgovora ne pričakujem....ampak upanje umira predzadnje.

Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4538
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 28.08.2011, 9:14

Sedaj pa si malo še poglejmo kako izgledajo standardi za varnost pri trku od predpisov za odbijače UIC 526-1 do predpisov za pasivno varnost

do EN 15227 in in tule.

Presenetljivo so standarizirani testi trkov vlak-vlak pri hitrosti 36 km/h, pri višjih očevidno ni pomoči!


LPL

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov